• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Corsa D 1.3 CDTI 75KM - błędy P1093 i P1191

rostex

Bywalec
Dołączył
30.11.2015
Postów
66
Punktów
7
Miasto
Płońsk
Mam problem z Corsą D 1.3 CDTI 2007 Z13DTJ 75KM.
Przy przekroczeniu 2500 obr/min pojawia się check i rejestrowane są błędy:
1. P0089-66 - ciśnienie paliwa zakres/wydajność
2. P1093-61 - układ paliwowy niesprawność

Po zapaleniu czeka maksymalne ciśnienie ustawia na 800 bar, więc jako tako jedzie (max 120 km/h).

Z opisu z TISa wynika, że sterownik porównuje koorelacje wypełnienia impulsu dla regulatora ciśnienia w szynie i odczytu z czujnika ciśnienia w szynie i coś mu się nie zgadza. Nie zapisuje bowiem błędów o zbyt dużym lub zbyt małym ciśnieniu, tylko nieprawidłowym.

Co zrobiłem:
1. Wymiana pompy CR na sprawną.
2. Wymiana regulatora ciśnienia paliwa w szynie na sprawny.
3. Wymiana czujnika ciśnienia paliwa w szynie na sprawny.
4. Zrobiłem próbę przelewową - wszystkie po równo.
5. Ciśnienie paliwa za filtrem a przed pompą CR - 2,3-2,4 bar.
6. Wymontowałem pompę z baku - syfu nie było.

Podczas jazdy z diagnoskopem na kolanach można zauważyć, że maksymalne ciśnienie paliwa nie przekracza 850 bar, a żądane jest ponad 1000. Wiem, że tu jest problem ale kończą mi się już pomysły.

Auto pali od strzała, na zimno i na ciepło, dosłownie dwa obroty wałem i pracuje, co w przypadku tych silników rzadko się zdarza.
 

Danmar

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.04.2015
Postów
473
Porady
1
Punktów
110
Wiek
30
Miasto
Wielkopolska
Filtr paliwa sprawdzony.
Automatyczne połączenie postów:

Filtr paliwa sprawdzony.
 

Danmar

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.04.2015
Postów
473
Porady
1
Punktów
110
Wiek
30
Miasto
Wielkopolska
No a ile masz podane w AD, że ma wskazywać? I na co wskazuje błąd P0089? Łączysz te dane, które zebrałeś?
 

rostex

Bywalec
Dołączył
30.11.2015
Postów
66
Punktów
7
Miasto
Płońsk
Intercars podaje katalogowo 2,3 bara dla nowej pompy, z tego co pamiętam Autodata tak samo.
Automatyczne połączenie postów:

Czy wzrosło zużycie paliwa? Czy czasami ma zajawki odzyskiwania mocy?
Nie ma zajawek na odzyskiwanie mocy, bo przy mocniejszym wciśnięciu zapala checka.
Wtedy ustawia maksymalne ciśnienie pracy na 800 bar i jedzie na 70% mocy.
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1287
Porady
1
Punktów
131
Miasto
Nowy Sącz
Zastanawiam się nad przepływomierzem,był sprawdzony?Wszystkie doloty,szczelność też?Podciśnienie Egru?Miałem identyczny przypadek w Fordzie,zero dymienia,słaby był,czasami moc powracała,aż w końcu permamentna słabota,nie poszedł szybciej niż 130 km/h,podniosłem maskę,wyskoczył cieniutki kabelek biegnący od elektronicznej kostki do zaworu EGR,luzował się,czasami musiało go trochę wcisnąć aż wypadł(podciśnieniowy)po wpięciu moc wróciła,a juz zacząłem obstawiać turbinę.
 

rostex

Bywalec
Dołączył
30.11.2015
Postów
66
Punktów
7
Miasto
Płońsk
Tu problem nie tkwi w "kostce egru" ani tym podobnych, sorry ale liczę na podpowiedzi mechaników znjacych dobrze układy wtryskowe.
 

sulej013

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.01.2014
Postów
1247
Porady
1
Punktów
213
Wiek
30
Miasto
Xxx
Sprawdź wtryski.....
 

Danmar

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.04.2015
Postów
473
Porady
1
Punktów
110
Wiek
30
Miasto
Wielkopolska
A ja twierdzę, ale to tylko moja opinia, sprawdź Autodate ;)
 
Do góry Bottom