• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Diagnoskop Launch x431 Euro Turbo

TheRafal

Nowy
Dołączył
20.01.2022
Postów
1
Punktów
0
Wiek
25
Miasto
Ostrołęka
Witam wszystkich. Przymierzam się do zakupu nowego diagnoskopu . Jestem jeszcze na etapie raczkowania z tym wszystkim . Urządzenie ma mi służyć głównie do odczytu dtcs oraz parametrów bieżących przy standardowej mechanice samochodowej. Czy takie Urządzenie będzie wporządku czy może też to trochę za dużo?
 

michal_michal

Gaduła
Dołączył
31.10.2016
Postów
82
Punktów
9
Wiek
31
Ostatnio strasznie dużo takich tematów i bardzo dużo odpowiedzi. tabela x Launch.png
Automatyczne połączenie postów:

Zobacz czy te funkcje co on ma Ci bedą odpowiadać.
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1741
Punktów
360
Miasto
Podkarpacie
Pytanie na ile lat ma ci posłuż i czy robisz nowsze samochody czy tylko starsze czyli 12 lat i więcej .
 

Marudaa

Początkujący
Dołączył
19.03.2021
Postów
18
Punktów
1
Miasto
Łomża
Warto dopłacić do euro pro 5 lite i wziąć euro pro 5 Smart link? Auta jakie robie mają 4 lata ale mają tez 15. Mam już delphi I czasami nie radzi sobie, np Porsche. Korea też tak sobie.
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1741
Punktów
360
Miasto
Podkarpacie
Jak robisz 4 letnie to obowiązkowo euro 5 pro . Co do głowicy SmartLink to tu musisz już kręcić duże lody by to na siebie zarobiło . Może być bardziej opłacalne dokupienie oddzielnej głowicy obsługującej protokół passtrue (cena 2500 zł) .
O ile miedzy wersja turbo a euro dopłata nie jest duża o tyle do smartlink trzeba już sporo dopłacić .
 
Ostatnia edycja:

Marudaa

Początkujący
Dołączył
19.03.2021
Postów
18
Punktów
1
Miasto
Łomża
A jaka jest różnica miedzyceuro pro 5 lite a zwykłym euro pro 5 ? Warto dopłacić do zwykłej?
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1741
Punktów
360
Miasto
Podkarpacie
Różnica jest że w wersji nie "lite" wciskają ci abonament na beznadziejny program "hayes pro "dlatego jest droższa .
 

Mapacar

Początkujący
Dołączył
9.08.2019
Postów
10
Punktów
0
Wiek
34
beznadziejny program "hayes pro
uuu czekaj, czekaj, czemu tak uważasz? Miałem na testy HGS, Autodate i Haynespro.

Tylko w Haynespro znalazłem schematy do aut które mnie interesowały. Fakt że rozpiska tych schematów jest dość specyficzna, ale jednak były. Akcję serwisowe też spoko opisane. Reszta w sumie jak u konkurencji.

Pozdrawiam
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1741
Punktów
360
Miasto
Podkarpacie
Hayes ma schematy elektryczne jeśli chodzi o silnik . Reszta samochodu (np.: centralny zamek) to porażka .
 

Marudaa

Początkujący
Dołączył
19.03.2021
Postów
18
Punktów
1
Miasto
Łomża
Kupiłem euro pro 5 lite. Tylko mam problem z licencją chyba, wpisuje numer seryjny i klucz to wyskakuje komunikat "brak rekordu sprzedazy". Tester jest wzięty z auto landu. Jutro zadzwonię i się zapytam ocb. Mieliście taki problem ? Mi to wygląda na to jak by nie był aktywowany mój tester przez launcha.
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1741
Punktów
360
Miasto
Podkarpacie
Trzeba były zadzwonić do launch polska . Po prostu w systemie nie ma informacji ze sprzęt został sprzedany . Norma . Opóźnienie w przepływie informacji .
 

Marudaa

Początkujący
Dołączył
19.03.2021
Postów
18
Punktów
1
Miasto
Łomża
Tak myślałem. Chciałem dzisiaj się pobawić a tu zonk. Mam.nadzieje ze od ręki to klepną.
 

