maniakaut
Bywalec
- Dołączył
- 22.09.2020
- Postów
- 66
- Punktów
- 5
Przymierzam się do zmiany auta, z Kia Cee’d 2014 CRDI kombi na identyczne gabarytami, też TYLKO kombi lub mały crossover; moc silnika bez znaczenia; od 2019 roku w górę; przebieg < 100000 km; budżet do 70000 pln.
Założenia i preferencje (pożądanie/zainteresowanie maleje z kolejnością)
BEV
+ brak zużycia paliwa i elementów, które są w spalinówkach oraz HEV/PHEV
+ prostota konstrukcji i zminimalizowanie czynności/części serwisowych
+ tańsze przeglądy w ASO (istotne dla przedłużenia gwarancji szczególnie w KIA)
+ poprawienie wykorzystania domowej instalacji PV „auto konsumpcja” (naładowanie baterii 70 kWh to ok 40-50 pln za energię z sieci) oraz auta jako magazyn energii
+ akceptowalne rzeczywiste jedno ok 25 minutowe doładowanie na ok 300-350 km zimowej trasy przy prędkości ok 120 km/h (Kia E-Niro)
+ na tą chwile łatwość zakupu, bo ogół społeczeństwa się boi, a pewnie i czeka na kolejne dofinansowania być może aut używanych
- nie wiadomo jak będzie z chętnymi na zakup jak ja będę je sprzedawał, to już będzie II właściciel, z drugiej str. cena będzie jeszcze bardziej atrakcyjna wzgl. Nowego i od pierwszego właściciela
- aktualnie tego typu samochody sprzedają się najgorzej, anonsy wiszą średnio ok 80 dni, co potwierdzają moje obserwacje i statystyki
- masowy brak info w ofertach o SOH baterii, nawet w stacjach ASO (szczególnie Kia) !
HEV
+ umiarkowane akceptowalne zużycie paliwa, w mieście zdecydowanie mniej niż tradycyjny, a w trasie przy spokojnej jeździe 120-130 km/h podobnie
+ popularność i łatwość odsprzedaży, teraz i pewnie przez jeszcze jakiś czas, do momentu kiedy ludzie nie przyzwyczają się do BEV lub nie powstanie inny napęd
+ bezstresowe wyjazdy w dalsze trasy
- skomplikowany rodzaj napędu; w nowszych autach filtr GPF (Corolla ok ok połowy 2020 roku)
- wyższe ceny z racji popularności; egzemplarze krajowe od I właściciela sprzedają się w ciągu kilku godzin, ogłoszeń praktycznie brak
PHEV
Jak powyżej „plus”:
+ najniższe zużycie paliwa po BEV i najbardziej bliski BEV
+ przy moim użytkowaniu 90-95 % przebiegu robiłbym na silniku elektrycznym wkoło komina i bez ogrzewania, bo na kilku km trasach żadne auto nie nagrzeje wnętrza (za wyjątkiem opcji „webasto” i coś takiego może bym dołożył do PHEV )
+ cena zakupu (zbliżona do HEV i tradycyjnych napędów) z racji niskiego zainteresowania obawa o stan aku HV szansa na wyższe upusty i to się potwierdza;
- najwyższa potwierdzona raportami awaryjność; większa, cięższa i dużo droższa bateria niż w HEV
- kłopot przy odsprzedaży, najmniejsze zainteresowanie i najdłuższe oczekiwanie na klienta z wszystkich rodzajów napędu (potwierdzone obserwacjami rynku, raportami otomoto i anonsów)
- mała popularność i tym samym praktycznie brak wśród aut krajowych; jak są to z absurdalnymi cenami > 90000 pln
- masowy brak info w ofertach o SOH baterii, nawet w stacjach ASO (szczególnie Kia) !
