1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Diesel-LPG

Dyskusja w 'Instalacje gazowe' rozpoczęta przez użytkownika DSCdevelopment, 11-02 19 o 23:14.

  1. DSCdevelopment

    DSCdevelopment Nowy

    Offline
    Dołączył:
    25-01 19
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    6
    Miasto:
    Sandbach
    Jaka instalacja, gdzie najlepiej, ile, jakie proporcje, serwisowanie oraz wszelkie za i przeciw.

    Z uwagi na oszczędność i dla poprawy osiągów bo jak wiemy LPG w ideału często jest tuningiem.
     
  2. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    1 965
    Docenione treści:
    513
    Miasto:
    Pogorzela
    Osobowe? Oj będzie tjuning :)
     
    slawek2007.28, WOODOO oraz komar200 lubią to.
  3. DSCdevelopment

    DSCdevelopment Nowy

    Offline
    Dołączył:
    25-01 19
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    6
    Miasto:
    Sandbach
    Ty tak dla zabawy czy po prostu blyszczysz niewiedza? W silnikach diesla gdzie robimy z marnych 100km ponad 600km za pomocą LPG można dobić do blisko 720km. Jeszcze jakieś ALE?
    W ciężarowych temat jest jeszcze bardziej rozwinięty.

    Natomiast interesują mnie doświadczenia innych związanych z tematem A nie nabijaczy bezsensownych postów.

    Więc proszę nie zaśmiecać i usuń swój wpis który nic nie wnosi.
     
  4. art234

    art234 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    17-05 14
    Postów:
    1 231
    Docenione treści:
    359
    Miasto:
    Chorzów
    Ciekawe, i się nie nabijam! Ale chętnie poczytam.
     
    DSCdevelopment lubi to.
  5. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    2 439
    Docenione treści:
    1 161
    Miasto:
    WWA
    kot.jpg
     
    slawek2007.28 lubi to.
  6. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    1 965
    Docenione treści:
    513
    Miasto:
    Pogorzela
    Wiesz po co był LPG w ciężarówkach? Nie nabijam się ale pomysł masz kiepski.... Jeśli myślisz że odpalisz diesla i "przełącz na gas" to się mylisz....
     
  7. DSCdevelopment

    DSCdevelopment Nowy

    Offline
    Dołączył:
    25-01 19
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    6
    Miasto:
    Sandbach
    Ponawiam... nie błyszczy swoja niewiedza. I nie wmawiaj czegoś co nie zostało powiedziane.

    Jeśli masz problemy z wiedzą techniczną wspomnianą to po jaka cholerę się wtracasz?

    I mając owe problemy oraz problem z czytaniem to co robisz w GWT?

    Wytłumacz mi co mają na celu twoje wpisy i co wnoszą ?
     
    Ostatnio edytowano: 12-02 19 o 8:08
  8. GSS-Daniel

    GSS-Daniel Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-06 12
    Postów:
    1 326
    Docenione treści:
    202
    Miasto:
    Busko
    U mnie na wsi jezdzi navara dci w gazie ;o nie ma z nia zadnych problemow, moc faktycznie wieksza a spalanie na poziomie 10l do 120kmh
     
  9. art234

    art234 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    17-05 14
    Postów:
    1 231
    Docenione treści:
    359
    Miasto:
    Chorzów
    Ciekawe jak to wytrzymuje silnik ?
     
  10. DSCdevelopment

    DSCdevelopment Nowy

    Offline
    Dołączył:
    25-01 19
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    6
    Miasto:
    Sandbach
    Z tym jest różnie w zależności od zastosowania czy dla ekonomii czy dla tuningu czy zastępczo dla paliwa diesla.

    Przy tuningu gdzie proporcje dochodzą do 50/50 przy pełnej dawce diesla i ponownie tyle samo LPG silnik dostaje potężnie przez egt.

    Dla ekonomii mieszanka jest inna i dobrze wyregulowana nie stanowi obciążenie dla silnika.

