• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

ducato 2.3 e6 Rozbiegany

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4260
Porady
5
Punktów
1241
ale rozbiegany przez olej czy paliwo? sprawdź dolot- konkretnie kolektor czy jest olej.

miejsca gdzie silnik może zasysać olej to turbina i odma

a może masz to wszystko tak zalane olejem, że jest go pełno w dolocie, intercoolerze i stamtąd silnik zasysa
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
815
Punktów
146
Wiek
27
Najprościej to podejrz na miarce stan oleju w silniku to już będzie dobry podgląd na sytuację. Jak jest go za dużo to jest rozrzedzony ropą.
 

Krzysztofxx84

Uczestnik
Dołączył
26.04.2018
Postów
25
Punktów
6
Miasto
Biala Podlaska
Weź się doprecyzuj o co ci chodzi. Natura pracy mechanika jest taka, że codziennie się spotykamy z problemami więc zaraz będzie pełno takich odpowiedzi.
Juz wyjasniam od poczatku
Auto przyjechalo nu bytki oleju, silnik suchy, troche oleju w intercoolerze,
Zalozone nowe turbo (nowe aso, nie zadna regeneracja, bo pozniej w razie potrzeby regulacji gruszki dostep jest tragiczny), nowe swiece, nowy intercooler i kilka bzdur przy okazji
Po ok 5000km auto rozbieglo sie i zaczol krzywo chodzic (uszkodzil sie wtryskiwacz i zniszczyl powierzchnie cylindra i nadtopil tlok) i (wazne - uszkodzona stopiony zarnik swiecy na tym ze cylindrze)
Nowa tulej, tlok, wtryski regeneracja, turbo po sprawdzeniu na puszczanie oleju, wszystko ok, poskladany jezdzi ok 1500km'
Auto znowu sie rozbieglo, uszkodzona koncowka wtryskiwacza i znowu stopiona swieca na tym samym cylindrze (tym razem 2 swiece na dwoch cylindrach)
Z intercoolera wylalem ok 20ml oleju (nie jest to ilosc potrzebna do rozbiegania sie silnika) wiec dlaczego znowu sie rozbiegal
Okazalo sie ,ze uszkodzona jest membrana w odmie, no ok, mogl pociagnac olej odma, ale to nie tlumaczy uszkadzania sie ciagle tego samego cylindra
Po za tym w nie jednym uszkodzona bywa odma i silniki sie nie rozbiegaja
Wtryski robione w dobrej firmie (nigdy nie bylo problemu, a sporo u nich robilem)
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
815
Punktów
146
Wiek
27
Juz wyjasniam od poczatku
Auto przyjechalo nu bytki oleju, silnik suchy, troche oleju w intercoolerze,
Zalozone nowe turbo (nowe aso, nie zadna regeneracja, bo pozniej w razie potrzeby regulacji gruszki dostep jest tragiczny), nowe swiece, nowy intercooler i kilka bzdur przy okazji
Po ok 5000km auto rozbieglo sie i zaczol krzywo chodzic (uszkodzil sie wtryskiwacz i zniszczyl powierzchnie cylindra i nadtopil tlok) i (wazne - uszkodzona stopiony zarnik swiecy na tym ze cylindrze)
Nowa tulej, tlok, wtryski regeneracja, turbo po sprawdzeniu na puszczanie oleju, wszystko ok, poskladany jezdzi ok 1500km'
Auto znowu sie rozbieglo, uszkodzona koncowka wtryskiwacza i znowu stopiona swieca na tym samym cylindrze (tym razem 2 swiece na dwoch cylindrach)
Z intercoolera wylalem ok 20ml oleju (nie jest to ilosc potrzebna do rozbiegania sie silnika) wiec dlaczego znowu sie rozbiegal
Okazalo sie ,ze uszkodzona jest membrana w odmie, no ok, mogl pociagnac olej odma, ale to nie tlumaczy uszkadzania sie ciagle tego samego cylindra
Po za tym w nie jednym uszkodzona bywa odma i silniki sie nie rozbiegaja
Wtryski robione w dobrej firmie (nigdy nie bylo problemu, a sporo u nich robilem)
Pociągnął olej z ropa czy sam olej? Ile jest oleju w silniku co wskazuje miarka ?
 