OGÓLNIE POZOSTAŁE KWESTIE:
- najprostszy silnik benzynowy bez turbo i filtrów GPF ; najchętniej też bez zmiennych faz rozrządu, po prostu z jak najmniejszą ilością osprzętu
-przebiegi roczne aktualnie ok 5000-7000 km, głównie jak trzeba coś przewieźć, dojechać tam gdzie nie ma komunikacji lub wczasy i dalsze wyjazdy
- preferuję jazdę lekko dynamiczną, ale bez kozaczenia i wyścigów; 90 % teren lekko zabudowany i metropolia, reszta ok 4-6x w roku trasy po 200 450 km w jedną stronę, z min. kilkugodzinnym postojem na miejscu (można wykorzystać na podładowanie) i prędkością ok 110-130 km/h
- z auta korzystam ok 6-9x w miesiącu, niekiedy są 2-3 tygodniowe przestoje, bo przemieszczam się też innymi środkami komunikacji
- wyłącznie pierwszy właściciel od nowości, krajowe
- przewymiarowana instalacja PV i nie ogrzewany garaż pod domem, ale dość ciepły bo ze stałą temp. 11-16 stopni przez co łatwiej by było korzystać z napędu elektrycznego w aucie phev i ograniczyć do minimum użycie silnika spalinowego w mieście, szczególnie na krótkich trasach
- pożądane: bez kluczykowy system dostępu, dla mnie wybawienie (oczywiście trzeba będzie pomyśleć o zabezpieczeniach antykradzieżowych); automatyczna skrzynia biegów; podgrzewana kierownica oraz nieczęsto przednia szyba;
- żadnych aut niemieckich, francuskich i włoskich !
Wstępnie wytypowałem (pożądanie maleje ze wzrostem kolejności):
A
Toyota Corolla hybryda (rozeznaje temat bo nie miałem kontaktu z marką)
+ jakość Toyota, może nie taka jak żaba czy baleron i takie czasy już nie powrócą , no ale coraz częściej rozmawiam z właścicielami ,którzy rzeczywiście nie narzekają
+ znacznie popularniejsza niż Kia; mały wybór doposażonych używek w kolorze innym niż biały, ale łatwiejsza odsprzedaż ; super wygląd zewn.
- wg autocentrum gorsze opinie niż Kia ; często kradzione całe auta i ostatnio też same baterie ! ; głośna skrzynia biegów CVT i wysokie obroty silnika na autostradach; niezbyt ergonomiczne i estetyczne wnętrze
- trudno kupić bo najpopularniejsza na rynku, portale zawalone śmietnikami i ulepami, kryteria wyszukiwania niezbyt pomagają bo sprzedawcy nie zawsze skrupulatnie ptaszkują pola, a handlarze ze stanem umysłu „pierwszy właściciel w Polsce” z automatu wybierają statusy: krajowe, I właściciel, na dodatek z ceną netto !
- roczniki 2020/2021 już po gwarancji, wysokie ceny nawet > 80000-90000 pln, tymczasem aktualnie nowa! Corola kombi komfort 120000 pln, a do tego możliwy rabat, gdzie tu sens ??
- hałas przy wyższych prędkościach (do weryfikacji na ile z powodu rodzaju skrzyni biegów, a ile braków wytłumienia nadwozia )
B
Niro I lub II
+ b. zbliżony gabarytami do aktualnego auta
+ HEV / PHEV b. prosty silniki spalinowy 1,6 bez turbo i < 2020 roku bez GPF ! (phev >2020 roku, bo od tego roku podobno można wymieniać pojedyncze cele baterii HV)
+ BEV tylko 64 kW z najlepszym stosunkiem cena / jakość / osiągi; sporo modeli z krajowego rynku, pierwszych rąk i nadal ważną 7 letnią gwarancją producenta ! mając szczęście można kupić w ok 70000-75000 pln, te droższe > 80000 pln stoją i będą stać nie sprzedane, bo za 120000-130000 można kupić nowe Niro EV (do tego jeszcze dofinansowanie 30000-40000 pln )
- silnik z wtryskiem bezpośrednim, zatem przy krótkich trasach podwyższona szansa na spłukiwanie filmu olejowego z gładzi cylindrów oraz rozrzedzanie oleju !
