• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Co sądzicie o KTS-ach?

Farseer

Uczestnik
Dołączył
8.05.2024
Postów
35
Punktów
10
Wiek
31
Miasto
Pruszków
Witajcie, zauważyłem, że mało tu tematów odnośnie KTS-ów.

Przymierzam się do zakupu jakiegoś dobrego sprzętu diagnostycznego, który posłuży z zamysłem na lata. Na razie nie diagnozuje samochodów nowych z SGW czy nie koduje sterowników, ale kto wie, dlatego wolę kupić taki umożliwiający dalszego używania w przyszłości.

No i tak pomyślałem o KTS. Ładne, zielone, firmy znanej, ALE czy warte? Dla tych co korzystali, czy to prawda, że tam jest oprowadzanie po diagnozie? W sensie, że powiedzmy, że jest usterka jakaś, a oprogramowanie sugeruje co sprawdzać i, co jest dla mnie ciekawe, podaje wzorce, którymi powinniśmy się sugerować?

No i czy Launch np 431 ma taką bazę danych? Widziałem, że dużo osób chwali go sobie i czytałem sporo komentarzy tutaj na forum, że bardzo dobry.

Obecnie korzystam z chińskiego Delphi'a i, wiadomo, takich baz danych, czy warości referncyjnych nie ma, a to by się przydało. Nawet nie mogłem wartości lambde sprawdzić przy diagnozie sondy w w203 Mercedes...

Albo może uważacie, że KTS to dziadostwo nie warte ceny?

Ewentualnie czy ktoś korzystał z KTS 590 gdzie jest opcja używania oscyloskopu?

Szukałem szkoleń z zakresu obsługi ESitronic, ale nie mogę nigdzie znaleźć.

Pozdrawiam!
 

lukias

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
31.05.2013
Postów
601
Porady
1
Punktów
162
Miasto
Lubelskie
Ceny abonamentu zabiją mały warsztat. ESItronic i EBR trzeba oddzielnie wykupować. Jak nie opłacasz abonamentu oprogramowanie się blokuje.
 

lalek

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
5.03.2013
Postów
763
Porady
1
Punktów
249
Miasto
Jukei
Mam KTS590, z którego od kilku lat caly czas korzystam. Odpowiadając na Twoje pytania:

1. Dla mnie warte
2. Tak, są sytuacje w których oprogramowanie prowadzi Cię za rączkę, ale
- nie tylko kts ma coś takiego
- nie można ufać temu bezgranicznie i obierasz sobie swoją metodę pracy. To ma Ci pomóc, a nie zrobić za Ciebie.
3. Nie mam Launch, ale coś podobnego Topdon i ten sprzęt również mogę polecić.
4. Nie uważam, że kts to dziadostwo nie warte ceny, zadaj sobie inne pytania:
Kiedy się zwróci i czy się zwróci?
5. Na tym oscyloskopie się uczyłem, później przeszedłem na PicoScope.
Czasami nadal z niego korzystam.

Sporo rozpisywałem się swego czasu o swoim wyborze na forum, wszystko nadal tu jest. Polecam Ci mocno przestudiować forum.

Z perspektywy czasu drugi raz postąpiłbym inaczej (dużo taniej, mniej wydatków), ale wiem to teraz - po paru latach.

Szkolenia muszą być po polsku? Jeżeli nie to na przykład kanał Snap on ma szkolenia z oscyloskopu za darmo po angielsku.
 

apln

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
22.07.2014
Postów
194
Punktów
49
Miasto
SY/SLU
Mam Lanucha w najbogatszej wersji i KTS 590. Sprzęty się wzajemnie uzupełniają. Polecam KTS, na plus wsparcie, pokrycie nowych aut, SGW. dostęp do instrukcji serwisowych Fiat, VW, AUDI, Mini, BMW. Szkolenia z obłsugi ESI prowadzi Bosch w Warszawie, można się zapisać na szkolenie. Natomiast KTS to duży wydatek i duże koszta utrzymania. Dla mnie warto trzymać Lanucha, KTS i Texę. Sobie to już musisz sam policzyć.
 

Farseer

Uczestnik
Dołączył
8.05.2024
Postów
35
Punktów
10
Wiek
31
Miasto
Pruszków
Kurczę, dziękuje Panowie za wyczerpujące odpowiedzi. Tak właśnie jak to bywa po napisaniu postu natknąłem się na informacje, że abonamenty są dosyć drogie, i faktycznie są. Natomiast, fakt, wszystko zależy od warsztatu...

Najbardziej mnie właśnie zaciekawiły te bazę danych... problem w tym, że nigdy nie korzystałem z żadnego KTS.

A tak zniżając swoje opcje, czy takie małe testery typu KTS 250, 340 itp są, no właśnie, nie chce pisać "czy dobre".

Nie bez powodu są tańsze, ale dla laika zaciekawiające jest to niby oprogramowanie bez końca.

I właśnie co o tym sądzicie? To są zwykłe testery, prawda? Skasuj błędy, adaptacje przeprowadź, sprawdź wartości rzeczywiste.

Ale mają niby dostęp do jakiejś tam bazy danych?
 

lalek

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
5.03.2013
Postów
763
Porady
1
Punktów
249
Miasto
Jukei
Ale to do jakiej bazy danych potrzebujesz dostęp?
Bo jedna baza danych to jest niestety mało i kończysz na tym, że opłacasz subskrypcje w kilku miejscach (i jeszcze dodatkowo portale producenta) w zależności od tego czym się głównie zajmujesz, ilu ludzi zatrudniasz itd itp...

Dla mnie ESI jest warte każdych pieniędzy i jeżeli Tobie się to finansowo spina to idź w to. A czy to wystarczy? Nie, nie wystarczy. Tak jak napisał @apln to może uzupełnić lukę, która ma inny sprzęt.

Ps. Miło wspominam czasy, w których i ja zadawałem sobie takie pytania.
Ja nie znając wtedy tak na prawdę tematu wybrałem sprzęt, który już znałem i z którego korzystałem pracując na etacie, był to właśnie kts590 z lapkiem od boscha.
Sprzęt na lata, cały czas w użyciu.
 

apln

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
22.07.2014
Postów
194
Punktów
49
Miasto
SY/SLU
Ja na co dzień od dobrych 15 lat śmigam launchem, obecnie to EURO TAB, i naprawdę jest to dobry sprzęt, wg mnie lepszy od tabletów Boscha.

Ja pierwszy raz styczność z KTS 590 miałem w 2018 roku, dostałem na testy. Tak się złożyło że za niedługo miałem na własność. Popytaj w swojej hurtowni, nie powinno być problemu z testami (AP albo IC dają). Może wtedy się przekonasz.
 
Ostatnia edycja:

krzyniob

Nowy
Dołączył
3.11.2024
Postów
4
Punktów
0
Wiek
43
Miasto
Grębocice
Kupiłem kts540 i licencja kosztowała mnie 350usd na rok,kolega z forum mhhauto instaluje i aktywuje zdalnie,tak że nie jest drogo
 
Ostatnia edycja:

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
800
Punktów
146
Wiek
27
Kupiłem kts540 i licencja kosztowała mnie 350usd na rok,kolega z forum mhhauto instaluje i aktywuje zdalnie,tak że nie jest drogo
Ja mam 560 za drogi . Gryzie wszystko oprócz Ameryki . Adaptacje, diagnostyka, obsługa ręcznego. Na plus support Boscha działa natychmiastowo.
 
Do góry Bottom