1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Corsa C z10xep błędy p1500 i p1523

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika marteo, 13-08 18.

  1. marteo

    marteo Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-08 18
    Postów:
    14
    Docenione treści:
    0
    Cześć. Mam nie lada zagwostkę. Jak w tytule pacjent Corsa C z 2002r z Z10XEP pod maską z kodami błędów P1500 i P1523. Czytałem podobny temat, ale nie było w nim odpowiedzi co jest/było przyczyną. Ogólnie obstawiam padniety ECU, ale przed naprawą wolałem zasiegnąć rady albo potwierdzenia. Do rzeczy... Po odpaleniu auta brak reakcji na pedał gazu- przepustnica odchyla się tylko na 3%. Po szybkim przekręceniu kluczyka na pozycje 0 i następnie powrót na zapłon niweluje problem i pieknie auto reaguje na gaz. Do czasu aż silnik obciązy się i napięcie spadnie ponizej 12,4V wg. testera DELPHI a 11.9V wg. multimetra wpietego w klemy akumulatora. Zauważyłem, że błąd wyskakuje jedynie przy obciążeniu silnika klimatyzacją (w momencie włączenia wentylatora) z włączonymi nawiewami na 3-4bieg. W momencie załączenia wentylatora klimy napięcie spada do ok 11,9V wg. multimetru wpiętego w klemy akumulatora i wtedy błąd i brak reakcji na pedał gazu. Podejrzewam też alternator choć na jałowym ma 13,8-14V. Po przegazowaniu 14,1-14,2v. Gdy powłączam wszystkie odbiorniki jest ok 13,2V i jak tylko załączy się wentylator klimy na chwile napięcie spada do 11,9V i błąd powraca. Podejrzewam też gdzieś zwarcie bo akumulator trzyma ładnie 12,6V i w momencie kręcenia rozrusznikiem napięcie spada do ok 10V i wtedy ECU łapie ww błędy i stąd na samym starcie brak reakcji na pedał gazu. Wszystko przetrzepałem-wiązkę, ECU, BCM-w nim akurat miałem nadzieję bo jak go wyjąłem to miał nadpalone ścieżki i zielone styki, ale po wyczyszczeniu i przelutowaniu lutów zero poprawy. W momencie wykasowania błędów gdy trzymam gaz w jednej pozycji obroty dośc mocno skacza w przedziale ok 1000RPM. Dziś tez wyjąłem alternator i wyczyściłem wszystkie styki i posprawdzałem prostownik na przebicia itp-wydaje się być bardzo w porządku. Ciągnąłem dodatkową masę ECU-aku, ECU-buda, buda-silnik i nic z tego. Sprawa wydaje się byc prozaiczna i wystarczy wymienić alternator bo nie trzyma pod obciążeniem powyżej 14v, ale.... kwestia rozruchu i spadku napięcia. Ciągnąłem też _(plus) z klemy akumulatora bezpośrednio do nóżki 87 przekaźnika ECU jak i bezpiecznika 40A i nic z tego. Akumulator też podmieniłem z innego auta i dupa. Dziś na noc zostawiłem akumulator do ładowania bo spadła mu pojemność. To chyba na tyle.
    Za wszelkie rady i sugestie będę wdzięczny.
     
  2. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    1 894
    Docenione treści:
    702
    Miasto:
    WWA
    No bidulo pewnie nie wiesz co oznaczają te błędy...
    co ?:bored:
     
  3. marteo

    marteo Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-08 18
    Postów:
    14
    Docenione treści:
    0
    Dlaczego mam nie wiedzieć. One moga byc przeciez spowodowane niskim napięciem i lub skokiem napiecia.
     
  4. karwa raz dwa trzy

    karwa raz dwa trzy Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-02 18
    Postów:
    737
    Docenione treści:
    35
    Miasto:
    wies kolo miasta
    Co tu dywagować jak zasilanie masz niskie. Jak akumulator trzyma dobrze to wywalaj alternator.
     
  5. marteo

    marteo Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-08 18
    Postów:
    14
    Docenione treści:
    0
    Witam Panowie. Powracam z tematem. Przetrzepalem cale auto, pozamienialem rozruszniki z drugiej i dalej to samo. jestem pewien ze to ecu. dzwonilem do elecrobip i powoedzieli mi ze przy tych bledach 1500i1523 ecu do smietnika. Polecil mi Pan na infolini zeby kupic sprawny sterownik i zakodowac go wg. oryginalnego z auta. Moje pytanie brzmi... czy gdy wymienie ecu +licznik +petla z kluczykiem+immo + modul komfortu z innego to obejdzie sie bez kodowania? Walnieta corsa jest z 2002r a mam druga tez z 1.0 2006r ale juz nowszym motorem z klapkami w dolocie i innym numerem sterownika.
     
