1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Fiat Bravo 1.4 12V 1997r - nie odpala

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika slaweuszek, 8-05 18.

  1. slaweuszek

    slaweuszek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-04 18
    Postów:
    462
    Docenione treści:
    85
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Z rana pali NA DOTYK, jednak jak się zagrzeje i się go zgasi, nie idzie go odpalić. Brak iskry. Czujnik wału ma około 900 ohmów, czyli niby OK. Próbowałem sprawdzić sygnał oscyloskopem ( nie jestem dobry w jego obsłudze ), ale na środkowym przewodzie nic się dzieje. Dlaczego w takim razie w parametrach widzę obroty 275, 300 i 325 ? Przewody od czujnika do sterownika sprawdzone ma przejście i na zwarcie. Na cewce jest napięcie i wysterowanie ze sterownika silnika. Kontrolka immo gaśnie prawidłowo. Ten sterownik wyświetla chyba tylko 10 parametrów, więc szału nie ma. I mam zagwozdkę : czujnik czy cewka ?
     
  2. Jarzi

    Jarzi Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    2 054
    Docenione treści:
    389
    Miasto:
    Kaczory
    Widzisz obroty walka pewnie. Stawiam na czujnik położenia walu.
     
  3. slaweuszek

    slaweuszek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-04 18
    Postów:
    462
    Docenione treści:
    85
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Tam nie ma czujnika wałka.
     
  4. Jarzi

    Jarzi Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    2 054
    Docenione treści:
    389
    Miasto:
    Kaczory
    Faktycznie, a położenia walu nie jest czasem indukcyjny?
     
  5. slaweuszek

    slaweuszek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-04 18
    Postów:
    462
    Docenione treści:
    85
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Jest właśnie indukcyjny.
     
  6. slawek2007.28

    slawek2007.28 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 18
    Postów:
    628
    Docenione treści:
    152
    Miasto:
    Ostrołęka
    Pewnie panie IAW się kończy.
     
  7. slaweuszek

    slaweuszek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-04 18
    Postów:
    462
    Docenione treści:
    85
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Tam jest akurat Bosch 1.7.3
     
  8. slawek2007.28

    slawek2007.28 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 18
    Postów:
    628
    Docenione treści:
    152
    Miasto:
    Ostrołęka
    A to przepraszam, mogłem zerknąć do autodaty. Co z tymi obrotami sterownik widzi ?
     
  9. piohol

    piohol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-10 16
    Postów:
    207
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Kępno
    Sprawdź wysterowanie cewki po stronie NN. Jak jest, to powinieneś wiedzieć co wymienić.
     
  10. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    2 519
    Docenione treści:
    290
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Wyjm czujnik wału podgrzej opalarka i zobacz czy trzyma parametry
     
  11. slaweuszek

    slaweuszek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-04 18
    Postów:
    462
    Docenione treści:
    85
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Próbowałem podgrzewać go HOT AIREM i oporność rosła prawidłowo. Nie zaobserwowałem niczego podejrzanego.

    No właśnie że pokazuje obroty. Spróbuję jutro diodą świecącą sprawdzić sygnał tego czujnika.

    Sugerujesz, że skoro sterownik podaje impulsy masowe na cewkę, to czujnik musi być sprawny ?
     
  12. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    2 519
    Docenione treści:
    290
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Jak opornosc rosla prawidlowo. Ona nie powinna rosnac.

    Wysrany czujnik wału. Zmierz go na goracym silniku jak zgasnie oscyloskopem
     
  13. piohol

    piohol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-10 16
    Postów:
    207
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Kępno
    A skąd biorą się impulsy?
    Wykonaj kompem test cewki i sprawdź czy idą impulsy na sterowanie cewki. Potem podłącz cewkę i sprawdź iskrę na świecach.
     
  14. Peita

    Peita Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    25-02 18
    Postów:
    155
    Docenione treści:
    22
    Slawek a jak nie odpala to wtryski w tym czasie otwiera ?
     
  15. slaweuszek

    slaweuszek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-04 18
    Postów:
    462
    Docenione treści:
    85
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    To jest mono wtrysk i się nie otwiera.
     
  16. Peita

    Peita Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    25-02 18
    Postów:
    155
    Docenione treści:
    22
    Jak nie otwiera to ja bym sie cewki nie czepiał , jak by cewka była uszkodzona to mono podawał by paliwo i tak .
     
  17. slaweuszek

    slaweuszek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-04 18
    Postów:
    462
    Docenione treści:
    85
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Może i coś w tym jest ...
     
  18. Mesiek

    Mesiek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    712
    Docenione treści:
    99
    Miasto:
    PLE
    Przecież ten czujnik nie jest drogi żeby tyle kombinować a we fiutach się tego wymienia na pęczki.
     
  19. piohol

    piohol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-10 16
    Postów:
    207
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Kępno
    Bo nie jest drogi to wymienia się często dobry na dobry i szuka dalej usterki.