Krzysztofxx84
Uczestnik
Spotkal sie ktos z problemem?
To nie turbo 100%
To nie turbo 100%
Weź się doprecyzuj o co ci chodzi. Natura pracy mechanika jest taka, że codziennie się spotykamy z problemami więc zaraz będzie pełno takich odpowiedzi.Spotkal sie ktos z problemem?
To nie turbo 100%
Juz wyjasniam od poczatkuWeź się doprecyzuj o co ci chodzi. Natura pracy mechanika jest taka, że codziennie się spotykamy z problemami więc zaraz będzie pełno takich odpowiedzi.
Pociągnął olej z ropa czy sam olej? Ile jest oleju w silniku co wskazuje miarka ?Juz wyjasniam od poczatku
Auto przyjechalo nu bytki oleju, silnik suchy, troche oleju w intercoolerze,
Zalozone nowe turbo (nowe aso, nie zadna regeneracja, bo pozniej w razie potrzeby regulacji gruszki dostep jest tragiczny), nowe swiece, nowy intercooler i kilka bzdur przy okazji
Po ok 5000km auto rozbieglo sie i zaczol krzywo chodzic (uszkodzil sie wtryskiwacz i zniszczyl powierzchnie cylindra i nadtopil tlok) i (wazne - uszkodzona stopiony zarnik swiecy na tym ze cylindrze)
Nowa tulej, tlok, wtryski regeneracja, turbo po sprawdzeniu na puszczanie oleju, wszystko ok, poskladany jezdzi ok 1500km'
Auto znowu sie rozbieglo, uszkodzona koncowka wtryskiwacza i znowu stopiona swieca na tym samym cylindrze (tym razem 2 swiece na dwoch cylindrach)
Z intercoolera wylalem ok 20ml oleju (nie jest to ilosc potrzebna do rozbiegania sie silnika) wiec dlaczego znowu sie rozbiegal
Okazalo sie ,ze uszkodzona jest membrana w odmie, no ok, mogl pociagnac olej odma, ale to nie tlumaczy uszkadzania sie ciagle tego samego cylindra
Po za tym w nie jednym uszkodzona bywa odma i silniki sie nie rozbiegaja
Wtryski robione w dobrej firmie (nigdy nie bylo problemu, a sporo u nich robilem)
Dokładnie to że zapchany dpf, jakby miał pompę napędzana z wałka to jeszcze opcja że puścił uszczelniacz i ładuje paliwo do pokrywy ale to nie w tym silniku. Jeśli się rozbieguje to opcje są dwie według mnie , paliwo w oleju przez co olej się rozrzedza i trafia do komory bo pierścienie nie są w stanie tego uszczelnić , druga opcja to turbina . Jest jeszcze trzecia opcja wtryski ,ale to już wykluczone . Zawsze możesz sprawdzić czy nie leją.Jak go przyciagneli to bylo pol stanu oleju, rzekomo kierowca zadusil auto, ale ponownym odpaleniu uslyszal stukanie i zgasil (myslal ze obrucilo panewke), w tej chwili (po kilkunastu odpaleniach i kilku/kilkunastu minutach pracy) jest na full,no ale przeciez leje wtrysk, wiec normalne, ze poziom oleju sie podniosl
Jeden wtryskiwacz jest uszkodzony (leje, sprawdzane na stole), w tej chwili wtryski pojechaly do firmy ktora je regenerowala
matus1014 masz na mysli zapchany dpf i ciagla regeneracje?
No właśnie. Jakby był sam olej, to by go nie było wcale. Jak stan był podwójny to i wszystkiego nie pociągnęło. Mój przypadek też po zaduszeniu miał w dalszym ciągu 4 L.jak go przyciagneli to bylo pol stanu
Dobrze, ale to sugerujesz, ze pociagnol go pieerscieniami? Bo w intercoolerze tylko 20ml oleju, wiec na czym mial sie rozbiegacNo właśnie. Jakby był sam olej, to by go nie było wcale. Jak stan był podwójny to i wszystkiego nie pociągnęło. Mój przypadek też po zaduszeniu miał w dalszym ciągu 4 L.
NIe zrozumielismy sie, albo nie doczytales (bo w miedzyczasie edytowalem post, zeby doprecyzowac)Nie chodzi o to , że inny silnik tylko o poziom oleju i jego polaczenie z dużą ilością ropy. Nawet jak turbo masz dobre i ta droga odpada ale odma uszkodzona to i tak chłodnica powietrza by pływała- przecież musi to jakąś drogą dostać się do dolotu. Przeanalizuj moją teorię, może jednak tak jest. To jedyna droga jeśli chłodnica powietrza jest sucha.
Zgda, tylko panowie, przy takich temperaturach jak obecnie i ciaglej regeneeracji, silnik zatarl by sie przy takim rozrzadzeniu oleju, przerabiane kilkukrotnie
Dobrze, ale to sugerujesz, ze pociagnol go pieerscieniami? Bo w intercoolerze tylko 20ml oleju, wiec na czym mial sie rozbiegac
Tdi pd to calkowicie inny silnik, byc moze, ze w twoim przypadku podniosl sie poziom oleju z powodu wypalania (jezeli byl z dpf)
Tam uszkadzal sie oring na samym dole pompki (szczegolnie jak ktos zalozyl inne niz bosch, to nagminnie padaly) i auto dymilo, czasami potrafil sie tez rozpedzic, ale to inny silnik inny silnik inna historia
Przybrał oleju znaczy jest ropa. To główna zagadka jest dlaczego znowu wtrysk leje. Może warto zajrzeć do filtra paliwa poszukać opiłków .NIe zrozumielismy sie, albo nie doczytales (bo w miedzyczasie edytowalem post, zeby doprecyzowac)
Auto jak przyciagneli (bylo juz zimne) sprawdzilem od razu poziom oleju (bylo pol stanu)
Po wciagnieciu na warsztat i po kilkunastu minutach odpalania/gaszenia i nieskonczonych klebach dymu i pracy silnika juz u mnie na na warsztacie w celu ustalenia przyczyn dymienia i stukania poziom oleju wzrosl do max
Jak sie okazalo leje wtryskiwacz
A te kilkanascie minut pracy potrzebne bylo do ustalenia przyczyny dymu i stuku,bo to nie zawsze jest oczywiste (czasami brak powietrza daje takie same objawy, kupa dymu i stuk w silniku szczegolnie cr )
No tak, do tego trzeba by labolatorium, ale domyslnie jest to paliwo- ok, tylko skad ono sie tam wzielo i jak trafilo na gore tloka?Skoro przez kwadrans przybrał powiedzmy litr, to ile musiał przybrać podczas jazdy? Sprawdziłeś poziom, ale zagłębiles się w to co to jest?
To skoro bez wysterowania leje to jak utrzymywał ciśnienie w układzie? Przy takim strumieniu to nic dziwnego że poziom oleju rośnie momentalnie.Jeszcze doprecyzuje Stwierdzenie lejacy wtrysk w tym konkretnym przypadku, przy cisnieniu ok 200bar na takim recznym probniku/pompie, paliwo normalnie kapie z wtrysku (oczywiscie bez wysterowania)