• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

E83 X3 xdrive - problem z napędem

Arczieku

SuperMechanior
Dołączył
24.07.2015
Postów
163
Punktów
2
Wiek
33
Witam

posiadam bmw x3 3.0d 2004 rok, podczas ruszania z miejsca, lub w korku auto trzyma spięty napęd przedni, czuć tzw. ostre koło czyli jakby napęd był spięty na stałe.
Ustaje to wówczas gdy przekraczam prędkość powyżej 20 km/h
Brak błędów, olej w reduktorze wymieniony, adaptacje zrobione.
Ktoś ma pomysł ?
 

Arczieku

SuperMechanior
Dołączył
24.07.2015
Postów
163
Punktów
2
Wiek
33
Skontroluj prędkości kół,
Automatyczne połączenie postów:

Choć pewno jest do naprawy skrzynka.
Problem był z prawym przednim czujnikiem abs, wymieniłem na OE, generował błąd zbyt dużej szczeliny powietrznej między czujnikiem a pierścieniem abs - stary czujnik wytarty o rdzę na przegubie
Łożyska przednie nowe, jak całe zawieszenie, geometria zrobiona
 

Komornik

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
2.02.2014
Postów
1576
Punktów
445
Wiek
36
Napisał ci żeby sprawdził różnice prędkości na poszczególnych kołach. Po twojej odpowiedzi nie wiadomo nadal czy te zabiegi rozwiązały problem czy nie
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
1497
Porady
1
Punktów
365
Problem był z prawym przednim czujnikiem abs, wymieniłem na OE, generował błąd zbyt dużej szczeliny powietrznej między czujnikiem a pierścieniem abs - stary czujnik wytarty o rdzę na przegubie
Łożyska przednie nowe, jak całe zawieszenie, geometria zrobiona

czyli wymieniłeś czujnik i jest dobrze czy problem pojawił się po wymianie czujnika?

i jak mi wiadomo w "iksach" lubi się wycierać plastikowa zębatka na skrzynce rozdzielczej. ta od elektrycznego silniczka załączającego całe to ustrojstwo
 

Arczieku

SuperMechanior
Dołączył
24.07.2015
Postów
163
Punktów
2
Wiek
33
czyli wymieniłeś czujnik i jest dobrze czy problem pojawił się po wymianie czujnika?

i jak mi wiadomo w "iksach" lubi się wycierać plastikowa zębatka na skrzynce rozdzielczej. ta od elektrycznego silniczka załączającego całe to ustrojstwo

po wymianie czujnika jest lepiej bo nie pali się błąd, takto napęd chodził cały czas, teraz są objawy jak napisalem wyzej
 

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
1042
Punktów
224
Wiek
32
Miasto
Okolice Krakowa
Rozmiary opon zgadzają się z wlepką na słupku? Ciśnienia w oponach pilnowane i też zgadzają się z zaleceniami z wlepki?
 

bss2

SuperMechanior
Dołączył
1.01.2017
Postów
158
Punktów
22
Miasto
polska
Witam w ista w przetwarzaniu pojazdu masz wszystko opisane na temat skrzynki vtg
tu masz po rusku w pdf
 

Załączniki

  • E83 xDrive.pdf
    4,9 MB · Wyświetleń: 8

bss2

SuperMechanior
Dołączył
1.01.2017
Postów
158
Punktów
22
Miasto
polska
Jeżeli pisze że zrobiona była kalibracja vtg istą to chyba nie zębatka
Spróbuj zrobic kalibracje czujnika skrętu kierownicy jest to dość ważne przy dsc
 
Do góry Bottom