Witamy na Forum Mechaników!
Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach. Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!
Witam wszystkich. Przymierzam się do zakupu nowego diagnoskopu . Jestem jeszcze na etapie raczkowania z tym wszystkim . Urządzenie ma mi służyć głównie do odczytu dtcs oraz parametrów bieżących przy standardowej mechanice samochodowej. Czy takie Urządzenie będzie wporządku czy może też to trochę za dużo?
Warto dopłacić do euro pro 5 lite i wziąć euro pro 5 Smart link? Auta jakie robie mają 4 lata ale mają tez 15. Mam już delphi I czasami nie radzi sobie, np Porsche. Korea też tak sobie.
Jak robisz 4 letnie to obowiązkowo euro 5 pro . Co do głowicy SmartLink to tu musisz już kręcić duże lody by to na siebie zarobiło . Może być bardziej opłacalne dokupienie oddzielnej głowicy obsługującej protokół passtrue (cena 2500 zł) .
O ile miedzy wersja turbo a euro dopłata nie jest duża o tyle do smartlink trzeba już sporo dopłacić .
uuu czekaj, czekaj, czemu tak uważasz? Miałem na testy HGS, Autodate i Haynespro.
Tylko w Haynespro znalazłem schematy do aut które mnie interesowały. Fakt że rozpiska tych schematów jest dość specyficzna, ale jednak były. Akcję serwisowe też spoko opisane. Reszta w sumie jak u konkurencji.
Kupiłem euro pro 5 lite. Tylko mam problem z licencją chyba, wpisuje numer seryjny i klucz to wyskakuje komunikat "brak rekordu sprzedazy". Tester jest wzięty z auto landu. Jutro zadzwonię i się zapytam ocb. Mieliście taki problem ? Mi to wygląda na to jak by nie był aktywowany mój tester przez launcha.
Trzeba były zadzwonić do launch polska . Po prostu w systemie nie ma informacji ze sprzęt został sprzedany . Norma . Opóźnienie w przepływie informacji .
Pozwolę sobie dołączyć do tematu - wytłumaczy mi ktoś różnicę między lanuchami na allegro za 4-5K zł w stosunku do tych z Bydgoszczy? Mówię np o Pro mini albo V+ vs eurotab 5? czy oprogramowanie offline będzie takie samo? online na razie mnei nei rusza, bo mam Gscana i Texe, Launch ma być takim trzecim uzupełnieniem tego wszystkiego - do tej pory mam starego X431 mastera i sobie chwalę do starszych aut. Do tego jakieś kabelki jak VCDS czy oryginalny OPCOM, w razie czego passthrought - pytanie - czy kupując eurotaba 5 zyskuję coś w stosunku do V+ czy nawet pro mini?
Jeszcze jedno pytanie - czy jeżeli kupię eurotab 5 bez smartlinka to czy dokupiony później smartlink (niekoniecnzie w Bydgoszczy ) bedzie działał z eurotabem?
Jest na forum oddzielny temat co do wersji wiec tylko skrótowo .
Te czarne wersje z allegro to wersje na rynek azjatycki mimo ze sprzedawcy twierdza ze na rynek globalny co jest wielka ściemą . Różnica w oprogramowaniu jest bo część funkcji nie działa na rynku europejskim .
Do wersji na Azję nie dokupisz europejskiego smartlink jak i SGW zresztą jest to kompletnie nie opłacalne bulić dwa abonamenty .
Azjatycki "pro mini" , "V+" , "Pad 3" i inne ma podstawową głowice . Wersja "Pad 5" ma lepsza głowicę SmartBox . Dopiero wersja "Pad 7" ma głowice SmartLink .
Od 2019 wszystkie Launch'e są urządzeniami online i wymagają zalogowania się na serwer minimum raz w miesiącu oraz do wykorzystania funkcji zaawansowanych - podstawowa diagnostyka nie wymaga neta .
Na Europę jest seria euro Tab I , Tab II Tab III . Euro Tab III smartlink - to sprzęt wymiatacz który zjada twoja texe i gscan'a na podwieczorek pod warunkiem , że cię stać go kupić bo to są kwoty na poziomie 20-30 tyś. zł .
PS.: OPCOM - nigdy nie było czegoś takiego jak oryginał ponieważ jest to spiracony tech2 z funkcjonalnością na poziomie 80% oryginału .
Jest na forum oddzielny temat co do wersji wiec tylko skrótowo .
Te czarne wersje z allegro to wersje na rynek azjatycki mimo ze sprzedawcy twierdza ze na rynek globalny co jest wielka ściemą . Różnica w oprogramowaniu jest bo część funkcji nie działa na rynku europejskim .
Do wersji na Azję nie dokupisz europejskiego smartlink jak i SGW zresztą jest to kompletnie nie opłacalne bulić dwa abonamenty .
