1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Fiat Ducato 2-3 jtd multijet - brak ciśnienia na pierwszym i czwartym cylindrze

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika Marian25, 14-02 15.

  1. Marian25

    Marian25 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-02 15
    Postów:
    1
    Docenione treści:
    0
    Witam,

    naprawiam jak w temacie Fiata Ducato 2-3 jtd multijet. Po pęknięciu paska rozrządu nie ma ciśnienia na pierwszym i czwartym cylindrze. Po zdjęciu wałków rozrządu ciśnienie jest. Macie pomysł jak to naprawić.

    Pozdrawiam
    Marian
     
  2. dejnekomirek

    dejnekomirek Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-06 14
    Postów:
    93
    Docenione treści:
    21
    Miasto:
    Duisburg
    Glowica do gory i wymiana pogietych zaworow na nowe. Jak zdjales walki to kompresja jest na dwoch pozostalych cylindrach, bo wszystkie zawory sa zamkniete(teoretycznie).
     
    richie_r lubi to.
  3. autozibi

    autozibi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-01 13
    Postów:
    2 833
    Docenione treści:
    595
    A skąd wiesz , że ciśnienie jest prawidłowe skoro zawory są teraz zamknięte ??
    Jeżeli są wszystkie zamknięte to ciśnienia nie ma być prawa .
     
    donlukasz lubi to.
  4. dejnekomirek

    dejnekomirek Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-06 14
    Postów:
    93
    Docenione treści:
    21
    Miasto:
    Duisburg
    Sadze, ze po prostu kreci walem korbowym i ma opor na wszystkich czterech cylindrach (niby na wsyzstkich cylindrach)
     
  5. autozibi

    autozibi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-01 13
    Postów:
    2 833
    Docenione treści:
    595
    Jak są wszystkie zawory zamknięte to nie masz żadnych oporów , jest brak kompresji .
    Dziwne , że takich rzeczy nie wiesz . A sądząc po twoich wypowiedziach (CZĘSTO CHAMSKICH)to powinieneś to wiedzieć .
     
  6. dejnekomirek

    dejnekomirek Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-06 14
    Postów:
    93
    Docenione treści:
    21
    Miasto:
    Duisburg
    No to teraz blysnales jak kometa. A kiedy ostatnio zdarzylo sie Tobie robic taki test po awarii zaworow? Chyba nigdy? Kreciles kiedys silnikiem bez zamontowanych walkow (walka) rozrzadu? I nie zdziwila Cie duza sila oporu? A co takiego chamskiego widzisz w moich wypowiedziach?
    Bawiles sie kiedys silniczkiem modelarskim? Tam nie ma zaworow, a (dziwne) kompresja jest ?!? I nawet dziala?!
    Udajmy, ze nie bylo tego . co przed chwila napisales, a obiecuje, ze nie zmienie zdania na Twoj temat? Bo jesli to potrzymasz, to powiem, ze nie uwazam Cie za mechanika.
     
  7. autozibi

    autozibi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-01 13
    Postów:
    2 833
    Docenione treści:
    595
    A wiesz gdzie ja mam to co ty o mnie myślisz ?? To się domyśl ....

    A co do tematu o którym piszemy odpowiem w poniedziałek . Mam akurat auto na rozrząd więc zdejmę ten wałek i sprawdzę .

    Po za tym po co pisać o czymś co w ogóle nie jest związane z tematem . Nie znam się na modelarstwie a tym bardziej na silniczkach modelarskich .
    Wrzuć budowę takiego silniczka , zgłębię jego temat i wtedy pogadamy .
     
    Ostatnio edytowano: 15-02 15
  8. old1977

    old1977 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    20-01 13
    Postów:
    2 340
    Docenione treści:
    494
    silnik modelarski to dwusuw to musi być komprecha nie trafne porównanie,jeśli wszystkie zawory będą zamknięte brak wałków zgadzam się że silnik będzie się w miarę lekko kręcił i komprechy nie bedzię bo nie ma co się sprężać zawory ssące zamknięte brak dopływu powietrza, działa to tak samo ja klapa gasząca zamykająca dopływ powietrza
     
    winetoo i autozibi lubią to.
  9. autozibi

    autozibi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-01 13
    Postów:
    2 833
    Docenione treści:
    595
    Właśnie też o tym pomyślałem ale tak do końca nie jestem teraz pewny .
    Klapa gasząca jak się przytnie to naturalnie , że mamy brak dopływu powietrza , jednak zawory wszystkie pracują .
    Tutaj akurat mamy przypadek , że zawory wszystkie zamknięte bo nie mamy wałka (ów) .
    Dlatego napisałem , że sprawdzę to w poniedziałek i dam odpowiedź .
    Jestem człowiekiem honorowym i jeżeli się mylę to pana dejnekomirek przeproszę .
     
