1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Daewoo Matiz - Nie odpala - Wszelkie pomysły już wyczerpałem.

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika ZajOnDz, 14-09 18.

  1. ZajOnDz

    ZajOnDz Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-09 18
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Witam wszystkich użytkowników forum. Proszę was o pomoc ponieważ sam już nie mam pomysłu co może dolegać mojemu kochanemu matizowi. Wszystko działało w porządku, odpalał na dotyk, w pewnym momencie, gdy chciałem ruszyć to zgasł, następnie odpaliłem, podjechałem na stacje benzynową, zatankowałem, z lekkim trudem, ale odpalił i podjechał pod sklep, a z pod sklepu już musiałem go holować. W pewnej chwili odpalił, ale miał bardzo niskie obroty, a gdy dodawałem gazu to zaczynał się dusić, kaszleć, kichać, prychać, aż w końcu zgasł na amen.
    Wykręciłem świece - jest iskra. Przyłożyłem palec w miejscu świecy i chlapie paliwem, więc paliwo dochodzi do silnika. Komputer nie wykazuje żadnych błędów po za problemem z klimatyzacją której po prostu nie ma.
    Więc, filtr paliwa, pompa paliwa, świece czy załamane przewody paliwowe odpadają. Nie mam już na niego pomysłu, a zamierzałem wyjechać jutro na urlop.
    Proszę o wszelkie sugestie co mógłbym jeszcze sprawdzić.
    Z góry dziękuje wszystkim.
     
  2. Lechtak

    Lechtak Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-01 16
    Postów:
    348
    Docenione treści:
    191
    Miasto:
    Wrocław
    Rozrząd.
     
  3. ZajOnDz

    ZajOnDz Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-09 18
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Sprawdziłem. W porządku. co prawda nie w pełni sprawdzałem. Sprawdziłem tylko górę. Tłok w najwyższym punkcie i zgadza się ze znakiem. Więc jak góra w porządku to dołu już chyba nie ma sensu rozkręcać, zwłaszcza, że to masa roboty. Masz jakiś jeszcze pomysł?
     
  4. slawek2007.28

    slawek2007.28 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 18
    Postów:
    687
    Docenione treści:
    184
    Miasto:
    Ostrołęka
    Utopił się mikro katalizator.
     
    Lechtak lubi to.
  5. Lechtak

    Lechtak Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-01 16
    Postów:
    348
    Docenione treści:
    191
    Miasto:
    Wrocław
    Wykręć pierwszą sondę lamb. i sprawdź czy MOC wróciła - zatkany układ wydechowy. Sprawdź czy w rozdzielaczu sucho i czysto. Sprawdź jakie jest napięcie na akumulatorze.
     
    mat994 lubi to.
  6. chudson

    chudson Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-02 17
    Postów:
    418
    Docenione treści:
    87
    Miasto:
    Gorzów Wlkp
    matiz ma chyba tylko pierwszą sondę.
    popieram sprawdź czy w aparacie sucho
     
  7. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    1 066
    Docenione treści:
    252
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    Adres strony:
    jest iskra. ale jaka ? ja mialem na poczatku obecnosci na forum podobny problem z matizem. sie okazalo ze aparat zaplonowy trup
     
    toomii76 lubi to.
  8. ZajOnDz

    ZajOnDz Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-09 18
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    On nawet nie da rady odpalić, nawet ani trochę nie chce załapać, więc nie ma co tu mówić o jakiejkolwiek mocy :) W rozdzielaczu wszystko w porządku. Co do akumulatora nie mam przy sobie miernika, ale powinien być ok, jest dość nowy.

    Iskra wydaje się być w porządku, nie widzę żadnych przeciwwskazań.

    Jedyne co jeszcze sprawdziłem to wykręciłem wszystkie świece, przyłożyłem kartkę papieru do otworów świec, zakręciłem rozrusznikiem i kartkę za chlapało mi nie tylko paliwem, ale też jakimś drobnym brudem. Choć możliwe, że paliwo w locie zmiata po prostu brud z okolic świec. Kolejną rzeczą jest fakt, że wraz z paliwem chyba idzie też olej, bo kartkę za chlapało mi na dość czarno.
    Żeby sprawdzić szczelność pierścieni i wyczyścić trochę ten syf ze środka wlałem do komór naftę. Po godzinie nic nie ubyło, więc wygląda to tak jakby pierścienie były w porządku, choć w czasie pracy przy wysokim ciśnieniu nawet najmniejsza szczelność może przepuścić olej, więc sam już nie wiem co myśleć.

