1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Fiat Scudo 2001 rok 2.0 Jtd nie odpala

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika Mattizlotaraczka, 6-09 18.

Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.
  1. Mattizlotaraczka

    Mattizlotaraczka Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-09 18
    Postów:
    189
    Docenione treści:
    2
    Witam wszystkich,
    mam spory problem z odpaleniem Fiata Scudo,
    2.0 Jtd 16V Rhz
    2001 rok
    przebieg 176 tys. km
    auto na kobylkach jako projekt, nie jezdzone dlugi ( pare lat ) czas , ale bylo odpalane co pare miesiecy w ostatnich 2 latach, ostatnio w czerwcu tego roku.


    Auto kupione jako do roboty, z historia problemu podawanego paliwa, w przeszlosci wymieniana pompa wys. cisnienia ( uzywana ). Problem byl ale z pompa niskiego cisnienia - sam to zrobilem.

    Paliwo w zbiorniku jest, pompa niskiego cisnienia sprawdzana ( chodzi miodzio ) i jej kable tez ( zrobione bo byly popalone ) , nowy rozrzad, wtryski wyjmowane / przemyte,
    sprawdzane skanerem cisnienie na pompie wys. cisnienia i bylo dobre cos 350 atmosfer
    Wymienione sensory paliwa : na listwie high pressure rail i na pompie wys. cisnienia,
    nowe swiece zarowe - kpl.
    nowy egr i czyszczona rura dolotowa do kolektora wlotu - byl przemyty sprejem na chodzacym silniku
    bledy na ecu byly poczyszczone i silnik ladnie chodzil.

    Teraz ( w poniedz. ) nie da sie odpalic, na plaku jakby zagadalo na moment, polecial dym z wydechu i koniec.
    Jakies dziwne bledy ( w poniedz. ) : sensor wys.predkosci wiatraka chlodnicy, sensor tzw. waste gate control valve circuit ( na turbo ) - w zasadzie nie powinny miec wplywu na rozruch silnika. Co dziwne po wyjeciu wszystkich bezpiecznikow i przekaznikow - przemyciu ich sprejem do elektryki bledy nie powracaja.

    Dzis po zakreceniu na chwile na plaku blad cisnienia paliwa na common rail, skasowany i nie wychodzi.

    filtr paliwa wymieniony ( paliwo w filtrze bylo jak zmienialem w zasadzie swiezy bo stary mial 2 lata ale ze 2 godziny pracy ), wstrzykiwane paliwo do przewodu do pompy wys. cisnienia i nic, nie zapala

    po poluzowaniu nakretki na przewodzie z pompy wys.cisnienia do wtrysku paliwo wycieka , na razie na nie kreconym silniku. Sprawdze na kreconym silniku w sobote.

    Jak skanuje ecu, wszystkie parametry sa OK. tylko ze pompa paliwa jest wylaczona, na wlaczonej stacyjce i jak krece rozrusznikiem - nadal ze wylaczona

    Teraz, pare teorii :
    ecu walniety lub zablokowany - do sprawdzenia,
    wtyczki na ecu skorodowane
    sensor polozenia walka rozrzadu
    powietrze w ukladzie paliwowym, do odpowietrzenia uklad
    immobilizer - spojrzalem na nadajnik, jego kontrolka miga
    na jednym wtrysku jest nadpeknieta oslona przewodu elektryki ( na razie zaklejone tasma ) - do wymiany na nowe kable do przelutowania, ponoc jak jest zwarcie to wtryski daja sygnal do ecu by zablokowac
    wylacznik silnika w komorze jest walniety

    CO MOZE BYC ? kumpel mechanik ma jakas baze danych, ponoc te modele maja czesty problem z ecu, moze komunikacja pomiedzy ecu a pompa paliwa wys. cisnienia szwankuje ?

