• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Focus 1,5 ecoblue ciągłe wypalanie dpf

rtdl76

Uczestnik
Dołączył
6.04.2025
Postów
27
Punktów
-8
Wiek
49
Witam. Focus 1,5 ecoblue. Podczas jazdy po mieście temperatura spalania egt 11 i egt 12 skacze od 240 do 300 stopni. Po wyjeździe za miasto prędkość 140 km/h temperatura rośnie do 600 stopni i zaczyna wypalać nie zależnie czy filtr dpf jest pełny czy pusty. Po 2000 tys.km musiałem wymienić olej bo przybyło około 400ml. Wtryski nowe, dpf wyprany ,czujniki temperature spalin wymienione sondy sprawne egr działa prawidłowo, czujnik różnicy ciśnień pokazuje prawidłowe ciśnienie .Byłem w 2 warsztatach przejrzeli parametry i nie widza problemu .Co jeszcze można sprawdzić. Wypala się do 5% .Jadę autostrada wypali się licznik się wyzeruje do zera ujadę powiedzmy 20km lekko deepen do 140km/h i znowu temperatura rośnie do 600 i zaczyna wypalać.
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4798
Porady
5
Punktów
1505
Po 2000 tys.km musiałem wymienić olej bo przybyło około 400ml.
ja to wymieniam olej najpóźniej po 15 tysiącach.
ale żeby zrobić 2 000 000 (2 miliony) kilometrów to naprawdę szacun :)

lekko deepen do 140km/h i znowu temperatura rośnie do 600 i zaczyna wypalać.

może coś przytkane? wydech, pdf, wężyki, czujniki ciśnienia.
jakie są ciśnienia według komputera?
 

rtdl76

Uczestnik
Dołączył
6.04.2025
Postów
27
Punktów
-8
Wiek
49
A ja wymieniam olej po 10 tysiącach .Napisałem ,że musiałem wymienić świeży olej bo był rozrzedzony paliwem. Dla mnie dwa i trzy zera to jest dwa tysiące a jak ty twierdzisz że to dwa miliony to niech i tak będzie bo nie oto tu chodzi to jest najmniejszy szczegół w tym o co pytałem .Już wyżej pisałem ,że byłem w dwóch warsztatach i sprawdzali wszystkie parametry związane z dpf. Różnice ciśnień na wolnych i na wyższych obrotach i jest ok .
W dpf są dwa czujniki temperatury spalin na pewno sprawne bo je wymieniałem i nie ma różnicy w temperaturze pokazują tak samo jak poprzednie .To właśnie one pokazują wysoką temperature ,Tak jak by dpf był przypchany . Ale nie jest bo był prany i na komputerze pokazuje że różnica ciśnień na wlocie i wylocie jest ok .Jeszcze jedna rzecz chodzi mi po głowie taka ,że auto nie dawno kupione może poprzedni właściciel cos grzebał przy sofcie ,może zwiększał moc i jest cos namieszane. W warsztacie powiedzieli mi że jak na 120 koni to auto za dobrze się zbiera .
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4798
Porady
5
Punktów
1505
Różnice ciśnień na wolnych i na wyższych obrotach i jest ok .
czyli jaki? możesz podać konkretne wrtości?

W dpf są dwa czujniki temperatury spalin na pewno sprawne bo je wymieniałem i nie ma różnicy w temperaturze pokazują tak samo jak poprzednie .To właśnie one pokazują wysoką temperature ,
ale czujnik temperatury i czujnik ciśnienia to nie to samo.
czemu wymieniałeś czujniki temperatury?

Tak jak by dpf był przypchany .Ale nie jest bo był prany
wystarczy trochę pojeździć z dymiącym silnikiem i jest ponownie zapchany jak przed myciem.

i na komputerze pokazuje że różnica ciśnień na wlocie i wylocie jest ok .
czyli ile?

Jeszcze jedna rzecz chodzi mi po głowie taka ,że auto nie dawno kupione może poprzedni właściciel cos grzebał przy sofcie ,może zwiększał moc i jest cos namieszane. W warsztacie powiedzieli mi że jak na 120 koni to auto za dobrze się zbiera .
to chyba najważniejszy trop. sprawdź to i doprowadź silnik do stanu fabrycznego na początek.

