• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Fiorino / Qubo 350A1000 Euro 6 Manual bądź dane techniczne, ewentualnie ktoś z kontem tech fiata.

pawcar

SuperMechanior
Dołączył
6.02.2017
Postów
2464
Punktów
708
Miasto
Manchester
Witam


Poszukuje manuala do Fiorino / qubo z silnikiem 1.4 77 KM benzyna, od 2016 roku wzwyż Euro 6 silnik.
Ewentualnie jakieś momenty, ile ma kompresja wynosić itp.

Lub kogoś z kontem do portalu technicznego Fiata.


Z góry dzieki
 

pawcar

SuperMechanior
Dołączył
6.02.2017
Postów
2464
Punktów
708
Miasto
Manchester
Teoretycznie będzie to to samo co punto grande 1.4, ale wole się upewnić , że nic tam nie pozmieniali...
 

pawcar

SuperMechanior
Dołączył
6.02.2017
Postów
2464
Punktów
708
Miasto
Manchester
Tutaj z silnika z tym samym oznaczeniem, punto Euro5 z opcją start i stop. :

Pytanie, czy przy euro 6 coś zmienili, czy tylko katalizator dali inny ?!


1.4 8v
77HP Euro 5
Start&Stop
1.4 16v MultiAir
105HP Euro 5
Start&Stop
1.4 16v MultiAir
135HP Euro 5
Start&Stop
1.3 16v MultiJet
75HP Euro 5
Start&Stop
1.3 16v MultiJet
95HP Euro 5
Start&Stop
Engine
No. of cylinders, layout
4 in line, transverse
front-mounted​
4 in line, transverse
front-mounted​
4 in line, transverse
front-mounted​
4 in line, transverse
front-mounted​
4 in line, transverse
front-mounted​
Bore x stroke (mm)
72.0 x 84.0​
72.0 x 84.0​
72.0 x 84.0​
69.6 x 82.0​
69.6 x 82.0​
Displacement (cc)
1368​
1368​
1368​
1248​
1248​
Emission standard
Euro 5​
Euro 5​
Euro 5​
Euro 5​
Euro 5​
Compression ratio
11.0:1​
10.8:1​
9.8:1​
16.8:1​
16.8:1​
Max power output: bhp (kW-EC) at rpm
77 (57) 6000​
105 (77) 6500​
135 (99) 5000​
75 (55) 4000​
95 (70) 4000​
Peak torque:
Nm-EC (lb ft) at rpm
115 (85) 3000​
130 (96) 4000​
206 (152) 1750​
190 (140) 1500​
200 (147) 1500​
Timing system
SOHC (with
mechanical tappets)​
SOHC (MultiAir
system intake side)​
SOHC (MultiAir
system intake side)​
DOHC (with
mechanical tappets)​
DOHC (with
mechanical tappets)​
Fuel feed
Electronic MPI, sequential and timed​
Electronic MPI, sequential and timed​
Electronic MPI, sequential and timed​
Common Rail MultiJet direct injection with fixed geometry turbo and intercooler​
Common Rail MultiJet direct injection with variable geometry turbo and intercooler​
Number of valves per cylinder
2​
4​
4​
4​
4​
Ignition
Static with digital electronic control​
Static with digital electronic control​
Static with digital electronic control​
By compression​
By compression​
 

pawcar

SuperMechanior
Dołączył
6.02.2017
Postów
2464
Punktów
708
Miasto
Manchester
Dzięki wielkie.

Ogólnie pokrywa się 1:1 z danymi z fiata grande punto z tym samym silnikiem, a tam było euro 4 jakoś...

Założyłem konto na :


Jak dostanę akceptację to info można sobie pobrać już od 7 euro za 1h podglądów....


Coś mi się wydaje, ze sprawę załatwili katalizatorem ... , a reszta przy euro 6 została bez zmian.
 

pawcar

SuperMechanior
Dołączył
6.02.2017
Postów
2464
Punktów
708
Miasto
Manchester
Więc tak, coś koncern fiata się ociąga żeby mnie zaakceptować :D


Dla potomnych dodam wzmiankę, bo może się komuś to przyda, dość popularne jest to gówno w Polsce...

Dorwałem silnik z punto grande z 2006 roku, gdzie podany był VIN pojazdu w którym ten silnik był.

Przewaliłem oba viny 1:1 , czyli silnik 350A1000 2018 rok vs 350A1000 2006 rok :

Jeżeli chodzi o same słupki gołe :

Blok - trzeba sprawdzić żeby wszystkie otwory pokrywały się 1:1, nr w katalogach są inne.
Głowica : różnią się nr, ale spowodowane może to być faktem, że zawory mają inny kąt pochylenia.
Wszystkie śruby przy głowicy są takie same w obu przypadkach
Wałek rozrządu : jest taki sam !
pokrywa zaworów : są inne nr trzeba sprawdzić organoleptycznie czym to się różni.
zawór zmiennych faz rozrządu : są inne nr
tłoki , korbowody, panewki, pierścienie, sworznie itp: jest to samo.
Wał, panewki, uszczelniacze, śruby itp : to samo
miska olejowa : jest to samo
pompa oleju : to samo
dysza natrysku tłoka : to samo
kompletny rozrząd i koło zmiennych faz rozrządu : jest takie samo.
Sprzęgło jest takie samo
świece i osprzęt zapłonowy taki sam.
Kolektor dolotowy: taki sam

Zawory : są inne, w 2018 roku mamy kąt pochylenia 30 stopni, w 2006 45 stopni. Wymiary są w obu przypadkach takie same !


Jest ktoś w stanie powiedzieć, czy aż taką różnicę robi 15 stopni pochylenia na zaworach ?!
 
Ostatnia edycja:

pawcar

SuperMechanior
Dołączył
6.02.2017
Postów
2464
Punktów
708
Miasto
Manchester
Tak jak myślałem, katalizator z silnika z 2018 roku jest 5 KROTNIE droższy na skupie niż katalizator z 2006 roku...

Załatwili normę euro katalizatorem...

Jak znajomi sprawdzą, czy blok i głowica będą pasowały to dam znać. Nikt normalny nie da za ten silnik 10000 zł tylko dlatego, że katalizator się różni...

^^

Edit:

Pokrosowałem jeszcze nr głowic i w którymś momencie niby są zamienne !
Wychodzi na to, że jedyna różnica to dwa dodatkowe otwory w bloku , które są w tych starszych silnikach nienawiercone i nie nagwintowane ... Potrzebne są do łapy pompy hydraulicznej. wspomagania ..
 
Ostatnia edycja:
Do góry Bottom