1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

e46 n42 valvetronic problem z wypadaniem zapłonu

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika rutek79, 30-05 18.

  1. rutek79

    rutek79 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-05 13
    Postów:
    268
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    podkarpacie
    Witam. Panowie problem z autem jak w temacie. n42b20 valvetronik wypadanie zapłonu na 4 cylindrze.
    Z opowieści własciciela. Auto mialo wymieniany kpl rozrzad i pozniej vanosa na wałku ssącym. Po pierwszej robocie auto pracowalo normalnie i dobrze ale potem zaczął grzechotać vanos. Dał włascieicl do jakiegos kogoś kto wymienił vanosa i zaczęły sie schody. nagle zaczął wypadac zapłon na 4 cylindrze. Trafiło do mnie bo tamten sie poddał i oddał pieniądze. mało miałem do czynienia z valvetroniciem i dlatego wole dopytać.
    1. jak odepne przepływke auto pracuje normalnie i równo.
    2. korekty paliwowe na 4tym cylindrze wchodza mocno na plus- reszta koryguje na minus. jak odepne przepływke korekty sie równaja.
    cObie naprawy wykonywane podobno na blokadach.
    Właściciel oczytał sie że to bedzie wytarty wałek posredni. ale nie chce mi sie w to wierzyć ze nagle wytarł sie wałek od momentu zrobienia vanosa/
    czego się czepić ????
     
  2. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 519
    Docenione treści:
    304
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Odpiac czujnik walka mimosrodowego aby wykluczyć błędne dzialanie tego dziadostwa. Pomiar cisnienia pewno juz zrobiony?
     
  3. rutek79

    rutek79 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-05 13
    Postów:
    268
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    podkarpacie
    Odłączyłem wtyczkę od potrncjometru przybkorku wlewu oleju i silnik chodzi idealnie. Korekty paliwowe eleganckie katy zapłonu itd. Podłącze i za kilka sekund zaczyna go terepać. Ciśnienie wychodzi mi że na tym cylindrze ma więcej niż reszta. Reszta po 13 A ten 16.
     
  4. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    2 430
    Docenione treści:
    437
    Miasto:
    Lubliniec
    Na kolach masz wybite po niemiecku do i z zamiana kol miejscami i jest problem. Rozbieralem je i roznicy nie widzialem
     
  5. rutek79

    rutek79 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-05 13
    Postów:
    268
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    podkarpacie
    Hmmm. Czyli że vanosy są zamienione miejscami????.
     
  6. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 519
    Docenione treści:
    304
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Masz oznaczone ex i in. Nigdy nie zamienialem miejscami. Większe ciśnienie na tym jednym bierze sie pewno z zapieczonych pierscieni olejowych.
     
  7. rutek79

    rutek79 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-05 13
    Postów:
    268
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    podkarpacie
    No dobrze ale jak wypinam wtyczkę od valvetronik a tą koło korka wlewu oleju to silnik zaczyna ładnie i równo chodzić. Wiec wydaje mi sie ze jednakncos z tym valvetronikiem sie dzieje.Zmierze mu jutro ciśnienie jeszcze na wypiętej wtyczce. I tak samo jeśli te koła zębate się czymś różnią a byłyby zamienione to wydaje mi się że na wypiętej wtyczce też mógłby kiepsko chodzić choć ciul wie.
     
  8. BLIZNA

    BLIZNA Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    27-12 12
    Postów:
    24
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    PKL
    raczej masz podtarty wałek ,ewent. dzwigienkę - akurat na 4 garku - jak odłączysz wtyczkę to silnik pracuje w tzw trybie dojazdowym czy jakoś tak i będzie chodził równo
    wypadanie jest na zimnym czy na rozgrzanym silniku ?
     
  9. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    6 080
    Docenione treści:
    542
    Miasto:
    europolonia
    Znam tryb awaryjny , ale ? 16 bar nie bierze się z niczego więc tu pies pogrzebany . Pytanie skąd 16 ?
     
  10. rutek79

    rutek79 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-05 13
    Postów:
    268
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    podkarpacie
    Wypadanie jest i na zimnym i na gorącym silniku. Nie ma znaczenia czy zaraz po odpaleniu czy po godzinie pracy
     
  11. rutek79

    rutek79 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-05 13
    Postów:
    268
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    podkarpacie
    Panowie nie wiem o co poszło z tym ciśnieniem Ale w tej chwili jest równe.wszedzie po 11. Zapłon dalej wypada. Sprawdzone wszystko i chyba wychodzi na to że coś z tym wałkiem pośrednim musi być. Rozebralem już rozrząd i potrzebuje informacji jak dobrać się do wymiany tego walka. Blokady mam tzw kasy czyli jest niby wszytko tylko pasowało by mieć jakieś info co I jak zakładać żeby to grało. Jak zwolnić i kiedy ta sprężynę naponajaca wałek pośredni. Ma ktoś jakieś info
     
  12. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    2 430
    Docenione treści:
    437
    Miasto:
    Lubliniec
    Mam tylko to



     
  13. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 495
    Docenione treści:
    1 497
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
  14. rutek79

    rutek79 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-05 13
    Postów:
    268
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    podkarpacie
    Dzięki Panowie. Instrukcję pomogły. Auto zrobione i chodzi
     
  15. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 519
    Docenione treści:
    304
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    W czym konkretnie był problem?
     
  16. rutek79

    rutek79 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-05 13
    Postów:
    268
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    podkarpacie
    Dzwigienki pośrednie. 2 były lekko podtarte. Przy okazji wałek pośredni też wymieniony bo kupiony był razem z dzwigienkami więc cały zestaw siadł