Dla mnie dwa i trzy zera to jest dwa tysiące a jak ty twierdzisz że to dwa miliony to niech i tak będzie

2000 tysięcy czyli 2000 000 ;)
 

rtdl76

Uczestnik
Dołączył
6.04.2025
Postów
27
Punktów
-8
Wiek
49
Nie jestem w stanie teraz z głowy podać wartości różnicy ciśnień bo pomiary były na warsztacie robione .Wiem że czujnik różnicy ciśnień to nie jest czujnikiem temperatury spalania dpf. Czujniki wymieniłem bo myślałem ,że są uszkodzone i pokazują złe wartości bo cały czas pokazują za wysoką temperature .Dziwna jest sprawa że jak jadę powiedzmy na 4 biegu 2tys.obrotów to temperatura spalania egt12 jest około 350 stopni a jak jade na 6 biegu te same obroty silnika to już temperatura silnika rosnie do 600

Wtryskiwacz adBlue sprawdzony, ewentualnie wyczyszczony?
Nie ma fabrycznie adblue to jest 2018r.
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3397
Porady
4
Punktów
547
I czego oczekujesz od na Nas? Będziesz to sam naprawiał? Czy z internetową diagnozą pojedziesz do warsztatu? Powiesz mechanikowi "przeczytałem w internecie".
Dwa warsztaty mają auto u siebie i wymieniają wszystko co się da, a Ty oczekujesz naprawy przez internet?

Najtaniej, to by chyba wyszło zaprowadzenie samochodu to tJunera, żeby wywalił dpfa i ogarnął soft. Zapłacisz dwa tysiące i będzie po problemie.
-500zł se sprzedasz dpfa na otarcie łez.

Chłopie ile już wrzuciłeś pieniędzy w tę "usterkę"? Doją Cię z każdej strony. I śmiem twierdzić, że są dopiero w połowie...zażynania kury.
 

Grzegorz.Józefów

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
31.08.2014
Postów
1391
Porady
1
Punktów
464
Miasto
Józefów
Nie jestem w stanie teraz z głowy podać wartości różnicy ciśnień bo pomiary były na warsztacie robione .Wiem że czujnik różnicy ciśnień to nie jest czujnikiem temperatury spalania dpf. Czujniki wymieniłem bo myślałem ,że są uszkodzone i pokazują złe wartości bo cały czas pokazują za wysoką temperature .Dziwna jest sprawa że jak jadę powiedzmy na 4 biegu 2tys.obrotów to temperatura spalania egt12 jest około 350 stopni a jak jade na 6 biegu te same obroty silnika to już temperatura silnika rosnie do 600
Nie jesteś w stanie podać wartości ciśnień ale wartości temperatur podajesz prawie co do stopnia, to jak tą temp mierzysz ? kalkulatorem, ręką czy na oko?
A w większości "pranie" DPF nie przynosi pozytywnego efektu dla DPF i właściciela samochodu tylko pozytyw w postaci kasy dla firmy piorącej ....
 

rtdl76

Uczestnik
Dołączył
6.04.2025
Postów
27
Punktów
-8
Wiek
49
I czego oczekujesz od na Nas? Będziesz to sam naprawiał? Czy z internetową diagnozą pojedziesz do warsztatu? Powiesz mechanikowi "przeczytałem w internecie".
Dwa warsztaty mają auto u siebie i wymieniają wszystko co się da, a Ty oczekujesz naprawy przez internet?

Najtaniej, to by chyba wyszło zaprowadzenie samochodu to tJunera, żeby wywalił dpfa i ogarnął soft. Zapłacisz dwa tysiące i będzie po problemie.
-500zł se sprzedasz dpfa na otarcie łez.

Chłopie ile już wrzuciłeś pieniędzy w tę "usterkę"? Doją Cię z każdej strony. I śmiem twierdzić, że są dopiero w połowie...zażynania kury.
Właśnie dla tego tu jestem i zadaje pytania bo może ktoś miał podobny problem i napisze co u niego zostało zrobione. Po to jest to forum.A co do warsztatów to masz 100 % racji. Zarabiają tylko na wymianie i marży z części .Nie chce się dupy ruszyć po testować auto tylko na ślepo wymienić czujnik a może się uda a jak się nie uda to następny kiedyś się trafi.
Nie jesteś w stanie podać wartości ciśnień ale wartości temperatur podajesz prawie co do stopnia, to jak tą temp mierzysz ? kalkulatorem, ręką czy na oko?
A w większości "pranie" DPF nie przynosi pozytywnego efektu dla DPF i właściciela samochodu tylko pozytyw w postaci kasy dla firmy piorącej ....
Tak mierzę na oko przyklejam plastelina termometr do końcówki wydechu .Jade 100 metrów zatrzymuję się i szybko lecę odczytać temperature.Zadowolony
Właśnie dla tego tu jestem i zadaje pytania bo może ktoś miał podobny problem i napisze co u niego zostało zrobione. Po to jest to forum.A co do warsztatów to masz 100 % racji. Zarabiają tylko na wymianie i marży z części .Nie chce się dupy ruszyć po testować auto tylko na ślepo wymienić czujnik a może się uda a jak się nie uda to następny kiedyś się trafi.