    Bede wymienial wszystkie bezpieczniki na nowe + ponowne przemycie sprejem do elektryki
     
  2. Mattizlotaraczka

    Mattizlotaraczka Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-09 18
    Postów:
    189
    Docenione treści:
    2
    mozliwe ze przyczyna znaleziona, ecu po odpieciu mial 2 zasniedziale piny, po wstepnym wyczyszczeniu pinow pokazalo sie sporo bledow na kompie. Jakby ecu zaczal kontaktowac. W tym blad o zasilaniu pompy paliwa.
    nadal nie odpala.
    mozliwe ze jeden pin przegnity. Ecu do sprawdzenia.
    Na ecu jest naklejka ze jest zaprogramowany by dzialac bez immobilizera.
    Czy jak odlacze tzw. " code box " i nadajnik immobilizera, to odpali ? slyszalem ze immobilizer jest na pompie paliwa ( wysokiego cisnienia ),
    lub czy jest polaczony z ecu i pozwala na uruchomienie pompy paliwa ?

    IMG_0966.JPG

    IMG_0970.JPG
     
    Ostatnio edytowano: 10-09 18
  3. MTM

    MTM Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    11-08 14
    Postów:
    3 852
    Docenione treści:
    761
    Miasto:
    z charakterem
    podepnij coś normalnego do diagnozy...
     
  4. Mattizlotaraczka

    Mattizlotaraczka Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-09 18
    Postów:
    189
    Docenione treści:
    2
    podpialem to co mialem. to cos 15 kola takie cos kosztuje, i mechanicy uzywaja takie cos nagminnie, tak przy okazji,
     
  5. marcin www

    marcin www Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-08 18
    Postów:
    322
    Docenione treści:
    32
    To sa błędy obecne stale?
     
  6. Mattizlotaraczka

    Mattizlotaraczka Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-09 18
    Postów:
    189
    Docenione treści:
    2
    nie wiem czy sa stale, wczesniej tj. przed tym jak nie odpalal bylo czysto tj. byly bledy zaworow paliwa na pompie wys. cisnienia i na fuel rail high pressure / listwie paliwa wysokiego cisnienia ale te dwa zawory sa nowki sztuki
    egr jest nowka sztuka
    cooling fan high speed relay / wiatrak wentylatora wysokiej predkosci przekaznik jest nowka sztuka.
    skasowalem te bledy i wyskakuje tylko jeden czy dwa w tym ten 0230 power supply fuel pump/zasilanie pradem pompy paliwa - rozumiem ze to wys. cisnienia ?
    cz mozliwe ze ecu jest przegnite w srodku ( jakis piny czy piny ) i stad te bledy ?
     
  7. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 537
    Docenione treści:
    326
    Miasto:
    Radom
    Otwórz ster czy w środku nie jest zielono a potem do kości czy to zielone się tam nie zadomowiło, ono przewodzi prąd. Miałem tak niedawno w astrze. Dopiero jak z kości wypłynęło zaczął gadać.
     
  8. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 178
    Docenione treści:
    399
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Zielone co?
     
    Mattizlotaraczka lubi to.
  9. Mattizlotaraczka

    Mattizlotaraczka Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-09 18
    Postów:
    189
    Docenione treści:
    2
    pisz po polsku, a nie po hebrajsku.
    zielone gdzie ? piles cos zielonego ? :)
    otworzylem ecu, tam jest czysto i sucho, nikt tam nie zagladal wczesniej.
    bledy zniknely, poza wracajacym P1108 - ale ten blad nie powinien miec wplywu na odpalenie
    a'propo bledu P0230 sprawdzone napiecie na pompie paliwa niskiego cisnienia- jest to jest zalacza jak powinna
    nadal nie odpala, szukam magika by sprawdzil ecu
     
    MTM lubi to.
  10. MTM

    MTM Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    11-08 14
    Postów:
    3 852
    Docenione treści:
    761
    Miasto:
    z charakterem
    Zajrzyj do regulatora w pompie...
    Jakaś moda teraz na sprawdzanie ECU.
    Mogę Ci przejrzeć. Koszt 300zł za podpięcie ecu pod wszystkie wymagane czujniki. Ale z doświadczenia wiem, że w 80% sterowniki przechodzą test pozytywnie na symulatorze...
     