ForumeRomanum

Początkujący
Dołączył
4.09.2021
Postów
6
Punktów
1
Pozwolę sobie dołączyć do tematu - wytłumaczy mi ktoś różnicę między lanuchami na allegro za 4-5K zł w stosunku do tych z Bydgoszczy? Mówię np o Pro mini albo V+ vs eurotab 5? czy oprogramowanie offline będzie takie samo? online na razie mnei nei rusza, bo mam Gscana i Texe, Launch ma być takim trzecim uzupełnieniem tego wszystkiego - do tej pory mam starego X431 mastera i sobie chwalę do starszych aut. Do tego jakieś kabelki jak VCDS czy oryginalny OPCOM, w razie czego passthrought - pytanie - czy kupując eurotaba 5 zyskuję coś w stosunku do V+ czy nawet pro mini?
Jeszcze jedno pytanie - czy jeżeli kupię eurotab 5 bez smartlinka to czy dokupiony później smartlink (niekoniecnzie w Bydgoszczy ;) ) bedzie działał z eurotabem?
 
Ostatnia edycja:

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1741
Punktów
360
Miasto
Podkarpacie
Jest na forum oddzielny temat co do wersji wiec tylko skrótowo .
Te czarne wersje z allegro to wersje na rynek azjatycki mimo ze sprzedawcy twierdza ze na rynek globalny co jest wielka ściemą . Różnica w oprogramowaniu jest bo część funkcji nie działa na rynku europejskim .
Do wersji na Azję nie dokupisz europejskiego smartlink jak i SGW zresztą jest to kompletnie nie opłacalne bulić dwa abonamenty .
Azjatycki "pro mini" , "V+" , "Pad 3" i inne ma podstawową głowice . Wersja "Pad 5" ma lepsza głowicę SmartBox . Dopiero wersja "Pad 7" ma głowice SmartLink .
Od 2019 wszystkie Launch'e są urządzeniami online i wymagają zalogowania się na serwer minimum raz w miesiącu oraz do wykorzystania funkcji zaawansowanych - podstawowa diagnostyka nie wymaga neta .
Na Europę jest seria euro Tab I , Tab II Tab III . Euro Tab III smartlink - to sprzęt wymiatacz który zjada twoja texe i gscan'a na podwieczorek pod warunkiem , że cię stać go kupić bo to są kwoty na poziomie 20-30 tyś. zł .
PS.: OPCOM - nigdy nie było czegoś takiego jak oryginał ponieważ jest to spiracony tech2 z funkcjonalnością na poziomie 80% oryginału .
 

ForumeRomanum

Początkujący
Dołączył
4.09.2021
Postów
6
Punktów
1
Jest na forum oddzielny temat co do wersji wiec tylko skrótowo .
Te czarne wersje z allegro to wersje na rynek azjatycki mimo ze sprzedawcy twierdza ze na rynek globalny co jest wielka ściemą . Różnica w oprogramowaniu jest bo część funkcji nie działa na rynku europejskim .
Do wersji na Azję nie dokupisz europejskiego smartlink jak i SGW zresztą jest to kompletnie nie opłacalne bulić dwa abonamenty .
Azjatycki "pro mini" , "V+" , "Pad 3" i inne ma podstawową głowice . Wersja "Pad 5" ma lepsza głowicę SmartBox . Dopiero wersja "Pad 7" ma głowice SmartLink .
Od 2019 wszystkie Launch'e są urządzeniami online i wymagają zalogowania się na serwer minimum raz w miesiącu oraz do wykorzystania funkcji zaawansowanych - podstawowa diagnostyka nie wymaga neta .
Na Europę jest seria euro Tab I , Tab II Tab III . Euro Tab III smartlink - to sprzęt wymiatacz który zjada twoja texe i gscan'a na podwieczorek pod warunkiem , że cię stać go kupić bo to są kwoty na poziomie 20-30 tyś. zł .
PS.: OPCOM - nigdy nie było czegoś takiego jak oryginał ponieważ jest to spiracony tech2 z funkcjonalnością na poziomie 80% oryginału .
I o taką odpowiedź mi chodziło, dziękuję. Nie twierdzę, że Texa czy Gscan to jakiejś sprzęty ostateczne czy najlepsze na świecie, jak każdy uniwersalny diagnoskop ma swoje mocne i słabe strony - Gscana mam głównie dla siebie bo rozbijam się koreańskimi autami, aczkolwiek działa to ładnie w Azjii i w wersji 3 albo tab potrafi dużo. Natomiat x431 którego też mam zostawił miłe wspomnienie, czytając wątki na forum widać też, że Launch ładnie radzi sobie z grupą PSA co cieszy, bo robię tego sporo. Cena Eurotaba 3 jest trochę pompowana przez program Haynes, który w sumie jest - w moim przypadku - średnio przydatny. Wolę zapłacić za schematy i pełną dokumentacje niż to, co oferuje ten program, co nie zmienia faktu, że to sprzęt o dużych możliwościach.
Nigdy nie zagłębiałem się czym jest OPCom, do starszych Opli daje rade na moje potrzeby.

