• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

DPF wskaźniki jak je odczytać VCDS

jaryszek

Początkujący
Dołączył
7.06.2021
Postów
7
Punktów
0
Dzień dobry,

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Tak się składa, że mam możliwość podpięcia się VCDSem u znajomego i sprawdzenia swojego DPFa.

Czy ktoś podpowie jak sprawdzić stan mojego dpfu, kiedy regenerować (chodzi o zapchanie popiolem, ktory jest nieusuwalny w warunkach normalnego uzytkowania samochodu).

Wskaźniki jakie pobrałem ostatnio (przy włączonym silniku):

IDE00427 Particle filter: difference pressure 13 hPa
IDE00433 Particle filter: oil ash volume 0.14 l
IDE00434 Particle filter: soot mass calculated 13.56 g
IDE00435 Particle filter: soot mass measured 13.66 g
IDE00436 Particle filter: kilometers since last regeneration 97800 m
IDE03353 Particle filter differential press. sensor: uncond. voltage 1022.0 mV
IDE04650 Particle filter: differential pressure: dynamic offset -7 hPa
IDE06059 Particle filter: oil ash volume 58.2 g

Auto: Seat Exeo 2013, 2.0 TDI CR, 143 KM, 202 tysiace przebiegu.

Co wyczytałem w internetach to że:
ilość popiołu jest równa ilości sadzy przy maksymalnym dopuszczalnym limicie obciążenia sadzą wynoszącym 6 g / L
Tak więc czy 0,14 l lub 58,2 to dobry wskaźnik?
Co ponadto powinien mierzyć?
Jaka jest kondycja mojego DPF?

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.
Pozdrawiam,
Jacek A.
 

Julas

Nowy
Dołączył
7.06.2021
Postów
2
Punktów
0
Wiek
24
Miasto
Gdynia
Dzień dobry,

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Tak się składa, że mam możliwość podpięcia się VCDSem u znajomego i sprawdzenia swojego DPFa.

Czy ktoś podpowie jak sprawdzić stan mojego dpfu, kiedy regenerować (chodzi o zapchanie popiolem, ktory jest nieusuwalny w warunkach normalnego uzytkowania samochodu).

Wskaźniki jakie pobrałem ostatnio (przy włączonym silniku):

IDE00427 Particle filter: difference pressure 13 hPa
IDE00433 Particle filter: oil ash volume 0.14 l
IDE00434 Particle filter: soot mass calculated 13.56 g
IDE00435 Particle filter: soot mass measured 13.66 g
IDE00436 Particle filter: kilometers since last regeneration 97800 m
IDE03353 Particle filter differential press. sensor: uncond. voltage 1022.0 mV
IDE04650 Particle filter: differential pressure: dynamic offset -7 hPa
IDE06059 Particle filter: oil ash volume 58.2 g

Auto: Seat Exeo 2013, 2.0 TDI CR, 143 KM, 202 tysiace przebiegu.

Co wyczytałem w internetach to że:

Tak więc czy 0,14 l lub 58,2 to dobry wskaźnik?
Co ponadto powinien mierzyć?
Jaka jest kondycja mojego DPF?

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.
Pozdrawiam,
Jacek A.
Ja patrze zawsze na roznice cisnien. powinna ona byc zblizona do 0. jezeli chodzi o ilosc popiolu w oleju jest to opisane w elsie do kazdego auta jakie sa granice zapelnienia. najlepiej korzystac z ODIS i przeprowadzic poszukiwanie usterek na DPF. a regeneracja reczna teoretycznie nie powinna zaszkodzic jezeli nie masz pewnosci.
 

jaryszek

Początkujący
Dołączył
7.06.2021
Postów
7
Punktów
0
Hej Julas,

dziękuję Ci bardzo.

Kilka pytań:
1. Co to jest els?
2. Co to jest ODIS?

IDE04650 Particle filter: differential pressure: dynamic offset -7 hPa
IDE00427 Particle filter: difference pressure 13 hPa

ktore z nich waznejsze?

Jacek
 

Fabek

Uczestnik
Dołączył
2.06.2015
Postów
31
Punktów
1
Miasto
Warsaw
Jeżeli pomiar był wykonany na wolnych obrotach, to dpf jest w kiepskim stanie i będziesz miał niekończące się dopały albo już masz.
 

jaryszek

Początkujący
Dołączył
7.06.2021
Postów
7
Punktów
0
Fabek dzieki. Tak na jałowym biegu. Po czym to wnioskujesz? Jak czytać wskaźniki?
 

Fabek

Uczestnik
Dołączył
2.06.2015
Postów
31
Punktów
1
Miasto
Warsaw
kwestia doświadczenia jak to czytać, najczęsciej patrzę na różnicę ciśnień i ilość popiołu (ash).
 

jaryszek

Początkujący
Dołączył
7.06.2021
Postów
7
Punktów
0
A ilość popiołu nie jest zalezna od auta?

