bo obydwa są podłączone do tej samej magistrali?
ja pamiętam, jeszcze za ucznia, przypadek starego (wtedy było nowe, na gwarancji) fiata tipo czy tempra. silnik nie gasł po wyciągnięciu kluczyka. rozoraliśmy wszystko.
skończyło się na interwencji fiata poland. przyjechało 2 elektryków, elektroników z samej fabryki czy jakiejś tam ichniej pomocy. zajęło to im kilka dni. mieli nawet oscyloskopy i generatory częstotliwości na pokładzie. ale doszli. winnym był... zegarek na desce rozdzielczej.
wyciągasz kluczyk, silnik działa. odpinasz zegarek- gaśnie. i bez zegarka działało. po podłączeniu nowego czasomierza wszystko gaśnie jak powinno. coś tam tłumaczyli, że zegarek i sterownik silnika, że te same częstotliwości, że przez to komputer głupiał. a zegarek miał tylko kilka pinów: masa, stały plus i plus po stacyjce no żaróweczka z podświetleniem. nic co mogłoby namieszać.
co ważne: wtedy nikt o CANie, magistralach czy innych takich nawet nie śnił. a wtrysk paliwa to była nowość

pamiętaj: są rzeczy, o których się fizjologom nie śniło
