1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

czujnik spalania stukowego mazda 2 de

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika toomii76, 12-01 18.

  1. toomii76

    toomii76 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    1 373
    Docenione treści:
    317
    Miasto:
    Turek i okolice
    jak w temacie, dopadło moją magdalene :) jako, że własność prywatna, nie ma czasu się nią zająć, dobrze, że jest cierpliwa. przejdźmy do meritum, a więc: auto jak w tytule, silnik 1.3 86km rok 09. zagazowana. jakiś czas temu, jak się później okazało przypadkowo, na zimnym silniku podczas przełączania na gaz, zapalił się "taki żółty prezencik z kokardką" :p podłączyłem kompa, pokazało czujnik spalania stukowego, zwarcie do plusa, błąd nieobecny, czy jakoś tak. po skasowaniu było ok. aż silnik nie wystygł. wyskakuje zawsze na zimnym silniku, nawet zanim przełączy się na gaz. jeśli nie da się jej wystygnąć, błąd sam znika. piszę bo może ktoś miał już coś takiego, bo naprawdę nie mam czasu się tym zająć. mogę kupic czujnik i wymienić ale może to być niepotrzebna robota. poza tym nic się nie dzieje, równo pracuje, nie szarpie, jedzie jak trzeba, spalania stukowego też nie ma. czekam na wróżby :cool: ale takie co się już u kogoś sprawdziły. aha zmiana stacji paliwa i gazu. wypadania zapłonów nie zarejestrowano, świece mają jakieś 10tys przejechane.
     
  2. robercik1974

    robercik1974 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    26-11 12
    Postów:
    183
    Docenione treści:
    8
    oscyloskop i mlotek i sie dowiesz czy czujnik uwalony
     
  3. toomii76

    toomii76 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    1 373
    Docenione treści:
    317
    Miasto:
    Turek i okolice
    Robert, ja jestem prosty mechanik. Młotek ok, ale oscylocostam? Odkładałem dwa miesiące i kupiłem sobie ostatnio płasko oczkową trzynastkę. Jest super!!!! :)
     
  4. robercik1974

    robercik1974 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    26-11 12
    Postów:
    183
    Docenione treści:
    8
    Zarty sobie robisz. Podlacz to na O blisko sterownika i naparzaj lekko w silnik i powinny byc ladne wykresy cos w stylu jak we wtrysku sterujacym

    Ludziom szkoda pare tys na oscyloskop a to naprawde pomocna sprawa a nie podmienianie czujnikow na slepo
     
  5. toomii76

    toomii76 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    1 373
    Docenione treści:
    317
    Miasto:
    Turek i okolice
    Jakby nie żarty, to życie byłoby straszne.
    Nie znam się na elektronice i się tego nie wstydzę. Jak mam wydać siano na coś na czym się nie znam, to wolę kupić
    dlatego zadałem pytanie: czy ktoś miał taki przypadek i go rozwiązał. Bo każda marka
    ma swoje przypadłości :)
     
    Ostatnio edytowano: 12-01 18
  6. Mattii

    Mattii Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    16-02 14
    Postów:
    797
    Docenione treści:
    92
    Miasto:
    Maszewo
    A z grzechotką?
     
  7. toomii76

    toomii76 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    1 373
    Docenione treści:
    317
    Miasto:
    Turek i okolice
    nie!!, no co ty, to już technologia 22 wieku :)
     
  8. Mesiek

    Mesiek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    337
    Docenione treści:
    33
    Miasto:
    PLE
    Ja bym zaryzykował wymianę. Ważne żeby dokręcić dynamometrem z dedykowanymi niutami. To ma wpływ na pomiar albo też ns jego zakłamania i prezenty na desce.

    Aaa jeszcze możliwe że pod czujnikiem zagościła rdza i teraz naprężony fiksuje.
     
  9. toomii76

    toomii76 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    1 373
    Docenione treści:
    317
    Miasto:
    Turek i okolice
    Tylko czemu zawsze na zimnym? Dosłownie minutę po odpaleniu.
     
  10. Mesiek

    Mesiek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    337
    Docenione treści:
    33
    Miasto:
    PLE
    Nie oszukujmy się usterka dotyczy ciągłości owodu czujnika a nie spalania stukowego. Czyli jak się przy odpalaniu zatelepie to gdzieś przewody nie stykają i mamy usterkę. Sprawdzić stan kabloteki lub wymienić czujnik i po problemie.
     
  11. robercik1974

    robercik1974 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    26-11 12
    Postów:
    183
    Docenione treści:
    8
    ciezki temat do ogarniecia . Jak nie chcesz placic za robote elektryczna to rozbierz zegary i wykrec to denerwujaca zolta paskudna lampke MIL
     
  12. nickel

    nickel Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-02 15
    Postów:
    1 769
    Docenione treści:
    286
    Miasto:
    WLKP
    Te czasy juz mineły gdzie sie kontrolki wydłubywało.
     
    toomii76 lubi to.
  13. toomii76

    toomii76 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    1 373
    Docenione treści:
    317
    Miasto:
    Turek i okolice
    nickel, masz pomysła jakiegoś? czy zamawiać nowy czujnik. albo kiedy miałbyś czas zerknąć i poczarować w kabelkach?