Azjatycki "pro mini" , "V+" , "Pad 3" i inne ma podstawową głowice . Wersja "Pad 5" ma lepsza głowicę SmartBox . Dopiero wersja "Pad 7" ma głowice SmartLink .
Od 2019 wszystkie Launch'e są urządzeniami online i wymagają zalogowania się na serwer minimum raz w miesiącu oraz do wykorzystania funkcji zaawansowanych - podstawowa diagnostyka nie wymaga neta .
Na Europę jest seria euro Tab I , Tab II Tab III . Euro Tab III smartlink - to sprzęt wymiatacz który zjada twoja texe i gscan'a na podwieczorek pod warunkiem , że cię stać go kupić bo to są kwoty na poziomie 20-30 tyś. zł .
PS.: OPCOM - nigdy nie było czegoś takiego jak oryginał ponieważ jest to spiracony tech2 z funkcjonalnością na poziomie 80% oryginału .
I o taką odpowiedź mi chodziło, dziękuję. Nie twierdzę, że Texa czy Gscan to jakiejś sprzęty ostateczne czy najlepsze na świecie, jak każdy uniwersalny diagnoskop ma swoje mocne i słabe strony - Gscana mam głównie dla siebie bo rozbijam się koreańskimi autami, aczkolwiek działa to ładnie w Azjii i w wersji 3 albo tab potrafi dużo. Natomiat x431 którego też mam zostawił miłe wspomnienie, czytając wątki na forum widać też, że Launch ładnie radzi sobie z grupą PSA co cieszy, bo robię tego sporo. Cena Eurotaba 3 jest trochę pompowana przez program Haynes, który w sumie jest - w moim przypadku - średnio przydatny. Wolę zapłacić za schematy i pełną dokumentacje niż to, co oferuje ten program, co nie zmienia faktu, że to sprzęt o dużych możliwościach.
Nigdy nie zagłębiałem się czym jest OPCom, do starszych Opli daje rade na moje potrzeby.
Czyli kupując eurotaba II z głowicą smartlink płacę Launchowi za korzystanie z tej platformy smartlink + SGW? Przy ETIII jest to inaczej? Proszę o doprecyzowanie i z góry dziękuję.
Tylko Euro TAB III ma głowice SmartLink oraz Euro 5 pro smartlink . Euro Tab II ma głowicę SmartBox (starsza konstrukcja) !!!
Ja mam Euro 5 pro smartlink kupiony na ukrainie dzięki czemu mam go taniej z abonamentem na 3 lata i bez tego badziewnego programu haes . Nie zagłębiałem się w to co ma TAB III bo jest on poza moim zasięgiem finansowy (30 tyś) , ale raczej podejrzewam że ma wszystko .
Smart link to nowa głowica i usługa i jeśli Launch rozwinie ją tak jak obiecuje i zachowa cenne to będzie to bardzo poważna konkurencja dla innych uniwersalnych kombajnów a nawet oryginalnych głowic .
Tylko Euro TAB III ma głowice SmartLink oraz Euro 5 pro smartlink . Euro Tab II ma głowicę SmartBox (starsza konstrukcja) !!!
Ja mam Euro 5 pro smartlink kupiony na ukrainie dzięki czemu mam go taniej z abonamentem na 3 lata i bez tego badziewnego programu haes . Nie zagłębiałem się w to co ma TAB III bo jest on poza moim zasięgiem finansowy (30 tyś) , ale raczej podejrzewam że ma wszystko .
Smart link to nowa głowica i usługa i jeśli Launch rozwinie ją tak jak obiecuje i zachowa cenne to będzie to bardzo poważna konkurencja dla innych uniwersalnych kombajnów a nawet oryginalnych głowic .
W Rosji i na Białorusi byłem parę razy, ale na Ukrainę jakoś mnie nie ciągnie , szczególnie teraz.
Natomiast co do Eurotab 2 vs Euro 5 pro to głowica może i starsza, ale z tego co rozumiem to EUT2 ma wbudowaną obsługę DOIP i J2534 a Euro5Pro wymaga do tego platformy smartlink, więc dodatkowych opłat (gdzie przy EUT2 wykupuję jedynie dostęp do SGW np Fiata i jadę) - dobrze rozumiem? przepraszam, że tak męczę, ale chcę zasięgnąć języka - pytałem w Bydgoszczy na ten temat, ale na telefon za dużo informacji .
A zapytam jeszcze - co sądzicie o Autelach? takiego MS909 mozna mieć już za ok 6-7K na allegro (chyba, że to znów ryż) co jest chyba najlepszą ceną możliwość/cena (przynajmniej jeśli chodzi o możliwości sprzętu, nie widziałem autela nigdy na oczy i w sumie nie wiem w czym jest on mocny)
Ja kupiłem na Ukrainie bo do granicy mam mniej niż 100 km i kupowałem w maju tamtego roku gdy było spokojnie . Przekonało mnie do tego zakupu to że w podobnej cenie mam 3 a nie 2 lata abonamentu oraz nowszą głowicę w porównaniu z polska wersja LITE (DBScar IV) .
