• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Fiat doblo cargo (223) 1.3 jtd 16v multijet 84km NIE PALI

pablooo

Uczestnik
Dołączył
30.03.2016
Postów
35
Punktów
0
Wiek
52
Miasto
Kraków
Witajcie koledzy potrzebuję waszego wsparcia. Mam problem ze swoim doblo 1.3 84KM 2008 rok który nie chce zapalić. Problem zauważyłem dzień prędzej , ze po odbytej jeździe na biegu jałowym jak by nie równo chodził. Następnego dnia odpaliłem go normalnie podjechałem do sklepu i zima już nie udało się go odpalić. Samochód kręcił jednak nie zapala. Słychać pompkę z tyłu, sprawdziłem wtryskiwacze miały parametry na przelew 44-22-23-22. Jeden więcej lał jednak dostałem informację ze to nie powinno być przyczyną , wymieniłem czujnik ciśnienia w listwie i dalej nic. Filtr paliwa wymieniany 2 lata temu , dziś kupiłem i wymienię. Co mogę jeszcze sprawdzić? Dodam jeszcze , że po podłączeniu komputera nie było żadnego błędu. Samochód odpaliłem na plaka chodził jednak nie chciał wchodzić na obroty po paru metrach jazdy zgasł i dalej problem z zapaleniem. Dziękuje za każdą pomoc.
 

pawcar

SuperMechanior
Dołączył
6.02.2017
Postów
2975
Punktów
796
Miasto
Manchester
Na bank to nie będą problemy z paliwem / wtryskami...

przecież mówili, że dobre są... kij, że 22 jeden a drugi 44 czyli 100 % różnicy :D


Kto to mówił z Was chłopaki, ze będzie wysyp chłopków co to będą łatać i kleić na taśmę, ile się da ? :D

Wizjoner normalnie.
 

pablooo

Uczestnik
Dołączył
30.03.2016
Postów
35
Punktów
0
Wiek
52
Miasto
Kraków
Byłem osobiście z tymi wtryskami u gościa co zajmuje się tym 15 lat. Widziałem cały proces sprawdzania na maszynie widać , że niby gościu ogarnięty i powiedział że taki parametr nie powinien być przyczyną , że samochód nie odpala. Nie wiem nie znam się.... koleś sam mi powiedział że nie trzeba go regenerować i szukać przyczyny gdzie indziej.
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1281
Porady
1
Punktów
129
Miasto
Nowy Sącz
Znajomy ma taki sam problem z tym silnikiem,wszystko OK,nawet nowy rozrusznik kupił,na pych pali,z rozrusznika nie,oddał do najlepszego mechanika i ten zgłupiał,też mu powiedziałem,by sprawdził zawór EGR,czekam teraz na wiadomość czy to ,to,napiszę co było przyczyną.
 

sulej013

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.01.2014
Postów
1225
Porady
1
Punktów
203
Wiek
30
Miasto
Xxx
Miałem problem z takim autem bardzo nie dawno... Objawy takie same... I nawet na plaku zapalil.. a chodził nawet spoko...Po 1 okazało się że na 2 albo 3 cyl był brak komprechy a po 2 siadło ecu... Taki dubel bonus... siedziałem przy nim chyba z tydzień...

Dopis
Oczywiscie robiłem też immo off... Bo czasem wyglądało to właśnie na brak pozwolenia na rozruch... I ogólnie zakupiłem taniej zestaw startowy niż wystawiane bylo same ecu... Ale na pierwszy rzut poszedł motor
 
Ostatnia edycja:

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1281
Porady
1
Punktów
129
Miasto
Nowy Sącz
Tak,oczywiście,od komprechy powinno się zaczynać,przecież nie mogę sugerować mechanikowi by ją sprawdził też,to też może być,kto to wie,ale podejrzewam,że to było sprawdzone,zresztą silnik bez komprechy zupełnie inaczej kręci,benzynowy bez iskry też wydaje inny dżwięk.
 

pablooo

Uczestnik
Dołączył
30.03.2016
Postów
35
Punktów
0
Wiek
52
Miasto
Kraków
U mnie wszystko niby wskazywało na regulator ciśnienia . Bo po sprawdzeniu wtrysków zostały ponownie zamontowane , podpięty komputer pokazywał kompreche średnio po 10-13 tyś po wymianie regulatora 3 tyś . ale nie pali nie wkręca się na obroty jak by przyduszony nawet sprawdzałem czy wydech nie zapchany. po 300m przejechanych zgasł. Jutro dam znać czy coś pomogło. Dziękuje wszystkim. Do tej pory chodził jak petarda 230 tyś przejechałem nim kupiony w salonie oskalpowany 7 lat temu z dpfu przy 100 tyś.
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1281
Porady
1
Punktów
129
Miasto
Nowy Sącz
Dam przykład Sprintera mojego brata,313d 2014 r,kupił auto,trochę było do roboty,została tylko turbina do sprawdzenia,mechanik nie miał pojęcia dlaczego pomimo tego,że wszystko okazało się ok ona nie działa,nie chciał się przyznać,że nie wie gdzie leży problem,poradziłem bratu by zasugerował wizytę w ASO MB,to żadna ujma dla mechanika powiedz mu,że pokryjesz koszty wizyty,ewentualna diagnoza na sprzęcie jakiego on nie ma,bo nie może mieć .No i co? Posłuchał rady,pojechał do ASO,a tam było tylko cyk,pyk,chwila i turbina,,powstała,,jaki problem był?! Uaktywnili pewną funkcję,wsystko było sprawne,powiedzieli tylko,jeśli odepniesz pewne elementy przy robocie,to potem bez odpowiedniego sprzętu ani rusz,gdyby to auto nie przyjechało do nas,nie byłoby możliwości usunięcia usterki,gdyż wszystko było sprawne,problem tylko elektroniczny,koszt ,,naprawy,,300 zł plus.
 

