• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Elementy aluminiowe w misce olejowej

Mobilny46

Początkujący
Dołączył
11.07.2021
Postów
24
Punktów
0
Witam. Zabrałem się za demontaż miski olejowej w moim 2.0 TDI. Przypuszczam że powodem stukania silnika było słabe ciśnienie oleju i przytarte panewki wałków rozrządu. W załączniku zdjęcia elementów które przytkały smok olejowy (przepływ 1/4). Są to elementy bardzo cienkie i aluminiowe. Po rozebraniu sitka było ich o wiele więcej. Wyglądają tak jakby zębatka od pompy oleju je zmieliła. Nie mogę wpaść na to skąd się wzięły. Nie widzę żadnych uszkodzeń na górze jak i u dołu silnika.
Automatyczne połączenie postów:

Z tego co przed chwilą ustało mi się jeszcze ustalić to opiłki mogą pochodzić z pompy oleju gdzie przyczyną mogło by odkręcenie wałka pośredniego. Rozbierał ktoś taką pompę ? Jakieś wskazówki czego przestrzegać?
 

Załączniki

  • IMG_20210716_174830252.jpg
    IMG_20210716_174830252.jpg
    2,1 MB · Wyświetleń: 34
Ostatnia edycja:

Mobilny46

Początkujący
Dołączył
11.07.2021
Postów
24
Punktów
0
No powiem szczerze że są opiłki takiej wielkości ale są też takie drobne.
Automatyczne połączenie postów:

Rozebrałem obudowe pompy oleju. Żadnych luzow wzdłużnych wałków. Panewki w bdb stanie. Pompa oleju również czysta.
 
Ostatnia edycja:

Mobilny46

Początkujący
Dołączył
11.07.2021
Postów
24
Punktów
0
Ołówek lekko wytarty. Miał luz w gnieździe. Pompę przejrzałem nie widzę uszkodzeń. Nowy ołówek luzu nie ma praktycznie żadnego. Pompa oleju czysta bez opiłków smok wyczyszczony.
Automatyczne połączenie postów:

Panewka na 4 korbowodzie jest uszkodzona (rysy)wtopiony materiał. W poniedziałek założę nowy komplet panewek. I będę go składał bo już nie mam pomysłów skąd te elementy aluminiowe.
 

Łukaszgd88

SuperMechanior
Dołączył
29.06.2021
Postów
274
Punktów
29
Ołówek lekko wytarty. Miał luz w gnieździe. Pompę przejrzałem nie widzę uszkodzeń. Nowy ołówek luzu nie ma praktycznie żadnego. Pompa oleju czysta bez opiłków smok wyczyszczony.

To masz winowajcę.

Panewka na 4 korbowodzie jest uszkodzona (rysy)wtopiony materiał. W poniedziałek założę nowy komplet panewek. I będę go składał bo już nie mam pomysłów skąd te elementy aluminiowe.
Wtopiony materiał i wał to przeżył? A te opiłki te nie rzypadkiem panewka?
 

Mobilny46

Początkujący
Dołączył
11.07.2021
Postów
24
Punktów
0
Na szczęście przeżył i nie ma żadnych rys. Te elementy metalowe są szerokości 2cm nawet. Wygląda to tak jakby były to pozostałości po jakiejś usterce która była wcześniej . Pompa nie ma żadnych luzów. Panewki na pompie idealne. Gniazdo w wałku(imbus) bardzo dobry stan.
Automatyczne połączenie postów:

Panewka na 4 cylindrze wygląda tak jakby nie miała przez chwilę smarowania. Ogólnie smok miał przepustowość 30% może.
 

Łukaszgd88

SuperMechanior
Dołączył
29.06.2021
Postów
274
Punktów
29
To aż dziwne po opisie, że panewka tak zaorana, a wał cały, oby nie okazało się za ciasno po wymianie
 

Mobilny46

Początkujący
Dołączył
11.07.2021
Postów
24
Punktów
0
Panewka jest do wymiany ale też takiej tragedi nie ma
 

Mobilny46

Początkujący
Dołączył
11.07.2021
Postów
24
Punktów
0
Są takie "spieki" na panewce i rysy ale możliwe że spowodowane jest tym że ktoś nie wymieniał często oleju a po karteczkach co 25tys.
 

MS Serwis

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
31.07.2016
Postów
1737
Punktów
430
Miasto
Gorzów Wielkopolski
WWW
www.ms-bmw.pl
Nie wróżę dobrej przyszłości dla tego silnika. Przy czymś takim w misce, ilość opilków w kanałach olejowych jest tak duża, że nie pozbędziesz się tego wymianą oleju. Po takim spadku ciśnienia oleju turbina rozpadnie się niebawem, a silnik najprawdopodobniej podzieli ten los.
 

Mobilny46

Początkujący
Dołączył
11.07.2021
Postów
24
Punktów
0
Opiłków nie zauważyłem. Filtr oleju czysty bez ciał obcych. Turbina zero luzu i żadnych niepokojących dzwiekow
 

Mobilny46

Początkujący
Dołączył
11.07.2021
Postów
24
Punktów
0
Wałki nie mają luzów na boki anina panewkach to są na złom tak xd?
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
5453
Porady
1
Punktów
2571
Kto by tam badał jakieś fanaberie zwane luzami...:)
Ni ma na to czasu...:)
Na łoko jest ok...czyli dobrze, skasować klienta i wypad... następny do golenia...:)
 

Mobilny46

Początkujący
Dołączył
11.07.2021
Postów
24
Punktów
0
Wszystko obraca się lekko. Auto prywatne kolego...
Automatyczne połączenie postów:

Jak luz to 0,000mm to znaczy że jest zatarte i stoi.
Wałki obracają się luźno bez oporów. Panewki w ładnym stanie. To jak może być zatarte ?
Automatyczne połączenie postów:

Jak luz to 0,000mm to znaczy że jest zatarte i stoi.
Wałki obracają się luźno bez oporów. Panewki w ładnym stanie. To jak może być zatarte ?
Kto by tam badał jakieś fanaberie zwane luzami...:)
Ni ma na to czasu...:)
Na łoko jest ok...czyli dobrze, skasować klienta i wypad... następny do golenia...:)
Może masz takie podejście do klienta. Nie wnikam. AUTO PRYWATNE.
Automatyczne połączenie postów:

Luz jest micro pozwalający na swobodne poruszanie wałków. Żadnych zastrzeżeń.
 
Ostatnia edycja:

MS Serwis

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
31.07.2016
Postów
1737
Punktów
430
Miasto
Gorzów Wielkopolski
WWW
www.ms-bmw.pl
Wiele lat temu miałem podobne doświadczenie z 2.0 tdi. Zaczęło się niewinnie od ołówka, i choć nie było takiego czegoś w misce, a turbo nie miało luzu, to po naprawie ołówka turbo się rozpadło po około 2k km , a następnie po paru kolejnych kkm poszła panewka na korbie.
 
Do góry Bottom