• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Czujnik położenia wału korbowego Passat B5 ADR 1.8

busiek100

Bywalec
Dołączył
24.03.2019
Postów
56
Punktów
0
Witam.

Może mi ktoś kumaty wyjaśnić jedną rzecz. W Vagu nie pamiętam grupy, ale jest okienko, które pokazuje kąt wyprzedzenia zapłonu. Pytanie brzmi, czemu jak jest zimny silnik to tam jest ATDC i jakaś skacząca wartość kąta, a jak się nagrzeje silnik to zmienia się na BTDC i jakaś wartość kąta? Od czego to jest uzależnione?Od czujnika położenia wału korbowego i temp. silnika? Dzisiaj jak byłem podpięty Vagiem, temp silnika była 30 stopni, odpaliłem i przez chwile pracował na BTDC a potem przeszedł na ATDC i czasy wtrysków około 6ms. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu już pracował na BTDC i czasy wtrysku były około 3ms. O co chodzi? Czyżby czujnik położenia wału oszukiwał??? Wrzucam filmik z oscyloskopu, który był podłączony do czujnika wału korbowego.Pracuje prawidłowo,czy do wymiany?????Na drugim filmiku widać jakby trochę dziwne zachowanie czujnika-było to po lekkim przygazowaniu i odpuszczeniu gazu,czyli praca na jałowym, a widać na oscylogramie jak punkt GMP skacze.
Wrzucam link do forum VW i filmików z osyloskpu.Niestety tutaj nie mogę wrzucić tak dużego rozmiaru filmu

https://forum.vw-passat.pl/topic/67320-czujnik-położenia-wału-korbowego-passat-b5-adr-18/
 

Stanisław 1946

Weteran
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
23.08.2013
Postów
5894
Punktów
967
Wiek
74
Miasto
Szczecin
Będziemy się martwić jak auto przestanie jeździć a teraz zapomnij i zajmij się
sprawianiem sobie i bliskim przyjemności.
Chyba że chcesz pisać pracę doktorską na temat" Charakterystyka przestrzenna
silnika spalinowego Otto".
 

Regaciarz

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
31.03.2018
Postów
731
Punktów
169
Wiek
29
Miasto
Wasilków
Uwielbiam szukanie na siłę problemów w starych śmietnikach zamiast zmienić olej, filtry i cieszyć się, że to jeszcze odpala i jeździ ;)
 

busiek100

Bywalec
Dołączył
24.03.2019
Postów
56
Punktów
0
Nie szukam dziury w całym i nie chce pisać żadnej pracy doktorskiej.....
Po prostu szukam pomocy w diagnozie, bo auto raz na jakiś czas ma problem z odpaleniem, czyli z rana pali od strzała a po 8 godzinach trzeba dłużej kręcić niż zwykle to jedna rzecz. A druga to przerywa na jałowym jakby zapłon gubił, a po trzecie jak zimny to szarpie podczas jazdy na PB I LPG.
TYLKO NIE PISZCIE O UKŁADZIE ZAPŁONOWYM I CZUJNIK TEMP CIECZY BO WSZYSTKO SPRAWDZONE PO 10RAZY I W Każdych OKOLICZNOSCIACH
 

Iredo

SuperMechanior
Dołączył
6.06.2020
Postów
464
Punktów
69
Wiek
47
To ja dla odmiany napiszę o adaptacji przepustnicy.
Poza tym pojeździj jakieś 200 km na samej benzynie i zobacz czy jest poprawa.
 

busiek100

Bywalec
Dołączył
24.03.2019
Postów
56
Punktów
0
To ja dla odmiany napiszę o adaptacji przepustnicy.
Poza tym pojeździj jakieś 200 km na samej benzynie i zobacz czy jest poprawa.

Przepustnica czyszczona, adoptowana wiele razy, adaptacje przechodzi bez problemu, sprawdzana była nawet oscyloskopem i jest ok ( sygnały z potencjometrów).
Te problemy zaczęły się jeszcze przed założeniem LPG, więc jazda na PB nic tu nie da!
 

winetoo

SuperMechanior
Dołączył
18.03.2014
Postów
2784
Punktów
963
Miasto
Radom
ATDC (After Top Dead Centre) (po górnym martwym położeniu tłoka) (czyli kąt zbyt późny) BTDC ( Before Top Dead Centre)( przed górnym martwym położeniem tłoka).
 
