• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Diagnostyka przez Thinkdiag a może coś innego?

daa_ban

Początkujący
Dołączył
6.03.2023
Postów
20
Punktów
0
Witam,

Poszukuję urządzenia na użytek własny (+rodzica 65+) które umożliwi diagnozę i naprawę posiadanych samochodów w rodzinie - poruszamy się w obrębie Mercedes, Volvo, Opel i Citroen ale w planach jest wymiana jednego na jakiegoś Forda. Roczniki między 2005 a 2016.
Aktualnie do diagnozy korzystam z elm327 (vgate vlinker mc+) i do tego dedykowane aplikacje androidowe jeśli są. W przypadku Citroena jest aplikacja FAP i jej możliwości są wystarczające chociaż czasami czegoś brakuje do głębszej diagnostyki lub kodowania i wtedy ratuje mnie znajomy z diagboxem. Przy innych samochodach już jest gorzej. Szczególnie Opel stanowi problem (meriva B) ponieważ tylko jedna aplikacja radzi sobie z odczytywaniem błędów (OPL Monitor) z wiekszej liczby modułów ale jest przy tym bardzo uboga. Posiadałem tez klona Delphi DS150e ale było bardzo słabo juz na etapie odczytywania błędów.

Myślałem początkowo o zakupie jakiegoś Launcha CRP129 i spokój ale im więcej czytam tym gorzej. Jest mnóstwo dostępnych różnych urządzeń i wybór przestał być oczywisty. Do tego wertując forum wpadłem na połączenie Thinkdiag OLD + diagozone jako względnie tani złoty środek. Nie do końca rozumiem tutaj roli thinkdiaga, tzn rozumiem, że to głowica, jak wspomniany vgate, ale czy umożliwi pracę z innym oprogramowaniem (przez BT) niż dedykowane i diagzone?
W tym momencie proszę o pomoc czy dysponując kwotę max 1500pln a chętnie mniej, thinkdiag + diagzone będą najlepsza opcją? Głowicę planuję zakupić na aliexpress (155$) jeśli nie stanowi to jakiegoś szczególnego problemu. A może lepiej kupić coś prostego do diagnostyki (tak aby rodzić 65+ sobie poradził), niestety nie wiem co, a do tego dedykowane chińskie klony do obsługi VIDA, Xentry, GDS2 itd? Chciałbym jednak uniknąć dużej ilości urządzeń bo każde wymaga innej obsługi. Nie potrzebuję też bardzo zaawansowanych funkcji bo aktualnie najpoważniejsze z czego musiałem korzystać to programowa wymiana FAP i zbiorniczka dodatku FAP w Citroenie czy przyuczanie skrzyni biegów.

Pozdrawiam
 

malerikula

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
9.07.2017
Postów
555
Punktów
-28
Wiek
39
Miasto
Rybnik
Kup sobie thinkdiaga, a będziesz zadowolony, jak tam zaimportujesz inne oprogramowanie to nie będziesz miał dostępu do suportu i aktualizacji, daruj se to.
 

daa_ban

Początkujący
Dołączył
6.03.2023
Postów
20
Punktów
0
Wstępnie widzę, że do tego zmierza. Po zakończeniu licencji diagzone powinien działać a co z sytuacja gdy będę chciał go zainstalować na innym urządzeniu bo np. zmieniam telefon? Czy lepiej odrazu kupić tablet pod to zastosowanie?
Jeszcze pytanie do opcji nr2 czyli urządzenie do diagnostyki (beż adaptacji) - czy w kwocie 400zl znajdę coś co będzie odczytywało większość modułów w podanych markach samochodów? I po wygaśnięciu licencji nadal będzie działać tylko bez aktualizowania.
 

Styber

SuperMechanior
Dołączył
12.12.2021
Postów
304
Punktów
55
Wiek
30
Do 400 zł to dobry klon Autocoma kupisz.
 

daa_ban

Początkujący
Dołączył
6.03.2023
Postów
20
Punktów
0
Czyli coś takiego?
 

