1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Ducato 2.2 problem ze sterowaniem wtryskiwaczami?

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika Psyche, 22-02 18.

  1. Psyche

    Psyche Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    12-02 17
    Postów:
    35
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Katowice
    Witam, sytuacja dosyc nietypowa, ale opowiem od poczatku. Przyjechalo ducato mialo dziure w tloku. Zostal wymieniony cylinder oraz tlok, glowica zrobiona. Sytuacja jest dla mnie o tyle trudna ze moj wspolpracownik wyszarpal motor ze skrzynia, rozebral w drobny mak i mial wypadek. Przyszlo mi to wszystko skladac do kupy niestety. Silnik jest w pojezdzie wszystko podpiete, nie glosi zadnych bledow jednak nie odpala. Paliwo dochodzi do wtryskiwaczy, odpowietrzany byl. Z plaka startuje, ale jak przestaje podawac to gasnie. Czyli niby brak paliwa, ale jak go odpalimy z plaka i wcisniemy gaz to samochod chodzi na paliwie....
    Cisnienie na szynie 300-400 bar geralnie to co chce sterownik to podaje żadane = zadane =- 2 bary wiec regulator raczej wporzadku i podaje. Mimo ze samochod chodzi jak trzyma sie mu gaz czyli wtryskiwacz epodaje to nie wyswietlaja sie korekty dla tych wtryskiwaczy... zrobilismy adaptacje pompy, reset ustawien, nic nie pomaga, jakby nie widzialo tych wtryskow. Nie byly opisane przez mojego poprzednika wiec mogly trafic na inne miejsce, ale z tego co wiem powinny dzialac nawet bez zakodowania albo z blednymi kodami. Czy sie myle?
    czy niewlasciwa odleglosc czujnika od zamachu moze miec na to wplyw? jest tam pewna regulacja.

    w Sterowniku brak bledow jakichkolwiek..

    Ktos cos poradzi?
    probowac oddalac lub przyblizac czujnik polozenia walu? (bledu nie ma)
    zresetowac kody wtryskiwaczy w sterowniku? lub probowac je podmieniac?
    czemu chodzi tylko po odpaleniu z plaka jak trzyma sie gaz?
    czemu nie ma korekt?
    mamy cdifa i delphi wszedzie to samo.

    auto przyjechalo na kolach chodzilo na 3 gary....

    pozdrawiam
     
  2. Auto.Klinika

    Auto.Klinika Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    2 111
    Docenione treści:
    556
    Miasto:
    Zielona Góra
    A jak wygląda sytuacja z egr-em, moze cały czas otwarty? Mówisz, że parametry ok, to powinieneś wiedzieć, czy widzi obroty wału i czujnik jest w odpowiedniej odległości. Kolejna sprawa ile gazu trzeba dawać żeby chodził, jakie obroty wtedy ma? Ja zostawil bym go żeby się zagrzal i wtedy zobaczył, czy odpala i jak z parametrami. Czujnik uderzeniowy, wtryski dostają zasilania?
     
    Psyche lubi to.
  3. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    1 507
    Docenione treści:
    313
    Miasto:
    Gdańsk
    coś jest ewidentnie nie tak. Łańcuch nie przestawiony o fazę??
     
  4. MTM

    MTM Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    11-08 14
    Postów:
    3 905
    Docenione treści:
    782
    Miasto:
    z charakterem
    To dcu102? Wtyka ecu sucha?
     
  5. MalyRobert

    MalyRobert Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-09 14
    Postów:
    110
    Docenione treści:
    12
    Miasto:
    fr
    a dziura to się sama zrobiła? wtryski te same?
     
    winetoo lubi to.
  6. winetoo

    winetoo Gaduła

    Online
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 582
    Docenione treści:
    373
    Miasto:
    Radom
    Przypisz wtryski na początek. Szczelina czujnik koło na piczy włos, byle nie ocierał. A no i wtryski na stół wcześniej, skoro dziurę wypaliło to co najmniej jeden złom a i reszta nie wiadomo.
     
    Psyche i toomii76 lubią to.
  7. ludo44

    ludo44 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-11 11
    Postów:
    2 384
    Docenione treści:
    313
    Jeśli wymieniałeś filtr paliwa to tu może być pies pogrzebany. Wyjmij go jeszcze raz, chodzi o wkład a potem włóż i przekręć bo inaczej nie odpalisz.
     
    Psyche lubi to.
  8. Psyche

    Psyche Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    12-02 17
    Postów:
    35
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Katowice
    Witam, auto opanowane na szczescie szczelina na wale byla troche zbyt duza, dziekuje wszystkim za rady. Ps dziura prawdopodobnie przez jakies cialo obce, jak bede mial chwile postaram sie umiescic zdjecie tloka. Klient uparl sie ze wtryski byly w sprawdzeniu i sa ok (chociaz ja itak chcialem je dac do sprawdzenia). Auto chodzi wporzadku, a to najwazniejsze.

    pozdrawiam