Głowica SmartBox 3.0 to stara głowica obsługuje : J2534 , CAN FD , DoIP . Nie będzie rozwijana .
Głowica SmartLink C to nowa głowica obsługuje : CAN 2.0 , CAN FD , DoIP , J2534 , D-PDU , RP1210 . Będą dodawane nowe funkcje .
To o czym piszesz to platforma "zdalnej diagnostyki" . Jest to nowość . Polega to na tym , że jeśli czegoś nie możesz zrobić swoim Lauch'em to w tedy logujesz się do systemu i kolejkujesz jakieś zadanie , wprowadzasz głowice w funkcje połączenia tunelowego i po drugiej stronie pan (z głowicą smartlink b) robi to co potrzebujesz przy pomocy oryginalnej głowicy . Nie korzystałem z tego więc ciężko coś więcej napisać .
SGW dla FCA jest dostępne dla linii interfejsów Profesional i głowica nie ma tu znaczenia (X-431 EURO TAB II, X-431 EURO PRO5 i X-431 EURO PRO4 , X-431 EURO TAB III ) . SGW dla kia/hyundai masz w abonamencie , głowica też nie ma znaczenia . SGW renault wymaga głowicy smartbox lub smartlink . W planach jest dodawanie SGW dla innych marek .
Ja kupiłem na Ukrainie bo do granicy mam mniej niż 100 km i kupowałem w maju tamtego roku gdy było spokojnie . Przekonało mnie do tego zakupu to że w podobnej cenie mam 3 a nie 2 lata abonamentu oraz nowszą głowicę w porównaniu z polska wersja LITE (DBScar IV) .
Głowica SmartBox 3.0 to stara głowica obsługuje : J2534 , CAN FD , DoIP . Nie będzie rozwijana .
Głowica SmartLink C to nowa głowica obsługuje : CAN 2.0 , CAN FD , DoIP , J2534 , D-PDU , RP1210 . Będą dodawane nowe funkcje .
To o czym piszesz to platforma "zdalnej diagnostyki" . Jest to nowość . Polega to na tym , że jeśli czegoś nie możesz zrobić swoim Lauch'em to w tedy logujesz się do systemu i kolejkujesz jakieś zadanie , wprowadzasz głowice w funkcje połączenia tunelowego i po drugiej stronie pan (z głowicą smartlink b) robi to co potrzebujesz przy pomocy oryginalnej głowicy . Nie korzystałem z tego więc ciężko coś więcej napisać .
SGW dla FCA jest dostępne dla linii interfejsów Profesional i głowica nie ma tu znaczenia (X-431 EURO TAB II, X-431 EURO PRO5 i X-431 EURO PRO4 , X-431 EURO TAB III ) . SGW dla kia/hyundai masz w abonamencie , głowica też nie ma znaczenia . SGW renault wymaga głowicy smartbox lub smartlink . W planach jest dodawanie SGW dla innych marek .
no i dzięki
jeszcze jedno - kupując euro pro 5 z głowicą smartlink będę zmuszony płacić dwa abonamenty czy kupując całość z Bydgoszczy mam tylko jeden?
I jeszcze jedno - jeżeli euro pro 5 jest bardziej przyszłościowy i lepszy to dlaczego wychodzi taniej niż ET2? cholernie mało to intuicyjne wszystko, do tego dochodzą rzeczy z Chin, ale nawet na stronie launch polska ciężko się zorientować co dla kogo
ostatnie pytanie - ten smartlink C będzie działał bez żadnych abonamentów? czy będę zmuszony do korzystania z jakiejś platformy launch? (nie chcę zdalnej diagnostyki, chcę mieć dość odporny na zmiany sprzęt do 20K, oczywiście z doip jak i j2534)
1. W momencie zakupu masz już opłacony abonament z góry na 1 lub 2 lub 3 lata . Później sam decydujesz co opłacasz .
2. To głowica jest lepsza i bardziej przyszłościowa niż ta w ET2. E5P Jest tańszy bo mniej może w porównaniu z et2 czy et3 jeśli chodzi o opcje zaawansowane - oprogramowanie/typ abonamentu . Jak zobaczysz ile kosztuje przedłużenie abonamentu podstawowego na E5P i na ET2/ET3 (prawie drugie tyle w cenie) .
3. SmartLink C to typ głowicy . Nazwa tej głowicy jest identyczna z nazwą platformy do zdalnej diagnostyki ( SmartLINK) co wprowadza ludzi w błąd . To jak długo ta głowica będzie przyszłościowa będzie zależało od producentów samochodów czy nie wprowadzą jakiegoś nowego standardu w komunikacji samochodu .