1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Co to za część ? Berlingo II

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika tata_frania, 21-11 18.

  1. tata_frania

    tata_frania Nowy

    Offline
    Dołączył:
    21-11 18
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Witam,
    kto mi powie co znajduje się na zdjęciu ? to obudowa filtra powietrza?
    Berlingo II 1.6 120 KM rocznik 2012

    i czy to powinno być luźne czy na sztywno? Po powrocie z warsztatu całość się rusza i nie wiem czy tak powinno być czy czegoś nie dokręcili.
     

    Załączone pliki:

  2. Jarek 0340

    Jarek 0340 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    20-11 18
    Postów:
    13
    Docenione treści:
    1
    Dolot do filtra powietrza jest skręcany albo na opasce gumowej
     
  3. nickel

    nickel Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-02 15
    Postów:
    2 114
    Docenione treści:
    347
    Miasto:
    WLKP
    Ew.chwytacz powietrza do filta.
     
  4. Jarzi

    Jarzi SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    2 193
    Docenione treści:
    504
    Miasto:
    Kaczory
    To jest tzw. dziadostwo. Często sie nie trzyma dobrze.
     
  5. Peita

    Peita Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    25-02 18
    Postów:
    251
    Docenione treści:
    56
    Przed wizytą w warsztacie trzymało sie dobrze ?
     
  6. tata_frania

    tata_frania Nowy

    Offline
    Dołączył:
    21-11 18
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Szczerze mówiąc nie wiem czy było stabilne dlatego pytam czy powinno być czy nie. Chciałem wiedzieć jak się to nazywa bo chce o to zapytać ale będę rozmawiał telefonicznie i nie wiem jak to opisać aby mnie zrozumieli
     
  7. Peita

    Peita Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    25-02 18
    Postów:
    251
    Docenione treści:
    56
    No widzisz pewny nie jestes a napisałeś ze stało sie to po wizycie na warsztacie , gdybym nie zapytał to wszyscy by myśleli ze stało sie to na warsztacie . Nie twierdze ze nie ale większość klientów zachowuje sie tak jak ty ze z góry jak cos nie tak to zwala to na warsztat
     
    126marcin i Lechtak lubią to.
  8. tata_frania

    tata_frania Nowy

    Offline
    Dołączył:
    21-11 18
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Nie mam pewności jak było przed wizytą ale wydaje mi się że zwrócilbym na to uwagę przed oddaniem samochodu jak to zrobiłem po wizycie.
     
  9. Jarzi

    Jarzi SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    2 193
    Docenione treści:
    504
    Miasto:
    Kaczory
    Standard. Cos co było przed robota, zauważane jest po wyjeździe od mechanika :) Dlatego bogu dzięki za telefony z aparatem/kamera. Ogólnie tego żabojada co wymyślił ten dolot do filtra to powinni powiesić.
     
  10. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    2 505
    Docenione treści:
    459
    Miasto:
    Lubliniec
    Oporopowrotnik nie mylic z blotnik
     
  11. franc_car

    franc_car Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-11 18
    Postów:
    43
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Ząbki
    To jest bardzo ciężko poskładać żeby chciało się kupy trzymać. Powiem lepiej mało w którym to sie da do kupy odpowiednio złożyć... Ale jak zwykle to wszystko było jak nowe a po wyjeździe od was lata, spada i ogólnie jesteście źli i nie dobrzy. xD
     
  12. tata_frania

    tata_frania Nowy

    Offline
    Dołączył:
    21-11 18
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Mam jeszcze jedno pytanie.
    Odkąd samochód wrócił z serwisu strasznie wolno nagrzewa się silnik. Osiągam temp ok 75 stopni, optymalną 90 stopni osiąga dopiero po ok 50 km jazdy na trasie.
    Ogrzewanie samochodu jest bardzo ciężkie do wykonania. Jak włączone są dmuchawy to temp silnika automatycznie spada. Ciężko jest uzyskać naprawdę ciepłe powietrze.
    Jak wieje ciepłym powietrzem to przy zatrzymaniu się np na światłach powietrze staje się chłodne.