  10. dejnekomirek

    dejnekomirek Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-06 14
    Postów:
    93
    Docenione treści:
    21
    Miasto:
    Duisburg
    I kto tu jest chamski? To po pierwsze, a po drugie ja to swiezo przerabialem, wiec nie musisz nawet sprawdzac.
    Czy Wam wszystkim na tym forum wali? Zachowujecie sie jak swiete krowy, napuszone i nie daj, aby ktos cos wtracil, co nie po waszej mysli.
    Profesory nadete, a problemy z wiedza, az strach. Czy to juz taka cecha narodowa? Chyba jednak nic tu po mnie, bo wiedzy to ja tutaj zadnej nie znajde, a co najwyzej naucze sie jak "szanowac" innych. Sa duzo lepsze fora, gdzie mozna naprawde dowiedziec sie wielu ciekawych niuansow o autkach i nikt tam nie zadziera nosa. Zycze wielu sukcesow w przyszlosci i troche pokory rowniez.
     
  11. old1977

    old1977 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    20-01 13
    Postów:
    2 340
    Docenione treści:
    494
    strasznie konfliktowy i czuły kolego jesteś na jakąkolwiek krytykę a jak są lepsze fora to po co tu zaglądasz skoro nikt tu nic nie wie?
     
    winetoo i autozibi lubią to.
  12. autozibi

    autozibi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-01 13
    Postów:
    2 833
    Docenione treści:
    595
    1. Sprawdzę to odpowiem .....
    2. Co do wiedzy , no niestety człowiek się rodzi głupi i umiera głupi .
    3. Ponawiam prośbę na temat silniczków modelarskich , bo widzę , że jesteś tu profesorem nie nadętym .
    Chętnie z głębię temat i wtedy możemy podyskutować .

    Tak , kuźwa już kolejna osoba pisze na jakie to gówniane forum trafiło .
    Przecież nikt nikogo tu na siłę nie trzyma .... A co do czego to siedzą , piszą i szukają - tylko często nie wiedzą sami co .
    Najczęściej to szukają zaczepki aby komuś dowalić :p:p:p:p
     
  13. JerryG1

    JerryG1 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    14-10 13
    Postów:
    1 108
    Docenione treści:
    89
    Miasto:
    Londyn
    Widze bicie piany :(
    Niby kazdy na tylko "swoja racje" ale te forum jednak cos daje/uczy i pomaga.
    To z mojej strony, naprawde duzo dowiedzialem sie czytajac posty, nawet swierzakow co chcieli tylko info odnosnie "ich" problemu, dzieki wyjasnieniom kolegow jak trafilo mi cos sie podobnego - bylem wygrany i klient mial banana na paszczy mimo ubytku w kieszeni :D
     
  14. SEBA XX

    SEBA XX Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-12 14
    Postów:
    304
    Docenione treści:
    84
    Miasto:
    Puławy
    Milion postow a kompresji wraz brak. :eek:
    Jezeli masz zdemontowane wtryski to zaloz na pistolet do przedmuchiwania gumowego węża ze stozkiem. Tlok do gory i dmuchaj. Przy szczelnych zaworach tlok skoczy na doł. I nie bedzie slychac w kolektorach.
    Dzwigienki i walki cale?
     
    winetoo lubi to.
  15. suse1

    suse1 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    18-01 15
    Postów:
    926
    Docenione treści:
    164
    Miasto:
    Olkusz
    Dwóch rzeczy nie rozumiem.
    Jeśli po zerwaniu paska nie ma kompresji to nad czym się zastanawiać.
    Jak po zdjęciu wałków ciśnienie nagle wróciło???
    Jakimi metodami to jest sprawdzane?
    To jakieś znachorstwo chyba które nie nic wspólnego z profesjonalizmetandardowa proceduram.
    Pomysł na naprawę jest tylko jeden.
    Standardowa procedura w takich przypadkach.
     
    autozibi lubi to.
  16. autozibi

    autozibi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-01 13
    Postów:
    2 833
    Docenione treści:
    595
    A więc na wstępie , jest poniedziałek , jestem i ja :D:D:D:D

    PRZEPRASZAM CIEBIE ZA POST O KOMPRESJI , ITD , ALE TAK 50 / 50 ,

    niestety też nie masz do końca racji a dużo krzyczysz .