Czyli kupując eurotaba II z głowicą smartlink płacę Launchowi za korzystanie z tej platformy smartlink + SGW? Przy ETIII jest to inaczej? Proszę o doprecyzowanie i z góry dziękuję.
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1741
Punktów
360
Miasto
Podkarpacie
Tylko Euro TAB III ma głowice SmartLink oraz Euro 5 pro smartlink . Euro Tab II ma głowicę SmartBox (starsza konstrukcja) !!!
Ja mam Euro 5 pro smartlink kupiony na ukrainie dzięki czemu mam go taniej z abonamentem na 3 lata i bez tego badziewnego programu haes . Nie zagłębiałem się w to co ma TAB III bo jest on poza moim zasięgiem finansowy (30 tyś) , ale raczej podejrzewam że ma wszystko .
Smart link to nowa głowica i usługa i jeśli Launch rozwinie ją tak jak obiecuje i zachowa cenne to będzie to bardzo poważna konkurencja dla innych uniwersalnych kombajnów a nawet oryginalnych głowic .
 

ForumeRomanum

Początkujący
Dołączył
4.09.2021
Postów
6
Punktów
1
Tylko Euro TAB III ma głowice SmartLink oraz Euro 5 pro smartlink . Euro Tab II ma głowicę SmartBox (starsza konstrukcja) !!!
Ja mam Euro 5 pro smartlink kupiony na ukrainie dzięki czemu mam go taniej z abonamentem na 3 lata i bez tego badziewnego programu haes . Nie zagłębiałem się w to co ma TAB III bo jest on poza moim zasięgiem finansowy (30 tyś) , ale raczej podejrzewam że ma wszystko .
Smart link to nowa głowica i usługa i jeśli Launch rozwinie ją tak jak obiecuje i zachowa cenne to będzie to bardzo poważna konkurencja dla innych uniwersalnych kombajnów a nawet oryginalnych głowic .
W Rosji i na Białorusi byłem parę razy, ale na Ukrainę jakoś mnie nie ciągnie :), szczególnie teraz.
Natomiast co do Eurotab 2 vs Euro 5 pro to głowica może i starsza, ale z tego co rozumiem to EUT2 ma wbudowaną obsługę DOIP i J2534 a Euro5Pro wymaga do tego platformy smartlink, więc dodatkowych opłat (gdzie przy EUT2 wykupuję jedynie dostęp do SGW np Fiata i jadę) - dobrze rozumiem? przepraszam, że tak męczę, ale chcę zasięgnąć języka - pytałem w Bydgoszczy na ten temat, ale na telefon za dużo informacji :).

A zapytam jeszcze - co sądzicie o Autelach? takiego MS909 mozna mieć już za ok 6-7K na allegro (chyba, że to znów ryż) co jest chyba najlepszą ceną możliwość/cena (przynajmniej jeśli chodzi o możliwości sprzętu, nie widziałem autela nigdy na oczy i w sumie nie wiem w czym jest on mocny)
 
Ostatnia edycja:

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1741
Punktów
360
Miasto
Podkarpacie
Ja kupiłem na Ukrainie bo do granicy mam mniej niż 100 km :) i kupowałem w maju tamtego roku gdy było spokojnie . Przekonało mnie do tego zakupu to że w podobnej cenie mam 3 a nie 2 lata abonamentu oraz nowszą głowicę w porównaniu z polska wersja LITE (DBScar IV) .
Głowica SmartBox 3.0 to stara głowica obsługuje : J2534 , CAN FD , DoIP . Nie będzie rozwijana .
Głowica SmartLink C to nowa głowica obsługuje : CAN 2.0 , CAN FD , DoIP , J2534 , D-PDU , RP1210 . Będą dodawane nowe funkcje .
To o czym piszesz to platforma "zdalnej diagnostyki" . Jest to nowość . Polega to na tym , że jeśli czegoś nie możesz zrobić swoim Lauch'em to w tedy logujesz się do systemu i kolejkujesz jakieś zadanie , wprowadzasz głowice w funkcje połączenia tunelowego i po drugiej stronie pan (z głowicą smartlink b) robi to co potrzebujesz przy pomocy oryginalnej głowicy . Nie korzystałem z tego więc ciężko coś więcej napisać .
SGW dla FCA jest dostępne dla linii interfejsów Profesional i głowica nie ma tu znaczenia (X-431 EURO TAB II, X-431 EURO PRO5 i X-431 EURO PRO4 , X-431 EURO TAB III ) . SGW dla kia/hyundai masz w abonamencie , głowica też nie ma znaczenia . SGW renault wymaga głowicy smartbox lub smartlink . W planach jest dodawanie SGW dla innych marek .
Automatyczne połączenie postów:

