1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

E60 wibracje podczas hamowania.

Dyskusja w 'Układ hamulcowy' rozpoczęta przez użytkownika Piotr.m, 24-05 20.

  1. Piotr.m

    Piotr.m Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-07 12
    Postów:
    466
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    Chyżowice
    Opiszę po krotce E60 wibracia na kierownicy podczas hamowania okazało się że uszkodzona piasta przód i krzywe tarcze poszły dwie piasty tarcze nowe klocki. Było ok hamowanie z dużych prędkości jak i małych nic się nie działo. Po czym znowu wibracia na kierownicy pomierzone tarcze przód tył bicie 0,01 setka z przodu tył też puzniej były próby na gorących tarczach robienie pomiaru różnie wszystko ok. Zostały zmienione tuleje wachaczy przód do 120km jak się jeździ i hamuje nic się nie dzieje jak sie przekracza 120 trzęsie kierownicą następnie wymienione górne mocowania amortyzatorów prowadnice zacisków i bez zmian sprawdzona maglownica i jeszcze raz bicie na tarczach wał napędowy koła wywarzane kilka razy trzeci komplet opon założony felgi są proste mam jeszcze chęć pojechać sprawdzić na samochodzie wywarze ie. Bo już się pomysły skończyły.
     
  2. Regaciarz

    Regaciarz Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-03 18
    Postów:
    543
    Docenione treści:
    134
    Miasto:
    Wasilków
    Kiedyś kolega walczył z wibracjami w E39, dopiero wyważanie kół na samochodzie pomogło
     
  3. Akim9

    Akim9 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-08 14
    Postów:
    18
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Śląsk
    Wibracje na kierownicy podczas hamowania w 90% spowodowane są tarczami. Z mojego doświadczenia spalić można tarcze po kilkuset kilometrach. Miałem przypadek klienta który reklamował usługę po kilku dniach.(spalił tarcze na autostradzie)
     
    LuckyT lubi to.
  4. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    11 034
    Docenione treści:
    5 911
    Miasto:
    turek
    Jakiej firmy tarcze?
     
  5. mathiass

    mathiass Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    1-10 11
    Postów:
    985
    Docenione treści:
    127
    sprawdź tuleje wahaczy przednich na 99 % tam leży problem (sworznie tez warto dobrze sprawdzic) - zjadłem zęby na tym w bmw :bigtears:
     
    lukkiwlkp lubi to.
  6. Akim9

    Akim9 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-08 14
    Postów:
    18
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Śląsk
    Tuleje tez mogą powodować wibracje. Ale jeśli one występują tylko podczas hamowania?
    Pisałem już wcześniej, każde tarcze można spalić. Nawet te z ASO. Nie ma znaczenia jaki producent. Tyle że, tanie tarcze mogą bić jako nowe.
     
  7. Piotr.m

    Piotr.m Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-07 12
    Postów:
    466
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    Chyżowice
    Całe przednie zawieszenie nowe nowe tuleje sworznie są ok tarcze ATE piasty też nowe firmy GSP tarcze i piasty były kilka razy sprawdzane czujnikiem zegarowym bicie nie przekracza 0,01 setną. I jak pisałem bicia nie ma jeśli się nie przekracza 120km do 120 noga na hamulec nie ma bicia po wyżej 120 jak się hamuje bicie występuje do 80km
     
  8. Akim9

    Akim9 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-08 14
    Postów:
    18
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Śląsk
    Sprawdź pływaki . Tarcz lepszych (poza ASO) nie znajdziesz. Jeśli nie są spalone, to coś w zaciskach. Jarzmo (uchwyt zacisku hamulcowego) nie może przytrzymywać zacisku. Tuleje prowadzące muszą płynnie się przesuwać.
     
  9. Piotr.m

    Piotr.m Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-07 12
    Postów:
    466
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    Chyżowice
    Tarcze są ok jarzma są w porządki zaciski przejrzane tłoczek się cofa prowadnice nowe wszystko lekko chodzi. Nic nie widać o to chodzi. Jeśli wina tarcz to czemu pokazują 0.01 setka i telepie powyżej 120 do 120 jak się hamuje nic nie telepie się im lżej hamujesz tym bardziej telepie jak mocniej ustaje. Wszystko wskazuje na tarcze ale nie chce mi się wierzyć. Z biegiem kilometrów powinno się nasilać bądź coś się dziać a tu nic ciągle tak samo.
     
  10. ojek

    ojek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    13-07 16
    Postów:
    453
    Docenione treści:
    59
    Miasto:
    Węgrów
    A może po prostu źle klocki siedzą ?
     
  11. Dale

    Dale Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    27-04 17
    Postów:
    31
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Siedlce
    Mierzyłeś tarcze po nagrzaniu od środka ( czy tylko z zewnątrz)?
     
  12. Piotr.m

    Piotr.m Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-07 12
    Postów:
    466
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    Chyżowice
    Kocki siedzą dobrze nie widać zurzycia na jarzmach czasem się spotkałem że wystukane były. A tarcze mierze w kilku miejscach zazwyczaj centymetr od końca tarczy. Zastanawia mnie czemu bicie nie występuje do 120km tylko powyżej.
     
  13. Dale

    Dale Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    27-04 17
    Postów:
    31
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Siedlce
    Pisząc o środku nie miałem na myśli odległości od osi tarczy. Pytałem, czy robiłeś też pomiar na płaszczyźnie po której pracuję wewnętrzny klocek.
     
  14. Piotr.m

    Piotr.m Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-07 12
    Postów:
    466
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    Chyżowice
    Jeśli chodzi o płaszczyznę tarczy od wewnątrz nie robiłem pomiaru.
     
  15. Akim9

    Akim9 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-08 14
    Postów:
    18
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Śląsk
    Może być spuchnięta. Ale zdarza się to niezmiernie rzadko. Przeważnie w bardzo starych tarczach, gdzie rdza rozerwie płaszczyzny od wewnątrz.
    Jeszcze jedno do sprawdzenia.
    Zdarzała się w BMW wada ABS-u. Przy dużych przebiegach jak agregat się kończy może powodować taki efekt. Podczas delikatnego hamowania abs popuszcza. Sprawdzić parametry podczas takiego hamowania.(konieczna druga osoba)
     
    Ostatnio edytowano: 25-05 20
  16. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    11 034
    Docenione treści:
    5 911
    Miasto:
    turek
    Czyli po wymianie tarcz było dobrze i po jakimś czasie jest źle.
    Moim zdaniem tarcze.
     
  17. Piotr.m

    Piotr.m Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-07 12
    Postów:
    466
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    Chyżowice
    Tylko na zegarze pokazuje 0,01 setka gdzie robiłem ostatnio identyczne auto krzywa piasta właściciel nie chciał nowych tarcz i nie chciał toczyć tarcze były nowe tylko krzywe miały 0,04 i nic nie biło po zmianie piasty. Co do absu można go wykluczyć był wyłączony i też telepało. Kierownica.
     
  18. Akim9

    Akim9 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-08 14
    Postów:
    18
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Śląsk
    Jak abs był wyłączony? Programowo, czy wyjęta wtyczka ze sterownika?
     
  19. Piotr.m

    Piotr.m Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-07 12
    Postów:
    466
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    Chyżowice
    Odłączona wtykaczka.
     
  20. Akim9

    Akim9 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-08 14
    Postów:
    18
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Śląsk
    Pozostaje nowy zestaw tarcz i klocków.
     
    toomii76 lubi to.