• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Fiesta MK7 - zbyt agresywnie hamuje :O

stas_ko

Początkujący
Dołączył
28.10.2020
Postów
19
Punktów
0
Wiek
61
Dzien dobry,
Prosze panstwa, zakupilem w Austrii swoja pierwsza Fieste MK7 2011 rok, z silnikiem 1.4 benzyna 96 koni.
Na miejscu wszystko wygladalo wporzadku, ale po dluzszej jezdzie jednak naszla mnie refleksja taka, iz dziwnie sie nią hamuje i to nie ze kiepsko bierze, lecz przeciwnie, hamuje jak opętana - żyletka, myslalem ze moze "o pewnie nowe tarcze czy cos" ale to jest za hardkorowe hamowanie. Ktoś jak nie wie i nagle nacisnie, to strrrrasznie wyrywa z fotela aż. Tak bystro hamuje, staje w miejscu. Bylem u mechanika, pierwszy raz widzi aby tak auto hamowalo mocno. Jego pomysl to wymienic plyn i zajrzec do bebnow z tylu.., bylem na rolkach w stacji kontroli pojazdu i tam wyszlo ze przod bierze na 180 (jakiejs tam wartosci, obie strony) a tyl (bębny) na 120, wyglada ze poprostu "biorą" hamulce "normalnie", tak i diagnosta rzekl. Mowil ze moze byc wina przy SERWIE ze za duze cisnienie jakies daje czy to prawda? Powiedzial ze tu bebny raczej nic nie sa winne. Od spodu wszystkie przewody hamulcowe wygladaja okej, nic nie popuchlo np.
Gdy silnik jest wylaczony, to pompujac pedal hamulca to twardnieje, gdy sie wlaczy silnik to normalnie opada itd. Wyglada ze pedal normalnie funkcjonuje. Gdy sie jedzie szybciej i nagle zahamuje to az staje dęba i czasem ABS sie zapali na chwile. Nie jest to normalne na pewno, czy ktos umie doradzic i nakierowac co moze byc przyczyna tak zachowujacego sie auta podczas hamowania?

Pozdrawiam serdecznie
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
16281
Punktów
3323
Wiek
42
Miasto
PZ
Nic nie wniosę niestety do tematu ale ciekaw jestem co będzie przyczyną bo pracowałem kiedyś w firmie gdzie był renault Kangoo z takim samym objawem, tam jazda to był koszmar bo ja mając ponad 190cm wzrostu musiałem cały czas mieć zgiętą stopę w przegubie trzymając ją na pedale hamulca aby nie nacisnąć za mocno ale fotela nie szło odsunąć.
Ogólnie za regulację siły hamowania odpowiada serwo, a 1.8 kN z przodu i 1.2 kN z tyłu to faktycznie poprawny wynik, czasami w samochodach siła hamowania przodu jest większa ale to zależy od masy auta i od tego czy wystąpił poślizg bo wtedy rolki wyłączają się i dalej nie mierzą
 

stas_ko

Początkujący
Dołączył
28.10.2020
Postów
19
Punktów
0
Wiek
61
no u mnie jak wiem juz o tym, to gdy zblizam sie delikatnie np do skrzyzowania to wyczuciem hamuje normalnie ale jak walne mocniej w pedal i od polowy lapie jak zyleta stawia na sztorc wrecz, w miejscu.... i nie mam pojecia czy ruszac to SERVO czy od czego zaczac
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4603
Porady
5
Punktów
1415
zobacz, może masz jakieś wyczynowe klocki i tarcze? węglowe z domieszką tytanu i azbestu :)
do tego zmienione zaciski na większe.
czy serwo jest oryginalne i z tego modelu? pompa hamulcowa też?

sprawdź to na początek, bo nic nie kosztuje.
 

stas_ko

Początkujący
Dołączył
28.10.2020
Postów
19
Punktów
0
Wiek
61
Na razie zrobilem rekonesans, tarcze hamulcowe przod i ich rozmiar jest poprawny, nie wsadzone zostaly jakies "za male, czy za duze" czy jakies hiper z azbestu :) To samo tyczy sie bebnow tylnych, wszystko wymiarowe jak oryginal nakazuje.
Nie ma zadnych wyciekow przy hamulcach, ani z przodu ani z tylu. Przewody wygladaja OK. W tych fiestach nie ma ma reduktorow sily hamowania, wiec nikt tu nic nie grzebal, nie wstawial zadnych trojnikow. Serwo i pompa wyglada tak jak by nikt tam od dluzszego czasu nie grzebal, po numerach wyglada na taka czesc na ktora powinna tam wlasnie isc.