  11. Mattizlotaraczka

    Mattizlotaraczka Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-09 18
    Postów:
    189
    Docenione treści:
    2
    troche daleko by wysylac za te 300 zl, pewnie podroz by byla nastepne 300 zl, i podroz przez 3 granice x 2.
    Nie chodzi o mode, tylko o wyeliminowanie ecu.
    dzis gosciu chcial mi wcisnac uzywane ecu za 1250 z roczna gwarancja.
    moge miec nowke z Wloch za 1500 + wgranie opgramowania
    nie widze na razie innej przyczyny ze nie odpala, jak nie ecu to moga byc kable, a to bedzie dluzsza zabawa, oryginalne nie sa juz dostepne u fiata
    wszystkie bezpieczniki wymienione + przemyte sprayem do elektryki
    przekaznik pompy paliwa ?
    dla mnie ecu dziwnie sie zachowuje, na pewno po przeczyszczeniu stykow, moze to na wtyczce gdzie te dwa zasniedziale piny jest problem ?

    regulator pompy ?
    masz na mysli pompe wys.cisnienia ? i regulator czyli sensor cisnienia paliwa ? - byl wymieniony 2 lata temu na nowy i bylo OK. za kazdym razem jak odpalalem silnik
     
  12. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 537
    Docenione treści:
    326
    Miasto:
    Radom
    A ty złota rączka to myślisz że skąd na tych pinach "śniedź", (to nie słowo z hebrajskiego), wydedukujmy jaką drogą tam się dostała,( ta śniedź czyli to zielone co masz na pinach sterownika silnika) hyyy, może przez wifi? Nie ku__a! Wyrosła z wilgoci która to przez nieszczelną kość dostała się do teoretycznie szczelnego układy i mogła też osadzić się wewnątrz tej że "kości"powodując zwarcie, tak było w moim przypadku, może twój jest inny. Pomyślmy jeszcze, może to słowo "kość" jest z hebrajskiego a ty tego języka nie znasz i nie zrozumiałeś o co mnie się rozchodzi. A więc tak, "kość" to jest taka plastikowa, prostokątna puszka którą wpinasz w sterownik (czyli ster jak ja to napisałem wcześniej) a z tej puszki wychodzą kabelki do silnika, proste? P.S. nic nie piłem, hebrajskiego nie znam. Jak prosisz o pomoc to nie szydź z tego, kto chce tobie pomóc, trochę ogłady by się tobie przydało.

    Widziałeś zdjęcie sterownika, co jest na pinach? Zielone!"śniedź"!do jasnej, ciasnej!!! Kur_a jak w przedszkolu!
     
    Ostatnio edytowano: 12-09 18
  13. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 178
    Docenione treści:
    399
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Ok zielone to sniedz
     
    Mattizlotaraczka lubi to.
  14. komar200

    komar200 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    1 810
    Docenione treści:
    569
    Miasto:
    grudziadz
    images (10).jpeg
     
