1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Droga do biznesu

Dyskusja w 'Przyszły mechanik, szkoła' rozpoczęta przez użytkownika marcin2329, 20-04 19.

  1. marcin2329

    marcin2329 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    28-08 18
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Witam wszystkich.
    W tym roku kończę technikum mechaniczne, nie wybieram się na studia chodź z matura nie będzie problemu.
    Od zawsze interesuje mnie działanie i rozwiązania w mechanice czy to samochodu ciągnika badz jednoślada
    Moim hobby jest grzebanie i naprawianie od rowera aż po samochod. Interesuja mnie rozwiązania i możliwe kwestie przyczyn wpływających na awarie
    Zrobiłem kilkanaście rozrządów głównie paskowe grupa Vag.
    Zrobiłem sprzęgła wymienialem drazki gumki i jakieś drobnostki , czasami walczyłem też z elekteyka i bardzo lubię to robić. Kilkanascie motocykli i motorowerów, remonty kapitalne
    Satysfakcja z naprawy jest nie do opisania
    Chciałbym podjac pracę i robić to na codzień.
    Mam mało doświadczenia i pewnie musiałbym dorobić u kogoś żeby się obyc z praktyka bo teorie opanowałem dobrze.
    Mam ochotę stworzyć swój warsztat w przyszłości i nie wiem na co zwrócić uwage. Jaką drogę teraz wybrac bo być ponadprzeciętnym mechanikiem z własnym warsztatem ?
    W czym się ukierunkowac czy może robić wszystko ?
    Aktualnie mam budynek z dwoma stanowiskami: kanał i podnośnik dwukolumnowy i sporo narzędzi.
    Lakiernictwa nienawidzę i odpada bo mamy w okolicy mistrza.
    Myślałem nad piaskowaniem maszyn rolniczych ciafnikow podwozi ramra odnowie tego typu rzeczy badz może ukierunkowac się na diesla na pompy rotacyjne czy wtryskiwacze ale sprzęt kosztuje a teraz to trzebaby sięgać po common rail powoli..
    Czekam na ciekawe pomysły i porady
    Wesołych świąt i dużo, dużo zdrowia zmechanizowanym.
     
  2. Promotor

    Promotor Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-02 16
    Postów:
    76
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    Pułtusk
    Iść na etat złapać doświadczenia podstawa san wiem z własnego doświadczenia jak było ciężko porywając się na głęboką wodę. Co do wykonywania usług mechanika to mechanika nie mieszaj w to piaskowanie itp bo może się wydawać, że czym więcej usług tym lepiej ale z czasem stwierdzisz, że usług jest X A ty jesteś san
     
  3. marcin2329

    marcin2329 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    28-08 18
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Czyli iść na etat i skupic się na mechanice pojazdow tylko i to wystarczy na życie jeżeli udałoby się rozkręcić kiedyś ?
    Odpuścić sobie jakieś specjalności ?
     
  4. Vagers

    Vagers Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-01 19
    Postów:
    1 655
    Docenione treści:
    367
    Z maszyn rolniczych są duże pieniądze.
     
  5. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    3 371
    Docenione treści:
    869
    Miasto:
    Kaczory
    Dokładnie, jak rejon rolniczy to warto o tym pomyśleć.
     
  6. marcin2329

    marcin2329 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    28-08 18
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Ciągników mamy od groma ale 10 km dalej jest starszy Pan który robi zarówno ciągniki jak i prasy i wszystko inne.
    Kefmsk taka renowacja maszyn czy naprawa ciągników by mi odpoeiadala
    Tylko jak wejść na rynek jak zbadać teren czy miałby potencjalnych klientów zanim się zarejestruje i pozwolę sobie na szyldy
    Jak zaprosić ?
     
  7. Vagers

    Vagers Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-01 19
    Postów:
    1 655
    Docenione treści:
    367
    Pozwol sobie też na kilka dziesiat tysiecy na skanery.
     
