1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Dlaczego się Pierścienie zapiekają

Dyskusja w 'Wolna strefa' rozpoczęta przez użytkownika rafal1179, 28-09 20.

  1. rafal1179

    rafal1179 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    27-09 20
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Kraków
    Tak jak w temacie
     
  2. alf28

    alf28 Bywalec

    Online
    Dołączył:
    3-10 17
    Postów:
    670
    Docenione treści:
    129
    Miasto:
    wieś
    na forum gastronomicznym będą bardziej w temacie.
     
  3. Psikuta1994

    Psikuta1994 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-05 20
    Postów:
    281
    Docenione treści:
    42
    I podpowiedzą czym doprawić, by zapach był przyjemniejszy.
     
  4. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    11 802
    Docenione treści:
    6 195
    Miasto:
    turek
    pierścienie kroisz na pół, smażysz jak cebulę a pod koniec zmniejszasz ogień, żeby się nie zapiekły.
     
  5. Psikuta1994

    Psikuta1994 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-05 20
    Postów:
    281
    Docenione treści:
    42
    A smażysz na oleju czy bardziej już takie masełko jakie się robi pod korkiem przy uszkodzonej UPG? Bo muszę zapisać przepis.
     
  6. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    2 424
    Docenione treści:
    605
    Miasto:
    Gdańsk
    haha padłem. Cóż za gra słów.


    Pytanie co to autor ma na myśli. Czy pyta się czemu zapiekają się pierścienie w starych purchlach czy, że nowoczesne silniki biorą olej bo są tak skonstruowane??
    Hmmm??

    Na jedno i na drugie znajdą się odpowiedzi...
     
  7. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    11 802
    Docenione treści:
    6 195
    Miasto:
    turek
    masełko pod koniec dopiero i koniecznie doprawione szczyptą popiołu z dpf. bo FAP to się niektórym źle kojarzy
     
    Psikuta1994 lubi to.
  8. Psikuta1994

    Psikuta1994 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-05 20
    Postów:
    281
    Docenione treści:
    42
    Dziękuję za dokładny przepis, mam nadzieję że uda mi się go idealnie odtworzyć, i wyjdą mi idealniezapieczone pierścienie jakich jeszcze nie udało mi się zrobić, ah już czuje ten zapach, aż korba bokiem wychodzi, a Panewki się trą, to dopiero będzie pichcenie. ;)
     
    toomii76 lubi to.
  9. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    11 802
    Docenione treści:
    6 195
    Miasto:
    turek
    Jutro przepis na kopiec kreta. Potrzebny będzie smok oleju z mazdy 2.0d przed wymianą uszczelek pod wtryskami.
     
  10. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    4 824
    Docenione treści:
    2 131
    Miasto:
    Olsztyn
    Zapiekane pierścienie, mniam. Do tego sałatka z panewek i sprężyn zaworowych.
     
  11. Romuald-f

    Romuald-f Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    6-05 16
    Postów:
    525
    Docenione treści:
    248
    Miasto:
    Olsztyn-Dywity
    Niektóre silniki Toyoty "biorą" olej. W biuletynie Toyoty to "zjawisko" opisane jest tak:

    Przyczyna zjawiska:
    Główną przyczyną jest przyklejenie pierścieni smarujących w wyniku degradacji oleju silnikowego. Istnieje szereg czynników składających się na to:
    1. Niestosowanie się do harmonogramu serwisowego producentów powoduje degradację oleju.
    2. Olej wchodzący do komory spalania, spalony i przemieszczony przez "wydmuchiwanie" przechodzi po stronie tłoka jako cząstki węgla.
    3. Dolna część tłoka (zwłaszcza wokół pierścienia smarującego) jest gorąca (160ºC) niż docelowa (120ºC).
    4. Przepływ oleju w obszarze pierścienia olejowego jest szybko ograniczany przez redukcję cząstek węgla.

    Smarowanie, chłodzenie i "płukanie", to z kolei powoduje degradację oleju w rowku pierścieniowym, przyśpieszając proces klejenia.
    Czynniki te powodują, że olej w rowku pierścienia smarującego ulega szybszemu pogorszeniu, prowadzi to do przyklejania pierścieni smarujących.
     
    Misiek lubi to.