• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

DAF syczenie gdy jedzie na biegu bez dotykania gazu.

  • Thread starter PogotowieSamochodoweUK
  • Rozpoczęty
P

PogotowieSamochodoweUK

Wiec, znajomy kupil DAF'a 7.5T z silnikiem 3.5 o ile pamietam.
Dzis bylismy w londynie bo musialem go wyserwisowac przed wyjazdem do PL.
Zmienilem olej, filtr, filtry paliwa, filtr powietrza ze skraplaczem i osuszacz powietrza do ukladu pneumatycznego.

Wszystko git, trzyma 10 bar i na wskaznikach nic nie ucieka.

Rozstalismy sie kolega pojechal juz na prom, ja do domu.

Po godzinie dzwoni i mowie ze jak jedzie na biegu bez gazu to slychac gdzies z pod kabiny syczenie jak ze sprezarki, ale zegary trzymaja 10 bar heble i przeglo jest ok.

Jak tylko dotknie gazu lub wcisnie sprzeglo to syczenie ustaje.

Ja nie mam pojecia co to bo nie slyszalem tego.

Macie jakies pomysly?

Podczas syczenia spalanie chwilowe 0,0L/100km

Syk podobno taki jak gdy przejezdzaja autobust te wielkie miedzynarodowe, w nich tez cos syczy.

Bede wdzieczny za wszelkie sugestie. Wazne zeby jak najszybciej bo chlopaki w drodze obecnie i chce dac znac zeby sie nie martwili bo pierwszy raz od 8 lat za kolkiem ciezarowki siedli:D I jak by to powiedziec ''maja uzasadnione obawy'' hehehe
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
16270
Punktów
3315
Wiek
42
Miasto
PZ
Może po prostu zawór upustowy syczy :D
 
P

PogotowieSamochodoweUK

Tak tez mysle, ale dlaczego po wcisnieciu sprzegla przestaje syczec lub po wcisnieciu gazu?
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
16270
Punktów
3315
Wiek
42
Miasto
PZ
po wcisnięciu sprzęgła spada prędkość obrotowa silnika więc mniej syczy, a po naciśnięciu gazu silnik pracuje głośniej :), a tak poza tym nie wiem co ma wspólnego jedno z drugim, musiałbym to usłyszeć, wyczuć paluchami gdzie syczy :D
 
P

PogotowieSamochodoweUK

Nie no syczy tylko w trakscie jazdy, natomiast na postoju na jalowym nic nie syczy. Auto bardzo dlugo stalo, obecnie po przejechaniu jakichs 500-800km (bo mowili ze wjechali do niemiec) dzieje sie tak tylko czasami.

Ja generalnie tylko serwisuje regularnie takie sprzety wiec do usterek nie dochodzi chyba ze jakies wycie podpory walu i to wszystko. Z tad tez pytam o porade;)
 
P

PogotowieSamochodoweUK

NIe bo tacho ich trzyma. powyzej 3,5T tacho obowiazuje, a powyzej 7,5T nie mozna latac w weeekend po niemczech.
 

leo62

Początkujący
Dołączył
7.06.2011
Postów
13
Punktów
0
Objawy syczenia jakie opisujesz troche pasują do przetartego przewodu powitrza doladowania kolektora ssącego.Niech sobie sprawdza odcinek od turba do kolektora,albo czy nie pierdyknął im interculer.Przy tego typu uszkodzeniu powinien lekko osłabnąć ,ale na pusto mogą tego nie zauważyć.
 
P

PogotowieSamochodoweUK

NIe, resory. Uklad dolotowy sprawdzalem przed wyjazdem, wszystko jak nowka, ale wiadomo, moze cos peklo... Jest tam w opcjach wyswietlanie cisnienia doladowania, ale na postoju gazujac nie pokazuje nic wiec mysle ze jedynie przy obciazeniu.
 

art0

SuperMechanior
Dołączył
1.02.2013
Postów
240
Punktów
10
a czy bez pedału nie zapina sie sam hamulec spalinowy [ nie wiem jak sie na to mówi - czy też jakis inny retarder ] ?
 
P

PogotowieSamochodoweUK

Nie wiem, jak wroca to obczaje co i jak. DAF LF 55 7.5T jesli to pomoze.
 

wyrzynacz

SuperMechanior
Dołączył
11.05.2012
Postów
290
Punktów
40
Miasto
Mazury
Na postoju trzyma caly czas cisnienie ? W scani mialem podobny problem i na postoju uciekalo i okazal sie wysprzeglik. Niech sprawdza jeszcze osuszacz.
 
P

PogotowieSamochodoweUK

Uklad pneumatyki jest ok, osuszacz zmienialem i sprawdzalem glowice/aparat osuszacza.
 
P

PogotowieSamochodoweUK

Ale jak on stoi i nawet jak sie go gazuje to nic nie syczy dopiero w trakcie jazdy na biegu jak sie go bez gazu pusci.
 
P

PogotowieSamochodoweUK

No wiesz jak jest, klient to ziomek z ktorym troche biznesow krece i nie chce go zawiesc a nie znam dokladnie zachowan tego silnika bo ja tymi autami nie latam a jedynie je serwizuje i wykonuje drobne naprawy (tam nawet nie ma co naprawiac hehehe) lub regulacje.

Wg mnie jest ok, bo cisnienie trzyma, i cala reszta ok. Nie mam czym zrobic diagnostyki bo tam jest takie male okragle zlacze a nie OBD. Jak wroca to bede obczajal bo jeszcze wymiana oleju w skrzyni, moscie, uszczelniacz walu za kolem zamachowym, plyn clodniczy i termostat przede mna...Teraz tylko zrobilem podstawowy serwis zeby bez obaw dojechali do PL i zpowrotem.
 
Do góry Bottom