    Edit:
    Zostaje jeszcze opcja trefnego paliwa, lecz szansa na to jest nie wielka, a z drugiej strony przestał odpalać chwile po zatankowaniu. Najgorzej, że zatankowałem za stówkę i mam prawie pełny bak.
     
    Ostatnio edytowano: 14-09 18
  9. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    2 057
    Docenione treści:
    832
    Miasto:
    WWA
    Trza go było zatankować PB, a nie ON... to by jeździł...:p:D
     
    slawek2007.28, mat994 oraz toomii76 lubią to.
  10. ZajOnDz

    ZajOnDz Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-09 18
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Zdaje się tankowałem 95 :p Już mi kiedyś ojciec mało ON nie zalał i jeszcze się zastanawiał dlaczego pistolet mu nie wchodzi do baku :D Aż w końcu inny kierowca zdziwiony zapytał czy matizy też są w dieslu :p

    Jak nie dojdę co mu dolega to najwyżej będę przekładał silnik, bo mam na podwórku dawce organów, a w nim silnik dobry, choć wolałbym się nie bawić z wymianą całego silnika.
     
  11. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 289
    Docenione treści:
    629
    Miasto:
    Szczecin
    Aparat zapłonowy wymień, albo moduł wewnątrz jak dostaniesz.
     
    komar200 i WOODOO lubią to.
  12. Peita

    Peita Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    25-02 18
    Postów:
    204
    Docenione treści:
    43
    Na plaka był sprawdzany ?
     
  13. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    2 057
    Docenione treści:
    832
    Miasto:
    WWA
    To, że masz iskrę jak wykręcisz świecę to nie znaczy, że jest ona w cylindrze... bo możesz mieć za dużą kompresję i ci zdmuchuje iskrę...:p:D
     
  14. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 178
    Docenione treści:
    399
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Jaki kolor ma iskra bez swiecy na kablu i długość. Zacznij od kopulki i palca. Chyba ze masz oscyloskop i sond WN i zmierzysz napiecie
     
  15. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    2 057
    Docenione treści:
    832
    Miasto:
    WWA
    Diagbox ty już przestań z tym oscyloskopem... już jest tu taki jeden co się ze ,,snaponem,, wozi...:p:D
     
    Ostatnio edytowano: 14-09 18
    slawek2007.28 lubi to.
  16. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 178
    Docenione treści:
    399
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Nigdy nie mialem tego SNAK ONA w rękach. A oscyloskop fluka to jest maszyna ktora wymiata wszystko. Tylko 4 kanalowy pico mu dorównuje
     
  17. ZajOnDz

    ZajOnDz Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-09 18
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Panowie, nic z tych rzeczy. Już wszystko jasne. Odpaliłem go na holu i teraz pali na dotyk, ale wali białym dymem z tłumika tylko świst. Czyli wniosek prosty - Uszczelka pod głowicą puściła i ciągnie wodę... Teraz pali 6 litrów na godzinę, ale wody :p I to sporo wody, bo teraz jak sprawdziłem, dolałem wody i odpaliłem go na 10 minut to w te 10 minut spalił swobodnie ponad litr wody :p Więc sprawa już jasna, a temat do zamknięcia :) Dzięki za wszelką chęć pomocy. Pozdrawiam.
     
  18. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 178
    Docenione treści:
    399
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    To zalewalo ci swiece
     
  19. ZajOnDz

    ZajOnDz Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-09 18
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    No dokładnie tak :) A żeby dostać się do rozrządu musiałem odłączyć zbiornik z wodą i najprawdopodobniej podczas prób odpalania przepompowało wodę i dlatego na koniec na holu odpalił będąc już bez wody. A później jak już podłączyłem zbiornik z wodą to widać, że wody ubywa z każdą minutą :)
     
  20. komar200

    komar200 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    1 810
    Docenione treści:
    568
    Miasto:
    grudziadz
    brawo mamy tu kolege któremu mógłbyś pomuc:D:D:D
     
    Lechtak, WOODOO oraz toomii76 lubią to.