• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Fiesta 1.3 duratec Nie odpala

bystry_b

Uczestnik
Dołączył
18.01.2015
Postów
34
Punktów
1
Witam. Panowie potrzebuje pomocy w diagnozie auta.
Pacjent to Fiesta MK5 lub 6 takie rocznikowi 2002-2008. Silnik 1.3 duratec około 60KM.
Auto sprowadzone z Niemiec, wymienione płyny, klient dużo nie jeździł w Polsce ale zauważył że nie zawsze odpala.
Na zimnym jest super, kręci mocno, pali na dotyk, ssanie działa,zagrzewa się pięknie, załącza się wentylator. Można gasić i odpalać bez żadnych problemów. Gdy zacznie stygnąć i temperatura zejdzie do około 70 stopni to kręci jak szalony ale nie odpala.
Sprawdzone:
Napięcie na cewce jak i na wytryskach jest, sterowanie masa na cewce zapłonowej na pinie 1 i 3 jest. Sterowanie na wytryskach paliwowych masa jest. Komputer widzi obroty silnika około 250 obrotów. Czujnik temperatury pokazuje prawidłowe wartości.
Iskra fizycznie sprawdzona na 1 i 2 cylindrze, na pozostałych nie wypinalem przewodów. Mimo tego wymieniłem cewkę na inną - używana i auto zachowuje się dalej tak samo. Kontrolka od immo na liczniku gaśnie. Pompę paliwa słychać. W ECU nie ma żadnych błędów.
Raz się zdarzyło że odpaliłem na chłodnym i nie równo pracował, ECU zapisało błąd wypadania zapłonu i po wyciągnięciu wtyczki od pierwszego wtryskiwacza, praca silnika nie zmieniła się. Po zgaszeniu już nie odpalił az do całkowitego wystygnięcia. Auto poza tym problemem chodzi równo, ładnie, nie brakuje mocy.
Czy problem może być w przepustnicy, silniku krokowym, świecach bo tego nie sprawdzałem?
A może być jakaś usterka mechaniczna ?
W tej chwili nie mam auta bo oddałem je ale chcę by do mnie wróciło bo zależy mi na rozwiązaniu problemu.
Na co zwrócić uwagę?
 

sulej013

SuperMechanior
Dołączył
29.01.2014
Postów
1005
Porady
1
Punktów
149
Wiek
29
Miasto
Xxx
Ciśnienie sprężania, zimny i ciepły prawdę powie....
 

bystry_b

Uczestnik
Dołączył
18.01.2015
Postów
34
Punktów
1
Ok sprawdzę to. Czy zdarzają się takie usterki by na zimnym jak i na rozgrzanym było wszystko pięknie a jak stygnie to traci kompresję tak by nie odpalił?
 

bystry_b

Uczestnik
Dołączył
18.01.2015
Postów
34
Punktów
1
Czujnik wału- pokazuje obroty, ECU daje impulsy masy na cewkę zapłonowa oraz na wtryskiwacze paliwa. Gdyby był popsuty myślę że takiej sytuacji by nie było.
Czujnik wału sprawdzałem w momencie gdy auto nie miało problemu z odpalaniem i mogłem go wypiąć z instalacji jak i również podłączony wyciągnąć z pokrywy zaworów. Auto odpalało jedynie co to zapisywały się błędy w ECU.
Przekaźnik pompy paliwa słychać że załącza się, i również słychać jak pompa paliwa dobija cisnienie przez chwilę. Podczas rozruchu silnika widzę w interfejsie diagnostycznym że ECU daje polecenie wlaczenia przekaźnika pompy paliwa.
Numeru sterownika silnika nie znam ale z wyglądu to taki jak w linku:
 

lukkiwlkp

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.12.2015
Postów
2822
Punktów
738
Wiek
34
Miasto
Pogorzela
Sim21 tez się psuły . Głównie przy wtyku ecu . Za żal bym od czujnika walka .
 

bystry_b

Uczestnik
Dołączył
18.01.2015
Postów
34
Punktów
1
Koszt żaden więc go podmienie. Dziwne że jak odpalał to go wypinalem jak i podłączony wyciągałem z pokrywy zaworow a auto i tak odpalało.
 

