1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

element A16- czujnik spalania stukowego jak dla blondynki...

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika Sheszunia, 11-01 19.

  1. Sheszunia

    Sheszunia Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-01 19
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    świebodzin
    Cześć Forumowicze.
    Witam wszystkich i z osobna w swoim pięknym poście. :)
    Mianowicie mam problem z nasza Mieczysława.
    Kupiliśmy ją przed świetami BN, wiec laska u nas „nowka” jest.
    Mieliśmy walnięty termostat- i to była jej jedyna usterka.
    Z racji tego, iż to automat, wymieniłam w serwisie MB olej w skrzyni (bo od nowości nie był robiony), oraz termostat.
    Szczęśliwa po 3,5h czekania wsadzilam kluczyk i ZONK!
    Kontrolka od silnika. Okej, skasowali błąd czujnika spalania stukowego, lecz pan z warsztatu poinformował mnie, ze owy błąd wygoenerowalo już 6 razy (łącznie z moim), ostatni zapisany- 2km temu ( KIEDY?! Mi się nic nie zaświeciło, Pan z obsługi gdy auto przyjmował rownież nie widział żadnych kontrolek)- myśle, ze możliwe iż gdy robili jazdę próbną?
    I teraz zagadka. Mam wydruk z błędem ale za cholerę nie jestem w stanie tego rozpracować łopatologicznie, bo mówią mi coś innego niż widzę w tabeli. Otóż ponoc czujnik wariował już 30tys km temu (czyli u poprzedniego właściciela niby), ja śmigając autem 3 tyg NIC nie zauważyłam.
    Pomóżcie mi rozpracować proszę tabele z błędem- bo albo ja durna jestem albo oni chcą mnie w jajo nabić. Bo ja rozumiem to tak:
    Przebieg calkowuty i pierwsza usterka 30438 tys km ( ale myśle ze nie ma podanych setek tys)
    Ostatnie pojawienie się usterki przebieg całkowity 30440 ( i to by się zgadzało bo przebieg w momencie „badania” wyniósł 230440 km
    I wbrew temu co mi mówili, jakoś wyglada mi na to, ze czujnik wygenerował 6 błędów przez ostatnie 2km- czy już jakoś lewo myśle? Bo jeśli tak to ewidentnie kuku z czujnikiem stało się u nich podczas usług serwisowych

    ps
    przepraszam za poprzedni nieprawidłowy dział <3
     

    Załączone pliki:

    Ostatnio edytowano: 11-01 19
  2. Diagbox10

    Diagbox10 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    4 097
    Docenione treści:
    503
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    To benzyna? Z gazem?
     
  3. Sheszunia

    Sheszunia Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-01 19
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    świebodzin
    2,2 cdi 170km
     
  4. Diagbox10

    Diagbox10 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    4 097
    Docenione treści:
    503
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    A moze ten czujnik uszkodzony. Wykrywa twarda prace silnika.
     
  5. Sheszunia

    Sheszunia Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-01 19
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    świebodzin
    Tak tyle wiem ale pytałam o częstotliwość. I czy błąd wywaliło 2 km temu, czy jak to twierdził pan z warsztatu 30tys, a po raz ostatni 2 km temu.
    Tabela i zapoznanie się z nią temu przeczy. Ostatnia rubryka z przebiegiem w momentach kiedy błąd wystąpił po raz 1szy i 6ty
    Wiec chodzi mi o rozszyfrowanie tabeli z błędem- bo to, ze czujnik jest walnięty to wiem


    Edit
    Panowie i bardziej ogarnięte Panie, jeśli jest to możliwe bardzo proszę o wyjaśnienie mi danych dotyczących błędu dosłownie jak dla tępaka :D nie żebym była, ale moje logiczne myślenie wariuje porównując słowa pana z serwisu z danymi na wydruku...
    Kiedy wywaliło nieprawodlowosci po raz pierwszy? 30438 km temu? Czy może po raz pierwszy wówczas czujnik wygenerował błędy i generował je przez następne 2km przebiegu (czyli podczas jazdy testowej po wymianie oleju w skrzyni i termostatu)?
     
    Ostatnio edytowano: 11-01 19
  6. kotoy

    kotoy Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 13
    Postów:
    249
    Docenione treści:
    104
    Miasto:
    Jabłonna Lacka
    Tu nie ma pełnej historii występowania tego błędu, tylko ostatnie wystąpienie. Czujnik to raczej zostaw w spokoju, a przygotuj się na wtryski.
     
    Sheszunia lubi to.
  7. Sheszunia

    Sheszunia Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-01 19
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    świebodzin
    Niby pytałam o wtryski, czy jest możliwość ze czujnik wariuje przez to ze któryś/ cześć/ wszystkie wtryski siadają/ siadły, to doradca stwierdził ze na kompie wyszłyby nieprawidłowości w wartościach wtrysków- a takowych nie bylo

    Okej. Skoro jest ostatnie wystąpienie błędu, to dlaczego tabela ma dwie rubryki? Pierwsze wystąpienie i obok ostatnie? Bo tego nijak nie jestem w stanie zrozumieć...

    Edit.
    I jak błąd mógł mi wyskoczyć 2 km temu, skoro nie pokazało żadnej kontrolki podczas gdy przyjechałam?
    A błąd pokazało PO serwisie i jeździe. A Ew chciałabym pociągnąć ich za to do odpowiedzialności- dlatego tak drążę.
     
