1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Corsa D 1.4 16v 2006r 130kkm UPG po raz kolejny?

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika james89, 20-03 19.

  1. james89

    james89 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-12 12
    Postów:
    499
    Docenione treści:
    22
    Miasto:
    Opole
    Witajcie,
    temat zaczął się jakiś rok temu.
    Przywieźli auto j.w. z objawami upg, do tego stopnia że już nie chodził na wszystkie cylindry.
    Okazało się, że 5-6 tys wczesniej ktos inny już robił upg. Więc mówie jedźcie z powrotem tam.
    Oni nie, nie chcą już tam jechać. Zabrałem się za auto, i jak każde upg, głowica do sprawdzenia szczelności, szlifu, blok wyczyszczony, nowe uszczelki śruby itd. Auto pojechało, za jakies 2tys km dzwoni ze ubylo plynu. Dolal, zas spokoj na nastepne kilka tys. Przez ten czas raz na 4tys km pol litra oleju, ale bardzo krotkie trasy.
    Po roku, niecale 10tys km, przyjechal do mnie, weze miekkie jak nie powiem co, napęczniałe. I oczywiście ciśnienie w układzie.
    Co robić? od czego zacząć?
    Mieliście takie przypadki? krzywy blok? peknieta tuleja?
    Nie wiem co z tym fantem począć. Pomóżcie prosze
     
  2. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    7 658
    Docenione treści:
    4 201
    Miasto:
    turek
    Powiedz, że cię w domu nie ma. Ja już się nauczyłem, żeby nie brać roboty po kimś. Szczególnie takiej.
     
  3. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    3 158
    Docenione treści:
    836
    Miasto:
    Kaczory
    Nie Mierzyles bloku? Głowica sprawdzona na szczelność?
     
  4. james89

    james89 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-12 12
    Postów:
    499
    Docenione treści:
    22
    Miasto:
    Opole
    glowica na szczelnosc sprawdzona, a przynajmniej tak szlifierz mowil.
    Blok niestety jedynie na oko przymiarem, liniału nikt nie miał w okolicy.
    Byłem pewny, że wcześniej coś schrzanili, i fajnie wdepnąłem.
     
  5. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    3 158
    Docenione treści:
    836
    Miasto:
    Kaczory
    Olej w układzie?
     
  6. james89

    james89 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-12 12
    Postów:
    499
    Docenione treści:
    22
    Miasto:
    Opole
    raczej tak, choc na zbiorniczku tylko "zadymione" i czuc zapach spalin.
    Podczas jazdy temp dochodzi do 95st, potem termostat otworzy i 89-91. Na postoju potrafi podejsc po 2-3 minutach do 115, po czym znowu zejsc do 85-90

    i mała pompyłka, to silnik z12xep, czyli 1.2 16v
     
  7. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    3 158
    Docenione treści:
    836
    Miasto:
    Kaczory
    Stara uszczelke było widać gdzie przedmuchalo?
     
  8. james89

    james89 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-12 12
    Postów:
    499
    Docenione treści:
    22
    Miasto:
    Opole
    nie, tylko ze ta uszczelka jest cieniutka i metalowa. Przy okazji byla tak swieza, ze jeszcze nie bylo sladow przedmuchania
     
  9. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    492
    Docenione treści:
    118
    Witaj ! Może być takie zjawisko że głowica w trakcie sprawdzania na szczelność w specjalnej wannie --okazuje się że jest szczelna ,natomiast nie jest to absolutnie miarodajne ...Dlaczego ? Otóż może tak być i powierzchnia głowicy jest zdeformowana i tylko planowanie tejże głowicy może zamknąć problem . Miałem wiele takich przypadków gdzie " na oko "a także z liniałem wydawało się że wszystko jest ok.! a tu ZOMK !!! Dopiero po splanowaniu głowicy problem znikał . Bywało również że panowanie na długo nie wystarczało ,,,prawdopodobnie dlatego że następowało "zmęczenie materiału " i nie można było zachować długotrwale oczekiwanych parametrów takiej głowicy .

    silnik z12xep ,,1.2 16v ! W takim silniku w listopadzie ubiegłego roku wymieniałem kpl.tłoków (nowe) .Klientka przegrzała silnik do tego stopnia że niektóre tłoki były powypalane (w górnej części ), ciśnienie na cylindrach "0".Obawiałem się że nawet planowanie głowicy może być daremne .Lecz tu miłe zaskoczenie i jak dotychczas wszystko jest ok! Powracając do Twojego problemu --sugeruję że problem leży jednak w głowicy .
     
    Ostatnio edytowano: 22-03 19
  10. james89

    james89 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-12 12
    Postów:
    499
    Docenione treści:
    22
    Miasto:
    Opole
    Głowica była planowana za pierwszym i za drugim razem.
    Niestety znalazłem w TIS-ie (opel) informacje o tym, że głowic w tych silnikiach nie powinno się w ogóle planować, wynika to podobno z kształtu komory spalania i głebokości osadzenia zaworów.
     
  11. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    492
    Docenione treści:
    118
    ...a może wyciek płynu chłodzącego nie jest bezpośrednio związany z sama głowicą .Zmierzam do tego iż wyciek jest w zupełnie innym miejscu (mało widocznym ) .Niski poziom płynu powoduje wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia a to z kolei przyczynia się do tego ze twardnieją przewody ,płyn jest wyrzucany ze zbiorniczka ,w układzie ogrzewania tworzy się poduszka powietrzna i mimo wysokiej temp.wieje chłodnym powietrzem . I pytanie --czy robiłeś test na zawartość tlenku węgla w układzie chłodzeni (próbka pobierana ze zbiorniczka wyrównawczego ).Możesz dodatkowo wykręcić świece ,porównać je może któraś z nich ma słodkawy posmak (taki jest posmak płynu ).W aluminiowej obudowie pompy wodnej jest wkręcony plastikowy króciec przez który płynie płyn ...może tam jest jest nieszczelność .