1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Drganie pod pedałem hamulca Fiat Punto 2 1.2 44KW 60KM 2001r.

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika Planet90, 8-07 20.

  1. Planet90

    Planet90 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-07 20
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Szczecin
    WITAM.

    Jak w tytule, od jakiegoś czasu pojawił się problem (drgającego) pedała hamulca wraz z dziwnymi dźwiękami (tak jakby strzelało coś pod hamulcem).
    Problem pojawił się jakiś czas temu, mianowicie po przejechaniu mniej więcej 5-7km czyli tyle co z domu do pracy w momencie hamowania gdy auto praktycznie już zaczyna się toczyć hamulec mocno drży i towarzyszą mu dźwięki tak jakby coś strzelało pod pedałem. Dodam, że nie zawsze to występuje aczkolwiek zdarza się to praktycznie podczas każdej jazdy autem, na zimnym silniku tych objawów nie ma. Byłem u kilku mechaników i niestety żadnemu jak dotąd nie udało się zdiagnozować przyczyny owego problemu.
    Tarczę i klocki hamulcowe zostały wymienione na nowe, zaciski zostały zregenerowane ( nowe tłoki, uszczelki, prowadnice itd.) płyn hamulcowy jest swieży (DOT4) ponieważ został uzupełniony przy odpowietrzeniu całego układu hamulcowego wraz z pompą ABS. Pompa ABS również była sprawdzana przez mechanika poprzez podłączenie komputera przez OBD. Problem po tych wszystkich czynnościach nie zniknął i jest mocno uciążliwy ponieważ znacznie obniża komfort jazdy jak i zwiększa obawy przed jakimkolwiek niebezpieczeństwem.
    Jeżeli ktoś z Was spotkał się już z takim problemem bądź może wiedzieć czego to przyczyna to proszę o pomoc.

    DANE POJAZDU:

    Fiat Punto 2 (188) SX 8V
    poj. silnika: 1.2
    Moc: 44kw 60km
    Rok prod. 2001

    POZDRAWIAM
     
  2. Iredo

    Iredo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-06 20
    Postów:
    260
    Docenione treści:
    38
    A z tylu są tarcze czy bębny? Czy ktoś tam też zaglądał? Może wmieliło jakąs skorodowaną spręzynkę?
     
  3. Planet90

    Planet90 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-07 20
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Szczecin
    Z tyłu są hamulce bębnowe, mam to auto od 8 miesięcy i przez ten czas nikt nie zaglądał do środka bebnow
     
  4. Iredo

    Iredo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-06 20
    Postów:
    260
    Docenione treści:
    38
    No to zacznij od tego.
    Albo coś się pomieliło, albo masz jajka z bębnów.
    Skoro jednak usterka nie występuje regularnie, to obstawiam to pierwsze.
     
    gd_1985 lubi to.
  5. Planet90

    Planet90 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-07 20
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Szczecin
    Ok, jutro zagladne do środka, zrobię zdjęcia i dam znać jak to wyglada
     
  6. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    5 419
    Docenione treści:
    880
    Miasto:
    Szczecin
    Zapowietrzone hamulce.
     
  7. romys73

    romys73 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-01 14
    Postów:
    1 152
    Docenione treści:
    103
    Miasto:
    abingdon
    sprawdź pierścienie abs pękają ,i taki objaw jest jak piszesz ,dobry mechanik powinien ci to ogarnąć
     
  8. Planet90

    Planet90 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-07 20
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Szczecin
    Stanisław hamulce są odpowietrzone maszyna

    Da radę to jakoś samemu sprawdzić czy mechanik musi to zobaczyć?
     
  9. Iredo

    Iredo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-06 20
    Postów:
    260
    Docenione treści:
    38
    Mozesz mieć problem ze zdjęciem bębnów jak się porobiły ranty.
    Zajmujesz koło, odkrecasz 2 śrubki na klucz 12 i ewentualnie podważają srubokretami z tylu.
    Na yt może coś znajdziesz, a jak nie to do mechanika który ma knify i ostatecznie ściągacz.
     
  10. Planet90

    Planet90 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-07 20
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Szczecin
    Dzięki za instrukcje :) Rozumiem, że miałeś na myśli spr tych pierścieni
    ABS tak?
     
  11. Iredo

    Iredo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-06 20
    Postów:
    260
    Docenione treści:
    38
    Nie rozumiem..
    Jakich pierścieni??
     
  12. Planet90

    Planet90 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-07 20
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Szczecin
    Napisałeś wyżej żeby zdjąć koło i odkręcić śruby (klucz 12). Czy tam właśnie znajdę te pierścienie Abs w bebnie?
     
  13. Iredo

    Iredo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-06 20
    Postów:
    260
    Docenione treści:
    38
    Powinieneś dokładnie napisać czy abs kopie czy ci pedal płynnie pulsuje bo to różnica.
     
  14. Planet90

    Planet90 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-07 20
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Szczecin
    Kolega wyżej pisał aby spr pierścienie abs bo pękają. Zapytałem czy mogę spr to sam czy nie. Pojawiła się twoja odp więc wywnioskowalem że to odpowiedź na moje pytanie. Dopiero teraz ogarnąłem, że pisałeś o wcześniej poruszany temacie o bębnach

    Wiesz nie znam się na tym. Wiem tylko, że objaw jest taki jak napisałem w temacie
     
  15. Iredo

    Iredo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-06 20
    Postów:
    260
    Docenione treści:
    38
    Pierścienie są w środku bębna na około łożyska.
    Warto sprawdzić czy nie pęknięte, albo czy na czujniki nie ma opiłków.

    Sorry nie zwróciłem uwagi na rocznik.
    W tych modelach były jeszcze piasty osobno .
    W tym.przypadku pierścienie są na piastach.
     
    Ostatnio edytowano: 8-07 20
  16. Planet90

    Planet90 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-07 20
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Szczecin
    Postaram sie w miare mozliwie szybko to sprawdzic i dam znac jak wyglada sytuacja
     
    Mati90 lubi to.
  17. Mati90

    Mati90 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-05 20
    Postów:
    56
    Docenione treści:
    6
    Miasto:
    Warszawa
    I jak? Sprawdziłeś?
     
  18. Planet90

    Planet90 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-07 20
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Szczecin
    Z przodu na pół osce pierścienie są całe. Z tyłu jeszcze nie sprawdzone. Wiem tylko, że znajdują się na piascie więc gdyby były pekniete wymieniam od razu całe piasty tył