- każda tapicerka z wstawkami ze skóry; wentylacja foteli „niezrozumiale” tylko przy pełnym wykończeniu skórą
- nieco mniejszy bagażnik niż Ceed
- większa powierzchnia czołowa = większe opory powietrza (większe zużycie paliwa i teoretycznie hałas)
- HEV/PVEH zwykła skrzynia automatyczna i obsługa oraz wady, kosztowne naprawy jeśli coś się popsuje
C
Ceed III SW phev >2020 roku, bo od tego roku podobno można wymieniać pojedyncze cele baterii HV
+ cichy napęd, b.niskie zużycie paliwa lub brak przez ¾ roku kiedy jeździ się na silniku elektrycznym
+ super wyposażenie
+ wentylowane siedzenia (prawdopodobnie jak w Niro tylko w pełnej tapicerce skórzanej)
+ jeszcze większy niż w gen. II bagażnik
+ zderzaki identyczne jak w wersji GT
+ tylko nieco droższe od używanych odpowiedników HEV i nie hybryd; b. prosty silniki spalinowy
- w porównaniu do Corolli brzydkie !
- z racji niewielkiej baterii praktycznie brak możliwości korzystania z zalecanego ładowania w zakresie 20-80 %, zasięg obniżyłby się z i tak nie wielkich 40-50 km do ok 25-30 km (choć podobno systemy pojazdu same ograniczają max naładowanie i rozładowanie, ale w mniejszym zakresie)
- sporo aut bez gwarancji z racji braku przeglądów w ASO i spoza kraju
- często wyższe ceny niż za BEV !
- nowa kpl bateria w ASO 55000 pln brutto ! , pojedyncze cele od ok 3000 pln brutto (+wymiana kpl baterii 3 rbh x 320 pln ; wymiana pojed. celi 4 rbh x 320 pln + każda kolejna 0,5 rbh + balansowanie z formowaniem 1500 pln)
- skrzynia automatyczna i jej obsługa
D
Ceed II generacji tylko 2018 lub III generacji z silnikiem 1,4 100 KM (może być LPG - nie biorę pod uwagę domontowania instalacji, gdyż ceny aut, które ją posiadają i nie, są dość zbliżone)
+ max prosty silnik, ale zużycie paliwa średnio satysfakcjonujące bo ok 7-8 L , do przełknięcia bo mało jeżdżę
- praktycznie to samo auto, co posiadam zatem nie będzie wrażenia czegoś nowego; nawet sprowadzane będzie znacznie bardziej uboższe niż opcja A/B
- III generacja jest zwyczajnie brzydka, dopiero w najwyższych wersjach wyposażenia wygląda akceptowalnie
- mało popularne na rynku wtórnym
Kilka pytań w związku z zakupem:
1
skrzynia DSG: warto od strony eksploatacyjnej ? jak często trzeba wymieniać olej i na jaki ? Czy jest tylko jeden rodzaj skrzyni automatycznej w opcji B,C i D ?
2
Od kiedy silniki Kia 1.6 105 KM z opcji C i D posiadają GPF lub inny zbędny dodatek ?
3
przeglądy są dość drogie (np. Kia Phev na zmianę co roku raz ok 900 i kolejny rok 1900 pln), a wymienić olej czy filtry można samemu. Nie wiem czy warto również od strony samej gwarancji auta... to podobnie jak z ubezpieczeniem AC po kilku latach mamy kilka ładnych tysięcy w plecy. Macie jakiś sprawdzony sposób, żeby koszty przeglądów ograniczyć ? Podobno nie wszystkie ASO akceptują dostarczone przez użytkowników części, nawet jeśli są tego samego producenta i specyfikacji.
4
na co zwrócić uwagę przy zakupie wymienionych modeli aut ? Z jakimi problemami się spotkaliście ?
