1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Demontaż sprężarki klimatyzacji Mondeo MK3 TDDI

Dyskusja w 'Ogrzewanie/klimatyzacja' rozpoczęta przez użytkownika Fryderiq, 30-10 16.

  1. Fryderiq

    Fryderiq Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-05 16
    Postów:
    62
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    .
    Panowie i Panie, próbował ktoś z Was kiedyś wydostać z tego samochodu sprężarkę klimy bez zdjęcia przodu?
    E-tis twierdzi że powinna wyjść dołem, ale ja nie widzę najmniejszych szans.
     
  2. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 214
    Docenione treści:
    188
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Robiłem, lekko nie jest ale wyjdzie
     
  3. voodo

    voodo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    563
    Docenione treści:
    79
    Jak dobrze pamietam to 4 śrubki i wyłazi.
     
  4. Fryderiq

    Fryderiq Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-05 16
    Postów:
    62
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    .
    Górą, dołem, trzeba rwać chłodnicę?
     
  5. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 214
    Docenione treści:
    188
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Dolem. Nic nie trzeba rwac. Chyba tylko przewod od ic. Ciasno jest ale wyjdze.
     
  6. Fryderiq

    Fryderiq Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-05 16
    Postów:
    62
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    .
    A jednak górą szybciej, sprężarka całkiem znośnie wyszła przez okular po wyjęciu
    reflektora trzeba było tylko zdjąć wentylatory przerzucić na drugą stronę zbiorniczki wyrównawcze płyny chłodzącego i wspomagania
     
  7. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 214
    Docenione treści:
    188
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Jak przy okazji wymieniasz pasek pk to powodzenia przy demontażu napinacza :)
     
  8. Fryderiq

    Fryderiq Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-05 16
    Postów:
    62
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    .
    Napinacz się odkręca z tyłu głowicy, jest na takiej fajnej łapie :p i paseczek przechodzi bez żadnego ale :D
    TDCI ma inną turbinę i jest problem z dostępem do śrub napinacza, ale w TDDI widać gołym okiem, a dostęp bajka
    Pasek w sumie sam się zdjął a właściwie pękł jak sprężarka stanęła :)
     
    Ostatnio edytowano: 2-11 16
  9. voodo

    voodo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    563
    Docenione treści:
    79
    Widać coś awaryjne te sprężarki bo niedawno też miałem ten sam problem tyle, że w TDCI. Sprężarka tak zblokowała pasek, że ledwo co kręcił i nie można było uruchomić samochodu.
     
  10. Fryderiq

    Fryderiq Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-05 16
    Postów:
    62
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    .
    Ten szedł do końca, ale nagle zapaliła się kontrolka ładowania :D
    Koło sprężarki bez łożyskowania i bez tłumików przez co pasek się skończył, a widać że stary nie był.
    Ogólnie mam identyczne mondeo (ale z TDCI) od 3 lat i powiem że jeździ się przyjemnie, ale serwisowanie tego auta uczy pokory (moje przejechało u mnie 90 tys i na szczęście nie znam problemu układu wtryskowego :) )
     
  11. Maesc

    Maesc Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-12 14
    Postów:
    184
    Docenione treści:
    2
    Kurcze wydaje mi się że względnie poszło jak sanie sie opuściło