1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Ducato 1.9TD 1996 - nie odpala

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika rafal197, 10-11 19.

  1. rafal197

    rafal197 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-11 19
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Tarnów / Pfaffenhofen
    Witam,
    jeżeli źle trafilem z tym pytaniem to proszę moderatora o przeniesienie mojego postu. Obiecuje postaram się napisać zwięźle.

    Pacjent:
    Ducato 1.9TD model 230, silnik 230 A3.000 60kW, 1996r, przebieg 107kkm, kamper,

    Objaw: obecnie nie odpala na zimnym i na ciepłym/gorącym, odpalanie na samostart uciażliwe, po odpaleniu pracuje bez zauważalnych problemów.

    Historia najnowsza:
    -(minus)30000km - zerwany pasek ze starości, naprawy w servisie, brak niepokojących objawów
    -4000km - spaliny w ukladzie chłodzenia, wymiana tylko uszczelki pod głowicą - serwis, po naprawie brak problemów
    -2000km - uszkodzone łożysko w skrzyni biegów, po naprawie praca silnika w normie
    -300km - po trasie 250km auto po wyłączeniu nie odpaliło, rozrusznik krecił normalnie, odpalił po okolo 1 godzinie zapalając na kolejne cylindry, na drugi dzien odpalil może nie najszybciej ale bez problemów
    -200km - po zgaszeniu nie odpalił, dopieo po długiej przerwie gdy silnik ostygnął.
    -50km - tankowanie na stacji, czas oczekiwania do uruchomienia silnika okolo 40 minut
    -obecnie nie odpala ani na zimnym ani na gorącym, po odpaleniu na samostarcie w sprayu odpalił na kolejne cylindry, po zgaszeniu i próbie uruchomienia 3-4 sekundy później udało sie normalnie uruchomic, po 4 minnutach uruchomienie niemożliwe.

    Wykonane prace:
    -sprawdzone luzy zaworowe, na zimnym 0.6mm wchodzi pomiedzy wałek i płytke
    -podanie palnikiem gazowym ciepłego powietrza nie pozwala na uruchomienie silnika
    -akumulator może mały ale doładowany pozaustrojowo i podłączony inny pojazd kablami
    -pompa wtryskowa prawdopodobnie BOSCH - 0460494400 prawdopodobnie z immobilizerem
    -podanie paliwa z butelki bezposrednio do przewodu paliwowego

    nie chciałbym w pierwszym poście wypisywać wszystkich moich podejrzeń żeby nie naprowadzać błędnie....

    jeżeli miał ktoś cierpliwość aby to przeczytać to błagam o jakąkolwiek pomoc w naprowadzeniu mnie na kolejne kroki poszukiwań.

    Gorąco pozdrawiam,
    rafal.
     

    Załączone pliki:

  2. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 804
    Docenione treści:
    4 711
    Miasto:
    turek
    No jak na plaka odpala, to problem z paliwem. Jeśli czujniki czytają dobrze to od tego bym zaczął.
     
  3. karwa raz dwa trzy

    karwa raz dwa trzy Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-02 18
    Postów:
    804
    Docenione treści:
    38
    Miasto:
    wies kolo miasta
    Sprawdź wtryski, cisnienie na pompie, grzanie świec.
     
  4. rafal197

    rafal197 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-11 19
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Tarnów / Pfaffenhofen
    Witam,
    dziekuje za uwagi, napisze odpowiedzi w odniesieniu do pomyslu, a nie do osoby....

    - problem z paliwem, podałem paliwo z butelki prosto do weżyka idącego do pompy żeby pominać filtr - nie pomogło nic, a podczas kręcenia paliwo powoli z butelki znikało,
    pewnie wracało do zbiornika

    -błędy czujników, nie wiem jakie/które czujniki podają sygnały do tej pompy, jeżeli ktoś posiada opis pompy to bardzo proszę o podzielenie sie - dlaczego po odpaleniu silnik pracuje poprawnie?

    -wtrysków sam nie sprawdzę, no wiem że będę sie z tym musiał udać do experta, mogą mieć nieszczelności i obniżać kompresję, ale wszystkie 4 na raz?

    -cisnienie na pompie - z powodu braków przecieków z układu po poluzowaniu rurek ciśnieniowych myśle że nie ma odpowiedniego ciśnienia lub też żadnego ciśnienia - dlaczego po odpaleniu silnik pracuje poprawnie?

    -grzanie świec - na gorącym silniku nie zapala, podgrzewanie powietrza wlotowego nie daje żadnego efektu,

    -jak mogę wyeliminować na próbę immobilizer? jeżeli to immo to dlaczego silnik da się odpalić na sprayu a pozniej pracuje normalnie na paliwie płynnym?


    Chciałbym uniknąć niemieckiej metody naprawy polegającej na wymianie elementów na nowe aż sie trafi na to co było uszkodzone....
    Jeszcze raz prosze o jakieś materiały opisowe tej pompy BOSCH - 0460494400

    dziekuje za porady i pomysły, proszę o więcej :)
    pozdrawiam
    rafal
     
  5. Ondraszek

    Ondraszek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-08 13
    Postów:
    718
    Docenione treści:
    49
    Miasto:
    Nowy Sącz
    Myślę,że pompa generuje zbyt niskie ciśnienie,zbyt niskie by mógł odpalić bez plaka.
     
  6. rafal197

    rafal197 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-11 19
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Tarnów / Pfaffenhofen
    Witaj Ondraszek,
    Znasz budowę tej pompy może? teoria jak najbardziej prawdopodobna że przy małych obrotach rozrusznika pompa nie daje ciśnienia, a po zapaleniu już jakoś sobie radzi....
    Da sie wykonać jeszcze jakieś testy, próby na zamontowanej pompie w aucie?
    posiada ktoś opis do demontażu pompy?

    montaż i ustawienia to będą pewnie kolejne moje pytania :)

    pozdrawiam
    rafal
     
  7. pawcar

    pawcar Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    1 272
    Docenione treści:
    407
    Miasto:
    Manchester
    Napięcia paska rozrządu, ustawienie kąta wtrysku na pompie zegarem.

    Sprawdzisz to, to można działać dalej.
     
  8. rafal197

    rafal197 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-11 19
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Tarnów / Pfaffenhofen
    Dziekuje za propozycje dalszych kroków, bedę coś działać na tyle ile mi się uda samemu....
     
  9. pawcar

    pawcar Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    1 272
    Docenione treści:
    407
    Miasto:
    Manchester
    Nie uda się nic bez sprzętu, kąt wtrysku sprawdzasz czujnikiem zegarowym z przystawkami.

    Taniej i szybciej będzie do mechanika.
     
  10. rafal197

    rafal197 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-11 19
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Tarnów / Pfaffenhofen
    Sprzęt ma chyba kolega i na szczęscie większą wiedze ode mnie.... :)
    serwis jak to w niemczech, często nie chcą sie brać za takie stare auto, a proponują w zasadzie wymianę..... nie poddaje się cała zima przede mną

    dziękuje i pozdrawiam