1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Fiat 500 L 1.4 T-Jet 88kW błąd P0240

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika Kropa, 6-06 18.

  1. Kropa

    Kropa Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    26-02 14
    Postów:
    2
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Górny Śląsk
    Witam.

    Klient zgłaszał brak mocy powyżej 3 tyś obrotów. Właściwie nie wykazywał zbytnio chęci do dynamicznego przyśpieszania w pełnym zakresie obrotów, jazda jak wolnossącym. Wymieniono zawór obejściowy sprężonego powietrza (tzw. dump valve). Teraz samochód dobrze przyśpiesza od niskich obrotów, ale na drugim biegu przy około 4 tyś obrotów/min lub 3 biegu przy około 3300-3500 obr/min podczas przyśpieszania silnik traci moc, a w sterowniku zapisywany jest błąd jak w tytule. Jazda z wpiętym manometrem - ciśnienie doładowania w momencie wystąpienia błędu na poziomie 1,4-1,6 bar. Do tej pory sprawdzono:
    - szczelność i drożność układu dolotowego
    - szczelność i drożność metalowych rurek od sterowania zaworem upustowym turbosprężarki
    - elektrozawór sterujący ciśnieniem doładowania
    - wymieniono na nowe oba czujniki ciśnienia w układzie dolotowym
    Turbosprężarka sprawna, zawór upustowy otwiera się po podaniu ciśnienia z ręcznej pompki.

    Jakieś sugestie? Ktoś przerabiał podobny temat?
     
    Ostatnio edytowano: 6-06 18