1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Corsa C 1.3 CDTI nie odpala

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika M4R71N, 18-07 18.

  1. M4R71N

    M4R71N Nowy

    Offline
    Dołączył:
    18-07 18
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Witam. Mam problem z Corsa C z roku 2004 z silnikiem 1.3 CDTI. Mianowicie krecac rozrusznikiem niestety nie chce zapalac... Z plaka jakos zapala ale jest jakby bez mocy, tzn jak wcisne mocnej gaz to nie chce przyspieszac. Po regeneracji sa wtryskiwacze i pompa wysokiego cisnienia oraz wstawiony nowy EGR. Cisnienie na listwie nabija od razu ale jak chce niby zalapac to zaraz te cisnienie spada a auto tylko jakby sie zakrztusi i kreci dalej. Cisnienie sprezania na wszystkich cylindrach jest wporzadku. Swiece wszystkie grzeja. Co jeszcze mam sprawdzac zeby w koncu dojsc z autem do ladu?
     
  2. slaweuszek

    slaweuszek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-04 18
    Postów:
    462
    Docenione treści:
    85
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Ciśnienie paliwa.
     
  3. M4R71N

    M4R71N Nowy

    Offline
    Dołączył:
    18-07 18
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Napisałem że ciśnienie nabija od razu ponad 200 i wtedy gdy powinien zapalić to on się jakby krztusi i ciśnienie spada i nabija od nowa. Więc skoro je nabija to nie sądzę aby winny był układ wtryskowy
     
  4. melas

    melas Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    27-04 18
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    WRZEŚNIA
    A jednak tak. Masz w parametrach ciśnienie wymagane a rzeczywiste. Ma się pokrywac przy pracującym silniku. Ma być w miarę stabilne a nie skoki po 100bar.
     
  5. slawek2007.28

    slawek2007.28 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 18
    Postów:
    628
    Docenione treści:
    152
    Miasto:
    Ostrołęka
    Przyjżyj się listwie rodzielającej, a wszystko Ci się rozjaśni.;)
     
  6. M4R71N

    M4R71N Nowy

    Offline
    Dołączył:
    18-07 18
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    A więc tak. Autko zapala już normalnie po naprawie rozrusznika jednak nie pracuje tak jak powinno. Jest na pewno słabszy dużo i podejrzewam że Przeplywka może niedomagac więc ja odlaczylem jednak po jej odpieciu auto przy jeździe się krztusi a z wydechu pełno czarnego dymu. Na postoju pracuje równo bez zarzutów. Na co patrzeć teraz?
     
  7. Dawidek126

    Dawidek126 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-05 14
    Postów:
    464
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    Piaseczno
    a jak z wartościami rzeczywistymi?? masa powietrza ?? egr nowy wsadziłeś ??

    diagnostyka każdego silnika na odległość to tylko wartości rzeczywiste bo bez nich to tylko szklana kula:)
     
  8. M4R71N

    M4R71N Nowy

    Offline
    Dołączył:
    18-07 18
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Jak Przeplywka była odlaczona to przyjmowal stała wartość. Wywaliło błąd p0107. Egr nowy. Jak gaz mam w podłodze to nie chce jechać. Wartości to masa powietrza 60kg/h ciśnienie docelowe i rzeczywiste 800-820. Ciśnienie doładowania 1.23bar. Jak mam wyciśnięty gaz na 50% wtedy przyspiesza tylko wiadomo że nie tak dobrze
     
  9. Jarzi

    Jarzi Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    2 054
    Docenione treści:
    389
    Miasto:
    Kaczory
    Cos mało...
     
  10. M4R71N

    M4R71N Nowy

    Offline
    Dołączył:
    18-07 18
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Wszystkiego jest mało przy wcisnietym gazie na max. Jeżeli mam tak do 70% do wszystko ma wyższe wartosci
     
  11. M4R71N

    M4R71N Nowy

    Offline
    Dołączył:
    18-07 18
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Po kilkudniowych obserwacjach zauważyłem że kiedy odepne przeplywomierz oraz egr autko jeździ normalnie, ma moc ale niestety kopci na czarno, nieraz tak że nic nie widać za mną, przy podpietym egr bez przeplywki tragedia bo auto się dusi. Przy podpietej przeplywce bez egr moc jest ale tylko z dołu. Co może być przyczyną takiego zachowania? Czy winny jest egr czy może zasyfiony kolektor ssacy? Jakieś pomysły?
     
  12. Dziobak

    Dziobak Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-07 18
    Postów:
    29
    Docenione treści:
    1
    Czarny dym !? A jakie cisnienie doladowania ?Obstawiam EGR jesli nie ma odpowiedniego cisnienia doladowania i przeplywka przeklamuje.
     
  13. autobi41

    autobi41 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    28-05 14
    Postów:
    137
    Docenione treści:
    14
    Kopci na czarno bo masz odpiętą przepływkę i dlatego jest zła mieszanka (za mało powietrza w stosunku do paliwa).
    Spróbuj zaślepić EGR, sprawdzisz czy będzie lepiej się zbierać w całym zakresie obrotów, przy okazji zobaczysz jak wygląda kolektor ssący wewnątrz.
    Zobacz "tutek" odnośnie EGR:
     
  14. M4R71N

    M4R71N Nowy

    Offline
    Dołączył:
    18-07 18
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Kolektor był czyszczony przy wymianie egr, tak samo jak rurki od niego bo wszystko było zawalone. Przy podpietej przeplywce też kopci tyle że mniej.
     
  15. autobi41

    autobi41 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    28-05 14
    Postów:
    137
    Docenione treści:
    14
    A masz pewność, że układ dolotowy od turbiny do IC oraz od IC do kolektora ssącego jest szczelny??
    Sprawdź węże dolotowe (ładunkowe), czy odpowiednio się napełniają i czy nie puszczają ciśnienia.
    Od IC idzie rura gumowa do kolektora ssącego, na bloku silnika z boku jest przejściówka z gumy na plastik.
    Obejrzyj to i posłuchaj na pracującym silniku.
    Popatrz także na turbinę w parametrach pracy...
     
  16. riko

    riko Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-03 12
    Postów:
    142
    Docenione treści:
    10
    A łańcuch nie przeskoczył .
     
  17. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    863
    Docenione treści:
    226
    Miasto:
    łódź
    kolego a przewod do sztangi w turbo ci sie nie zsunal???