  6. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    962
    Docenione treści:
    318
    Miasto:
    łódź
    moze sie myle ale tam alternator nie jest sterowany CANem wiec ????? podjedz do mnie zrobie za połowe ceny ecu +licznik +petla z kluczykiem+immo + modul komfortu z innego to obejdzie sie bez kodowania
     
  7. marteo

    marteo Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-08 18
    Postów:
    14
    Docenione treści:
    0
    Może źle się wyraziłem i mało dokładnie. Mam drugą corsę z 2006r z tym samym motorem, ale ma uszkodzony rozrząd. Chcę tą Corse z 2006r postawic na nogi i nie chcę z niej nic wyciągać-tylko popodmieniać na sprawdzenie. Na alledrogo sa gotowe zestawy do Corsy C (ecu +licznik +petla z kluczykiem+immo + modul komfortu) i chcę taki zestaw kupić. I moje pytanie brzmiało czy po kupnie takiego zestawu auto będzie śmigało. Są zestawy z takimi samymi oznaczeniami ECU co w mojej z 2002r. Dzieki pawel2406 , ale jeśli podmianka pomoże to nie będę się fatygował :)
     
  8. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 443
    Docenione treści:
    252
    Miasto:
    Radom
    Zanim zaczniesz wymieniać ECU to rozbierz kość od niego, tę na której było zielono (bo ECU ma dwie jak mniemam), najprawdopodobniej tam jest to samo i to jest problemem. Miałem tak niedawno w Astrze G.
     
  9. marteo

    marteo Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-08 18
    Postów:
    14
    Docenione treści:
    0
    To była jedna z pierwszych rzeczy, które sprawdziłem. Dziś przyszła paczka z licznikiem, ecu, petla + transponder, bcm i będę to podmieniał. Mam 14dni na zwrot gdyby nie pykło tak, że napiszę czy się udało :)
     
  10. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    962
    Docenione treści:
    318
    Miasto:
    łódź
    a ja dalej mysle ze to nie to... z Twojego pierwszego opisu wynika jasno ze podczas włączenia wentylatorów ,klimy ,swiateł robi sie co robi -wiec tu bym sie kierował ... wystarczy banalny test i juz ... miałem nawet w sobote podobnie
    a wrecz identycznie renault kangoo po właczeniu sporych odbiornikow na wyzszych obrotach zapalała sie kont swiec brak reakcji na gaz tryb awaryjny i ... Pan zakupił nowy pedał gazu a jakze i wpadł wymienic (hihihi) jakiez było jego zdziwienie gdy ( mowił ze jego tester jest lepszy od mojego i wie lepiej mam wymieniac a nie dyskutowac) po wymianie było to samo!!!! pedał gazu juz nie jest do zwrotu bo ma slady montazu:D:D:D:D:D:D:D:D a usterka dalej istnieje dzis sprawdziłem ze po mpjej diagnozie jest ok ale ciekawe czy pan sie ugnie i powie magiczne dwa słowa --poprosze i przepraszam ;););););)
     
  11. marteo

    marteo Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-08 18
    Postów:
    14
    Docenione treści:
    0
    Muszę Cię zmartwić bo wymieniłem cały zestaw i auto hula jak złe. Myslę, że przed wymiana tego wszystkiego sprawdziłem wszystko co mogłem i ostatecznie pozostało ECU. Tak, że auto naprawione. Zero błędów, reakcja na gaz natychmiastowa, nie szarpie i brak błędów przepustnicy a raczej sterowania przepustnicą ze sterownika :) Reasumujac:
    Wymienione:
    -ECU
    -BCM
    -Zegary
    -Pętla immobilaisera
    -Transoponder w kluczyku (pestka)

    Dodam, że numery drugiego ECU musiały się dokładnie zgadzać z ECU, które było pierwotnie w aucie.
     
  12. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 443
    Docenione treści:
    252
    Miasto:
    Radom
    Gratulacje.
     
  13. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    962
    Docenione treści:
    318
    Miasto:
    łódź
    jestem zmartwiony ale i ciesze sie ze Ci sie udało:)
     
    mat994 lubi to.
  14. marteo

    marteo Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-08 18
    Postów:
    14
    Docenione treści:
    0
    Pawel czym zmartwiony? Ja tez jestem zmartwiony bo... po wymianie silnik swietnie smiga, ale. Nie dziala centralny fabryczny z pilota (dziala jak zamykam/otwieram zamek kluczykiem). I nie dziala klimatyzacja. Oczywiscie podmienilem BCM na poprzedni ale wywala blad immo. I teraz co warto. Czy wlozyc stary BCM i w nim zmienic kod immo czy obecny BCM ("nowy") modzic?