Wyglada ze trzeba by bylo zajrzec do zaworka podcisnienia serwo, czy jak go zdejme to jakiego efektu moge sie spodziewac?
Mysle ze glowna przyczyna to skupic sie na serwo, pompa, rurka ktora idzie z zaworkiem od silnika do serwa podcisnieniowa)

Witam panowie,
Czy moje dzisiejsze doswiadczenie cos zmieni w diagnostyce dalszej (poki po weekendzie nie trafi do "znachora")?
Rozchodzi sie o to iz zdjalem dzisiaj rurke podcisnienia plastikowa (pod maska auta) ktora na srodku dlugosci ma zaworek i dalej idzie rurka ta sama w strone silnika/do silnika. Zdjalem ja w miejscu gdzie jest mocowane do SERWA, czyli ominalem ten zaworek.

Auto odpalilem, pedal twardy caly czas, lecz przy hamowaniu nie wywala z butow, raczej "milej i spokojniej" dohamowywuje niz wtedy gdy podlaczam ta rurke z zaworkiem.
Druga sprawa, dmuchalem w ta rurke z zaworkiem w strone od kabiny do silnika i bylo slychac ze powietrze przedostaje sie dalej, zaworek chyba sie otwiera i powietrze wplywa do silnika. Ale jak chcialem zassac powietrze od silnika w strone kabiny czyli zassyalem za koniec ktory wchodzi w serwo to cisza, nie dalo sie zassac, pytanie czy zawor jest po to by te podcisnienie pobieralo z komory silnika czy wypychalo? Bo wychodzi ze wypycha w strone od serwa do silnika czy tak ma byc?

Co jezeli bez podcisnienia i tego zaworku pedal twardnieje ale nie rwie przy hamowaniu tak, jest no "normalniej"? Czy ten test cos wnosi, mozna powiedziec ze to serwo , zawor podcisnienia? czy to nic nie zmienia :)

Kurcze.
Dokladne numery serwa to

BOSCH
0204054083
8V51-2B195-LF oba sa na naklejce.

I po tym drugim numerze szukam na allegro/olx to sporo wyszukuje serw pod 1.5 Dieasel do wersji liftowych, do 1.0 turbo, a po numerze tym u gory do wersji 1.4 diesel, jedno do 1.25 benzyna ...

Czy to tak by robilo roznice?
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4603
Porady
5
Punktów
1415
Dokladne numery serwa to

BOSCH
0204054083
8V51-2B195-LF oba sa na naklejce.

I po tym drugim numerze szukam na allegro/olx to sporo wyszukuje serw pod 1.5 Dieasel do wersji liftowych, do 1.0 turbo, a po numerze tym u gory do wersji 1.4 diesel, jedno do 1.25 benzyna ...

na internetach można znaleźć coś takiego:

Ford Fiesta 6 (JA8)
1.25 16V, Hatchback, Benzyna, 1,242cc, 44kW (60pk), FWD, STJA; STJB; STJC; STJD, 2008-06 / 2017-04
1.25 16V, Hatchback, Benzyna, 1.242cc, 44kW (60pk), FWD, STJB, 2008-06 / 2017-04
1.4 16V, Hatchback, Benzyna, 1.388cc, 71kW (97pk), FWD, SPJA; EURO4; SPJC; SPJE, 2008-10 / 2017-04
1.6 16V Sport, Hatchback, Benzyna, 1.596cc, 88kW (120pk), FWD, HXJA; RVJA; HXJB, 2008-06 / 2018-01
1.0 SCI 12V 80, Hatchback, Benzyna, 999cc, 59kW (80pk), FWD, P4JA, 2012-10 / 2017-04

Ford Transit Courier
1.5 TDCi 75, Dostawczy, Diesel, 1.498cc, 55kW (75pk), FWD, UGCA; UGCB; XUCC; XUCD; XWCB; XWCA; XUCF; XUCE; XUCG, 2014-02 / 2023-12
1.5 TDCi 95, Dostawczy, Diesel, 1.499cc, 70kW, XVCA; XVCB; XVCC, 2015-05
Automatyczne połączenie postów:

Auto odpalilem, pedal twardy caly czas, lecz przy hamowaniu nie wywala z butow, raczej "milej i spokojniej" dohamowywuje niz wtedy gdy podlaczam ta rurke z zaworkiem.

ja obstawiam problem z serwem. ale to tylko domysł a nie 100% diagnoza. za daleko od auta jestem :)

pytanie czy zawor jest po to by te podcisnienie pobieralo z komory silnika czy wypychalo? Bo wychodzi ze wypycha w strone od serwa do silnika czy tak ma byc?

nie wiem w którą stronę co dmuchasz i zasysasz... ale jestem bardzo tolerancyjny... ;)

najprościej tłumacząc to vacuum oznacza po angielsku próżnię. silnik wytwarza podciśnienie (albo przez kolektor ssący lub przez pompę) łopatologicznie- wyciąga powietrze z przedniej części serwa za pomocą przewodu. zrozumiałeś? :)
1737240760024.png

 
Ostatnia edycja:
Do góry Bottom