  8. kotoy

    kotoy Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 13
    Postów:
    249
    Docenione treści:
    104
    Miasto:
    Jabłonna Lacka
    Jeżeli błąd nie jest stały, to po wyłączeniu auta przechodzi do "oczekujących" i nie jest sygnalizowany kontrolką.
     
    Sheszunia lubi to.
  9. Sheszunia

    Sheszunia Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-01 19
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    świebodzin
    Okej a te dane przebiegu gdy wyłapało blad?
    Pierwsze wystąpienie i ostatnie?
     
  10. kotoy

    kotoy Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 13
    Postów:
    249
    Docenione treści:
    104
    Miasto:
    Jabłonna Lacka
    Ostatnia jazda i pierwsze wystąpienie i ostatnie. Czyli podczas jazdy testowej.
     
    Sheszunia lubi to.
  11. Sheszunia

    Sheszunia Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-01 19
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    świebodzin
    No i to wytłumaczenie to ja rozumiem
    Ok. A skad pan z warsztatu wziął dane, ze czujnik wolał już 30tys km temu? Skoro ja w wykazie komputerowym nic więcej nie mam na ten temat?
     
  12. kotoy

    kotoy Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 13
    Postów:
    249
    Docenione treści:
    104
    Miasto:
    Jabłonna Lacka
    Bo widział pewnie całą historię błędów sterownika a Ty tego nie masz. Co do jazdy próbnej to wyrzuciło błąd bo mechanik sprawdzał działanie skrzyni biegów w różnych warunkach jazdy a Ty raczej tak nie jeździsz. Łopatologicznie mówiąc przegonił auto żeby sprawdzić czy skrzynia nie padaka, czyli zrobił wszystko ze "sztuką"
     
    Sheszunia lubi to.
  13. Sheszunia

    Sheszunia Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-01 19
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    świebodzin
    Matko będę Cię wielbić za cierpliwość chyba do kresu mych dni.
    DZIĘKUJĘ!!! (Caps celowy)
    <3
    Tylko czemu oni tego nie skasowali i nie poinformowali mnie o tej sytuacji.... tylko musiałam się zestresować widząc check...
     
  14. kotoy

    kotoy Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 13
    Postów:
    249
    Docenione treści:
    104
    Miasto:
    Jabłonna Lacka
    Bardzo prawdopodobne że nie pamiętali czy świecił wcześniej i stwierdzili że "tak ma być", co nie zmienia faktu że powinni Cię poinformować co w trawie piszczy
     
    Sheszunia lubi to.
  15. Sheszunia

    Sheszunia Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-01 19
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    świebodzin
    Nie no musieli wiedzieć/ widzieć bo na samym protokole przyjęcia każdy (czyli jeden) ubytek lakieru wynaleźli, i odprysk na szybie... pierwszy raz w sumie widziałam ażeby aż tak dokładnie oglądał ktoś moje auto przed przyjęciem :D
    Poinformowali mnie, owszem, jak doradca zabrał auto z parkingu z powrotem na komputer. Wrócił po pół godzinie z panem od komputerów i ten próbował mi wyjaśniać, ale nie do końca go rozumiałam...
    :D

    I PS słabo to o serwisie MB świadczy iż mogli pomyśleć „ze tak ma być”...
     
  16. kotoy

    kotoy Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 13
    Postów:
    249
    Docenione treści:
    104
    Miasto:
    Jabłonna Lacka
    To są nasze realia
     
  17. Sheszunia

    Sheszunia Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-01 19
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    świebodzin
    W każdym razie dziękuje Ci bardzo bardzo.
    Ach jaka ja się teraz mądrzejsza czuję :p
    No nic, spróbuje wyciągnąć od doradcy dokładny wykaz błędu ze sterownika z DOKŁADNA częstotliwością występowania.
     
  18. Mikidz

    Mikidz Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    13-11 17
    Postów:
    547
    Docenione treści:
    215
    Miasto:
    Pomorskie
    1. Obejrzeli auto dokładnie i zaznaczyli każdą rysę, żebyś nie próbowała "pociągnąć ich do odpowiedzialności"

    2. Nawet gdyby błąd się zapalił po raz pierwszy podczas jazdy testowej, to i tak nie jest to wina serwisu i nie "pociągniesz ich do odpowiedzialności"

    Nawet nie wiesz ilu jest takich klientów jak Ty, którym wymieniasz olej, a oni na drugi dzień z pretensjami, że mu się żarówka przepaliła po wizycie w warsztacie i na pewno to wina warsztatu, bo przecież wcześniej było dobrze!

    Do odpowiedzialności mogłabyś ich pociągnąć gdyby oleju Ci do skrzyni nie zalali.

    3. Spróbuj wyciągnąć, ale nic Ci pewnie nie dadzą. Zaproponują płatną diagnostykę i tyle.

    4. Tak, powinni Cię poinformować o zapaleniu się błędu, ale pewnie to było tak, że mechanik dostał kartę zlecenia z czynnościami do wykonania. Na tej karcie nie masz opisu stanu pojazdu w momencie przyjęcia. Widział, że pali się check, ale przecież od wymiany oleju nie ma prawa się zapalić, więc pewnie błędnie założył, że tak już było. Doradca serwisowy przed wydaniem Ci pojazdu powinien to sprawdzić, ale jak znam życie oględziny były razem z Tobą i Ty to właśnie zauważyłaś. Podlaczyli komputer, błąd skasowali i tyle.

    5. Nie, nic nie ugrasz, nie dostaniesz żadnej darmowej naprawy i nawet nie próbuj, bo szkoda Twojego czasu.
     
    motorynka, toomii76 oraz gtszudi lubią to.