  15. Mattizlotaraczka

    Mattizlotaraczka Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-09 18
    Postów:
    189
    Docenione treści:
    2
    Ok. czyli ster to ecu , a kosc to wtyczka do ecu. Nie znam sie na slangu mechanikow, nie robilem w kraju jako mechanik.
    Nie szydze z ciebie tylko zazartowalem, nie ma o co sie obrazac. jezeli chcesz pomoc to super, ale moze przez wifi ? :) nie wiem co masz w glowie jak piszesz o czyms zielonym.
    jak juz pisalem, ecu otwarty, jest tam czysto i sucho, zadnych sladow ingerencji wilgoci.
    czy zielone na pinach czy nie zielone, dla mnie to bardziej bialo-szare.
    To nie jest auto po powodzi.
    Mozliwe, ze auto mialo wlozony ecu uzywke, zdjety z innego zloma ze szrotu albo z nieogrzewanego zawilgoconego miejsca skladowania.
    To auto mialo problem z podawaniem paliwa u poprzedniego wlasciciela, zalil sie ze wywalil kupe kasy u mechanikow ( pewnie marnych ) , i mozliwe ze mechanicy nie byli za bardzo bystrzy bo wymieniali po kolei : pompa wys.cisnienia ( jest wlozona uzywka ale cisnienie miala ok. cos 350 barow ) , mozliwe ze ecu, lutowali kable na pompie niskiego cisnienia ( marnie bo byly popalone na ok. 1 metr ), W ogole auto bylo zaniedbane. Sa tez slady lutowania na kablu 12 V na stacyjce - mozliwe stacyjka tez wlozona uzywka, a co za tym rowniez immobilizer transmiter, code box, kluczyk nie wyglada no original i tylko 1-en, bo drugi zlamany.
    Mozliwe wymieniali czesci zwiazane z podawaniem paliwa, zamiast sie przyjrzec i pomyslec. I kupa problemow z tego powodu.

    mozliwe ze po oczyszczeniu tych 2-ch stykow ( sniedz ) ecu zaczelo kontaktowac i pokazalo stare bledy ( juz nie wracaja ), tam byly problemy : z egr ( wymieniem na nowke, w ogole byl zablokowany blacha na kolektorze ssacym ), z napieciem pompy paliwa niskiego cisn. ( zrobione nowe kable) , z przekaznikiem wiatraka chlodnicy wys. predk. ( wymieniony ) .

    teraz, moze cos jest z koscia ( wtyczka ) do ecu ?, jak jest sniedz na pinach, to co moze byc z 2-iej strony czyli na wtyczce ?
    wg mnie ecu nadal do sprawdzenia by miec swiety spokoj ze to nie ecu, i szukac dalej
     
  16. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 537
    Docenione treści:
    326
    Miasto:
    Radom
    No wiesz złota rączko, to forum mechaników więc pisałem tak jakbyś nim był. 99% tu zarejestrowanych pewnie rozumie te zwroty, było wspomnieć na początku żeś nie mechanik. Rozbierz kość na części pierwsze, ile się da, tylko pinów nie wyrywaj, zpsikaj jakimś np. WD 40 lub innym szuwaksem potem wydmuchaj sprężonym powietrzem, może pomoże.
     
    Mattizlotaraczka, WOODOO oraz komar200 lubią to.
  17. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 178
    Docenione treści:
    399
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Ja nie jestem mechanikiem przepraszam
     
  18. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 537
    Docenione treści:
    326
    Miasto:
    Radom
    Nie przepraszaj to nie grzech.
     
  19. Mattizlotaraczka

    Mattizlotaraczka Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-09 18
    Postów:
    189
    Docenione treści:
    2
    jestem mechanikiem ( 3 lata szkoly jedna z lepszych w branzy - byla 30 lat temu ) + plus kilka lat jako mechanik za granica + 35 lat grzebania w wielu roznych pojazdach przewaznie swoich :) i przygotowywania motocykli do zawodow.
    Ale nie jestem na biezaco z autami z ecu, dopiero od niedawna mam na stanie w ktorych trzeba grzebac.
    tak wlasnie zrobilem z kostka ( nim przeczytalem ), wiecz. dam fotki bo tam slady rdzy na pinie ktory byl zasniedzialy, i w ogole ktos tam grzebal bo pozaznaczane tasmami.
    Teraz psikniete i w celofan niech sie podusi w kapieli chemicznej do jutra.
    dalem sprayem do elektryki, bo w40 to sie nadaje do smarowania zawiasow u cioci kloci jak jej furtka do ogrodu skrzypi.
    blad wyskoczyl tylko jeden o rezystorze wiatraka chlodnicy P1108, skasowany i nie wychodzi nic, czysto na skanerze.
     
  20. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 537
    Docenione treści:
    326
    Miasto:
    Radom
    A pali auto czy dalej dupa?
     
Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.