Ostatnia edycja:

busiek100

Bywalec
Dołączył
24.03.2019
Postów
56
Punktów
0
ATDC (po górnym martwym położeniu tłoka) (czyli kąt zbyt późny) BTDC ( przed górnym martwym położeniem tłoka).
Super, dzięki za wyjaśnienie, ale czy tak ma być czy jest jakaś przyczyna takiego zachowania? A może to normalne zachowanie???
 

winetoo

SuperMechanior
Dołączył
18.03.2014
Postów
2784
Punktów
963
Miasto
Radom
Kątem zapłonu steruje ECU silnika na podstawie sygnału z czujników (wału, wałka oraz temperatury silnika). Jakie wartości kąta pokazuje urządzenie diagnostyczne podczas rozruchu kiedy silnik nie chce odpalić?

Coś czuję że pada ster silnika, aleee...
 

busiek100

Bywalec
Dołączył
24.03.2019
Postów
56
Punktów
0
Nigdy nie byłem podłączony jak nie chciał zapalić. Wiem tylko że jak zimny to startuje na ATDC a potem przechodzi przy jakiejś temp silnika na BTDC.
Jak pracuje na ATDC to dokładnie nie pamiętam skacze wartość kąta chyba 6 stopni i zmniejsza się wraz z rosnąca temp silnika. Jak już przejdzie na BTDC to pracuje przy 9.8stopnia i skacze na 8.3 lub na 11.3 coś takiego.
 
Ostatnia edycja:

Iredo

SuperMechanior
Dołączył
6.06.2020
Postów
464
Punktów
69
Wiek
47
  • Jak byś nie wiedział to btdc to stopnie przed gmp a atdc to stopnie po gmp.
 

Stanisław 1946

Weteran
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
23.08.2013
Postów
5894
Punktów
967
Wiek
74
Miasto
Szczecin
to jest to o czym pisałem wyżej.
Charakterystyka silnika jest przestrzenna, trójwymiarowa. Jeżeli silnik nie daje się uruchomić
t.zn. że Twój silnik nie może znaleźć punktu pracy na mapie.
Po rozwiązanie tego problemu należy zwrócić się do doświadczonego diagnosty,który
może wskazać przyczynę tego stanu rzeczy.
Przeciętny użytkownik samochodu niestety nie ma o tym zielonego pojęcia a zjawiska
jakie zachodzą w silniku spalinowym są nie zrozumienia.:mad::eek:.
 

riko

SuperMechanior
Dołączył
12.03.2012
Postów
175
Punktów
15
Sprawdz stan rozrządu , jak ok to wymień czujnik wału na nowy dobrej firmy i po sprawie.
 

busiek100

Bywalec
Dołączył
24.03.2019
Postów
56
Punktów
0
Dzisiaj podłączyłem kompa pod auto. Temp cieczy 31 stopni, w grupie tam gdzie jest kąt wyprzedzenia zapłonu jest 0.0 stopni ATDC. Uruchamiam silnik, odpala, trochę się telepie jakby gubił zapłon, w tym samym okienku jest ATDC I kąt lata sobie od 3 do 12 na plusie.Po przekroczeniu temp. 70stopni przechodzi na BTDC i trzyma 9.8 stopnia, czasami spada do 8.3 a potem wzrasta do 11.3 i zostaje na 9.8.
Co do hu.... jest z tym silnikiem, kompa podmieniłem, nic to nie pomogło....
 

Stanisław 1946

Weteran
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
23.08.2013
Postów
5894
Punktów
967
Wiek
74
Miasto
Szczecin
To co my wyżej wypisujemy to dla kogo miszczu "busiek100". Niemcy mówią tak
"Motor mechanisch muss in ordnung sein"
 

busiek100

Bywalec
Dołączył
24.03.2019
Postów
56
Punktów
0
Stanisław 1946 nie wiem o co Ci chodzi, Twoje komentarze nic konkretnego nie wnoszą do sprawy. Zamiast pomóc w problemie, bo przecież po to jest te forum, chyba, to jesteś uszczypliwy.....
 

Stanisław 1946

Weteran
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
23.08.2013
Postów
5894
Punktów
967
Wiek
74
Miasto
Szczecin
To jest forum mechaników, za darmo ksiądz się nie modli.
Wyżej był mój komentarz ale Ty nie umiesz czytać
nic na to nie poradzę.
 

anim7991

SuperMechanior
Dołączył
23.12.2017
Postów
228
Punktów
8
Wiek
29
Miasto
łódź
Mapa się rozjechała, nagraj filmik z odpalenia.
Zobacz korekty długie i krótkie na benzynie i przepinaj na LPG sprawdzając jak zmieniają się korekty w CL. Ile masz zrobione na LPG i jaki sterownik tam siedzi
 
Do góry Bottom