1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Fabia II 1.2 12v

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika motocykle_123, 20-10 20.

  1. motocykle_123

    motocykle_123 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    16-05 13
    Postów:
    442
    Docenione treści:
    8
    Witam. Przyjechała do mnie niedawno fabia II 1.2 z trzy cylindrowym silnikiem z objawem nierównej pracy. Po podlaczeniu komputera błąd wypadanie zapłonów na 3 cylindrze. Po wykasowaniu błędu, błąd na wolnych się nie pojawia. Ale silnik pracuje nie równo na wolnych obrotach.
    W aucie wymieniono świece, zmieniłem cewki miejscami oraz podmieniono pierwsza sondę lambde. Kompresja na 1 i 2 cylindrze 12,5 a na 3 - 11.
    Podczas przyspieszania czuć tak jak być coś przyhamowywalo silnik i po chwili wyskakuje check. I silnik pracuje na dwa cylindry. Po zgaszeniu i odpaleniu znowu pracuje aż do wyskoczenia check engin. Czasami
    jeszcze wyskakuje wypadanie zapłonów na 1 cyl.
    Panowie co jeszcze sprawdzić ?
     
  2. slaweuszek

    slaweuszek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-04 18
    Postów:
    1 496
    Docenione treści:
    334
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Problem z cewką, w parametrach to widać.
     
  3. motocykle_123

    motocykle_123 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    16-05 13
    Postów:
    442
    Docenione treści:
    8
    Cewki podmienione wszystkie trzy z innego auta i dalej to samo. A świece zapłonowe nowe.
     
  4. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    5 641
    Docenione treści:
    927
    Miasto:
    Szczecin
    Rozrząd do roboty.
     
  5. Iredo

    Iredo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-06 20
    Postów:
    464
    Docenione treści:
    69
    Jeśli nie poprawili konstrukcji to może być podobnie jak w pierwszej generacji, czyli glowica do porządnej generacji.
     
    toomii76 lubi to.
  6. motocykle_123

    motocykle_123 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    16-05 13
    Postów:
    442
    Docenione treści:
    8
    Witam. Sprawdziłem rozrząd na blokady i wszystkie blokady pasują na swoje miejsce.

    Tak jak pisałem silnik po zapaleniu chodzi nie równo ale obroty stoją równo. I przeważnie podczas przyspieszania wyskoczy check i wyłączy cylinder. Po zgaszeniu i zapaleniu znowu pracuje tak że idzie jechać nim.
     
    Ostatnio edytowano: 29-10 20
  7. elektron1

    elektron1 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-09 13
    Postów:
    31
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    zakroczym
    Jak mowia co niektorzy kumaci rozrzad do roboty
     
  8. motocykle_123

    motocykle_123 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    16-05 13
    Postów:
    442
    Docenione treści:
    8
    rozrzad sprawdzony na blokady i blokady wchodzą bez problemu
     
  9. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    5 641
    Docenione treści:
    927
    Miasto:
    Szczecin
    Jak łańcuch wyciągnięty to blokady znajdą dla siebie miejsce.
     
  10. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    5 347
    Docenione treści:
    6 624
    Miasto:
    Mazowieckie
    weź się nie wygłupiaj, to przecież prosty silnik, trzy kable na krzyż klika śrubek i wszystko na wierzchu.
    można testować na baczność w białych rękawiczkach, no max dzień, ale nie drugi tydzień.
     
    Dawidek126 i toomii76 lubią to.
  11. Iredo

    Iredo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-06 20
    Postów:
    464
    Docenione treści:
    69
    Już raz się wypowiedziała.
    Podłącz tester, jeśli wypadanie zaplonow będzie wracali na tym samym cylindrze to glowica do roboty.
    Sprężanie przy 250 obr/min to nie to samo co przy 2000 obr/min.
    Miałem 3 takie przypadki.