1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Fiat ducato 3.0 2015r błąd P0482, 3 bieg wentylatora

Dyskusja w 'Elektronika pojazdowa' rozpoczęta przez użytkownika Dymionek, 20-09 20.

  1. Dymionek

    Dymionek Nowy

    Offline
    Dołączył:
    20-09 20
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    2
    Witam i od razu przechodzę do rzeczy. Fiat ducato 2015 3.0mjet - najnowszy model x290. Po włączeniu klimatyzacji wywala błąd 3 biegu wentylatora P0482. Podczas testu poszczególnych biegów w Multiecuscan na 1 biegu chodzi jeden wentylator, na 2 biegu dwa na raz i na 3 biegu też 2 na raz. Wentylatory są załączane z 2 przekaźników w komorze silnika. Nie ma żadnych dodatkowych przekaźników ani rezystorów przy wentylatorach tak jak na niektórych schematach z trochę starszych roczników.

    Pytanie skąd ECU wziął 3 bieg i jak ten 3 bieg ma zostać załączony tak na chłopski rozum?
    Czy wogóle istnieje coś takiego jak 3 bieg wentylatora w ducato?


    Po wybraniu opcji "samoadaptacyjnych" problem na moment znika. Wentylatory załączają się i wyłączają parę razy tak jak w sprawnie działającym układzie klimatyzacji, a po chwili wychodzi błąd.
     
  2. Diagbox10

    Diagbox10 -*-*-

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    5 667
    Docenione treści:
    1 017
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    A może sterowanie PWM jest tam zastosowane.
     
  3. melas

    melas Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    27-04 18
    Postów:
    235
    Docenione treści:
    33
    Miasto:
    WRZEŚNIA
    Jaka historia auta, może przód robiony założony inny wentylator ?.
     
  4. Dymionek

    Dymionek Nowy

    Offline
    Dołączył:
    20-09 20
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    2
    Chyba już wiem o co chodzi. Ogólnie w samochodzie było duzo grzebane z mojej strony. Miedzy innymi dokładałem wszystko co trzeba żeby uruchomić klimę( nagrzewnica, sprężarka, chłodnica itp.) I z tego co się dowiedziałem trzeba zaprogramować CAN proxy alingment na wersję z klimą. Niestety nie mogę się z tym modułem połączyć... A łączę się poprzez elm327 z żółtą przejsciowką. Multiecuscan wersja 4.6.
     
  5. slaweuszek

    slaweuszek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-04 18
    Postów:
    1 457
    Docenione treści:
    325
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Robiłeś osiowanie PROXI ?
    BCM wykrywa wogóle ten moduł ?
     
  6. Dymionek

    Dymionek Nowy

    Offline
    Dołączył:
    20-09 20
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    2
    Wlasnie nie robiłem osiowania. Nie mogę wejść do can Proxy alingment, ani do airbag w tym aucie. Do pozostałych modułów wchodzę normalnie. Do CAN info również. Nie wiem czy to kwestia innych ustawień portu czy co jest grane. Muszę zobaczyć w innym ducato.
    Pytanie czy to osiowanie faktycznie pomoże? To nie jest dokładamy klimatronik tylko ta zwykła, prosta Klima z przyciskiem śnieżki.
     
  7. Dymionek

    Dymionek Nowy

    Offline
    Dołączył:
    20-09 20
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    2
    Witam ponownie. Rozwiązałem mój problem z brakiem łączności z Proxi alingment. Okazało się że w module airbag jeden z pinów był przegnity i dlatego nie dało się połączyć z airbag i Proxi. Natomiast jeśli chodzi o mój główny problem to niestety nie znalazłem na niego odpowiedzi. Myślałem, że w PROXI będzie opcja "odhaczenia" klimatyzacji którą dołożyłem ale niestety nie ma tam nic z tym związanego. W sumie nie dziwię się zbytnio bo przecież musiałby być dołozony jakiś dodatkowy moduł klimy lub coś w tym stylu, a ja nic takiego nie dokładałem.

    Moje pytanie brzmi nastepująco: co jeszcze dodatkowo potrzeba aby uruchomić klimatyzację manualną w tym samochodzie? Czego mi brakuje?
     
  8. melas

    melas Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    27-04 18
    Postów:
    235
    Docenione treści:
    33
    Miasto:
    WRZEŚNIA
    W edc muszisz uaktywnić klimatyzacje
     
  9. Dymionek

    Dymionek Nowy

    Offline
    Dołączył:
    20-09 20
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    2
    Nie widzę tam takiej opcji. Jest jedynie zerowanie funkcji samoadaptacyjnych i to daje chwilowy efekt. Wentylatory załącza się, po chwili wyłączą, potem znowu załączą i wyskakuje ten błąd.
     
  10. Dymionek

    Dymionek Nowy

    Offline
    Dołączył:
    20-09 20
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    2
    Po wielu godzinach walki rozwiązałem problem. Okazuje się że ECU w tym silniku steruje pracą wentylatorów z pinów 47,26 i......94. Te 2 pierwsze załączają 2 przekaźniki w skrzynce bezpieczników. Pin 94 (szaro-czerwony kabel) jest zakończony małą wtyczką, która również idzie do skrzynki bezpieczników ale w moim przypadku nie była ona do niczego podłączona. Podpiąłem pod ten kabel przekaźnik tak aby ECU widział na tym pinie 12V i wszystko zadziałało. Nie ma błędu, wentylatory działają tak jak powinny przy wzroście ciśnienia w układzie klimy.

    W załączniku wtyczka o której mowa.
     

    Załączone pliki:

    artmech i Misiek lubią to.
  11. Diagbox10

    Diagbox10 -*-*-

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    5 667
    Docenione treści:
    1 017
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Wreszcie jakiś naukowiec a nie powtarzacze. Swietna robota. Podziwiam.