5
Jaki jest praktyczny zasięg Kia PHEV nowego i po kilku latach ? Proszę podać przebieg, rok prod, który właściciel i SOH baterii.
6
Udało się komuś sprawdzić: SOC i SOH oraz historię ładowań baterii nie oficjalnym testerem /interfejsem ? Jeśli tak to, którym ?
Jeśli nie to może ktoś robił odczyt w ASO, poproszę o wartości. Z tego co widziałem po ogłoszeniach o ile było to w ogóle podane (może z kilka % ogłoszeń) to Kia uzyskiwała znacznie mniejsze degradacje niż VW ID3.
7
Czy tylko w Niro można regulować poziom rekuperacji ?
8
Czy istnieją na rynku egzemplarze z wstępnie wytypowanych z podgrzewaniem elektrycznym przedniej szyby ? To może w jakiejś części ograniczyłoby użycie silnika spalinowego. A może ktoś posiada Webasto lub jakieś inne rozwiązanie z popularnych ogniw Peltiera ?
9
Po ilu średnio km i w jakiej temp otoczenia rozgrzewają się do 90 stopni Wasze silniki spalinowe ? Podobno hybrydy są stale nie dogrzane przy spokojnej jeździe, to zresztą nie dziwi.
10
Czy w zimniejszych porach roku uruchamia się podgrzewanie baterii HV realizowane z silnika spalinowego ? Ewentualnie czy coś innego oprócz ogrzewania i potrzeby gwałtownego przyśpieszenia uruchamia silnik spalinowy ?
11
Jakieś różnice co posiadały a co nie oraz funkcjonalność: Niro i Ceed ?
12
Co się dzieje po zwolnieniu pedału przyspieszenia ? Napęd jest rozłączany, włącza się rekuperacja (da się ją wyłączyć lub regulować jej poziom ? )
Wg zestawienia Otomoto:
https://www.otomoto.pl/news/insights/raporty
średni czas emisji anonsu na auto elektryczne to już ok 70-80 dni, HEV ok 38-43 dni, a PHEV ok 48-50 dni.
Dziękuję z góry za podzielenie się doświadczeniami. Przed dołączeniem do dyskusji proszę dokładnie przeczytać wpis.
Założenia i preferencje (pożądanie/zainteresowanie maleje z kolejnością)
BEV
+ brak zużycia paliwa i elementów, które są w spalinówkach oraz HEV/PHEV
+ prostota konstrukcji i zminimalizowanie czynności/części serwisowych
+ tańsze przeglądy w ASO (istotne dla przedłużenia gwarancji szczególnie w KIA)
+ poprawienie wykorzystania domowej instalacji PV „auto konsumpcja” (naładowanie baterii 70 kWh to ok 40-50 pln za energię z sieci) oraz auta jako magazyn energii
+ akceptowalne rzeczywiste jedno ok 25 minutowe doładowanie na ok 300-350 km zimowej trasy przy prędkości ok 120 km/h (Kia E-Niro)
+ na tą chwile łatwość zakupu, bo ogół społeczeństwa się boi, a pewnie i czeka na kolejne dofinansowania być może aut używanych
- nie wiadomo jak będzie z chętnymi na zakup jak ja będę je sprzedawał, to już będzie II właściciel, z drugiej str. cena będzie jeszcze bardziej atrakcyjna wzgl. Nowego i od pierwszego właściciela
- aktualnie tego typu samochody sprzedają się najgorzej, anonsy wiszą średnio ok 80 dni, co potwierdzają moje obserwacje i statystyki
- masowy brak info w ofertach o SOH baterii, nawet w stacjach ASO (szczególnie Kia) !