    Ja rozumiem , że jesteś starszy i masz ( a przynajmniej powinieneś ) mieć większe doświadczenie ode mnie .

    Wałek rozrządu jest zdjęty , zawory chciał nie chciał są zamknięte . Zegar założony i kręcimy rozrusznikiem .
    Tak to prawda ciśnienie jakieś się pokazało , co ja BŁĘDNIE uważałem , że ciśnienia nie będzie .
    Jednak nie zgadzam się z tym , że jest to kompresja w danym cylindrze . Ciśnienie pojawia się ponieważ kiedy zawory
    są zamknięte to w cylindrze przecież powietrze pozostało . Kręcąc rozrusznikiem sprężamy właśnie to powietrze .

    Uważam , że ciśnienie wtłaczane ze sprężarki daje nam bardziej wiarygodne wyniki niż zdjęty wałek rozrządu .
    Po za tym wartość ciśnienia jest w tym przypadku zmienna od pojemności danego cylindra i nie miarodajna .
    W moim przypadku wartość ciśnienia była około 8 bar .

    Pozdrawiam :)


    IMGP0008.JPG IMGP0009.JPG IMGP0010.JPG
     
  17. old1977

    old1977 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    20-01 13
    Postów:
    2 340
    Docenione treści:
    494
    :p
     
  18. autozibi

    autozibi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-01 13
    Postów:
    2 833
    Docenione treści:
    595
    Widzisz , jednak nie wszyscy są profesory nadęte ... :p:p :D:D :p:p

    Kłaniam się nisko ...., aż po same kolana :p:p:p:p:p
     
  19. dejnekomirek

    dejnekomirek Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-06 14
    Postów:
    93
    Docenione treści:
    21
    Miasto:
    Duisburg
    Nie mam urazy, jestem nerwowy ostatnio, bo mocno rozwalilem palucha i strasznie bolal, nawet pisanie sprawialo mi bol.
    Nie pisalem o pomiarze kompresji, pisalem o sprawdzaniu kompresji przez krecenie walem i sprawdzaniu oporow w silniku, co jest w miare mierodajne na szybkie sprawdzenie stanu zaworow. Po zdjeciu walka zawory nie pracuja, ale przeciez cylindry to zamkniete przez tloki naczynia z powietrzem w srodku i jakiekolwiek przemieszczanie tlokow powoduje duze opory tego powietrza i jesli np. beda uszkodzone zawory w jednym, albo nawet dwoch cylindrach, opor przy kreceniu walem bedzie. Moze to mocno wprowadzic w blad przy diagnozowaniu wstepnym zakresu uszkodzen. Najpewniej jest zalozyc pasek i sprawdzic kompresje miernikiem. Czasami jednak trzeba stosowac metody uproszczone, np. w garazu, bez dostepu do prawidlowych narzedzi. Jak napisales, ze nie bedzie kompresji, troche smiejac sie ze mnie, zareagowalem tak, jak mysle, ze mimo wszystko nie powinieniem. Druga sprawa, ze naprawde na tym forum ciezko znalesc zrozumienie i chec pomocy. Czesto jest to walka na noze, nie wiadomo po co, ale to juz inny temat. Obiecuje, ze nie bede juz taki rogaty, w koncu to od nas wszystkich zalezy, jaka bedzie atmosfera na forum. Pozdrawiam
     
  20. autozibi

    autozibi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-01 13
    Postów:
    2 833
    Docenione treści:
    595

    O jej ... ależ mi się głupio zrobiło :oops::oops::oops::oops::oops::oops:
    Jak pisałem wcześniej też nie potrzebne moje fochy były .
    Grunt to dogadać się i pomóc sobie .

    A tak na marginesie : miłość to jest ból - powiedział zając , jeża ściskając :p:p:p:p:p:D:D:D:D:D