1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Fabia 1,4 stuki w silniku

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika Adaś1Z, 8-07 18.

  1. Adaś1Z

    Adaś1Z Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-02 16
    Postów:
    37
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Podebłocie
    Cześć wszystkim. Mam na kanale auto Fabię 2 z silnikiem 1.4 16V. Motor VW nie skoda. Problem taki ze coś stuka w silniku .A w zasadzie jakby w misce olejowej. Odgłos jest taki jakby coś w niej ocierało lub po prostu stukalo głucho. Nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły. Nie są to zawory. Słychać to zaje*****cie jak się doda gazu. Zdjalem miskę i nic. Panewy talala. Szarpie za korby luzu brak na sworzniu. Macie pomysł? . Wrażenie było takie jakby ktoś wziął kawałek drewna i pukal w miskę olejowa. Czyli jakby jeden tłok. Podobno robione pierścienie pół roku temu. Tłoki widać całe. Może pompa oleju. Pomóżcie. .......
     
  2. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    2 166
    Docenione treści:
    934
    Miasto:
    WWA
    1bea60b662fae5ab2cf69d147a7aa3e6.jpg OJP co za ameby mechaniczne...:meh: zdjął miskę- popatrzył się jak przysłowiowy ,,szpak w pi...e,, i się rozpłakał...:banghead: i
    - niby jak na odległość...???:mad:

    Oddaj auto do mechanika to ci ustali co ci stuka, bo sam choć się desygnujesz na stanowisko mechanika to jak widać nie masz o tym zielonego pojęcia...:meh:
     
  3. PySIEK

    PySIEK Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-11 14
    Postów:
    347
    Docenione treści:
    55
    Miasto:
    Podlaskie
    Adres strony:
    Sprawdz rozrzad.Pompe wody.Tłoki też mogą łomotać ale nie napisałeś rocznika ani oznaczenia motoru
     
  4. Adaś1Z

    Adaś1Z Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-02 16
    Postów:
    37
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Podebłocie
    Kolego WOODO. takis cwany?. Co najlepiej rozwalić cały motor odrazu na części i wystawić rachunek na 2 tysie. Od pomocny się znalazł . Może ktoś miał taki przypadek i się podzieli wiedzą. A swoją drogą jak smiesz pisać o moich umiejętnościach nie znając wogole czlowieka. Lepiej się zamknij. Kod silnika zaraz dopisze.
     
  5. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    2 166
    Docenione treści:
    934
    Miasto:
    WWA
    A no taki jestem cwany...:D bo skoro piszesz:
    to chyba raczej nie są zawory ??? co?:rolleyes:
    Polecam st.jpg oraz poznanie elementów składowych silnika- to będziesz wiedział jak się zachowują podczas pracy, a co za tym idzie jakie mogą dawać odgłosy jak przestają pracować poprawnie:bored:
    nikt ci tego robić nie każe (ale i tak pewnie będziesz musiał:D) ale skoro już
    to chyba nie problem było pokręcić silnikiem (nawet za pomocą rozrusznika- oczywiście na odłączonym zapłonie- żeby nie odpalił) i posłuchać co się dzieje...bo jak
    to jakieś ślady muszą być...:shifty:

    Ale nie ty wolisz żeby to ktoś za ciebie zrobił i to jeszcze przez internet...:meh: to polecam 1 (2).jpg :D

    swoje umiejętności to sam opisałeś w swym poście- ja je po prostu skomentowałem...
    Mechanika to nie jest taka prosta sprawa jak się może wydawać i jak się chce być dobrym to dużo się trzeba uczyć i starać się, a niestety ludziom się po prostu nie chce i zamiast trochę pomyśleć to od razu wolą dostać gotowca...:meh: a to tak niestety nie działa...:D
     
    turbokrzychu i RafałMS lubią to.
  6. slawek2007.28

    slawek2007.28 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 18
    Postów:
    722
    Docenione treści:
    204
    Miasto:
    Ostrołęka
  7. Adaś1Z

    Adaś1Z Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-02 16
    Postów:
    37
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Podebłocie
    Swe nauki to se wsadź. A takie teksty to do kota po szkole. Znasz przysłowie żeby się uczyć na cudzych błędach .???. Daj się wypowiedzieć komuś innemu A swe mądrości zachowaj dla siebie bardzo Cię proszę . Do rzeczy silnik BXW. 2008 rok jak pisałem motorownia vw. Podobno były rok temu zmieniane pierścienie. Panewki bez oznak zużycia, szarpiac za korby brak luzu na sworznach. Odpada praca popychaczy bo kilka razy spotkałem się z tymi klekoczacymi 1,4. . Tylko dziwne że odgłos odbiega z miski lub tak się niesie poprostu. Brzmi to jakby ktoś pałka uderzał w miske tylko że nie jest to dźwięk metaliczny. Chyba trza tłoki rwac czy wcześniej coś sprawdzić ? Może poza kolegą cwaniakien ktoś coś podrzuci. Chyba po to jest to forum???
     
