1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Daewoo Lanos 1.6 brak iskry..

Dyskusja w 'Elektronika pojazdowa' rozpoczęta przez użytkownika piotrek7j87, 10-11 19.

  1. piotrek7j87

    piotrek7j87 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-06 16
    Postów:
    418
    Docenione treści:
    25
    Miasto:
    TM
    Pomoże ktoś z tym Lankiem bo już pomysłów brak a iskry jak nie było tak nie ma..Piękne auto jak to klient mówi oraz bezawaryjne po za tym że iskry nie ma i pełno rudego na imprezie jest..A problem jest taki brak iskry na cewkę,
    zasilanie na cewkę idzie,
    cewka 2 nowa,
    czujnik obrotów wału nowy,
    w sterowniku immo wycięte,gdyż pompka załanczała się tylko po przekreceniu kluczyka a potem już jej nie słychać,
    pierwsza teza uszkodzony sterownik,kupiono 2 i immo na off,objaw ten sam brak iskry, pompka po przekreceniu kluczyka załancza się,sygnał z ECU do cewki pokazuje sie na sek po czym go pózniej nie ma..
    Więc zakupiono cały zestaw startowy do niego ECU,puszka,kluczyk ....dioda od immo gaśnie ale jak iskry nie było tak nie ma....Bezpieczniki sprawdzone w kabinie i pod maską...Przewody pociągnięte od ECU do cewki...A iskry jak nie było tak nie ma...Oscyloskopem sygnał sprawdzony z czujnika wału impulsy idą i sinusoida jest,a impuls na cewkę pokazuję sie na sek po czym dalej nie ma....

    1 sterownik mógł być uszkodzony
    2 sterowniki mógł sie uszkodzić
    ale 3 cały zestaw startowy też może być uszkodzony....???
     
  2. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 874
    Docenione treści:
    759
    Miasto:
    Szczecin
    Jest takie urządzenie diagnostyczne nazywa się DIAGNOSKOP które z powodzeniem wykrywa takie usterki.
    Iskra to ma wychodzić z cewki /wysokie napięcie/, przychodzi na cewkę "15"-ka i "1"-ka. Diagnoskop to wykrywa.
    "1"- zwiera transformator cewki wn do masy sem samoindukcji wytwarza wysokie napięcie od 15 do 30 kV.
    To taki telegraficzny skrót myślowy jeżeli chodzi o powstanie iskry.
    W Twoim przypadku brak iskry może powodować brak "1"-ki właśnie , uszkodzony stopień końcowy /wzmacniacz "1"-ki to
    moduł zapłonowy jeżeli jest osobno ale może być też w ECM-ie. W starych autach występował razem z cewką.
     
  3. piotrek7j87

    piotrek7j87 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-06 16
    Postów:
    418
    Docenione treści:
    25
    Miasto:
    TM
    Lanos jest z 2000r . Napiecie + jaki i - do cewki po kluczyku jest a z ECU impuls na cewke pokazuje się na sek po czym juz pózniej przy kreceniu nie ma.
     
  4. Mega_mix

    Mega_mix Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-11 12
    Postów:
    173
    Docenione treści:
    21
    Miasto:
    Świętokrzyskie
    zobacz pod fotelem pasażera jest tam moduł ,coś kojarzy mi się odpowiedzialny za iskrę jeśli to 8 zaworówka
     
  5. piotrek7j87

    piotrek7j87 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-06 16
    Postów:
    418
    Docenione treści:
    25
    Miasto:
    TM
    16V to jest..a pod fotelem pasażera jest tylko złacze
     
  6. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 874
    Docenione treści:
    759
    Miasto:
    Szczecin
    Na cewce nie może być minusa jeżeli jest to moduł uszkodzony, szukaj modułu zapłonowego.
    To auto ma 25 lat nie pamiętam jak to wygląda pod maską.
     
  7. karwa raz dwa trzy

    karwa raz dwa trzy Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-02 18
    Postów:
    804
    Docenione treści:
    38
    Miasto:
    wies kolo miasta
    Po przekreceniu kluczykiem masz impuls a potem nie? Czy schodzi sygnal oscyloskopowy na cewke? Czy masz tam aparat zapłonowy pod kopułką? W którymś deawoo byl czujnik z którego schodzila sinusoida i przechodziła przez modul w aparacie i dawała prostokąt. Opisz swoj system
     
  8. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 874
    Docenione treści:
    759
    Miasto:
    Szczecin
    karwa , masz za duże wymaganie , ten człowiek nie ma zielonego pojęcia o samochodach.
     
