• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

E46 330D problem z abs

Piotr.m

SuperMechanior
Dołączył
22.07.2012
Postów
571
Punktów
11
Wiek
35
Miasto
Chyżowice
Witam problem tego typu E46 2003r 330d podczas jazdy zapaliły się kontrolki abs,dsc,ręcznego, i nie działa licznik brak komunikacji ze sterownikiem abs podmiana całej pompy absu nic nie pomogła nadal brak komunikacji wszystkie bezpieczniki sprawdzone zasilania na wtyczce pompy wszytko jest wporzadku. Może ktoś walczył z takim problemem. Albo po prostu drugi sterownik z pompą mają ten sam problem.
 

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
868
Punktów
186
Wiek
31
Miasto
Okolice Krakowa
Odepnij wtyczkę od pompy i sprawdź prądy i masy. Któryś kabel może być strzelony.
 

Mesiek

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
14.08.2012
Postów
2162
Punktów
422
Miasto
PLE
Witam problem tego typu E46 2003r 330d podczas jazdy zapaliły się kontrolki abs,dsc,ręcznego, i nie działa licznik brak komunikacji ze sterownikiem abs podmiana całej pompy absu nic nie pomogła nadal brak komunikacji wszystkie bezpieczniki sprawdzone zasilania na wtyczce pompy wszytko jest wporzadku. Może ktoś walczył z takim problemem. Albo po prostu drugi sterownik z pompą mają ten sam problem.
Jesteś pewien że zasilanie jest w porządku? Przepatrzyłeś ze schematem w ręce. Tam podejżewam conajmniej dwa zasilania.
 

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
868
Punktów
186
Wiek
31
Miasto
Okolice Krakowa
Zależy który rok. Egzemplarze na pompach MK60 powinny mieć dwa stałe i jeden po stacyjce, egzemplarze na pompach starszych powinny mieć 3 stałe i jeden po stacyjce. Napisze na których pinach masz plusy to Ci powiem jaki masz system i czego Ci brakuje.

Profilaktycznie możesz jeszcze sprawdzić bezpiecznik F33.
 

Piotr.m

SuperMechanior
Dołączył
22.07.2012
Postów
571
Punktów
11
Wiek
35
Miasto
Chyżowice
Rok 2003 nie pamiętam numerów pinów ale są ta dwa pierwsze z brzegu kable i są najgrubsze bezpieczniki wszystkie sprawdzone.
 

Piotr.m

SuperMechanior
Dołączył
22.07.2012
Postów
571
Punktów
11
Wiek
35
Miasto
Chyżowice
Zasilania na pompie były wszystkie masy też. Po wymianie czujnika poziomu xenon komunikacja odzyskana ze sterownikiem abs błąd z czujnika lewego koła czujnik wymieniony wszystko zgasło. Może mam mało doświadczenia ale co ma czujnik poziomowania xenon do abs.
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
1162
Porady
1
Punktów
279
bo obydwa są podłączone do tej samej magistrali? :)

ja pamiętam, jeszcze za ucznia, przypadek starego (wtedy było nowe, na gwarancji) fiata tipo czy tempra. silnik nie gasł po wyciągnięciu kluczyka. rozoraliśmy wszystko.

skończyło się na interwencji fiata poland. przyjechało 2 elektryków, elektroników z samej fabryki czy jakiejś tam ichniej pomocy. zajęło to im kilka dni. mieli nawet oscyloskopy i generatory częstotliwości na pokładzie. ale doszli. winnym był... zegarek na desce rozdzielczej.

wyciągasz kluczyk, silnik działa. odpinasz zegarek- gaśnie. i bez zegarka działało. po podłączeniu nowego czasomierza wszystko gaśnie jak powinno. coś tam tłumaczyli, że zegarek i sterownik silnika, że te same częstotliwości, że przez to komputer głupiał. a zegarek miał tylko kilka pinów: masa, stały plus i plus po stacyjce no żaróweczka z podświetleniem. nic co mogłoby namieszać.

co ważne: wtedy nikt o CANie, magistralach czy innych takich nawet nie śnił. a wtrysk paliwa to była nowość :)
pamiętaj: są rzeczy, o których się fizjologom nie śniło :D
 

botek

SuperMechanior
Dołączył
25.02.2020
Postów
214
Punktów
64
Wiek
18
I są rzeczy o których marzenia senne mają wszyscy faceci od zarania dziejów. I to ponoć napędza ewolucję.
 
Do góry Bottom