1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Corsa D 1.3 CDTI problem z ustawieniem rozrządu.

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika PanFasoliusz, 9-09 20.

  1. PanFasoliusz

    PanFasoliusz Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-01 18
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Teresin
    Witam
    Trafiła mi się Corsa D 1.3 CDTI, kod silnika aktualnie nie znany.
    Problem, rozciągnięty łańcuch, stukające regulatory.
    Pokrywa ogarnięta, rozrząd blokowany na blokadach.
    Kręcę wałem, aby sprawdzić czy wszystko ok i zdziwienie. Obrócić mogę jedynie ze 20% i spotykam zawory.
    Zacząłem dumać i szukać.
    Według mnie jest problem z ustawieniem wału. Gdy go zablokuję to mam drugi tłok w górze. Blokada na pewno wpada w wycięcie. Wał bez klina, ale dokręcany zgodnie ze sztuką, ręcznie bez pneumata.
    Skrzynia biegów 6 biegowa, blokada wkładana "na górze", nie od dołu jak w 5biegowym.
    Po wielu próbach, ustawiłem zamach otworem na dół, mniej więcej w pozycji skrzyni 5biegowej, wszystkie 4 tłoki są na równo. Po ustawieniu mogę kręcić wałem.
    Teraz pytanie, czy jest możliwość, że założył ktoś zamach ze skrzyni 5 biegowej i wał blokowany jest w złej pozycji?
    Przy zablokowanym wale, pierwszy tłok powinien być w górze, czy na środku?
     
  2. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    4 903
    Docenione treści:
    1 339
    Miasto:
    Kaczory
    Jak dobrze kojarzę to tloki w połowie skoku.
     
    PanFasoliusz lubi to.
  3. winetoo

    winetoo SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    2 451
    Docenione treści:
    833
    Miasto:
    Radom
    Dokładnie, wszystkie na równi.
     
    PanFasoliusz lubi to.
  4. Auto.Klinika

    Auto.Klinika Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    2 729
    Docenione treści:
    765
    Blokada w złym miejscu Ci weszła. Jak się nie mylę to są dwa otwory
     
  5. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    4 348
    Docenione treści:
    2 215
    comment_EPVZ1stFmtNkjO5Pri7F9ERo7xA6ndQP.gif Ciekawe jak blokady wałków mu się zgrywały z blokadą dołu...:) Pewnie najpierw wszystko rozj...ał na pałę, a dopiero potem się drapał po makówie jak to poblokować...:) Niezły fachura...:)
     
  6. PanFasoliusz

    PanFasoliusz Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-01 18
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Teresin
    Jak by się nie zgadzały to bym nie zablokował, pomyśl trochę, to nie boli :)
     
  7. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    2 454
    Docenione treści:
    708
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    upload_2020-9-15_10-21-25.png

    w 6b czyli m20 jest dwumas w 5b nie
     
  8. PanFasoliusz

    PanFasoliusz Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-01 18
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Teresin
    U mnie jest 6b.
    Gdy ustawiam tłoki na równo, to otwór w zamachu wychodzi mniej więcej w miejscu blokowania skrzyni 5b.
    Na równych tłokach nie ma nawet najmniejszego nacięcia by zablokować.
    Pomysł jest by wziąć poziomnice, wsadzić na tłoki dwa równe elementy i ustawić tłoki na równo. Tylko, że to taka trochę partyzantka.
     
  9. winetoo

    winetoo SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    2 451
    Docenione treści:
    833
    Miasto:
    Radom
    Utnij sobie cztery druty jednakowej długości, ulokuje je w gniazdach wtryskiwaczy i ustaw tłoki tak żeby wszystkie druty były w linij. Ja tak robiłem kiedyś w jakimś aucie.
     
    PanFasoliusz lubi to.
  10. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    4 903
    Docenione treści:
    1 339
    Miasto:
    Kaczory
    Jak masz tloki równo i przekręcisz 180* też nie ma otworu?
     
  11. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    4 348
    Docenione treści:
    2 215
    Jak byś zablokował to byś teraz nie miał rozkminki czemu nie możesz obrócić wałem...:) więc nie pier...dol farmazonów...:)
    Ale tak to jest jak ktoś nie ma bladego pojęcia o budowie silnika i sterowania rozrządem...:( a się złapał i napierdzielił głupot...:)
    Czyli fura paliła- pewnie ch...owo, ale paliła...a po grzebaniu mechaniora nie chce...:) brawo...:)
     
  12. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    4 621
    Docenione treści:
    6 487
    Miasto:
    Mazowieckie
    partyzantkę to najwyraźniej ktoś odwalił wcześniej przy wymianie sprzęgła
    teraz wypadało by partyzancko zrobić dziure w zamachu...ciekawe czy obrócony o 180* na wale by pasował.
    generalnie wyrazy współczucia.
    wypadało by poinformować klienta ze do wymiany rozrządu trza zwalić sprzęgło i koszty wzrosną o tysiaka.
     
    PanFasoliusz i winetoo lubią to.
  13. winetoo

    winetoo SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    2 451
    Docenione treści:
    833
    Miasto:
    Radom
    Tysz racja.
     
  14. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    4 348
    Docenione treści:
    2 215
    Fajne teorie tu tworzycie...:)
    Ale...
    Zadałem pytanie, czy se blokował nierząd przed rozwaleniem i gość odpowiada:
    Czyli jak w końcu było ?
    Przed rozebraniem nierządu blokady pasiły...a po złożeniu już nie ???:)
    Gość prawi fantasmagorie, a reszta to łyka jak pelikany...:)
     
  15. Regaciarz

    Regaciarz Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-03 18
    Postów:
    579
    Docenione treści:
    149
    Miasto:
    Wasilków
    5b też ma dwumas, przynajmniej miały dwie sztuki które do tej pory zrobiłem
     
  16. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    4 621
    Docenione treści:
    6 487
    Miasto:
    Mazowieckie
    po co w ogóle to blokować do demontażu, zresztą nie wolno bo wałki pękają
     
  17. winetoo

    winetoo SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    2 451
    Docenione treści:
    833
    Miasto:
    Radom
    Chyba ze śmiechu.
     
    toomii76 lubi to.
  18. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    4 348
    Docenione treści:
    2 215
    Pewnie i z takiego założenia wyszedł autor i dorwał się z pneumatem jak reksio do szynki...:)
    A w ogóle to nic nie pęka jak się przytrzyma kluczem za koło, zarówno podczas odkręcania, jak i przykręcania...a nie na blokadach napier...dala pneumatem na fulu...:)
     
    toomii76 lubi to.
  19. winetoo

    winetoo SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    2 451
    Docenione treści:
    833
    Miasto:
    Radom
    Przyjebałes się do tego blokowania przed jak chińczyk do ryżu, zrobił co zrobił, może i popełnił błąd ale nie on pierwszy i nie ostatni. Zluzuj majty woodek bo ci guma pęknie. Zadał konkretne pytanie, masz o tym pojęcie to odpowiedź, nie masz to zamilknij i pozwól niech inni pomogą.
     
  20. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    4 903
    Docenione treści:
    1 339
    Miasto:
    Kaczory
    Robiłem Swifta z takim silnikiem i chyba skrzynia 5b i miał dwumas. W fiacie panda też był dwumas.