    W przypadku zastępczej instalacji jak w np wioskach czy nowym trendzie dla ciężarówek podobno silniki reagują źle bo mało kto się przykłada do regulacji. Ale w tym przypadku doświadczenie mam zerowe. I fajnie było by posłuchać innych.
     
  11. GSS-Daniel

    GSS-Daniel Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-06 12
    Postów:
    1 326
    Docenione treści:
    202
    Miasto:
    Busko
    Z tego co sie orientuje to lpg ma dotrysk do kolektora ale diesel przez wtryski tez jest podawana, dawka jest lepiej spalana bo bardziej jednorodona co za tym idzie, wzrasta moc. ALe jak moje volvo pali 5,4l przy 200km to po co mi lpg :D
     
  12. DSCdevelopment

    DSCdevelopment Nowy

    Offline
    Dołączył:
    25-01 19
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    6
    Miasto:
    Sandbach
    Tak w szatanskim paliwie LPG jest wzbogaceniem mieszanki. I tak sterownik się adaptuje tnac diesla lub też buduje się dla tuningu "sztywna mape" gdzie LPG jest dodawane w charakterze "on top of the diesel" by zwyczajnie mieszanki paliwowej było więcej za czym idzie "śmoc" tak jak w przypadku dodawania Metanolu, Tlenu lub Podtlenku Azotu.

    Z punktu widzenia eko obecnie stosuje się też wykluczenie diesla na konto skorzystania z technologii sprężania diesla ale przy 100% użyciu LPG zapalnego iskrowo. Mało popularne w osobówkach bo sens znikomy ale powszechne w widlakach i od niedawana w ciezarowkach.

    Ciekawią mnie statystyczne ceny rozwiązań oraz szczegóły związane z obsługą komercyjną.

    Mam nadzieję że teraz bardziej rozjasniłem cel mojego tematu.
     
  13. Diagbox10

    Diagbox10 -*-*-

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    4 522
    Docenione treści:
    659
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    hehe dobre. Do osobowych to nie ma zastosowania. Ale we wiekszych flotach ciezarowych jest oszczednosc 30 procent ropy przy dopuszczaniu propan butanu
     
    toomii76 i DSCdevelopment lubią to.
  14. komar200

    komar200 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    2 017
    Docenione treści:
    756
    Miasto:
    grudziadz
    Żeby rozchwiać wszelkie wątpliwości tematu ,zaznaczę tylko swoją wiedzę na ten temat że to rozwiązanie w ropniakach było i jest nie do końca przemyślane ponieważ szukali oszczędności a okazało się jest nie opłacalna instalacja i podwójne koszty paliw .

    Diagu wiele flot wycofało się z tego .
     
    lukkiwlkp, toomii76 oraz Diagbox10 lubią to.
  15. Mikas

    Mikas Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-12 18
    Postów:
    38
    Docenione treści:
    1
    Montowałem swego czasu kilka samochodów z silnikami diesla na lpg, nawet trafił się jeden ciągnik rolniczy na biogaz. Najlepsze wyniki z jakimi się spotkałem to 30% udziału lpg przy zastosowaniu typowej instalacji 4 genaracji. Temat trudny ale wykonalny.
     
  16. gazmenlpg

    gazmenlpg Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-08 18
    Postów:
    67
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    mazowsze
    raczej trudny, instalacje były niedopracowane a oczekiwania duże. Instalacje Elpigazu chyba najlepiej sie sprawdzały i byli pierwsi na rynku ale ceny mieli kosmiczne, potem pojawiło się sporo innych a od kilku lat to w tym temacie cisza...
     
    komar200 lubi to.
  17. Mikas

    Mikas Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-12 18
    Postów:
    38
    Docenione treści:
    1
    Żeby była oszczędność to ciągnik siodłowy zamiast 30 litrów On musi spalić 20 + 10 litrów gazu, a i wtedy koszt instalacji zwraca się dopiero po roku.