Krzysztofxx84

Uczestnik
Dołączył
26.04.2018
Postów
25
Punktów
6
Miasto
Biala Podlaska
Jak go przyciagneli to bylo pol stanu oleju, rzekomo kierowca zadusil auto, ale ponownym odpaleniu uslyszal stukanie i zgasil (myslal ze obrucilo panewke), w tej chwili (po kilkunastu odpaleniach i kilku/kilkunastu minutach pracy juz u mnie na warsztacie) jest na full,no ale przeciez leje wtrysk, wiec normalne, ze poziom oleju sie podniosl
Jeden wtryskiwacz jest uszkodzony (leje, sprawdzane na stole), w tej chwili wtryski pojechaly do firmy ktora je regenerowala

matus1014 masz na mysli zapchany dpf i ciagla regeneracje?​

 
Ostatnia edycja:

Gorzowiak

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
8.05.2023
Postów
342
Punktów
111
Miasto
Gorzów Wlkp
W pewnym TDI na pompkach miałem przypadek rozbiegania się od lejących pompowtrysków. Poziom oleju tak się podniósł, że zassało go dołem tłoków. Jak mas problem z przybieraniem oleju to sytuacja może wyglądać podobnie. Pytanie tylko dlaczego po raz kolejny leje wtrysk.
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
815
Punktów
146
Wiek
27
Jak go przyciagneli to bylo pol stanu oleju, rzekomo kierowca zadusil auto, ale ponownym odpaleniu uslyszal stukanie i zgasil (myslal ze obrucilo panewke), w tej chwili (po kilkunastu odpaleniach i kilku/kilkunastu minutach pracy) jest na full,no ale przeciez leje wtrysk, wiec normalne, ze poziom oleju sie podniosl
Jeden wtryskiwacz jest uszkodzony (leje, sprawdzane na stole), w tej chwili wtryski pojechaly do firmy ktora je regenerowala

matus1014 masz na mysli zapchany dpf i ciagla regeneracje?​

Dokładnie to że zapchany dpf, jakby miał pompę napędzana z wałka to jeszcze opcja że puścił uszczelniacz i ładuje paliwo do pokrywy ale to nie w tym silniku. Jeśli się rozbieguje to opcje są dwie według mnie , paliwo w oleju przez co olej się rozrzedza i trafia do komory bo pierścienie nie są w stanie tego uszczelnić , druga opcja to turbina . Jest jeszcze trzecia opcja wtryski ,ale to już wykluczone . Zawsze możesz sprawdzić czy nie leją.
 

Krzysztofxx84

Uczestnik
Dołączył
26.04.2018
Postów
25
Punktów
6
Miasto
Biala Podlaska
Zgda, tylko panowie, przy takich temperaturach jak obecnie i ciaglej regeneeracji, silnik zatarl by sie przy takim rozrzadzeniu oleju, przerabiane kilkukrotnie
Tymbardziej, ze tak jak mowie, jak go przyciagneli to bylo pol stanu
Dpf brak w tym aucie, gdyby regenerowal filtr to kierowca widial by kleby dymu w lusterku
 

Krzysztofxx84

Uczestnik
Dołączył
26.04.2018
Postów
25
Punktów
6
Miasto
Biala Podlaska
No właśnie. Jakby był sam olej, to by go nie było wcale. Jak stan był podwójny to i wszystkiego nie pociągnęło. Mój przypadek też po zaduszeniu miał w dalszym ciągu 4 L.
Dobrze, ale to sugerujesz, ze pociagnol go pieerscieniami? Bo w intercoolerze tylko 20ml oleju, wiec na czym mial sie rozbiegac
Tdi pd to calkowicie inny silnik, byc moze, ze w twoim przypadku podniosl sie poziom oleju z powodu wypalania (jezeli byl z dpf)
Tam uszkadzal sie oring na samym dole pompki (szczegolnie jak ktos zalozyl inne niz bosch, to nagminnie padaly) i auto dymilo, czasami potrafil sie tez rozpedzic, ale to inny silnik inny silnik inna historia
 

Gorzowiak

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
8.05.2023
Postów
342
Punktów
111
Miasto
Gorzów Wlkp
Nie chodzi o to , że inny silnik tylko o poziom oleju i jego polaczenie z dużą ilością ropy. Nawet jak turbo masz dobre i ta droga odpada ale odma uszkodzona to i tak chłodnica powietrza by pływała- przecież musi to jakąś drogą dostać się do dolotu. Przeanalizuj moją teorię, może jednak tak jest. To jedyna droga jeśli chłodnica powietrza jest sucha.
 

Krzysztofxx84

Uczestnik
Dołączył
26.04.2018
Postów
25
Punktów
6
Miasto
Biala Podlaska
Nie chodzi o to , że inny silnik tylko o poziom oleju i jego polaczenie z dużą ilością ropy. Nawet jak turbo masz dobre i ta droga odpada ale odma uszkodzona to i tak chłodnica powietrza by pływała- przecież musi to jakąś drogą dostać się do dolotu. Przeanalizuj moją teorię, może jednak tak jest. To jedyna droga jeśli chłodnica powietrza jest sucha.
NIe zrozumielismy sie, albo nie doczytales (bo w miedzyczasie edytowalem post, zeby doprecyzowac)
Auto jak przyciagneli (bylo juz zimne) sprawdzilem od razu poziom oleju (bylo pol stanu)
Po wciagnieciu na warsztat i po kilkunastu minutach odpalania/gaszenia i nieskonczonych klebach dymu i pracy silnika juz u mnie na na warsztacie w celu ustalenia przyczyn dymienia i stukania poziom oleju wzrosl do max
Jak sie okazalo leje wtryskiwacz
A te kilkanascie minut pracy potrzebne bylo do ustalenia przyczyny dymu i stuku,bo to nie zawsze jest oczywiste (czasami brak powietrza daje takie same objawy, kupa dymu i stuk w silniku szczegolnie cr )
 