  8. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 472
    Docenione treści:
    414
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    A progi ma na cylindrach? Wal nie ma luzu wzdluznego?
     
  9. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    2 166
    Docenione treści:
    934
    Miasto:
    WWA
    A niby jak ma ci to stwierdzić przecież nie będzie ,,rozwalał całego motoru,,:rolleyes::D
    Panowie no nie bądźcie tacy- odpalać swoje szklana-kula-ziemska-odizolowywający-śnieg-14366586.jpg i już tu mówić co to stuka w tym silniku- bo przecież ,,mistrz mechaniki,, tak ,,ładnie,, prosi
    :p:D bo jak nie to :arghh::rage:
     
    dimitriew lubi to.
  10. Adaś1Z

    Adaś1Z Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-02 16
    Postów:
    37
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Podebłocie
    Co za gość . Masz tysiące innych postów tam się wykaż. Póki co się śmiejesz a żadnych fachowych rad. Z rok temu założyłem post o problemach z esp w audi przy prędkościach powyżej 140km/h to mi jeden napisał że prawo jazdy stracę . Naprawdę jesteś tego typu pomocny. A może to Ty pisałeś wtedy? Sprawdzę! !!. Może mechanik jesteś najlepszy w swojej okolicy Ale kultury to Ci brak. Prosiłem Cię żebyś dał sobie spokój ale nie dociera. Nauczyles się pewnych rzeczy i nowych twoją kopułka już nie przyjmuje? . Ja się uczę cały czas a to że pytam kolegów o możliwe przyczyny to jakaś wada?. Ostatnio znajomy- mechanik od 20 lat pomógł mi - powiedział że winny jest wysprzeglik w zafirze B. Chociaż nie cieknie tylko sprzęgło miękkie i odpowietrzyc się nie da. A każdy obstawiam pompę wysp. A on zmiennil wcześniej 2 pompy i nie pomogło. Można to pojąć? ?? Nie chcesz to nie pomagaj. Daj na luz bo zasmiecamy temat wywodami. Dziękuję .

    Zajrzę dziś do napędu pompy olejowej i na wał czy nie luzu wzdłużnego. Potem leci rorzad i głowica dam znać co i jak. Zrobię auto to się CHĘTNIE podzielę co było by inni mechanicy i ktokowiek z takim problemem miał podpowiedź.
     
    Ostatnio edytowano: 9-07 18
  11. turbokrzychu

    turbokrzychu Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-05 14
    Postów:
    280
    Docenione treści:
    40
    Posłuchaj chłopie. Nikt nie da ci przez internet pewnej recepty na sytuacje którą opisałeś. Fakt są przypadki takich typowych usterek danego silnika, ale to najczęściej objawi się w jakiś konkretny i typowy sposób w danym silniku. Jeżeli coś stuka w silniku 1.4 VW, ciężko jest stwierdzić dokładnie co, wiele elementów w tym silników bywa problematycznych. Mógłbyś zamiast obrażać się na innych sprawdzić takie rzeczy jak na przykład ciśnienie oleju. Ja bym od tego zaczął. Przede wszystkim skoro pół roku temu były robione pierścienie, to czemu właściciel nie pojechał do gościa który te pierścienie wymieniał? :D
    Ale w sumie co ja mogę wiedzieć, jestem tylko kotem świeżo po szkole :woot:
     
  12. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 472
    Docenione treści:
    414
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Wlej motodoktora. Jak ustanie to problem z oliwa będzie a klient zadowolony do pierwszej wymiany haha. Do poldka z 91 roku musialem dwa wlac tak dzwonil. Klient co go kupował to na placz mu sie zbieralo. Ale biedny nie mial czym do domu 100 km wrócić:hungry:
     
  13. Adaś1Z

    Adaś1Z Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-02 16
    Postów:
    37
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Podebłocie
    Jestem na etapie wymiany tloków. Pierścionki były wymienione i ustaliłem z właścicielem było cicho pół roku. A teraz wyciągam A tu stoją wryte . Sa te wadliwe tłoki bez płaszcza. Kupiłem używki od starszej wersji za 200 PLN i pasują idealnie. Tzn porownalem jak się chowają i ile wystają nad blok.wiecie max dół i Góra i jest to samo. Stara wersja to duży wyższy płaszcz i boki płaszcza. Dodatkowo pierścień olejowy z dwóch elementów nie z tych cienkich składanych plus koronka w środek. Panewki tylko przelozylem wiadomo. Ale zobaczymy jak skończę a to w sobotę bo czasu brak. Dam znać .
     
  14. Adaś1Z

    Adaś1Z Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-02 16
    Postów:
    37
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Podebłocie
    No i pomogła wymiana. Kod silnika podam później od czego pasuja