HEV
+ umiarkowane akceptowalne zużycie paliwa, w mieście zdecydowanie mniej niż tradycyjny, a w trasie przy spokojnej jeździe 120-130 km/h podobnie
+ popularność i łatwość odsprzedaży, teraz i pewnie przez jeszcze jakiś czas, do momentu kiedy ludzie nie przyzwyczają się do BEV lub nie powstanie inny napęd
+ bezstresowe wyjazdy w dalsze trasy
- skomplikowany rodzaj napędu; w nowszych autach filtr GPF (Corolla ok ok połowy 2020 roku)
- wyższe ceny z racji popularności; egzemplarze krajowe od I właściciela sprzedają się w ciągu kilku godzin, ogłoszeń praktycznie brak
PHEV
Jak powyżej „plus”:
+ najniższe zużycie paliwa po BEV i najbardziej bliski BEV
+ przy moim użytkowaniu 90-95 % przebiegu robiłbym na silniku elektrycznym wkoło komina i bez ogrzewania, bo na kilku km trasach żadne auto nie nagrzeje wnętrza (za wyjątkiem opcji „webasto” i coś takiego może bym dołożył do PHEV )
+ cena zakupu (zbliżona do HEV i tradycyjnych napędów) z racji niskiego zainteresowania obawa o stan aku HV szansa na wyższe upusty i to się potwierdza;
- najwyższa potwierdzona raportami awaryjność; większa, cięższa i dużo droższa bateria niż w HEV
- kłopot przy odsprzedaży, najmniejsze zainteresowanie i najdłuższe oczekiwanie na klienta z wszystkich rodzajów napędu (potwierdzone obserwacjami rynku, raportami otomoto i anonsów)
- mała popularność i tym samym praktycznie brak wśród aut krajowych; jak są to z absurdalnymi cenami > 90000 pln
- masowy brak info w ofertach o SOH baterii, nawet w stacjach ASO (szczególnie Kia) !
OGÓLNIE POZOSTAŁE KWESTIE:
- najprostszy silnik benzynowy bez turbo i filtrów GPF ; najchętniej też bez zmiennych faz rozrządu, po prostu z jak najmniejszą ilością osprzętu
-przebiegi roczne aktualnie ok 5000-7000 km, głównie jak trzeba coś przewieźć, dojechać tam gdzie nie ma komunikacji lub wczasy i dalsze wyjazdy
- preferuję jazdę lekko dynamiczną, ale bez kozaczenia i wyścigów; 90 % teren lekko zabudowany i metropolia, reszta ok 4-6x w roku trasy po 200 450 km w jedną stronę, z min. kilkugodzinnym postojem na miejscu (można wykorzystać na podładowanie) i prędkością ok 110-130 km/h
- z auta korzystam ok 6-9x w miesiącu, niekiedy są 2-3 tygodniowe przestoje, bo przemieszczam się też innymi środkami komunikacji
- wyłącznie pierwszy właściciel od nowości, krajowe
- przewymiarowana instalacja PV i nie ogrzewany garaż pod domem, ale dość ciepły bo ze stałą temp. 11-16 stopni przez co łatwiej by było korzystać z napędu elektrycznego w aucie phev i ograniczyć do minimum użycie silnika spalinowego w mieście, szczególnie na krótkich trasach
- pożądane: bez kluczykowy system dostępu, dla mnie wybawienie (oczywiście trzeba będzie pomyśleć o zabezpieczeniach antykradzieżowych); automatyczna skrzynia biegów; podgrzewana kierownica oraz nieczęsto przednia szyba;
- żadnych aut niemieckich, francuskich i włoskich !
Wstępnie wytypowałem (pożądanie maleje ze wzrostem kolejności):
A
Toyota Corolla hybryda (rozeznaje temat bo nie miałem kontaktu z marką)
+ jakość Toyota, może nie taka jak żaba czy baleron i takie czasy już nie powrócą , no ale coraz częściej rozmawiam z właścicielami ,którzy rzeczywiście nie narzekają
+ znacznie popularniejsza niż Kia; mały wybór doposażonych używek w kolorze innym niż biały, ale łatwiejsza odsprzedaż ; super wygląd zewn.