    Maszynownia lubi to.
  8. NorbertK

    NorbertK Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-01 15
    Postów:
    704
    Docenione treści:
    100
    Na samochodach w dzisiejszych czasach już wiele sie nie zarobi. Za dużo warsztatowow jest. Poza tym nie ma sie co oszukiwać samochody sa coraz nowsze, ludzie bogatsi, coraz wiecej osob jezdzi do ASO. Pamiętaj ze mechanika to nie tylko samochody.
     
  9. pawcar

    pawcar Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    1 119
    Docenione treści:
    342
    Miasto:
    Manchester
    Jak się robi Januszom i Grażynom za czapkę śliwek to masz rację.
     
    alf28, Giemza oraz Radmor lubią to.
  10. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 147
    Docenione treści:
    4 384
    Miasto:
    turek
    Nie narzekajcie, jest tyle warsztatów i każdy ma utrzymanie. A znikają te, w których gamonie robią i nie potrafią na siebie zarobić.
     
    dejot43, Giemza, Misiakowski oraz 1 osoba lubią to.
  11. Vagers

    Vagers Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-01 19
    Postów:
    1 655
    Docenione treści:
    367
    Debil ktory kupi sprezarke i komplet kluczy nigdy se nie poradzi
     
    Giemza i Misiakowski lubią to.
  12. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    591
    Docenione treści:
    142
    Witaj ! Na początek pójście na etat jest dobrym rozwiązaniem .Dobrze jest pójść do dobrego warsztatu z dobrą reputacją w którym jest szeroki wachlarz różnych marek .Równolegle możesz po godz.naprawiać w swoim warsztacie. O ekonomii nie będę wspominał ...bo jest to dość duża rozpiętość dochodów w poszczególnych przypadkach . Obecne czasy wg. mnie jest to "woda na młyn " dla warsztatów ,,,ale dla dobrych warsztatów .Zwróć uwagę iż w ostatnich latach wjechało do Polski kilka milionów samochodów,a samych osobowych jest ponad 20 milinów ,i każdy z nich wcześniej czy póżniej będzie wymagał odwiedzin w warsztacie !Na warsztacie można zarobić --jeżeli będziesz dobrym warsztatem ,jeżeli będziesz szanował klienta i jego pieniądze ,jeżeli w tym co robisz (całokształt --zakup części,wszelkiego rodzaju naprawy ,relacje z klientami ,ceny za usługi itd,)---zachowasz mądrość .Bądż mądrym a nie przemądrzałym ,bądż ambitnym i konsekwentnym ,bądż kulturalnym a nie wulgarnym .Jak przyjmiesz taką postawę możesz odnieść sukces .Być mechanikiem -to też jest pewnego rodzaju powołanie lub misja a jeżeli wykonujesz to z radością to tym lepiej dla Ciebie . Życzę dobrych ,spokojnych Świąt Wielkanocnych !
     
  13. pawcar

    pawcar Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    1 119
    Docenione treści:
    342
    Miasto:
    Manchester
    Co sobie nie poradzi ?!

    Wymiana tarcz i klocków - ciach 60 zł brutto :D - oczywiście oś, a nie niech to już jakimś cudem będzie strona ...
    Wymiana rozrządu - ciach 150 zł brutto
    wymiana świec żarowych - ciach 20 zł sztuka, a jak się urwie to jedź pan gdzieś indziej :D
    Olej wymiana - ciach 20 zł, sam olej w kibel, a filtrem napali w picu zimą. Ewentualnie olejem też napali zimą :D
    Wymiana łożyska - ciach 50 zł brutto - wbijane młotkiem, dokręcone pneumatem - później płacz i "hur dur", ze optimal i pokrewne to gówno i się rozlatuje :D /


    Można tak pisać do skończenia się podzespołów w pojeździe mechanicznym...

