1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Corsa B 1.0 12V X10XE. Stuki w silniku.

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika zdaniewicz 28, 19-11 20.

  1. zdaniewicz 28

    zdaniewicz 28 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    27-09 20
    Postów:
    18
    Docenione treści:
    0
    Witam,

    Corsa 1.0 12V. Z silnika dobiega stukanie. Najgłośniejsze jest na zimnym silniku a w miarę rozgrzewania się silnika cichnie, jednak jest słyszalne przez cały czas, mimo osiągnięcia temperatury 90 stopni.

    Cechy charakterystyczne:
    - stukanie przypomina odgłos diesla
    - stukanie jest głośniejsze przy dodaniu gazu. Gdy zdejmuję nogę z gazu, stukanie cichnie. Jest słyszalne również na biegu jałowym gdy silnik pracuje przy minimalnym obciążeniu.
    - stukanie dochodzi od strony skrzyni biegów, w dolnej części bloku silnika.

    Zmierzone ciśnienie oleju jest prawidłowe. W silniku rok temu został wymieniony komplet rozrządu (uszczelki, łańcuch, ślizgi, napinacz i kółka) oraz popychacze zaworowe. Corsa bierze olej w ilości około 1 litra na 1500 km. Znika również płyn chłodniczy w ilości około 1 litra na 1000 km (brak wycieków np. z chłodnicy, węży, płyn nie śmierdzi paliwem itp). Corsa jeździ na GMowskim 10W40.

    Czy ktoś spotkał się z podobną usterką? Mechanicy z którymi rozmawiałem nie potrafią określić przyczyny. Większość sugeruje panewki, ale wysokie ciśnienie oleju w układzie nie wskazuje na ich zużycie.
     
  2. Autoelektronika

    Autoelektronika Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    30-09 15
    Postów:
    3 988
    Docenione treści:
    1 121
    tym bardziej internet ci nie podpowie i nie szukaj w nim odpowiedzi co stuka w twoim silniku ,do mechanika i niech zrywa po kolei i znajdzie przyczynę,tylko jest 1 problem,Za szukanie trzeba płacić.
     
    Encore lubi to.
  3. zdaniewicz 28

    zdaniewicz 28 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    27-09 20
    Postów:
    18
    Docenione treści:
    0
    Dokładnie tak. Dzisiaj właśnie mechanik po osłuchaniu silnika powiedział, że za zdiagnozowanie przyczyny zapłaciłbym około 300 zł i stwierdził, że najprawdopodobniej jest to wytarta ścianka tłoka który "obija" się o cylinder. Stało się to w wyniku dużego przegrzania silnika. Żeby się upewnić czy to na 100% to, musiałby wyciągać tłoki a wiadomo z jaką robocizną to się wiąże (ściąganie głowicy itd). Powiedział, że przy tym poborze oleju i płynu chłodniczego jaki jest u mnie, nie opłaca się przy tym silniku robić czegokolwiek, poza naprawami które można wykonać samemu, np. wymiana przepływościomierza, czyszczenia przepustnicy, zmiany filtrów, oleju, płynów itd. Silnik do wyrzucenia i trzeba szukać zamiennego z gwarancją pisemną inną niż tylko rozruchowa.
     
  4. melas

    melas Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    27-04 18
    Postów:
    245
    Docenione treści:
    35
    Miasto:
    WRZEŚNIA
    Dokładnie z dożywotnią gwarancją
     
  5. Autoelektronika

    Autoelektronika Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    30-09 15
    Postów:
    3 988
    Docenione treści:
    1 121
    Panie kto Panu da taka gwarancje do tak starego samochodu,dzisiaj rozlatuja sie silnik w samochodach ktore dopiero zjechały z gwarancji a wy chcecie kupic 20 letni silnik z gwarancja inna niz rozruchowa,soryy cos tu jest nie tak.
     
  6. Radmor

    Radmor Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    1 106
    Docenione treści:
    319
    Nie muszą wszystkie panewki stukać .Może tak się zdarzyć że tylko na jednym korbowodzie będzie stukało a ciś. oleju będzie w normie . Wartości ciś. oleju nie są do końca miarodajne ..w tym przypadku sensownym rozwiązaniem jest zdjęcie misy olejowej .
     
  7. Pawel23

    Pawel23 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-03 18
    Postów:
    117
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Wolomin
    cholera chyba ma rezonans magnetyczny w uszach i oczach też tak chcem bo ja tak nie umiem
     
  8. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    4 676
    Docenione treści:
    2 339
    comment_EPVZ1stFmtNkjO5Pri7F9ERo7xA6ndQP.gif
    Ludziska takie fantasmagorie tu plotą, że już nie wyrabiam ze śmiechu...:)
    Ciekawe co ćpają...:)

    Jak by mu tłok tak latał jak opisuje to by nie nadążył oleju do silnika dolewać...:)
     
  9. Pawel23

    Pawel23 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-03 18
    Postów:
    117
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Wolomin
    woodoo chyba nikt za tym tlokiem by nie zdarzył nawet olej pod ciśnieniem
     
    WOODOO lubi to.
  10. zdaniewicz 28

    zdaniewicz 28 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    27-09 20
    Postów:
    18
    Docenione treści:
    0
    Panowie spokojnie, tu nie chodzi o to, że tłok lata w cylindrze swobodnie :) Mechanik u którego byłem dokładnie mi pokazał na przykładzie innego silnika który remontował, o co chodzi w takim przypadku. Problem dotyczy ścianek tłoka poniżej pierścieni, prostopadłych do tych na których jest sworzeń. Jeżeli silnik był gwałtownie przegrany, to jedna z tych ścianek (albo obydwie) starły się w wyniku napuchnięcia tłoka w tym miejscu. Silnik będzie pracował normalnie, pierścienie będą nadal szczelne, ale poniżej nich będzie minimalna przestrzeń na ściankach w których nie ma sworznia. Stąd stukanie, które podobno potrafi być wyraźnie słyszalne jak w przypadku mojego silnika.

    Sorry, nie chcę was pouczać, bo nie jestem mechanikiem.
     
  11. Pawel23

    Pawel23 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-03 18
    Postów:
    117
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Wolomin
    Jednak ja się nie znam nie pomoge
     
  12. sprinter9454

    sprinter9454 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-10 20
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Kraków
    Witam należy zwrócić uwagę na to że silnik zbudowany jest z różnych materiałów - metali , jest obliczone że w temperaturze między 80 a 90 stopni osiąga prawidłowe luzy . Dlatego na zimnym bardziej stuka . Moim zdaniem to panewka na korbowodzie albo luz na sworzniu tłoka - raczej sworzeń .
     
  13. nanab

    nanab Początkujący

    Online
    Dołączył:
    25-09 20
    Postów:
    87
    Docenione treści:
    20
    Czyt. piston slap. Żeby potwierdzić trzeba rozwalić silnik na śrubki, jak okaże się że to nie to to trudno, godzinówka leci a płaci klient. Od strony mechanika porada jest prosta-daj do mechanika, niech na ślepo rozkręci cały silnik i weźmie za to więcej niż samochód warty, żeby na koniec zauważyć że kolektor albo uszczelka pod nim ma pęknięcie które się zamyka po nagrzaniu :D