• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Corsa C 1.3 CDTI nie odpala

M4R71N

Początkujący
Dołączył
18.07.2018
Postów
14
Punktów
0
Wiek
34
Witam. Mam problem z Corsa C z roku 2004 z silnikiem 1.3 CDTI. Mianowicie krecac rozrusznikiem niestety nie chce zapalac... Z plaka jakos zapala ale jest jakby bez mocy, tzn jak wcisne mocnej gaz to nie chce przyspieszac. Po regeneracji sa wtryskiwacze i pompa wysokiego cisnienia oraz wstawiony nowy EGR. Cisnienie na listwie nabija od razu ale jak chce niby zalapac to zaraz te cisnienie spada a auto tylko jakby sie zakrztusi i kreci dalej. Cisnienie sprezania na wszystkich cylindrach jest wporzadku. Swiece wszystkie grzeja. Co jeszcze mam sprawdzac zeby w koncu dojsc z autem do ladu?
 

M4R71N

Początkujący
Dołączył
18.07.2018
Postów
14
Punktów
0
Wiek
34
Napisałem że ciśnienie nabija od razu ponad 200 i wtedy gdy powinien zapalić to on się jakby krztusi i ciśnienie spada i nabija od nowa. Więc skoro je nabija to nie sądzę aby winny był układ wtryskowy
 

melas

SuperMechanior
Dołączył
27.04.2018
Postów
304
Punktów
42
Wiek
48
Miasto
WRZEŚNIA
A jednak tak. Masz w parametrach ciśnienie wymagane a rzeczywiste. Ma się pokrywac przy pracującym silniku. Ma być w miarę stabilne a nie skoki po 100bar.
 

M4R71N

Początkujący
Dołączył
18.07.2018
Postów
14
Punktów
0
Wiek
34
A więc tak. Autko zapala już normalnie po naprawie rozrusznika jednak nie pracuje tak jak powinno. Jest na pewno słabszy dużo i podejrzewam że Przeplywka może niedomagac więc ja odlaczylem jednak po jej odpieciu auto przy jeździe się krztusi a z wydechu pełno czarnego dymu. Na postoju pracuje równo bez zarzutów. Na co patrzeć teraz?
 

Dawidek126

SuperMechanior
Dołączył
12.05.2014
Postów
1175
Punktów
199
Miasto
Piaseczno
a jak z wartościami rzeczywistymi?? masa powietrza ?? egr nowy wsadziłeś ??

diagnostyka każdego silnika na odległość to tylko wartości rzeczywiste bo bez nich to tylko szklana kula:)
 

M4R71N

Początkujący
Dołączył
18.07.2018
Postów
14
Punktów
0
Wiek
34
Jak Przeplywka była odlaczona to przyjmowal stała wartość. Wywaliło błąd p0107. Egr nowy. Jak gaz mam w podłodze to nie chce jechać. Wartości to masa powietrza 60kg/h ciśnienie docelowe i rzeczywiste 800-820. Ciśnienie doładowania 1.23bar. Jak mam wyciśnięty gaz na 50% wtedy przyspiesza tylko wiadomo że nie tak dobrze
 

M4R71N

Początkujący
Dołączył
18.07.2018
Postów
14
Punktów
0
Wiek
34
Wszystkiego jest mało przy wcisnietym gazie na max. Jeżeli mam tak do 70% do wszystko ma wyższe wartosci
 

M4R71N

Początkujący
Dołączył
18.07.2018
Postów
14
Punktów
0
Wiek
34
Po kilkudniowych obserwacjach zauważyłem że kiedy odepne przeplywomierz oraz egr autko jeździ normalnie, ma moc ale niestety kopci na czarno, nieraz tak że nic nie widać za mną, przy podpietym egr bez przeplywki tragedia bo auto się dusi. Przy podpietej przeplywce bez egr moc jest ale tylko z dołu. Co może być przyczyną takiego zachowania? Czy winny jest egr czy może zasyfiony kolektor ssacy? Jakieś pomysły?
 

Dziobak

Gaduła
Dołączył
22.07.2018
Postów
85
Punktów
7
Wiek
39
Miasto
Londyn
WWW
bmerc.co.uk
Czarny dym !? A jakie cisnienie doladowania ?Obstawiam EGR jesli nie ma odpowiedniego cisnienia doladowania i przeplywka przeklamuje.
 

autobi41

SuperMechanior
Dołączył
28.05.2014
Postów
200
Punktów
38
Wiek
53
Kopci na czarno bo masz odpiętą przepływkę i dlatego jest zła mieszanka (za mało powietrza w stosunku do paliwa).
Spróbuj zaślepić EGR, sprawdzisz czy będzie lepiej się zbierać w całym zakresie obrotów, przy okazji zobaczysz jak wygląda kolektor ssący wewnątrz.
Zobacz "tutek" odnośnie EGR:
 

M4R71N

Początkujący
Dołączył
18.07.2018
Postów
14
Punktów
0
Wiek
34
Kolektor był czyszczony przy wymianie egr, tak samo jak rurki od niego bo wszystko było zawalone. Przy podpietej przeplywce też kopci tyle że mniej.
 

autobi41

SuperMechanior
Dołączył
28.05.2014
Postów
200
Punktów
38
Wiek
53
A masz pewność, że układ dolotowy od turbiny do IC oraz od IC do kolektora ssącego jest szczelny??
Sprawdź węże dolotowe (ładunkowe), czy odpowiednio się napełniają i czy nie puszczają ciśnienia.
Od IC idzie rura gumowa do kolektora ssącego, na bloku silnika z boku jest przejściówka z gumy na plastik.
Obejrzyj to i posłuchaj na pracującym silniku.
Popatrz także na turbinę w parametrach pracy...
 

pawel2406

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
9.08.2018
Postów
3473
Punktów
1451
Wiek
51
Miasto
łódź
kolego a przewod do sztangi w turbo ci sie nie zsunal???
 

merlin11228

Uczestnik
Dołączył
21.01.2022
Postów
30
Punktów
1
Wiek
40
Miasto
Sosnowiec
I co temat sie urwał.Nic mnie tak nie drażni jak ktoś znajdzie rozwiązanie ale już o nim nie napisze .Typowa cebula.
 

merlin11228

Uczestnik
Dołączył
21.01.2022
Postów
30
Punktów
1
Wiek
40
Miasto
Sosnowiec
To też jakieś rozwiązanie.Ale miło by było gdyby napisał że sie poddał i auto poszlo na żyletki
 
Do góry Bottom