A roznica cisnien to jaka ma byc? Skad ta pewnosc?
 

Fabek

Uczestnik
Dołączył
2.06.2015
Postów
31
Punktów
1
Miasto
Warsaw
pytałeś o kondycję, to odpowiedziałem, że ten dpf się kończy i już pewnie problemy z nim są.
 

jaryszek

Początkujący
Dołączył
7.06.2021
Postów
7
Punktów
0
Nie ma problemów. Dziękuję.

Moje pytanie jest głębsze, jakie są normy, jak czytać te wskaźniki na przyszlość. jak to sprawdzać?
 

Fabek

Uczestnik
Dołączył
2.06.2015
Postów
31
Punktów
1
Miasto
Warsaw
wszystko zalezy tak naprawdę od sterownika, jego wersji softu i wersji common-raila.
 

jaryszek

Początkujący
Dołączył
7.06.2021
Postów
7
Punktów
0
oo to jest juz informacja. skad oge to wziac gdzie sprawdzic w vcds?
 

Fabek

Uczestnik
Dołączył
2.06.2015
Postów
31
Punktów
1
Miasto
Warsaw
wersje softu sprawdzisz sobie w identyfikacji sterownika, wartości graniczne też masz w pomiarach rozszerzonych. dla przykładu soft przed dieselgate inaczej liczył sadzę niż po "poprawkach".
 

berys

Uczestnik
Dołączył
14.06.2021
Postów
28
Punktów
0
Witam, podlącze sie do tematu, przepraszam ze dane sa w formie zdiec, U mnie tez nie ciekawie z dpf? 1.6 CAYC
 

Załączniki

  • dpf1.jpg
    dpf1.jpg
    483,4 KB · Wyświetleń: 36
  • wtrysk.jpg
    wtrysk.jpg
    354,9 KB · Wyświetleń: 34

Fabek

Uczestnik
Dołączył
2.06.2015
Postów
31
Punktów
1
Miasto
Warsaw
Przepływ dpf dobry, za dużo miasta robisz, przedmuchaj go na autostradzie, bo popiołu za dużo.

Wtryski przycierają się od gównianego suchego paliwa. Rano może dzwonić po przygazówce.
 

berys

Uczestnik
Dołączył
14.06.2021
Postów
28
Punktów
0
Dzięki za info. Rano delikatnie czuć i słychać nierówna prace silnika, ale nie wiem czy to od tego. czyli wtryski się kończą? Zastanawiam sie nad wypaleniem dpf VCDS em "regeneracja serwisowa filtra czastek stalych" nastepnie "wyuczanie wtryskow , odchyl najmniejszej dawki wtrysku"
 
Ostatnia edycja:

Fabek

Uczestnik
Dołączył
2.06.2015
Postów
31
Punktów
1
Miasto
Warsaw
Wypalanie nic nie da. Wtrysków nie ruszaj. Wlej LM2666 na pol baku.
 

berys

Uczestnik
Dołączył
14.06.2021
Postów
28
Punktów
0
Wypalanie nic nie da. Wtrysków nie ruszaj. Wlej LM2666 na pol baku.
Po zakupie auta kilka tygodni temu kupilem Liqui Moly Diesel Spulung i bezpośrednio z puchy podłączyłem do silnika, na powrocie po 10 minutach brudny ON wracal, oczywiscie zastosowalem filterki. Sadzy jest bo rura troche czarna z tylu. Ostatnio mialem trase 300km, autostrada 100km, reszta to krajowka do Kudowy. jadac po miescie w korku pierwszy bieg jak odpuszcze pedal gazu to strasznie zwalnia, jak lekko dodam to wyrywa do przodu, możne się nie przyzwyczaiłem jeszcze. Moge logi zrobić ale jak narazie na kilku forach slaby odzew jeśli chodzi o analize. Chialem sprawdzic kat synchronizacji walka rozrzadu po wymianie paska rozrzadu ale nie widze opcji w VCDS, byc moze w CAYC nie robi sie tego. Czyli te ustawienia serwisowe wtryskow nic nie daja? Opowiadaja ze silnik super pracuje po tym zabiegu. Moze wtryski mi leja i zapycha dpfa.
 

Fabek

Uczestnik
Dołączył
2.06.2015
Postów
31
Punktów
1
Miasto
Warsaw
Mówię, masz wtryski w słabej kondycji. Nie ruszaj adaptacji wtrysków, sterownik systematycznie dewiacje sobie liczy. Za chwile będziesz pytał jak to odkręcić, bo silnik kuleje po resecie dewiacji.
 

berys

Uczestnik
Dołączył
14.06.2021
Postów
28
Punktów
0
OK, dzieki. Jezdzic na nich czy zainteresowac sie wymiana? Tych wtrysków nie regenerują ?
 
Do góry Bottom