1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Dziwna praca 1.6 hdi

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika Xxxwa, 14-08 18.

  1. Xxxwa

    Xxxwa Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-08 18
    Postów:
    19
    Docenione treści:
    0
    Witam.
    Peugeot 308 1.6 hdi 90 km.
    Zakupiony z oryginalnym przepiegiem 45 tyś km. Aktualnie 115 tyś . Silnik od samego zakupu po nagrzaniu pracuje bardzo głośno. Słychać oprócz pracy silnika dodatkowe stuki lub obcieranie. Tak jakby był rozciągniety łańcuszek łączący wałki rozrządu i obcierał o obudowę. Po wymianie oleju problem ustaje na 3 tys km. Po przejechaniu 3 tyś km problem wraca. Próbowałem kilku olejów. Castrol, Motul i Total. Mechanicy mówią że małe prawdopodobienstwo rozciagnietego łancucha z uwagi na niski przebieg. Proszę o poradę w czym tkwi problem. Przypomnę że wymiana oleju na chwilę pomaga. Pozdrawiam
     
  2. szachu41

    szachu41 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-05 11
    Postów:
    1 668
    Docenione treści:
    330
    Miasto:
    Ząbki
    Adres strony:
    8v czy 16v?
    Domyślam się że 16tka.
    Do sprawdzenia przepływ oleju przez turbo.
     
  3. Xxxwa

    Xxxwa Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-08 18
    Postów:
    19
    Docenione treści:
    0
    16 v
    Tzn turbine? Rozwiń proszę odpowiedź. Sprawdzić fizycznie? Jakimś czujnikiem czy komputerem.?
    Auto kupiłem od strasznego dziadka. Jak mechanik wymieniał olej po zakupie to powiedział że wygląda jak farba a nie olej po 10 tys przebiegu. Podejrzewam że dziadka w serwisie oszukiwali i i wbijali tylko pieczątki w książkę a oleju nie zmieniali.
     
    Ostatnio edytowano: 14-08 18
  4. mazi0000

    mazi0000 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-04 11
    Postów:
    189
    Docenione treści:
    16
    Miasto:
    Katowice
    Sitko w przewodzie olejowym turbiny.
     
  5. Xxxwa

    Xxxwa Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-08 18
    Postów:
    19
    Docenione treści:
    0
    Też o tym myślałem. Ale po wlaniu świeżego oleju bądź na zimnym silniku pracuje cicho
     
  6. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 155
    Docenione treści:
    1 291
    Miasto:
    turek
    A ciśnienie oleju?
     
  7. Xxxwa

    Xxxwa Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-08 18
    Postów:
    19
    Docenione treści:
    0
    Chyba ok. Komputer był podłączony . nic złego nie pokazało
     
  8. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 155
    Docenione treści:
    1 291
    Miasto:
    turek
    chyba to się pchła na jajach!:D

    trzeba najpierw sprawdzić a potem myśleć dalej.
    jeśli nie, to pozostała ci zmiana oleju co 3 tys.
     
  9. Xxxwa

    Xxxwa Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-08 18
    Postów:
    19
    Docenione treści:
    0
    Kontrolka się nie pali.
    Nie mam pojecia o mechanice. Oddaję samochód do mechanika i naswietlam problem. Jeden i drugi nie wie, tak więc pytam na forum.
     
  10. szachu41

    szachu41 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-05 11
    Postów:
    1 668
    Docenione treści:
    330
    Miasto:
    Ząbki
    Adres strony:
  11. Xxxwa

    Xxxwa Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-08 18
    Postów:
    19
    Docenione treści:
    0
    Panowie ciśnienie oleju i przepływ w porządku . Proszę o poradę co jeszcze sprawdzić zanim wymienię olej i znowu problem ucichnie na 3 tyś km. Może napinacz i łańcuszek od wałków rozrządu? Ale możliwe że słychać już było przy przebiegu 45 tyś km. Proszę o sugestię
     
  12. szachu41

    szachu41 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-05 11
    Postów:
    1 668
    Docenione treści:
    330
    Miasto:
    Ząbki
    Adres strony:
    Stetoskop i niech mechanik poszuka skąd odgłos dobiega. Przed wymianą polecam plukanke lm2662. Jaki filtr oleju zakładasz? Wg mnie najlepszy jest purfluks l343c.
     
  13. Xxxwa

    Xxxwa Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-08 18
    Postów:
    19
    Docenione treści:
    0
    Purflux. Taki z dodatkową łopatką.
    A powiedz mi jeszcze. Czy turbina działa tylko powyżej jakiś obrotów czy cały czas?
     
  14. szachu41

    szachu41 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-05 11
    Postów:
    1 668
    Docenione treści:
    330
    Miasto:
    Ząbki
    Adres strony:
    Powyżej. Jeżeli odgłosy słychać na górze obstawiam samoregulatory luzów zaworowych. Pod deklem pewnie błoto
     
  15. chudson

    chudson Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-02 17
    Postów:
    376
    Docenione treści:
    70
    Miasto:
    Gorzów Wlkp
    A stan oleju nie wzrasta ? Nie rozrzedza go ropa i wtedy zaczyna stukać ? Po wymianie chwile gęsty to dobrze chodzi?
     
  16. Xxxwa

    Xxxwa Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-08 18
    Postów:
    19
    Docenione treści:
    0
    Też o tym myślałem. Ale od wymiany do wymiany trzyma stan. Chyba że swoją stronę trochę oleju bierze i wyrównuje się paliwem. Co sugerujesz? Uszczelkę pod głowicą czy pod wtryskiwaczami? Z gory wokół wtryskow sucho.
    Tak od wymiany olwju przez 3 tyś km chodzi jak nowy. Później sukcesywnie coraz głośniej. Można sprawdzić jakoś czy ropa jest w oleju?
     
  17. szachu41

    szachu41 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-05 11
    Postów:
    1 668
    Docenione treści:
    330
    Miasto:
    Ząbki
    Adres strony:
    To 90 KM więc FAP'a brak. zostają lejące wtryski, ale to musiałby sporo brać żeby się olej rozrzedzał a nie przybywało.
     
    toomii76 lubi to.
  18. chudson

    chudson Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-02 17
    Postów:
    376
    Docenione treści:
    70
    Miasto:
    Gorzów Wlkp
    No i jaki zbieg okoliczności ,że leje ropy dokładnie tyle co przepala oleju i stan się nie zmienia.
     
  19. Xxxwa

    Xxxwa Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-08 18
    Postów:
    19
    Docenione treści:
    0
    Nie mogę zrozumieć tylko jednego. Olej ma lepsze właściwości i lepiej smaruje jak jest żadszy (ciepły) czyli powinien silnik pracować ciszej po nagrzaniu.
    Znowu jak jest cieplejszy to ma niższe cisnienie i jak jest za niskie to dobrze nie smaruje i auto pracuje głośno. Czyli u mnie skłaniał bym się jednak w kierunku niskiego cisnienia ktore po sprawdzaniu okazało się prawidłowe.
     
  20. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    1 894
    Docenione treści:
    702
    Miasto:
    WWA
    When-Betty-Mom-Joins-School-Musical-Some-Reason.gif :wacky: