• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Co wybrać: Texa navigator nano s2 czy Bosch Kts 560

Devias

SuperMechanior
Dołączył
29.06.2013
Postów
357
Porady
1
Punktów
33
Wiek
43
Cześć, prowadzę warsztat w niedużej miejscowości gdzie raczej nie jest zbyt dużo nowych samochodów, ale zauważyłem, że jest coraz więcej nowszych gdzie obecnie mój CDIF3 nie radzi sobie, czy to z wymianą klocków hamulcowych w nowych vagach, czy też z innymi adaptacjami, czy parametrami nawet samochodów z lat 2014-2018 , myślę nad zmianą dostałem propozycję Texa oraz Boscha, oba urządzenia są w podobnych pieniądzach z tym, że bosch się wyłączy w momencie braku aktualizacji - ale ja i tak raczej jestem zmuszony do kupowania aktualizacji ze względu na dostęp do bramek, wiec podstawowy abonament w texie i boschu to koszt ok. 3000 zł rocznie.

Co byście wybrali za urządzenie ?
Może posiadacie jeszcze jakąś inną alternatywę ?

Pozdrawiam.
 

slawek1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
20.01.2012
Postów
1178
Porady
2
Punktów
424
Wiek
49
Miasto
Świdnica
Texa multihub. Podziekujesz później.
 

lucas100

Bywalec
Dołączył
28.10.2016
Postów
56
Punktów
3
Miasto
nowe miasto nad pilica
Texa jest ok pracuje z nia juz 10 lat .Tylko to nowe oprogramowanie stalo sie wolniejsze niz poprzednie.Robi calkiem sporo jesli chodzi o programowania.Ale czasem ma problemy np programowanie renault traffic z 2015roku.W module CIM opla nie widzi kata skretu kierownicy.Ale ogólnie robi prawie wszystkie kalibracje jak cofanie tloczkow itp.Czasem ma trudnosci z polaczeniem sie z chrysler 300m np.No nie ma na swiecie takiego testera co by wszystko ogarnial niestety.
 

apln

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
22.07.2014
Postów
206
Punktów
53
Miasto
SY/SLU
Lanucha i Autela też mam, oba bardzo fajne. Wolę KTS, dla mnie bardzo duży plus to oprogramowanie ESI i dostęp SGW w cenie, z oscyloskopu już nie korzystam, bo przeszedłem na PICO, ale nie miałem mu nic do zarzucenia. Texa jest bardziej upierdliwa w nawigacji po programie, musisz pamiętać o kluczu sprzętowym, czasem muli. Na plus Texy - większe możliwości jeśli chodzi o jakieś adaptacje czy resety. Najlepiej mieć kombo KTS/Texa plus Launch/Autel.
 

apln

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
22.07.2014
Postów
206
Punktów
53
Miasto
SY/SLU
Lanuch dużo stracił w moich oczach głupią zagrywką. Miałem długo x431 diagun, w 2019 kupiłem najwyższy model eurotab, po 3 latach aktualizację na rok, a końcem 2024 okazało się że mogę sobie w dupę wsadzić mojego eurotaba, bo nie dało się kupić aktualizacji (i świetne funkcje online przestały działać). To głupia polityka skłaniająca ludzi do kupowania nowych testerów, ale ja uważam że kupując najwyższy model i płacąc abonament, to te 7-8 lat powinno się dać używać. A nie 4. Poza tym sprzęt i możliwości naprawdę świetne, i dalej jest to mój podstawowy tester.
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
2307
Porady
1
Punktów
543
Miasto
Podkarpacie
@apln Powiem tak , ponieważ rozwój technologii diagnostycznych jest bardzo szybki i rewolucje jak kiedyś były co 10-12 lat tak teraz są co 4-6 lat . Ja sam zmieniam launch'a co 3,5 roku .
Jeśli mnie pamięć nie myli to kupując w 2019 roku TAB I kupowałeś interfejs który miał premierę chyba 2016/2017 wiec już nie taki najnowszy . W 2019 premierę mial TAB II a w 2022 TAB III . W 2024 pojawil sie juz kolejny następca EURO .
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
913
Punktów
188
Wiek
28
Cześć, prowadzę warsztat w niedużej miejscowości gdzie raczej nie jest zbyt dużo nowych samochodów, ale zauważyłem, że jest coraz więcej nowszych gdzie obecnie mój CDIF3 nie radzi sobie, czy to z wymianą klocków hamulcowych w nowych vagach, czy też z innymi adaptacjami, czy parametrami nawet samochodów z lat 2014-2018 , myślę nad zmianą dostałem propozycję Texa oraz Boscha, oba urządzenia są w podobnych pieniądzach z tym, że bosch się wyłączy w momencie braku aktualizacji - ale ja i tak raczej jestem zmuszony do kupowania aktualizacji ze względu na dostęp do bramek, wiec podstawowy abonament w texie i boschu to koszt ok. 3000 zł rocznie.

Co byście wybrali za urządzenie ?
Może posiadacie jeszcze jakąś inną alternatywę ?

Pozdrawiam.
Mam Boscha do bramek rewelacja , texa za to super ogarnia włoszczyznę jak serwisówka. Mamy w warsztacie launcha to wiadomo za tą cenę robi o wiele więcej ale jest trudny w obsludze ,łatwiej ogarnąć ktsa . Kts jest stricte po polsku , jak nie za bardzo znasz angielski to odradzam launcha . Tłumaczenie w launchu pokazuje takie głupoty że można by się nie raz wyłożyć na tym.
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
2307
Porady
1
Punktów
543
Miasto
Podkarpacie
Zgadzam sie w 100% z @matus1014 . Ostatnio nawet na kanale YT RommieRen pokazywali lanuch'a za 4000 zł i włączyli polskie tłumaczenie i w oplu zamiast połączyć sie z sterownikiem silnika połączyli sie z sterownikiem chłodzenia i narzekali ze jest tak mało parametrów live . Przy launch jeżyk angielski jest wymagany .
Mam oryginalna głowicę do grypy stelantis ale tak z ciekawości postanowiłem zobaczyć co oferuje launch i byłem pozytywnie zaskoczony jak poradził sobie z jeep'em .
 

kakus

SuperMechanior
Dołączył
26.09.2014
Postów
196
Punktów
47
Wiek
40
Texa masz cenie abonamentu SGW do grupy VAG, grupy FCA, kia/Hyundai, Iveco, Mercedes, Maserati (bo tego jeździ tyle co golfów v), Renault. Masz HGS datę to tego a w przeciwieństwie do Boscha texa nie blokuje się kiedy nie zapłacisz abonamentu. Koszt subskrypcji to około 4 tys rocznie. Nie wiem ile wynosi ESI w podobnym pakiecie
 

Corel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
7.05.2018
Postów
522
Punktów
106
Wiek
29
Miasto
Świdnica
kts560 sgw świetnie ma rozwiązane, w razie kłopotów support robi świetną robotę. Natomiast cena esi juz powala z nóg, jeżeli chcesz schematy elektryczne to masz 6800 netto/rok.
 

Devias

SuperMechanior
Dołączył
29.06.2013
Postów
357
Porady
1
Punktów
33
Wiek
43
Nie wiem ile dokładnie kosztuję podstawowy abonament w texa, ale podstawa w boschu - tak aby robił bramki i diagnostykę bez dodatkowych schematów to 2700 zł brutto / rok
Z tego co czytałem - to texa też ok 3000 zł / rok - ale nie wiem czy z bramkami czy nie.
Ogólnie nastawiony jestem na bramki - wiec i tak bez różnicy czy się urządzenie wyłączy czy nie..
 
Do góry Bottom