  9. piotrek7j87

    piotrek7j87 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-06 16
    Postów:
    418
    Docenione treści:
    25
    Miasto:
    TM
    Tam nie ma aparatu zaplonowego jest cewka zapłonowa na którą idzie plus po stacyjce przewodem rózowym ,masa przewód czarny oraz 2 przewody z ecu brązowy i biały.Po kreceniu rozrusznikiem na przewodzie białym jak i czarnym pojawia sie impuls do cewki po czym zaraz ginie.

    Jak na cewce nie ma minusa to popatrz w ten schemat od niego......
     

    Załączone pliki:

    • daewoo.png
      daewoo.png
      Rozmiar pliku:
      63,3 KB
      Wyświetleń:
      15
  10. buli.31

    buli.31 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    30-09 13
    Postów:
    512
    Docenione treści:
    115
    Miasto:
    BYDGOSZCZ
    Jest sterowanie wtryskami sterownik widzi obroty wału
     
  11. karwa raz dwa trzy

    karwa raz dwa trzy Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-02 18
    Postów:
    804
    Docenione treści:
    38
    Miasto:
    wies kolo miasta
    Kod sinika daj
     
  12. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 804
    Docenione treści:
    4 711
    Miasto:
    turek
    pewnie a16dms, innych 16 tam nie było.
     
  13. piotrek7j87

    piotrek7j87 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-06 16
    Postów:
    418
    Docenione treści:
    25
    Miasto:
    TM
    sterowanie wtryskami jest obroty na oscyloskopie sa..

    a oznaczenie silnika a16dms
     
  14. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 874
    Docenione treści:
    759
    Miasto:
    Szczecin
    Na jedną cewkę idą cztery przewody, strasznie wysoki poziom dyskusji.
     
  15. piotrek7j87

    piotrek7j87 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-06 16
    Postów:
    418
    Docenione treści:
    25
    Miasto:
    TM
    A przecież mówiłeś że masy na cewkę nie ma...
    A jak jest strasznie wysoki poziom to dlaczego iskry tam nie ma jak cewka nowa,czujnik obrotów nowy,zasilanie na cewke jest,wtryski otwierają się,pompka paliwa pracuje, zestaw startowy załozony, ciągłość przewodów od ecu do cewki jest i rezystancja pon. 1 Oma, a impuls ze sterownika do cewki pokazuję sie na sek i dalej nie ma, Cześtotliwośc impulsu do cewki jest 6HZ z czego wg Autodaty powinna być 14HZ,przy dłuższym kreceniu czestotliwość jest 2 Hz.... Na każdym z 3 sterowników czestotliwośc impulsu nie przekracza 6Hz przy kreceniu rozrusznikiem...
     
  16. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 874
    Docenione treści:
    759
    Miasto:
    Szczecin
    Możesz zrobić foto tej cewki ?
     
  17. piotrek7j87

    piotrek7j87 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-06 16
    Postów:
    418
    Docenione treści:
    25
    Miasto:
    TM
    Proszę zdjęcie tej cewki..

    1 od góry idzie + po zapłonie
    2.idzie masa
    3 sygnał z ecu
    4 sygnał z ecu
     

    Załączone pliki:

    • cew.png
      cew.png
      Rozmiar pliku:
      142,8 KB
      Wyświetleń:
      10
  18. karwa raz dwa trzy

    karwa raz dwa trzy Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-02 18
    Postów:
    804
    Docenione treści:
    38
    Miasto:
    wies kolo miasta
    Czujnik obrotu wału puknij mlotkiem zeby na włos byl od metalu. Moze nie zbiera dobrze jak malo hercow

    Czujnik obrotu wału puknij mlotkiem zeby na włos byl od metalu. Moze nie zbiera dobrze jak malo hercow
     
  19. piotrek7j87

    piotrek7j87 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-06 16
    Postów:
    418
    Docenione treści:
    25
    Miasto:
    TM
    To powiem ci że czy na starym czujniku czy na nowym jest tak samo.A przerwa pomiedzy czujnikiem a kołem pasowym wału jest 0,1mm..
     
  20. karwa raz dwa trzy

    karwa raz dwa trzy Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-02 18
    Postów:
    804
    Docenione treści:
    38
    Miasto:
    wies kolo miasta
    A napięcie przy rozruchu jakie. Weź go na sznurek