• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Corsa D z12xep nierówna praca na biegu jałowym.

eclipse10

SuperMechanior
Dołączył
28.04.2019
Postów
117
Punktów
17
Wiek
30
Miasto
Inowrocław
Witam, problem Corsą tego typu, na biegu jałowym raz na kilka sekund wpada w drgania, pracuje jakby wypadał zapłon, nieważne ciepły czy zimny jedynie na ssaniu po nocy pracuje równomiernie. Co zostało sprawdzone:
Kompresja 14,5 bar na każdym cylindrze.
Rozrząd ustawiony książkowo, impulsator również.
Ciśnienie paliwa 3.5 bar
Przepustnica wyczyszczona adaptacja zrobiona.
Nieszczelności w dolocie brak.
Klapki zawirowań pracują.
Egr drożny otwiera zamyka się.
Świece zapłonowe nowe, listwa zapłonowa nowa, na starej tak samo.
Sterownik silnika podmieniony bez zmian.
Jedyny błąd jaki istnieje to temperatura powietrza zasysanego, ciągle (-40) stopni , czujnik nowy bez zmian, napięcie na kostce od czujnika na zapłonie na jedynm i drugim pinie 5V.
Masy na ecu, na silniku wyczyszczone, ładowanie 14.4v
Sondy lambda pierwsza przed katalizatorem pierwsza rysuje wykres góra dół równomierny, druga za katem stałe napięcie.
Jak sprawdzić wtryskiwacze czy nie leją i co jeszcze można sprawdzić żeby mieć jakikolwiek punkt zaczepienia ?
Wrzucę tutaj jeszcze film z parametrami pracy na wolnych obrotach.
Pozdrawiam.
 
Ostatnia edycja:

Pangia

SuperMechanior
Dołączył
12.03.2023
Postów
1002
Porady
2
Punktów
236
Wiek
30
Miasto
Rzeszów
Bo nie było takiej potrzeby, sam sobie odpowiedziałeś na zadane pytanie.
 

Pawel23

SuperMechanior
Dołączył
7.03.2018
Postów
770
Porady
2
Punktów
115
Wiek
32
Miasto
Wołomin
Te -40 stopni to raczej parametr z przeplywki sprawdz czy napewno masz dobra założona.
Przez zły przeplywomierz zapłon również będzie wypadal
 

eclipse10

SuperMechanior
Dołączył
28.04.2019
Postów
117
Punktów
17
Wiek
30
Miasto
Inowrocław
Te -40 stopni to raczej parametr z przeplywki sprawdz czy napewno masz dobra założona.
Przez zły przeplywomierz zapłon również będzie wypadal
U mnie jest czujnik temperatury powietrza niema przepływki, ale prawdopodobnie mam winowajcę nierównej pracy. Jutro się wyjaśni
 

eclipse10

SuperMechanior
Dołączył
28.04.2019
Postów
117
Punktów
17
Wiek
30
Miasto
Inowrocław
Kompletny rozrząd wymieniony nadal bez zmiqm, błędów brak w sterowniku.
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4511
Porady
5
Punktów
1374
no tak... łatwiej, szybciej i taniej jest wymienić rozrząd (do tego łańcuch, nie pasek) niż czujnik temperatury
 

eclipse10

SuperMechanior
Dołączył
28.04.2019
Postów
117
Punktów
17
Wiek
30
Miasto
Inowrocław
no tak... łatwiej, szybciej i taniej jest wymienić rozrząd (do tego łańcuch, nie pasek) niż czujnik temperatury
Pisałem że błedów w sterowniku brak więc z czujnikiem temperatury sprawa rozwiązana.
Nie wiem czy piszesz żeby nabić posty czy piszesz zeby pisać ?
 

Pangia

SuperMechanior
Dołączył
12.03.2023
Postów
1002
Porady
2
Punktów
236
Wiek
30
Miasto
Rzeszów
Ale czego oczekujesz, że sterownik wyrzuci błąd zbyt niskiej temperatury na czujniku? A skąd komputer ma wiedzieć, że nie jeździsz po tajdze syberyjskiej?
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3288
Porady
4
Punktów
520
Nie wiem czy piszesz żeby nabić posty czy piszesz zeby pisać ?
Ja sobie, jednego walne, jak pozwolisz i miejsca użyczysz...
Automatyczne połączenie postów:

Jak sprawdzić wtryskiwacze czy nie leją i co jeszcze można sprawdzić żeby mieć jakikolwiek punkt zaczepienia ?
Te wtryskiwacze sprawdź....
Jeszcze żeby mieć punkt zaczepienia, to zalej 98, no i Teca2000 oczywiście.

Odepnij sondy. I sprawdź podciśnienie.
 
Ostatnia edycja:

eclipse10

SuperMechanior
Dołączył
28.04.2019
Postów
117
Punktów
17
Wiek
30
Miasto
Inowrocław
Ale czego oczekujesz, że sterownik wyrzuci błąd zbyt niskiej temperatury na czujniku? A skąd komputer ma wiedzieć, że nie jeździsz po tajdze syberyjskiej?
Czujnik wskazuje dobrze w blokach pomiarowych, temperatura zbliżona do temperatury otoczenia.

Sprawdzę wtryskiwacze dam znać.
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4511
Porady
5
Punktów
1374

eclipse10

SuperMechanior
Dołączył
28.04.2019
Postów
117
Punktów
17
Wiek
30
Miasto
Inowrocław
Ja sobie, jednego walne, jak pozwolisz i miejsca użyczysz...
Automatyczne połączenie postów:


Te wtryskiwacze sprawdź....
Jeszcze żeby mieć punkt zaczepienia, to zalej 98, no i Teca2000 oczywiście.

Odepnij sondy. I sprawdź podciśnienie.

to troche zimno tam u was :)


no to może trzeba kabelkologię przetrzepać.
czy masz przepływomierz czy tylko czujnik temperatury zasysanego powietrza?
Czujnik temp. zasysanego powietrza, ale na tą chwilę już od 2 dni niema błedu i wartość w blokach pomiarowych jest ok.
 

eclipse10

SuperMechanior
Dołączył
28.04.2019
Postów
117
Punktów
17
Wiek
30
Miasto
Inowrocław
Listwa wtryskowa podmieniona z samochodu sprawnego i nadal to samo, wszystkie wtyczki i piny przejrzane pod kątem połączeń oczyszczone przewody masowe na karoseri na silniku na ecu.
 

Farseer

Uczestnik
Dołączył
8.05.2024
Postów
41
Punktów
10
Wiek
31
Miasto
Pruszków
Zaraz, zaraz, ja bym dalej się czepiał tego błędu. To, że komputer widzi dobrą wartość z T otoczenia nie oznacza, że komputer używa tą wartość do pracy silnika. Teraz silniki mają tak, że przy takim błędzie komputer użyje uśrednioną wartość innych czujników.

Tutaj tak nie ma, więc komputer myśli, że jest -40C (wysoki V).

Słuchaj, tak łopatalogicznie, skoro jest 5v na jednym pinie i na drugim (z wpiętym czujnikiem) to czujnik jest dobry, przewód sygnałowy jest dobry, więc problem leży w masie. Jest zapewne otwarty. Te czujniki mają +5v od ECU i potem masa idąca zapewne do tego ECU.

A, dopiero doczytałem, że już nie ma błędu z T... dalej tak jest?

A masz jakiś skaner co pokazuje korekty paliwa?

EDIT: kurła, Panowie, nie zauważyłem, że to archaiczny post. Sory. :/
 
Do góry Bottom