1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

fabia1 2007 1,2 6V BMD

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika krokody901, 11-09 18.

  1. krokody901

    krokody901 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    16-10 14
    Postów:
    33
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    przemyśl
    Witam! Czy ktoś ma doświadczenie w naprawie tego silnika w sposób fachowy (lecz nieautoryzowany)? W handlu jest dostęp do części. Usterka polega na różnicy w ciśnieniu sprężania pomiędzy cylindrami.
    Autoryzowany serwis tak odpowiada:

    W tym modelu silnika brak możliwości naprawy tylko wymiana na nowy.
    Bak jakichkolwiek części oryginalnych do tego typu silnika.
    Producent SKODA zaleca tylko wymianę silnika
     
  2. Mikrobi

    Mikrobi Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-12 13
    Postów:
    429
    Docenione treści:
    52
    A jaka ta różnica jest i co poza nią się dzieje z silnikiem?
     
  3. krokody901

    krokody901 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    16-10 14
    Postów:
    33
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    przemyśl
    Witam! Silnik na wolnych obrotach, szczególnie przy pracującej klimie, pracuje nierówno. VCDS pokazuje korekty wtrysków dla poszczególnych cylindrów 1-( +1), 2- (-1), 3- (-3). Kąt zapłonu skacze 3,5 do 9. Druga sonda lambda pokazuje mieszankę lekko bogatą 0,6V. Pomiar ciśnienia sprężania 1- 15, 2-14, 3-9. W czasie jazdy tego się nie odczuwa - czasem wyrzuca błąd "sporadyczne wypadanie zapłonu cylinder 3". Zamieniałem cewki i świece i to samo dotyczy 3.
     
  4. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 785
    Docenione treści:
    152
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Pewnie tuleje ceramicznie napylane albo inny badziew. Slupek do wymiany. Ewentualnie tak szeptem do ucha ci powiem: motodoktora wlej mu i do zyda
     
  5. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    909
    Docenione treści:
    174
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    Adres strony:
    zrob mu probe olejowa i zobaczymy jak wzrosnie kompresja na 3 garze
     
  6. toomii76

    toomii76 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    2 435
    Docenione treści:
    829
    Miasto:
    turek
    Przecież tam prawie zawsze wypala się zawór na 3 cylindrze.
     
  7. Mikrobi

    Mikrobi Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-12 13
    Postów:
    429
    Docenione treści:
    52
    Ciśnienie faktycznie rozjechane ale zamień jeszcze wtryski miejscami i zobacz czy błąd wypadajacego zaplonu nie pójdzie za tym 3 wtryskiem.
     
  8. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    1 387
    Docenione treści:
    260
    Miasto:
    Gdańsk
    Jezu, zlitujcie się. Otwórzże ten silnik zobacz co tam jest do zrobienia. Znajdź ogarniętego ziomka od silników to to poskłada i będzie "jak nowy". Po co gdybać. Jeśli chcesz użytkować to napraw i użytkuj. Jeśli nie to sprzedaj i nie męcz konia.....
     
    komar200 lubi to.
  9. krokody901

    krokody901 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    16-10 14
    Postów:
    33
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    przemyśl
    Witam ! Takiej informacji udzielił forumowicz innego forum...…….
    [​IMG]

    czy teraz ktoś z praktycznym doświadczeniem może jeszcze coś doradzić?
     
  10. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    1 387
    Docenione treści:
    260
    Miasto:
    Gdańsk
    Kupie taki silnik do celów naukowych......
     
    komar200 i toomii76 lubią to.
  11. komar200

    komar200 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    1 495
    Docenione treści:
    310
    Miasto:
    grudziadz
    Ty masz zdiac głowice.
     
    toomii76 lubi to.
  12. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    1 387
    Docenione treści:
    260
    Miasto:
    Gdańsk
    Mnie ciekawość jednak już mobilizuje by to dziadostwo rozebrać.


    Jako ciekawostkę ostatnio widziałem silnik 1.6 16v z peugeota 5008 z 12 roku po oryginalnym stukilkunastotysięcznym przebiegu ze spalaniem na poziomie 2l/500km. Tam ciekawostką były pierścienie olejowe tsiakieś takie nacinane. Wyglądały jakby były popękane;]
     
  13. krokody901

    krokody901 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    16-10 14
    Postów:
    33
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    przemyśl
    Witam! Dyskusja się rozwija. Dwa tygodnie temu wyhamowałem z rozbieraniem silnika gdy zobaczyłem minię jaką miał jeden z mechaników w czasie rozmowy. I okazało się że dobrze się stało że wyhamowałem. Teraz jeszcze chciałbym dopytać o "powierzchni uszczelniającej nie wolno poddawać obróbce" a magik od głowic powiedział że to podstawowa standardowa czynność - to naprawi czy spieprzy?
     
  14. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    1 387
    Docenione treści:
    260
    Miasto:
    Gdańsk
    Często tak jest. Toyota w silnikach D4D też nie przewiduje planowania.
     
    toomii76 lubi to.
  15. krokody901

    krokody901 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    16-10 14
    Postów:
    33
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    przemyśl
    Witam! A co z tym środkiem d 154 103 a1 zamiast uszczelki?
     
  16. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    1 387
    Docenione treści:
    260
    Miasto:
    Gdańsk
    Jak zamiast?? Nie stosuje się go przypadkiem razem z nową uszczelką by doszczelnił ewentualne rysy i niewielkie nierówności materiału??

    Jak silniki 126p składałem bez uszczelek to mega trudno było utrzymać tak idealne płaszczyzny by ciśnienia nie wywalało a tu jeszcze kanał olejowy, spływy olejowe, układ chłodzenia i komora spalania.
     
  17. krokody901

    krokody901 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    16-10 14
    Postów:
    33
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    przemyśl
    Witam! Koledzy jakbym wiedział to bym nie pytał. Dzisiaj postęp chemii taki że nic nie jest w stanie zadziwić. Jeżeli z uszczelką to pod i nad uszczelkę ten środek?
     
  18. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    2 324
    Docenione treści:
    381
    Miasto:
    Lubliniec
    Robiłem taka pralke (pierścienie) nic trudnego