Załączniki

  • 2023-03-12 10.30.29.jpg
    2023-03-12 10.30.29.jpg
    150,3 KB · Wyświetleń: 7

lukkiwlkp

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.12.2015
Postów
3734
Porady
2
Punktów
968
Wiek
38
Miasto
PGS

gregdbw

Początkujący
Dołączył
21.02.2023
Postów
21
Punktów
2
Mam Multidiag z autocom i łączy się ze wszystkim. Wszystkie moduły, kody błędów, podgląd parametrów na żywo, usuwanie informacji serwisowej, adaptacje i wiele innych. Chociaż do grupy vaga i tak używam VCDS albo ODIS'a.
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
6870
Porady
2
Punktów
3075
To zależy z jakich programów korzystasz...:D
 

daa_ban

Początkujący
Dołączył
6.03.2023
Postów
20
Punktów
0
Kup sobie to : https://allegro.pl/oferta/interfejs-elm327-m100-bt-4-0-android-ios-13319588059
Ogarnia wszystko i jeszcze więcej niż wszystko...
Jak pisałem na początku, mam Vgate vlinker MC+ czyli jeden z najbardziej zaawansowanych elmów (v2.1) ale to trochę mało.
przecież elm połączy się tylko z silnikiem i to jeszcze często tak ze i tak nic z tego nie wynika.
Tutaj akurat różnie bywa, wspomniany vlinker łączy się przez OPL Monitor z 10 modułami, w tym poduszki ale poza odczytywaniem/kasowaniem błędów wiele więcej nie można odczytać, raptem kilka pozycji typu korekty wtryskiwaczy, ciśnienie paliwa bieżące i zadane czy % otwarcia EGR. W FAP (citroen) oprócz modułu silnika, można połączyć się z modułem skrzyni biegów, czasami wspomagania.
 

gtszudi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
18.08.2017
Postów
3277
Porady
1
Punktów
984
Wiek
38
Miasto
Pruszcz Gdański
mam thinkdiaga zrobionego na sprzedaz z tabletem lenovo. pieknie dziala
 

gregdbw

Początkujący
Dołączył
21.02.2023
Postów
21
Punktów
2
Jak nie jak tak...:D
no to gratki, ponieważ kiedyś dawno kupiłem elm na usb, a, później dostałem na bluetooth, kilku moich znajomych też kupiło ten shit i po za silnikiem nigdy nikomu z nas na żadnym oprogramowaniu nie udało się połączyć z czymkolwiek innym.
Jak pisałem na początku, mam Vgate vlinker MC+ czyli jeden z najbardziej zaawansowanych elmów (v2.1) ale to trochę mało.

Tutaj akurat różnie bywa, wspomniany vlinker łączy się przez OPL Monitor z 10 modułami, w tym poduszki ale poza odczytywaniem/kasowaniem błędów wiele więcej nie można odczytać, raptem kilka pozycji typu korekty wtryskiwaczy, ciśnienie paliwa bieżące i zadane czy % otwarcia EGR. W FAP (citroen) oprócz modułu silnika, można połączyć się z modułem skrzyni biegów, czasami wspomagania.
Powiem tak, na potrzeby niedużego warsztatu bardzo dobrze sprawdza multidiag z autocomem. Ostanio podłączaliśmy Mazde cx5 z 2021, kilka nowszych Hyundai'i, Honde CRV, civica ufo, Volvo XC70, wszystko bez problemów, wszystkie moduły, a, to tylko auta z kilku ostatnich dni, więc na potrzeby domowe na pewno da radę. Chociaż głównie bawimy się w Vagi i np. przy wymianie pompy abs w A3 do zakodowania i odpowietrzenia nowej używałem oczywiście VCDS. Wniosek taki że i tak najlepiej mieć narzędzie dedykowane do danej marki bądź grupy.
.
 

Bartek4x4

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.02.2016
Postów
6692
Porady
2
Punktów
1878
Miasto
Koszęcin
W polskiej firmie maxiecu możesz sobie kupić full lub konkretne marki. Jeżeli chodzi o kodowanie vag to rozwiązali to tak, że 5 letnie dziecko ogarnie
 

daa_ban

Początkujący
Dołączył
6.03.2023
Postów
20
Punktów
0
2 płytki
 

Załączniki

  • 2023-03-12 14.13.46.jpg
    2023-03-12 14.13.46.jpg
    1,4 MB · Wyświetleń: 12
Do góry Bottom