Tak mierzę na oko przyklejam plastelina termometr do końcówki wydechu .Jade 100 metrów zatrzymuję się i szybko lecę odczytać temperatur

Mam aplikacje FDPF i Car Skanner .Zaraz pójdę i sprawdzę ciśnienie.
 

rtdl76

Uczestnik
Dołączył
6.04.2025
Postów
27
Punktów
-8
Wiek
49
Na wolnych obrotach ciśnienie skacze tak samo na 3 czajnikach od 0,2 do 1,1
A takie jest przy 2,5 rpm.
Przy 3tys. Jest 6kpa
 

Załączniki

  • 20250604_205827.jpg
    20250604_205827.jpg
    1,7 MB · Wyświetleń: 24
  • 20250604_205845.jpg
    20250604_205845.jpg
    1,7 MB · Wyświetleń: 25

Grzegorz.Józefów

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
31.08.2014
Postów
1391
Porady
1
Punktów
464
Miasto
Józefów
Właśnie dla tego tu jestem i zadaje pytania bo może ktoś miał podobny problem i napisze co u niego zostało zrobione. Po to jest to forum.A co do warsztatów to masz 100 % racji. Zarabiają tylko na wymianie i marży z części .Nie chce się dupy ruszyć po testować auto tylko na ślepo wymienić czujnik a może się uda a jak się nie uda to następny kiedyś się trafi.
A jesteś w stanie zapłacić za prawidłową diagnozę która może trwać nawet 10 rbh ? pomnożone przez ok 200-250 zł?
Nie mówimy o żadnej wymianie, mówimy o samej diagnozie prawdopodobnej przyczyny bez wymiany żadnej części?
 

rtdl76

Uczestnik
Dołączył
6.04.2025
Postów
27
Punktów
-8
Wiek
49
Tak stać mnie. Tylko jak mi udowodnisz bez wymiany części że twoja diagnoza jest trafna a nie wróżenie z kart ?
A tak po za tym to daruj sobie .Chciałeś parametry ,to dostałeś i co masz do powiedzenia ?Siedzisz tu na tym forum i mądrale strugasz chyba po to żeby tylko statystyki se nabijać.
 

gtszudi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
18.08.2017
Postów
3277
Porady
1
Punktów
984
Wiek
38
Miasto
Pruszcz Gdański
Tak stać mnie. Tylko jak mi udowodnisz bez wymiany części że twoja diagnoza jest trafna a nie wróżenie z kart ?
A tak po za tym to daruj sobie .Chciałeś parametry ,to dostałeś i co masz do powiedzenia ?Siedzisz tu na tym forum i mądrale strugasz chyba po to żeby tylko statystyki se nabijać.
gdyby bylo cie stac to bys nie tracil czasu na forum.

jak juz pare postow bylo wymienione , nie masz jak sprawdzic parametry a gadasz.

jak dla mnie to cos jest nie halo , ale za malo mamy informacji
 

rtdl76

Uczestnik
Dołączył
6.04.2025
Postów
27
Punktów
-8
Wiek
49
gdyby bylo cie stac to bys nie tracil czasu na forum.

jak juz pare postow bylo wymienione , nie masz jak sprawdzic parametry a gadasz.

jak dla mnie to cos jest nie halo , ale za malo mamy informacji
gdyby bylo cie stac to bys nie tracil czasu na forum.

jak juz pare postow bylo wymienione , nie masz jak sprawdzic parametry a gadasz.

jak dla mnie to cos jest nie halo , ale za malo mamy informacji
 

Grzegorz.Józefów

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
31.08.2014
Postów
1391
Porady
1
Punktów
464
Miasto
Józefów
Tak stać mnie. Tylko jak mi udowodnisz bez wymiany części że twoja diagnoza jest trafna a nie wróżenie z kart ?
A tak po za tym to daruj sobie .Chciałeś parametry ,to dostałeś i co masz do powiedzenia ?Siedzisz tu na tym forum i mądrale strugasz chyba po to żeby tylko statystyki se nabijać.
Na gwizdek mi statystyki, nic z tego nie mam natomiast napisałem Ci że moim zdaniem pranie i informacja że DPF jest ok jak dla mnie jest bzdurą
Jaki samochód ma rzeczywisty przebieg a nawet bardziej ile jest przelatane na tym DPF'ie ?
Albo wtryski są do bani i zawalają momentalnie DP'a rzekomo sprawnego.
Powtórzę się pojechać do "dobrego diagnosty" nie do wymieniacza.
I tak też napisałem wartości podane przez Ciebie mierzone są "kalkulatorem" ...
cytat" Mam aplikacje FDPF i Car Skanner .Zaraz pójdę i sprawdzę ciśnienie."
 