Rozpiska funkcji :
 

Załączniki

  • launch-azja.png
    launch-azja.png
    619,3 KB · Wyświetleń: 44
Ostatnia edycja:

ForumeRomanum

Początkujący
Dołączył
4.09.2021
Postów
6
Punktów
1
Ja kupiłem na Ukrainie bo do granicy mam mniej niż 100 km :) i kupowałem w maju tamtego roku gdy było spokojnie . Przekonało mnie do tego zakupu to że w podobnej cenie mam 3 a nie 2 lata abonamentu oraz nowszą głowicę w porównaniu z polska wersja LITE (DBScar IV) .
Głowica SmartBox 3.0 to stara głowica obsługuje : J2534 , CAN FD , DoIP . Nie będzie rozwijana .
Głowica SmartLink C to nowa głowica obsługuje : CAN 2.0 , CAN FD , DoIP , J2534 , D-PDU , RP1210 . Będą dodawane nowe funkcje .
To o czym piszesz to platforma "zdalnej diagnostyki" . Jest to nowość . Polega to na tym , że jeśli czegoś nie możesz zrobić swoim Lauch'em to w tedy logujesz się do systemu i kolejkujesz jakieś zadanie , wprowadzasz głowice w funkcje połączenia tunelowego i po drugiej stronie pan (z głowicą smartlink b) robi to co potrzebujesz przy pomocy oryginalnej głowicy . Nie korzystałem z tego więc ciężko coś więcej napisać .
SGW dla FCA jest dostępne dla linii interfejsów Profesional i głowica nie ma tu znaczenia (X-431 EURO TAB II, X-431 EURO PRO5 i X-431 EURO PRO4 , X-431 EURO TAB III ) . SGW dla kia/hyundai masz w abonamencie , głowica też nie ma znaczenia . SGW renault wymaga głowicy smartbox lub smartlink . W planach jest dodawanie SGW dla innych marek .
Automatyczne połączenie postów:

Rozpiska funkcji :
no i dzięki
jeszcze jedno - kupując euro pro 5 z głowicą smartlink będę zmuszony płacić dwa abonamenty czy kupując całość z Bydgoszczy mam tylko jeden?
I jeszcze jedno - jeżeli euro pro 5 jest bardziej przyszłościowy i lepszy to dlaczego wychodzi taniej niż ET2? :) cholernie mało to intuicyjne wszystko, do tego dochodzą rzeczy z Chin, ale nawet na stronie launch polska ciężko się zorientować co dla kogo
ostatnie pytanie - ten smartlink C będzie działał bez żadnych abonamentów? czy będę zmuszony do korzystania z jakiejś platformy launch? (nie chcę zdalnej diagnostyki, chcę mieć dość odporny na zmiany sprzęt do 20K, oczywiście z doip jak i j2534)
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1741
Punktów
360
Miasto
Podkarpacie
1. W momencie zakupu masz już opłacony abonament z góry na 1 lub 2 lub 3 lata . Później sam decydujesz co opłacasz .
2. To głowica jest lepsza i bardziej przyszłościowa niż ta w ET2. E5P Jest tańszy bo mniej może w porównaniu z et2 czy et3 jeśli chodzi o opcje zaawansowane - oprogramowanie/typ abonamentu . Jak zobaczysz ile kosztuje przedłużenie abonamentu podstawowego na E5P i na ET2/ET3 (prawie drugie tyle w cenie) .
3. SmartLink C to typ głowicy . Nazwa tej głowicy jest identyczna z nazwą platformy do zdalnej diagnostyki ( SmartLINK) co wprowadza ludzi w błąd . To jak długo ta głowica będzie przyszłościowa będzie zależało od producentów samochodów czy nie wprowadzą jakiegoś nowego standardu w komunikacji samochodu .
 
Do góry Bottom