• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Daewoo Lanos 1.6 brak iskry..

piotrek7j87

SuperMechanior
Dołączył
15.06.2016
Postów
633
Punktów
41
Miasto
TM
Pomoże ktoś z tym Lankiem bo już pomysłów brak a iskry jak nie było tak nie ma..Piękne auto jak to klient mówi oraz bezawaryjne po za tym że iskry nie ma i pełno rudego na imprezie jest..A problem jest taki brak iskry na cewkę,
zasilanie na cewkę idzie,
cewka 2 nowa,
czujnik obrotów wału nowy,
w sterowniku immo wycięte,gdyż pompka załanczała się tylko po przekreceniu kluczyka a potem już jej nie słychać,
pierwsza teza uszkodzony sterownik,kupiono 2 i immo na off,objaw ten sam brak iskry, pompka po przekreceniu kluczyka załancza się,sygnał z ECU do cewki pokazuje sie na sek po czym go pózniej nie ma..
Więc zakupiono cały zestaw startowy do niego ECU,puszka,kluczyk ....dioda od immo gaśnie ale jak iskry nie było tak nie ma....Bezpieczniki sprawdzone w kabinie i pod maską...Przewody pociągnięte od ECU do cewki...A iskry jak nie było tak nie ma...Oscyloskopem sygnał sprawdzony z czujnika wału impulsy idą i sinusoida jest,a impuls na cewkę pokazuję sie na sek po czym dalej nie ma....

1 sterownik mógł być uszkodzony
2 sterowniki mógł sie uszkodzić
ale 3 cały zestaw startowy też może być uszkodzony....???
 

Stanisław 1946

Weteran
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
23.08.2013
Postów
5894
Punktów
967
Wiek
74
Miasto
Szczecin
Jest takie urządzenie diagnostyczne nazywa się DIAGNOSKOP które z powodzeniem wykrywa takie usterki.
Iskra to ma wychodzić z cewki /wysokie napięcie/, przychodzi na cewkę "15"-ka i "1"-ka. Diagnoskop to wykrywa.
"1"- zwiera transformator cewki wn do masy sem samoindukcji wytwarza wysokie napięcie od 15 do 30 kV.
To taki telegraficzny skrót myślowy jeżeli chodzi o powstanie iskry.
W Twoim przypadku brak iskry może powodować brak "1"-ki właśnie , uszkodzony stopień końcowy /wzmacniacz "1"-ki to
moduł zapłonowy jeżeli jest osobno ale może być też w ECM-ie. W starych autach występował razem z cewką.
 

piotrek7j87

SuperMechanior
Dołączył
15.06.2016
Postów
633
Punktów
41
Miasto
TM
Lanos jest z 2000r . Napiecie + jaki i - do cewki po kluczyku jest a z ECU impuls na cewke pokazuje się na sek po czym juz pózniej przy kreceniu nie ma.
 

Mega_mix

SuperMechanior
Dołączył
24.11.2012
Postów
214
Punktów
23
Miasto
Świętokrzyskie
zobacz pod fotelem pasażera jest tam moduł ,coś kojarzy mi się odpowiedzialny za iskrę jeśli to 8 zaworówka
 

Stanisław 1946

Weteran
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
23.08.2013
Postów
5894
Punktów
967
Wiek
74
Miasto
Szczecin
Na cewce nie może być minusa jeżeli jest to moduł uszkodzony, szukaj modułu zapłonowego.
To auto ma 25 lat nie pamiętam jak to wygląda pod maską.
 

karwa raz dwa trzy

SuperMechanior
Dołączył
24.02.2018
Postów
804
Punktów
38
Miasto
wies kolo miasta
Po przekreceniu kluczykiem masz impuls a potem nie? Czy schodzi sygnal oscyloskopowy na cewke? Czy masz tam aparat zapłonowy pod kopułką? W którymś deawoo byl czujnik z którego schodzila sinusoida i przechodziła przez modul w aparacie i dawała prostokąt. Opisz swoj system
 

Stanisław 1946

Weteran
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
23.08.2013
Postów
5894
Punktów
967
Wiek
74
Miasto
Szczecin
karwa , masz za duże wymaganie , ten człowiek nie ma zielonego pojęcia o samochodach.
 

piotrek7j87

SuperMechanior
Dołączył
15.06.2016
Postów
633
Punktów
41
Miasto
TM
Tam nie ma aparatu zaplonowego jest cewka zapłonowa na którą idzie plus po stacyjce przewodem rózowym ,masa przewód czarny oraz 2 przewody z ecu brązowy i biały.Po kreceniu rozrusznikiem na przewodzie białym jak i czarnym pojawia sie impuls do cewki po czym zaraz ginie.

Na cewce nie może być minusa jeżeli jest to moduł uszkodzony, szukaj modułu zapłonowego.
To auto ma 25 lat nie pamiętam jak to wygląda pod maską.
Jak na cewce nie ma minusa to popatrz w ten schemat od niego......
 

Załączniki

  • daewoo.png
    daewoo.png
    63,3 KB · Wyświetleń: 17

piotrek7j87

SuperMechanior
Dołączył
15.06.2016
Postów
633
Punktów
41
Miasto
TM
sterowanie wtryskami jest obroty na oscyloskopie sa..

a oznaczenie silnika a16dms
 

Stanisław 1946

Weteran
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
23.08.2013
Postów
5894
Punktów
967
Wiek
74
Miasto
Szczecin
Na jedną cewkę idą cztery przewody, strasznie wysoki poziom dyskusji.
 

piotrek7j87

SuperMechanior
Dołączył
15.06.2016
Postów
633
Punktów
41
Miasto
TM
Na jedną cewkę idą cztery przewody, strasznie wysoki poziom dyskusji.
A przecież mówiłeś że masy na cewkę nie ma...
A jak jest strasznie wysoki poziom to dlaczego iskry tam nie ma jak cewka nowa,czujnik obrotów nowy,zasilanie na cewke jest,wtryski otwierają się,pompka paliwa pracuje, zestaw startowy załozony, ciągłość przewodów od ecu do cewki jest i rezystancja pon. 1 Oma, a impuls ze sterownika do cewki pokazuję sie na sek i dalej nie ma, Cześtotliwośc impulsu do cewki jest 6HZ z czego wg Autodaty powinna być 14HZ,przy dłuższym kreceniu czestotliwość jest 2 Hz.... Na każdym z 3 sterowników czestotliwośc impulsu nie przekracza 6Hz przy kreceniu rozrusznikiem...
 

piotrek7j87

SuperMechanior
Dołączył
15.06.2016
Postów
633
Punktów
41
Miasto
TM
Proszę zdjęcie tej cewki..

1 od góry idzie + po zapłonie
2.idzie masa
3 sygnał z ecu
4 sygnał z ecu
 

Załączniki

  • cew.png
    cew.png
    142,8 KB · Wyświetleń: 11

karwa raz dwa trzy

SuperMechanior
Dołączył
24.02.2018
Postów
804
Punktów
38
Miasto
wies kolo miasta
Czujnik obrotu wału puknij mlotkiem zeby na włos byl od metalu. Moze nie zbiera dobrze jak malo hercow

Czujnik obrotu wału puknij mlotkiem zeby na włos byl od metalu. Moze nie zbiera dobrze jak malo hercow
 

piotrek7j87

SuperMechanior
Dołączył
15.06.2016
Postów
633
Punktów
41
Miasto
TM
To powiem ci że czy na starym czujniku czy na nowym jest tak samo.A przerwa pomiedzy czujnikiem a kołem pasowym wału jest 0,1mm..
 
Do góry Bottom