1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Dziwny dźwięk podczas przyśpieszania

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika haszczur, 2-06 17.

  1. haszczur

    haszczur Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    24-04 15
    Postów:
    79
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Warszawa
    Witam, chciałbym uzyskać poradę odnośnie dziwnego dźwięku i zachowania się samochodu Scenic II 1.9 dci.
    Podczas przyśpieszania od przodu samochodu dochodzi dźwięk podobny do tego jaki jest podczas uchylonego okna podczas jazdy. To jest coś jakby takie pompowanie powietrza, furkot, dzieje się tak tylko podczas przyśpieszania w granicach 2000 obr. Jak odłączę przewody ciśnienia od turbo i ono nie pracuje to tego furkotu nie ma. Zmieniłem turbinę na próbę i jest to samo, rury od turbo są sprawdzone i szczelne, intercooler sprawdzałem na szczelność i jest szczelny. Zastanawiam się nad tym czy możliwe jest aby intercooler był uszkodzony wewnątrz i hamował przepływ powietrza co powodowało by taki dziwny dźwięk.
     
  2. Misiek

    Misiek Administrator

    Online
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    4 988
    Docenione treści:
    1 552
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Dupa a nie sprawdzone na szczelność. Ale fajnie, że turbo zmieniłeś.
     
  3. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 556
    Docenione treści:
    1 533
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    A nie lepiej zacząć od diagnostyki i parametrów pracy turbiny
     
  4. haszczur

    haszczur Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    24-04 15
    Postów:
    79
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Warszawa
    Lepiej nie zabierać głosu niż gadać jak upośledzony

    Właśnie o to chodzi, że samochód zbiera się dynamicznie, nie jest jakiś zamulony, był sprawdzony CLIP-em i wydajność turbiny była prwaidłowa, intercooler myłem wewnątrz na tyle ile mogłem. Wiadomo, że nie jestem w stanie sprawdzić jak on wygląda wewnątrz, czy jest w 100% drożny, nic innego w tym przypadku nie przychodzi mi do głowy.
     
    Edytowano przez moderatora: 2-06 17
  5. brum brum

    brum brum Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    7-03 16
    Postów:
    787
    Docenione treści:
    149
    Miasto:
    daleko
    Widze, ze pierwsza podpowiedz kompletnie zignorowałes i wolisz od razu wymieniac turbo, silnik, a potem auto. Z opisu ewidentnie wygląda to na nieszczelnosc w układzie....
     
  6. haszczur

    haszczur Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    24-04 15
    Postów:
    79
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Warszawa
    Powiadasz nieszczelność, dwie rury (gumowe kolanko na dole intercoolera i plastikowa rura idąca górą do kolektora ssącego wymienione ze względu na uszkodzenia mechaniczne) po tej wymianie ten dziwny dźwięk nie zniknął, inne rury plastikowe dokładnie oglądałem i nie mają żadnych uszkodzeń to samo tyczy się reszty rur gumowych, strona wydechowa bez zarzutu, żadnych okopceń, nowe uszczelki na turbo i na wydech. Poza tym przejechałem się z odkręconym katalizatorem i ten dźwięk występuje. Intercooler sprawdziłem można powiedzieć amatorską metodą a mianowicie na oba króćce założyłem przeciętą dętkę, zacisnąłem opaski metalowe i taki układ napompowałem kompresorem przez wentyl w dętce po czym wszystko zanurzyłem w wannie z wodą. Zdaje sobie sprawę, że w ten sposób nie uzyskałem w tym układzie takiego ciśnienia jakie wytwarza pompująca turbina ale przy nieszczelności moim zdaniem powinny pojawić się jakieś pęcherzyki powietrza. W związku z tym nie bardzo mam pomysł jak sprawdzić intercooler i rury? Nie chodzi o wymianę samochodu czy silnika tylko i wyłącznie ze względu na ten dźwięk ale czasem trudno zdiagnozować usterkę zwłaszcza, gdy daną część oglądasz 5 razy i nic z tego nie wynika. Przecież takie rury nie mogą mieć niewidzialnych dziur, przecież musiały by się z biegiem czasu powiększyć.
     
  7. chudson

    chudson Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-02 17
    Postów:
    442
    Docenione treści:
    96
    Miasto:
    Gorzów Wlkp
    na postoju gazując tak samo jest?
     
  8. haszczur

    haszczur Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    24-04 15
    Postów:
    79
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Warszawa
    Właśnie na biegu jałowym tego nie ma, to występuje tylko w bardzo wąskim zakresie obrotów silnika (+- 2000) na obciążeniu a dokładnie podczas przyspieszania. Poniżej tych obrotów zarówno jak i powyżej tego nie ma, doskonale to czuć od 3 biegu. Wygląda to następująco 1,2,3 przyspieszam osiąga około 2000 obr. pojawia się dźwięk taki jak opisywałem podobny do jazdy z uchylonym oknem, coś podobnego jakby za oknem wystawić jakąś szmatę na kiju, takie pompowanie powietrza, nieco powyżej 2000 obr. ustaje, dalej zmiana 4 bieg silnik wchodzi na 2000 obr. i znowu idzie furkot mija 2000 obr. cisza. Inna sytuacja, 5 bieg, 3000 obr., przyhamuje aby obroty silnika zeszły poniżej 2000 i zaczynam przyspieszać bez redukcji wchodzi na 2000 obr. i znowu furkot. Nie ma to związku z prędkością pojazdu, nie jest to poluzowane lusterko, zderzak, owiewka nic z tych rzeczy. To się dzieje jak turbina pompuje, odłączyłem podciśnienia od turbo i wtedy tego nie ma. Podmieniałem wszystkie zaworki od turbo, sprawdziłem prawidłowość połączeń, tak samo idą wężyki w każdym sprawdzanym 1.9 dci nic nie jest zamienione. Pozostaje mi ten intercooler ale poza podmianą na inny nie mam możliwości prześwietlić go w środku.
     
  9. dzięcioł90

    dzięcioł90 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    5-05 16
    Postów:
    148
    Docenione treści:
    31
    Miasto:
    Biecz
    Ogolnie powinienes jednak sprawdzic ta szczelnosc z tego wzgledu ze jak jest pekniecie to jak turbo laduje moze sie rozszerzac i masz dziwny dzwiek na nizszych obrotach nie robi takiego cisnienia a jak dasz gazu moze dzwiek motoru ci zagluszac na postoju. Sprawdzaj przy opaskach zaciskowych i miejscach gdzie to pracuje elastyczne miejsca. Jak chcesz eksperymentowac zatkaj weze od miejsca gdzie turbo laduje i przy kolektorze i wtlocz powietrze.
     
  10. Krzysztof 70

    Krzysztof 70 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    23-09 18
    Postów:
    1
    Docenione treści:
    0
    Witaj jaszczur czy rozwiazales problem z dziwnym dźwiękiem podczas przyspieszania
     
  11. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    1 142
    Docenione treści:
    290
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    Adres strony:
    A jak szczelność egr?