- wg autocentrum gorsze opinie niż Kia ; często kradzione całe auta i ostatnio też same baterie ! ; głośna skrzynia biegów CVT i wysokie obroty silnika na autostradach; niezbyt ergonomiczne i estetyczne wnętrze
- trudno kupić bo najpopularniejsza na rynku, portale zawalone śmietnikami i ulepami, kryteria wyszukiwania niezbyt pomagają bo sprzedawcy nie zawsze skrupulatnie ptaszkują pola, a handlarze ze stanem umysłu „pierwszy właściciel w Polsce” z automatu wybierają statusy: krajowe, I właściciel, na dodatek z ceną netto !
- roczniki 2020/2021 już po gwarancji, wysokie ceny nawet > 80000-90000 pln, tymczasem aktualnie nowa! Corola kombi komfort 120000 pln, a do tego możliwy rabat, gdzie tu sens ??
- hałas przy wyższych prędkościach (do weryfikacji na ile z powodu rodzaju skrzyni biegów, a ile braków wytłumienia nadwozia )
B
Niro I lub II
+ b. zbliżony gabarytami do aktualnego auta
+ HEV / PHEV b. prosty silniki spalinowy 1,6 bez turbo i < 2020 roku bez GPF ! (phev >2020 roku, bo od tego roku podobno można wymieniać pojedyncze cele baterii HV)
+ BEV tylko 64 kW z najlepszym stosunkiem cena / jakość / osiągi; sporo modeli z krajowego rynku, pierwszych rąk i nadal ważną 7 letnią gwarancją producenta ! mając szczęście można kupić w ok 70000-75000 pln, te droższe > 80000 pln stoją i będą stać nie sprzedane, bo za 120000-130000 można kupić nowe Niro EV (do tego jeszcze dofinansowanie 30000-40000 pln )
- silnik z wtryskiem bezpośrednim, zatem przy krótkich trasach podwyższona szansa na spłukiwanie filmu olejowego z gładzi cylindrów oraz rozrzedzanie oleju !
- każda tapicerka z wstawkami ze skóry; wentylacja foteli „niezrozumiale” tylko przy pełnym wykończeniu skórą
- nieco mniejszy bagażnik niż Ceed
- większa powierzchnia czołowa = większe opory powietrza (większe zużycie paliwa i teoretycznie hałas)
- HEV/PVEH zwykła skrzynia automatyczna i obsługa oraz wady, kosztowne naprawy jeśli coś się popsuje
C
Ceed III SW phev >2020 roku, bo od tego roku podobno można wymieniać pojedyncze cele baterii HV
+ cichy napęd, b.niskie zużycie paliwa lub brak przez ¾ roku kiedy jeździ się na silniku elektrycznym
+ super wyposażenie
+ wentylowane siedzenia (prawdopodobnie jak w Niro tylko w pełnej tapicerce skórzanej)
+ jeszcze większy niż w gen. II bagażnik
+ zderzaki identyczne jak w wersji GT
+ tylko nieco droższe od używanych odpowiedników HEV i nie hybryd; b. prosty silniki spalinowy
- w porównaniu do Corolli brzydkie !
- z racji niewielkiej baterii praktycznie brak możliwości korzystania z zalecanego ładowania w zakresie 20-80 %, zasięg obniżyłby się z i tak nie wielkich 40-50 km do ok 25-30 km (choć podobno systemy pojazdu same ograniczają max naładowanie i rozładowanie, ale w mniejszym zakresie)
- sporo aut bez gwarancji z racji braku przeglądów w ASO i spoza kraju
- często wyższe ceny niż za BEV !
- nowa kpl bateria w ASO 55000 pln brutto ! , pojedyncze cele od ok 3000 pln brutto (+wymiana kpl baterii 3 rbh x 320 pln ; wymiana pojed. celi 4 rbh x 320 pln + każda kolejna 0,5 rbh + balansowanie z formowaniem 1500 pln)
- skrzynia automatyczna i jej obsługa
D
Ceed II generacji tylko 2018 lub III generacji z silnikiem 1,4 100 KM (może być LPG - nie biorę pod uwagę domontowania instalacji, gdyż ceny aut, które ją posiadają i nie, są dość zbliżone)
+ max prosty silnik, ale zużycie paliwa średnio satysfakcjonujące bo ok 7-8 L , do przełknięcia bo mało jeżdżę
- praktycznie to samo auto, co posiadam zatem nie będzie wrażenia czegoś nowego; nawet sprowadzane będzie znacznie bardziej uboższe niż opcja A/B
- III generacja jest zwyczajnie brzydka, dopiero w najwyższych wersjach wyposażenia wygląda akceptowalnie
- mało popularne na rynku wtórnym
Kilka pytań w związku z zakupem:
1
skrzynia DSG: warto od strony eksploatacyjnej ? jak często trzeba wymieniać olej i na jaki ? Czy jest tylko jeden rodzaj skrzyni automatycznej w opcji B,C i D ?
2
Od kiedy silniki Kia 1.6 105 KM z opcji C i D posiadają GPF lub inny zbędny dodatek ?
3
przeglądy są dość drogie (np. Kia Phev na zmianę co roku raz ok 900 i kolejny rok 1900 pln), a wymienić olej czy filtry można samemu. Nie wiem czy warto również od strony samej gwarancji auta... to podobnie jak z ubezpieczeniem AC po kilku latach mamy kilka ładnych tysięcy w plecy. Macie jakiś sprawdzony sposób, żeby koszty przeglądów ograniczyć ? Podobno nie wszystkie ASO akceptują dostarczone przez użytkowników części, nawet jeśli są tego samego producenta i specyfikacji.
4
na co zwrócić uwagę przy zakupie wymienionych modeli aut ? Z jakimi problemami się spotkaliście ?
5
Jaki jest praktyczny zasięg Kia PHEV nowego i po kilku latach ? Proszę podać przebieg, rok prod, który właściciel i SOH baterii.
6
Udało się komuś sprawdzić: SOC i SOH oraz historię ładowań baterii nie oficjalnym testerem /interfejsem ? Jeśli tak to, którym ?
Jeśli nie to może ktoś robił odczyt w ASO, poproszę o wartości. Z tego co widziałem po ogłoszeniach o ile było to w ogóle podane (może z kilka % ogłoszeń) to Kia uzyskiwała znacznie mniejsze degradacje niż VW ID3.
7
Czy tylko w Niro można regulować poziom rekuperacji ?
8
Czy istnieją na rynku egzemplarze z wstępnie wytypowanych z podgrzewaniem elektrycznym przedniej szyby ? To może w jakiejś części ograniczyłoby użycie silnika spalinowego. A może ktoś posiada Webasto lub jakieś inne rozwiązanie z popularnych ogniw Peltiera ?
9
Po ilu średnio km i w jakiej temp otoczenia rozgrzewają się do 90 stopni Wasze silniki spalinowe ? Podobno hybrydy są stale nie dogrzane przy spokojnej jeździe, to zresztą nie dziwi.
10
Czy w zimniejszych porach roku uruchamia się podgrzewanie baterii HV realizowane z silnika spalinowego ? Ewentualnie czy coś innego oprócz ogrzewania i potrzeby gwałtownego przyśpieszenia uruchamia silnik spalinowy ?
11
Jakieś różnice co posiadały a co nie oraz funkcjonalność: Niro i Ceed ?
12
Co się dzieje po zwolnieniu pedału przyspieszenia ? Napęd jest rozłączany, włącza się rekuperacja (da się ją wyłączyć lub regulować jej poziom ? )
Wg zestawienia Otomoto:
https://www.otomoto.pl/news/insights/raporty
średni czas emisji anonsu na auto elektryczne to już ok 70-80 dni, HEV ok 38-43 dni, a PHEV ok 48-50 dni.
Dziękuję z góry za podzielenie się doświadczeniami. Przed dołączeniem do dyskusji proszę dokładnie przeczytać wpis.