Gorzowiak

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
8.05.2023
Postów
342
Punktów
111
Miasto
Gorzów Wlkp
Skoro przez kwadrans przybrał powiedzmy litr, to ile musiał przybrać podczas jazdy? Sprawdziłeś poziom, ale zagłębiles się w to co to jest?
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
815
Punktów
146
Wiek
27
Zgda, tylko panowie, przy takich temperaturach jak obecnie i ciaglej regeneeracji, silnik zatarl by sie przy takim rozrzadzeniu oleju, przerabiane kilkukrotnie

Dobrze, ale to sugerujesz, ze pociagnol go pieerscieniami? Bo w intercoolerze tylko 20ml oleju, wiec na czym mial sie rozbiegac
Tdi pd to calkowicie inny silnik, byc moze, ze w twoim przypadku podniosl sie poziom oleju z powodu wypalania (jezeli byl z dpf)
Tam uszkadzal sie oring na samym dole pompki (szczegolnie jak ktos zalozyl inne niz bosch, to nagminnie padaly) i auto dymilo, czasami potrafil sie tez rozpedzic, ale to inny silnik inny silnik inna historia

NIe zrozumielismy sie, albo nie doczytales (bo w miedzyczasie edytowalem post, zeby doprecyzowac)
Auto jak przyciagneli (bylo juz zimne) sprawdzilem od razu poziom oleju (bylo pol stanu)
Po wciagnieciu na warsztat i po kilkunastu minutach odpalania/gaszenia i nieskonczonych klebach dymu i pracy silnika juz u mnie na na warsztacie w celu ustalenia przyczyn dymienia i stukania poziom oleju wzrosl do max
Jak sie okazalo leje wtryskiwacz
A te kilkanascie minut pracy potrzebne bylo do ustalenia przyczyny dymu i stuku,bo to nie zawsze jest oczywiste (czasami brak powietrza daje takie same objawy, kupa dymu i stuk w silniku szczegolnie cr )
Przybrał oleju znaczy jest ropa. To główna zagadka jest dlaczego znowu wtrysk leje. Może warto zajrzeć do filtra paliwa poszukać opiłków .
 

Krzysztofxx84

Uczestnik
Dołączył
26.04.2018
Postów
25
Punktów
6
Miasto
Biala Podlaska
Skoro przez kwadrans przybrał powiedzmy litr, to ile musiał przybrać podczas jazdy? Sprawdziłeś poziom, ale zagłębiles się w to co to jest?
No tak, do tego trzeba by labolatorium, ale domyslnie jest to paliwo- ok, tylko skad ono sie tam wzielo i jak trafilo na gore tloka?
Lejacy wtrysk lub dopalanie, bo innych opcji nie ma przy tym silniku, no ale czy to wtrysk, czy dopalanie, widac bylo by to w lusterku przy braku dpf
Lejacego wtrysku nie da sie nie uslyszec czy nie widziec
 

Gorzowiak

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
8.05.2023
Postów
342
Punktów
111
Miasto
Gorzów Wlkp
Tego jak było to nie wiesz, bo kierowcy różni są. A może przy dpf off coś poszło nie tak i rozwala ci te wtryski? Chyba ze jeszcze cos innego. Ostatnio z 3.2 did wylałem około 30 litrów oleju z ropą. Krzywa korba powodowała że jeden cylinder nie palił jak trzeba. Brakowało lekko mocy z dołu i to był jedyny objaw. Nikt się nie spodziewał takiej akcji.
 

Krzysztofxx84

Uczestnik
Dołączył
26.04.2018
Postów
25
Punktów
6
Miasto
Biala Podlaska
Jeszcze doprecyzuje Stwierdzenie lejacy wtrysk w tym konkretnym przypadku, przy cisnieniu ok 200bar na takim recznym probniku/pompie, paliwo normalnie kapie z wtrysku (oczywiscie bez wysterowania)
 

Gorzowiak

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
8.05.2023
Postów
342
Punktów
111
Miasto
Gorzów Wlkp
Jeszcze doprecyzuje Stwierdzenie lejacy wtrysk w tym konkretnym przypadku, przy cisnieniu ok 200bar na takim recznym probniku/pompie, paliwo normalnie kapie z wtrysku (oczywiscie bez wysterowania)
To skoro bez wysterowania leje to jak utrzymywał ciśnienie w układzie? Przy takim strumieniu to nic dziwnego że poziom oleju rośnie momentalnie.
 
Do góry Bottom