    :D
     
    alf28 lubi to.
  14. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    591
    Docenione treści:
    142
    ..wymiana tarcz i klocków za stronę od 60 zł. w górę --to jest w miarę godna cena (min.przyzwoitości ) ....150 za rozrząd -jeżeli jest to np. Golf II 1.6 benzyna to też min .przyzwoitości .Pawcar-ile w Bristolu wynosi stawka godz. ,tą którą klient płaci dla właściciela warsztatu za wykonaną usługę ....w sytuacji gdzie usługę wykonuje zatrudniony mechanik ???(przy założeniu że daną usługę można przeliczyć na godz. )
     
  15. pawcar

    pawcar Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    1 119
    Docenione treści:
    342
    Miasto:
    Manchester
    Wymiana tarcz i klocków za oś - 250 zł netto. Inni biorą mniej, ale mało mnie to interesuje. W skład usługi wchodzi :
    -gwintowanie wszystkich otworów technologicznych
    -jarzmo zazwyczaj całe piaskowane lub same mocowanie klocka przejechane pilnikiem do gołego.
    -piasta do gołego
    -pomiar bicia piasty
    -pomiar bicia tarczy
    -sprawdzenie tłoczka w zacisku pod gumką , zazwyczaj 80 % i tak kończy się wymianą całego zacisku lub jego regeneracją.
    - Odpowiedni smar do prowadnic oraz same ich czyszczenie.
    - Wszystko skręcane na klucz dynamometryczny i jak trzeba klej do gwintów, zależnie co przewidział producent.

    Odnośnie rozrządu, to czy to jest matiz czy passat, lub a4 ze ściągnięciem ryja - 500 zł netto. Kwestia odpowiedzialności i gwarancji. Tutaj również uszczelniacze są wymieniane, wszystkie otwory lecę gwintownikami, w VAG 2.0 z miejsca wstawiam tulejkę na śrubę napinacza. Klucz dynamometryczny + filmik z pokazanymi znakami + znak napięcia na napinaczu w razie W jak coś gdzieś ktoś kiedyś na gwarancji ...

    :D

    Cena za samą usługę. Mogę sobie pozwolić na wybrzydzanie i wywalanie klientów - kilka źródełek $.
     
    XMARIO lubi to.
  16. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    2 222
    Docenione treści:
    2 441
    Miasto:
    Mazowieckie
    buuuhhhaaaaa
     
  17. pawcar

    pawcar Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    1 119
    Docenione treści:
    342
    Miasto:
    Manchester
    Za oś, nie za stronę :D więc nie takie "buuuhhhaaaaa"
     
  18. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    2 222
    Docenione treści:
    2 441
    Miasto:
    Mazowieckie
    a podobno ja wale cenami z kosmosu.
    Masz racje. Ja nie mam kolejki klientów a i tak za miche ryżu nie pracuję.
     
  19. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    591
    Docenione treści:
    142
    Pawcar --rozumiem iż zazwyczaj Ty kupujesz części zamienne, gdzie masz korzystne upusty .Jeżeli wypracowałeś sobie taki komfort to tylko można pogratulować ( oczywiście-bez złośliwości )!!! Twoje ceny do niskich nie należą ,,ale np. na lekarzu czy prawniku wrażenia nie zrobią .W porównaniu do ceny w Niemczech to jest tanio ,,dlaczego o tym piszę ,,tam wymiana tarcz i klocków z jednej strony to 40-50 Euro (tylko robocizna). Z taka ceną spotkałem się już kilka lat temu .Jeżeli masz klientów to ok! wszak widzę że usługi robisz na wysokim poziomie a to musi kosztować !
     
  20. pawcar

    pawcar Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    1 119
    Docenione treści:
    342
    Miasto:
    Manchester
    Zależy, montuje co kto przyniesie, chyba, że już jest to jakiś chiński hardcore - wtedy szkoda mojego czasu.
    Jeżeli kupuje sam to nie walę detalu, zawsze coś tam taniej, doliczam za czas spędzony na szukaniu gratów po VIN.
    Dodatkowo jeżeli jest coś kombinowane i jeżeli "nasi" już tutaj byli.

    Generalnie nie ma czegoś takiego, zrobię za darmo, a dowalę za części. Nie ma to sensu. Później właśnie są takie historie - O Panie ! na "allegro" mam 300 zł mniej za całość np.

    Tak mają trochę taniej części niż na internecie, a płacą normalnie za usługę.