    Czy możliwe że w serwisie coś źle poskładali i dlatego to wszystko jest luźne a dodatkowo jest problem z tym grzaniem?
    (coś na pewno musieli robić z układem chłodzenia bo widzę że płyn chłodniczy był wymieniany ( mój miał inny kolor ) )
     
  13. SajmonMB

    SajmonMB Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    13-02 15
    Postów:
    243
    Docenione treści:
    53
    a na co ten smaochód poszedł do warsztatu?
    i nie lepiej się doputać u źródła bo gdybać sobie możemy, ja strzelam że termostat wyrzucili:D
     
  14. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    3 059
    Docenione treści:
    784
    Miasto:
    Olsztyn
    Zrobiło się zimniej w międzyczasie, ale Ty oczywiście tego nie widzisz i doszukujesz się winy warsztatu... Takich klientów gonie i nigdy więcej nie wpuszczam do warsztatu. Często się zastanawiam jakimi oszustami w swojej branży muszą być tego typu klienci , że tak nie wierzą mechanikom...
     
    toomii76 i Peita lubią to.
  15. franc_car

    franc_car Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-11 18
    Postów:
    43
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Ząbki
    Może słabo odpowietrzony...
     
  16. piohol

    piohol Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    31-10 16
    Postów:
    224
    Docenione treści:
    18
    Miasto:
    Kępno
    Kiedyś trafiło do mnie punto I po wymianie pompy w układzie chłodzenia - zgłoszenie usterki to słabe grzanie samochodu i ubytki płynu w układzie chłodzenia.. Prace wykonane w renomowanym warsztacie. W tak prostym samochodzie w czasie wymiany pompy nie zrobiono nic poza jej wymianą.
    Pasek rozrządu pozostawili stary, układ chłodzenia nieodpowietrzony, brakowało 1,5l płynu, i do tego termostat uwalony. Czy naprawiając układ chłodzenia nie powinno się po wykonaniu prac sprawdzić sprawności działania tego układu? Odpowiedź właściciela na zarzuty brzmiała mniej więcej tak: zrobiłem łaskę, ze takie g...o wziąłem na warsztat, pompa została wymieniona więc o co chodzi. Ręce opadają jak takie tłumaczenie się słyszy. Przecież nikt nie zmusza mechanika do naprawy samochodu a jeżeli wykonuje naprawę to niech robi to zgodnie ze sztuką. wiem, że nikt nie pracuje za darmo więc jeżeli klient wie lepiej to niech sam sobie naprawia, ale jak ja wykonuję naprawę to robię to zgodnie z ustalonymi zasadami a oddając samochód żebym nie musiał chować się po krzakach gdy zobaczę go w mieście w czasie spaceru.
     
    Ostatnio edytowano: 29-11 18
  17. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    3 059
    Docenione treści:
    784
    Miasto:
    Olsztyn
    Racja, niestety jest masa ,,patologicznych warsztatów'' , wolę nie przyjmować klientów po takich, bo zawsze patrzą na mnie jak na złodzieja...
     
    toomii76 lubi to.
  18. tata_frania

    tata_frania Nowy

    Offline
    Dołączył:
    21-11 18
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Poszedł do serwisu ponieważ po odpaleniu silnika od razu uruchamiał się wentylator na chłodnicy. Temperaturę pokazywał optymalną 90 stopni ( teraz raczej to niemożliwe ). Silnik szarpał, szczególnie na niskich biegach.
    Stwierdzono że świece do wymiany, jedna cewka do wymiany. Wymienili, po 50 km sytuacja się powtórzyła, samochód wrócił na warsztat. "Przeprogramowali Kalkulator silnika " . Problem znikł, ale mam problem z tym nagrzewaniem.

    Samochodu nie oddałem do serwisu w sierpniu odbierając go w listopadzie, tylko wszystko wydarzyło się na dniach gdzie temperatura cały czas jest w granicach 0 stopni. Ale masz rację goń klientów , tylko tak aby Ci żaden nie został.


    Zapytałem czy to możliwe że coś źle poskładali bo ewidentnie problem wystąpił po powrocie samochodu z warsztatu. Wiem że musieli coś robić z układem chłodzenia bo wymieniony jest płyn.
     
  19. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    3 059
    Docenione treści:
    784
    Miasto:
    Olsztyn
    Mam ich nadmiar i mogę przebierać ;)
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. RADHAUSSCH CO TO ZA CZĘŚĆ