Ostatnia edycja:

rtdl76

Uczestnik
Dołączył
6.04.2025
Postów
27
Punktów
-8
Wiek
49
Powiem ci tylko tyle że w mojej okolicy nie ma warsztatu który by konkretnie ogarniał problemy z DPF .Każdy chce w ciemno wymieniać czujniki lub prać dpf. Nawet nie potrafią miernikiem pomierzyć oporności czujnika czy jest sprawny .Pokaż mi warsztat w Słupsku lub Koszalinie bo ja już sporo zjeździłem i wszędzie to samo .Same partacze nawet nie potrafią porządnie poskręcać tego co robili albo śrub brakuje albo zatrzaski połamane .Nauczeni są naprawiać stare śmieci a jak dostaną nowsze auto to zaraz wszystko po urywane. Skąd możesz wiedzieć czy mnie nie stać na naprawę albo czy nie mam czym pomierzyć parametrów. Mam forscan do forda i on więcej pokazuje niż nie jeden drogi tester.
Automatyczne połączenie postów:

Na gwizdek mi statystyki, nic z tego nie mam natomiast napisałem Ci że moim zdaniem pranie i informacja że DPF jest ok jak dla mnie jest bzdurą
Jaki samochód ma rzeczywisty przebieg a nawet bardziej ile jest przelatane na tym DPF'ie ?
Albo wtryski są do bani i zawalają momentalnie DP'a rzekomo sprawnego.
Powtórzę się pojechać do "dobrego diagnosty" nie do wymieniacza.
I tak też napisałem wartości podane przez Ciebie mierzone są "kalkulatorem" ...
cytat" Mam aplikacje FDPF i Car Skanner .Zaraz pójdę i sprawdzę ciśnienie."
Auto ma przejechane 137tys.Polski salon licznik nie cofany. Wtryski nowe w pierwszej kolejności były wymienione.
 
Ostatnia edycja:

Ursusraketa

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
20.09.2018
Postów
502
Porady
1
Punktów
132
Jak Ty masz takie podejście do tych warsztatów jak tu do osób na forum to nie bądź zdziwiony, że auta nie możesz naprawić .
 

rtdl76

Uczestnik
Dołączył
6.04.2025
Postów
27
Punktów
-8
Wiek
49
Bardzo mi pomogła twoja opinia .Podejrzewam ,ze teraz to dpf będzie chodził jak nowy
Jak Ty masz takie podejście do tych warsztatów jak tu do osób na forum to nie bądź zdziwiony, że auta nie możesz naprawić
Z góry dziękuje wszystkim za komentarze które nic nie wnoszą do tematu. Są inne fora gdzie można posiedzieć i po pisać głupoty .Jeśli nie masz pomysłu jak pomóc to nie pisz czy to takie trudne jest do zrozumienia ?
 

malerikula

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
9.07.2017
Postów
555
Punktów
-28
Wiek
39
Miasto
Rybnik
Jak czytam ten temat, to nikt jeszcze nie wspomniał o świecy, jak dla mnie to jest zawalona i nie podwyższa temperatury przy wypalaniu, dopiero jak silnik przy 140km ja osiąga to zaczyna wypalać. @rtdl76 ochłoń trochę,
Sprawdzałeś pompkę?
Jak nie to sprawdź czy instalacja dochodzi do świecy, wypnij złącze świecy podaj 12v na bezpiecznik i zobacz czy masz na złączu 12v.
Tak jest pompka osobna która sika na świece, więc jest i złącze elektryczne i wężyk który podaje paliwo.
Pozdrawiam
 

rtdl76

Uczestnik
Dołączył
6.04.2025
Postów
27
Punktów
-8
Wiek
49
Starsze 2.0 i 2,2 miały świece ,a to jest 1,5 ecoblue i raczej tu już niema świecy o której piszesz .
 
Do góry Bottom