carserwis

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
22.05.2018
Postów
53
Punktów
10
Miasto
Bielsko- Biała
Jak zachowuje się ciśnienie paliwa jak już odpali? Sprawdź czy rozrząd nie przeskoczył tam jest łańcuch miałem już przypadek że przeskoczył o jedno ogniwo
 

pablooo

Uczestnik
Dołączył
30.03.2016
Postów
35
Punktów
0
Wiek
52
Miasto
Kraków
Jak zachowuje się ciśnienie paliwa jak już odpali? Sprawdź czy rozrząd nie przeskoczył tam jest łańcuch miałem już przypadek że przeskoczył o jedno ogniwo
Pompa sprawna bo właśnie wróciłem z diagnostyki , ciśnienie po zapaleniu jak by słabe , po odkręceniu lekko przewodów do wtrysków delikatne psykniecie ropą , chociaż może się mylę , co do rozrząd to raczej to wykluczam bo par miesięcy temu też miałem ze dwie takie akcje że nie chciał zapalić , pokazał się błąd imo i po paru próbach załapał i śmigał. Brakuje mi już pomysłu. Jeszcze ewentualnie myślę o zrobieniu tego jednego wtrysku ...
Automatyczne połączenie postów:
 

pablooo

Uczestnik
Dołączył
30.03.2016
Postów
35
Punktów
0
Wiek
52
Miasto
Kraków
Jak zachowuje się ciśnienie paliwa jak już odpali? Sprawdź czy rozrząd nie przeskoczył tam jest łańcuch miałem już przypadek że przeskoczył o jedno ogniwo
zapomniałem dopisać że na łańcuchu ma przejechane 120 tyś. ale chyba to tez sprawdzę. Wężyki przy filtrze też twarde przy zapaleniu. Nie wiem jak jeszcze mogę sprawdzić to ciśnienie paliwa? Myślałem jeszcze o wykręceniu wtrysków i włożeniu ich do butelek żeby zobaczyć jak leją przy odpalaniu.
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1281
Porady
1
Punktów
129
Miasto
Nowy Sącz
To bardzo dobry pomysł,tak diagnozowałem przyczynę zdechnięcia 1.9 TDI na pompie,miałem pecha,mróz był okropny,rozrusznik,w słoiku sucho,zapchany filtr na amen,wiedziałem,że komprecha jest,na holu przegoniłem dziada przez połowę wioski,silnik zrobił się gorący a nie odpalił.
 

pablooo

Uczestnik
Dołączył
30.03.2016
Postów
35
Punktów
0
Wiek
52
Miasto
Kraków
Koledzy nie jest to wina rozrządu bo samochód udało się odpalić i troszkę pochodził. Jednak dalej słabo wkręca się na obroty. Można go zapalić już bez plaka po paru przekręceniach kluczykiem do pozyci 1 gdzie uruchamia się pompa w baku i dopompowuje ropę 5-6 razy i odpala jednak jak by nie dostawał odpowiedniej dawki . Dziś zamówiłem przepływomierz a jak to nie pomorze to chyba zostaje mi już tylko kupić ecu .
Automatyczne połączenie postów:

Jak zachowuje się ciśnienie paliwa jak już odpali? Sprawdź czy rozrząd nie przeskoczył tam jest łańcuch miałem już przypadek że przeskoczył o jedno ogniwo
Jak by go nie było , jak by nie dostawał tyle papu co powinien . Paliwo nie jest podawane w odpowiedniej dawce na wtryskiwacze, pompy sprawne . Obieg paliwa sprawdzony .
 

carserwis

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
22.05.2018
Postów
53
Punktów
10
Miasto
Bielsko- Biała
po paru przekręceniach kluczykiem do pozyci 1 gdzie uruchamia się pompa w baku i dopompowuje ropę 5-6 razy i odpala jednak jak by nie dostawał odpowiedniej dawki .
Więc najprawdopodobniej nie uzyskuje odpowiedniego ciśnienia paliwa. Jakie dokładnie ciśnienie odczytuje czujnik na listwie w czasie krecenia rozrusznikiem? Czy po odpaleniu zmierzone ciśnienie paliwa jest zbliżone do zadanego.
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1281
Porady
1
Punktów
129
Miasto
Nowy Sącz
Ja tylko wiem,ze przepływomierze w tych autach potrafią napsuć krwi,zazwyczaj gdy jest wilgotno,gdzieś obiło mi się o uszy,że potrafią być nawet kłopoty z rozruchem.
 

pablooo

Uczestnik
Dołączył
30.03.2016
Postów
35
Punktów
0
Wiek
52
Miasto
Kraków

sulej013

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.01.2014
Postów
1225
Porady
1
Punktów
203
Wiek
30
Miasto
Xxx
Ondraszek racja w 100% i taki problem jest nie tylko w 1.3
 
Do góry Bottom