1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Dławi się kilka sekund po odpaleniu zimnego

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika anim7991, 13-07 20.

  1. anim7991

    anim7991 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-12 17
    Postów:
    190
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    łódź
    TU5JP4 citroen 1.6 16V 109KM od pewnego czasu zaraz po odpaleniu zimnego silnika czuć kołysanie silnika i nierówną pracę. Trwa to 10-15sekund po czym wszystko wraca do prawidłowej pracy. W tym czasie ospale reaguje na gaz. Błędów nie wyrzuca żadnych a w parametrów bez Lexi nie da się odczytać w żadne sposób. Późniejsze odpalenia są już bez w/w procederu.

    Wymieniona była ostatnio sonda Lambda ale bez wpływu na ten proceder. Świece maja przebieg około 20tys, olej świeżo wymieniony, zaworów nie słychać, przepustnica czyszczona przy każdej wymianie oleju bez większych zabrudzeń. Jakieś sugestię?
     
  2. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    4 661
    Docenione treści:
    1 270
    Miasto:
    Kaczory
    Ciśnienie paliwa?
     
  3. anim7991

    anim7991 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-12 17
    Postów:
    190
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    łódź
    Nie sprawdzałem, cholera a mam manometr że złączkami a w listwie jest zaworek. Jutro sprawdzę.

    Ale coś mi się wydaje, że nie będzie to to. Czasem jak stoi na ostrym słońcu to przełącza na LPG i nie ma poprawy. Tak czy siak sprawdzę ciśnienie paliwa.

    Zastanawiam się czasem czy to może być początek końca cewki zapłonowej?
     
  4. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    4 661
    Docenione treści:
    1 270
    Miasto:
    Kaczory
    Skasuj adaptacje. Sprawdź co pokazuje czujnik temperatury.
     
  5. Regaciarz

    Regaciarz Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-03 18
    Postów:
    560
    Docenione treści:
    137
    Miasto:
    Wasilków
    Odpal na gdzie i zobacz czy będzie lepiej
     
  6. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    4 661
    Docenione treści:
    1 270
    Miasto:
    Kaczory
     
  7. blayders

    blayders Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    10-10 18
    Postów:
    632
    Docenione treści:
    142
    Miasto:
    Podkarpacie
    Zrób lexia nastawy podstawowe oraz pojeździj na samej benzynie . Ewentualnie sprawdź zachowanie MAP czujnika na zimnym silniku ja to się dzieje .
     
  8. anim7991

    anim7991 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-12 17
    Postów:
    190
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    łódź
    Nie zmierzyłem ciśnienia paliwa, wymieniłem za to świece i przeczyściłem kostki w pobliżu bez efektu. Nie mam lexi a żadnej inny interface nawet u mechaników pobliżu nie chce gadać z Bosh ME 7.4.4 (łączą się i czytają tylko napięcie w instalacji i kody usterek).

    Co do czujnika temperatury. Jest tam trzy przewodowy czujnik. Jeden styk jest na ECU i BSI czyli jeden czujnik odpowiada za wskazania zegarów, sygnał ECU i wentylator chłodnicy. Postaram się zmierzyć rezystancję na zimnym przed odpaleniem i po odpaleniu. Skasowanie adaptacji więc odpada na razie. Jak problemu nie uda się zlikwidować to będę musiał pewnie kupić lexie.

    Mogę jeszcze nagrać oscylogram ze Staga to będę wiedział jakie są czasy wtrysków, map podczas właśnie tego odpalenia oraz pojeżdżę na benzynie - być może się rozjeżdżają mapy.
    świece xsarka.jpeg
     
  9. anim7991

    anim7991 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-12 17
    Postów:
    190
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    łódź
  10. blayders

    blayders Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    10-10 18
    Postów:
    632
    Docenione treści:
    142
    Miasto:
    Podkarpacie
    Nie opłaca się kupować interfejsu dla jednej naprawy . Zakup to jedno , wiedza by wykorzystanie jego możliwości do drugie . Podzwoń po warsztatach w dalszej okolicy - nie wierze ze nikt nie ma takiego sprzętu w promieniu 50 km .
     
  11. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    4 173
    Docenione treści:
    6 365
    Miasto:
    Mazowieckie
    hehehe, koorva jaki standard.
    były wymiany były foty były linki jest film i wieeelka doopa z tego wynika.
    rozumiem że w Łodzi nie ma mechaników...
    I co dalej?
     
  12. anim7991

    anim7991 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-12 17
    Postów:
    190
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    łódź
    Nie jestem z łodzi. Na forum LPG prawdopodobnie problem został rozwiązany.

    Doopa to jest trochę z tego forum. Narzekacie w kółko na to że pytający na forum zaniżają poziom pytając o głupoty o brak informacji.
    Ja pytam konkretnie. Są zdjęcia, są wykresy, jest dźwięk, jest obraz, są czasy wtrysków, jest map. Mam cały oscylogram z odpalenia sekunda po sekundzie. Brakuje tylko wiedzy, chęci pomocy, porady. Jutro zrobię trasę na benzynie to się wyjaśni. Mam wrażenie że i tak na końcu każdego konkretnego wątku będzie "jedz je mechanika".

    Ps. Lexia kosztuje 400zł. Jak mam płacić paparuchowi 50zl "za podpięcie" i skasowanie błędów i adaptacji bez znalezienia konkretnych usterek to opłaca się kupić interfejs. W poprzednim samochodzie głupi elm zrobił tyle roboty, że za te "50 zł podpięcie" kupił bym druga Xsarę.
     
  13. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    4 173
    Docenione treści:
    6 365
    Miasto:
    Mazowieckie
    fajny gostek z Ciebie.
    podpisałeś sie Łódź-

    zamiast- jedź do mechanika- powinno się odpowiedzieć- bujaj wora
     
  14. anim7991

    anim7991 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-12 17
    Postów:
    190
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    łódź
    Na płocie też było napisane to co było.
    A tak na serio, nie wierz wszystkiemu co wyczytasz w internecie.
    Powiedział gość:
     
  15. WOJTAS 1310

    WOJTAS 1310 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-02 19
    Postów:
    56
    Docenione treści:
    4
    Hej moim zdaniem czas wtrysku za długi powinien być koło 3,0 ms
    Coś nie tak z wtryskami.
     
  16. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    4 173
    Docenione treści:
    6 365
    Miasto:
    Mazowieckie
    taaa, zrób test na przelewy
     
  17. anim7991

    anim7991 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-12 17
    Postów:
    190
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    łódź
    Czas wtrysku normalnie jest w granicach 3,85ms na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku. Jak odpalałem zimą przy -8 to był w granicach 5.90ms tyle że ten samochód nie podnosi obrotów na czas ssania (tzw. odkurzacz?).
     
  18. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    4 173
    Docenione treści:
    6 365
    Miasto:
    Mazowieckie
    o kurna...zima lato jesień zima pomiarów dalej i doopa z tego?
     
  19. Constans

    Constans Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-07 20
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    trasa Rzeszów-Sędziszów Młp.
     
  20. WOJTAS 1310

    WOJTAS 1310 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-02 19
    Postów:
    56
    Docenione treści:
    4
    Sory na szybko czytałem i myślałem że na rozgrzanym masz 5,40ms