bystry_b

Uczestnik
Dołączył
18.01.2015
Postów
34
Punktów
1
Czujnik wału nie podmienialem ponieważ ECU widzi obroty, na wtryskiwacze podawane są impulsy masy. Gdy go wypne brak tych impulsów.
Czujnik walka rozrządu nie podmienialem ponieważ jego oporność jest prawidłowa i gdy auto odpala mogę go wypinać a pomimo tego auto dalej odpala.
Na wszystkie wtryskiwacze dochodzi prąd a świece zalewają się, aż ciekną paliwem.
Po wkręceniu nowych świec a co za tym idzie suchych auto dalej nie chciało zapalić ale odchylilem przepustnice o 4 stopnie i to pomogło. Wygląda na to że silnik krokowy nie otwiera się na tyle by dostarczyć powietrza do prawidłowej mieszanki.
Po wypięciu silnika krokowego zapisuje się błąd elektryczny tego zaworu. Niestety nie mogę odkręcić jednej śruby od kolektora dolotowego by wyciągnąć cały na zewnątrz i dostać się do tego krokowca. Czyszczenie przepustnicy nic nie dało.
Jutro będę walczył dalej ze śrubą
 

Diagbox10

-*-*-
Dołączył
5.04.2018
Postów
6834
Punktów
1146
Miasto
trasa lublin siedlce
A czujnik wałka masz indukcyjny czy trojpinowy halla? Halla nie sprawdza się opornosci. A mozesz zrobić jakąś tam adatacje przepustnicy? Temperatura czujnika silnika zgadza sie z rzeczywistością?Jego zalewa na cieplym? Jak tak to komp podaje dawke rozruchowa jak na zimny motor prawdopodobnie. A weź zamiast czujnika temp wepnij opornik ze 300 ohmow jak ciepły i sprawdzaj jak pali
 

bystry_b

Uczestnik
Dołączył
18.01.2015
Postów
34
Punktów
1
Czujnik temperatury płynu pokazuje prawidłowe wartości. Zamiast niego wypinalem też opornik i regulowalem temperaturę by zobaczyć czy w innych warunkach zapali.
Czujnik walka jak i wału jest dwu pinowy.
Zgodnie z autodata wartości ma prawidłowe.
 

bystry_b

Uczestnik
Dołączył
18.01.2015
Postów
34
Punktów
1
Twierdzisz ze to nie będzie problem z powietrzem tzn z silnikiem krokowym który dozuje powietrze gdy przepustnica jest zamknięta? Wystarczy otworzyć przepustnice naprawdę delikatnie, minimetr a może mniej i auto zalapuje i później na zamkniętej przepustnicy chodzi rowno. Rzeczywiście może być coś innego tzn duża dawka paliwa w stosunku do iskry i powietrza. Tylko dlaczego po tym jak dotkne przepustnice to auto później chodzi równo. Przepustnica jest na linkę, jest tam tylko potencjometr który reaguje prawidłowo i pokazuje normalne wartości.
 

bystry_b

Uczestnik
Dołączył
18.01.2015
Postów
34
Punktów
1
Mam pytanie dotyczące ssania. Jak jest zimny silnik obroty są podwyższone. Pewien jestem ze zwiększona jest dawka paliwa ale jak zachowuje się w tym momencie silnik krokowy. Czy on bardziej otwiera się na zimnym silniku i systematycznie podczas nagrzewania się silnika przymyka się a dawka paliwa jest zmniejszana? Chciałbym zrobić test silniczka krokowego regulując potencjometrem temperaturę silnika i patrząc jak reaguje na to trzpień. No chyba że jest jakiś inny sposób na jego sprawdzenie. Jak uda mi się go wyciągnąć planuje dokładne wymycie, odłączenie akumulatora by zgubił wyuczone ustawienia i odpalenie do momentu nagrzania.
 

lukkiwlkp

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.12.2015
Postów
2822
Punktów
738
Wiek
34
Miasto
Pogorzela
Podczas kręcenia rozrusznikiem ... co cie interesuje praca silnika jak masz ustalić dlaczego nie odpala...
 

bystry_b

Uczestnik
Dołączył
18.01.2015
Postów
34
Punktów
1
Gdy nie odpala ciśnienie waha się pomiędzy 84-88kpa.
W tej chwili również nie odpalił na zimnym. Iskra była, obroty komputer widzial, temperatura silnika 19st, temperatura powietrza 12st. Po otworzeniu delikatnie przepustnicy auto z trudem odpaliło.
 

lalek

SuperMechanior
Dołączył
5.03.2013
Postów
192
Punktów
41
Miasto
UK
Co z bateria? W jakiej jest kondycji? Czy probowales odpalac go z kabli lub jump start kiedy nie chcial zapalic lub podmieniales baterie?
 
Do góry Bottom